تولید محتوای موثر در شبکه های اجتماعی

7 ایده برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی

7 ایده برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی

آیا احساس می کنید که محتوای شما در شبکه های اجتماع فاقد جذابیت است؟

اگر افراد با محتوای شما در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار نمی کنند، ممکن است لازم باشد استراتژی محتوای خود را تغییر دهید. تغییر ساختار محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند به بهبود تعامل و افزایش بازخورد به شما کمک کند.

آیا می خواهید به محتوای شبکه های اجتماعی خود روح تازه‌ای ببخشید؟ در ادامه روش های جذابیت بخشیدن به محتوا در شبکه های اجتماعی را بررسی خواهیم کرد.

مطالب سایر افراد موفق را شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

وقتی ایده های بازاریابی در شبکه های اجتماعی را بررسی می کنید، ممکن است فکر کنید که تمام محتوایی که تولید می کنید باید اصلی بود و مستقیماً با برند شما در ارتباط باشد. با این حال، لازم نیست همه محتوا را به تنهایی ایجاد کنید. شما میتوانید مطالب سایر افراد موفق در صنعت خود را نیز با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.

با به اشتراک گذاشتن این مطالب، به مخاطبان خود نشان می دهید که با صنعت خود هماهنگ هستید و آخرین روندها و اتفاقات را به طور مستمر پیگیری می کنید.

در شبکه های اجتماعی پست های ادامه دار ایجاد کنید

مورد بعدی در این لیست، ایجاد و انتشار یک سری پست به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه می باشد.

این پست ها برای شبکه های اجتماعی بسیار مناسب هستند زیرا باعث می شوند مخاطبان سایر پست هایی که در گذشته منتشر کرده‌اید را مشاهده کنند.

شما میتوانید یک مجموعه جدید ایجاد کنید یا از مجموعه‌ای که از قبل موجود است استفاده کنید. همچنین، میتوانید پست های خود را مانند شرکت کوکا کولا تهیه کنید. آنها پست هایی را با استفاده از هشتگ #ShareHope ایجاد کردند.

این برند نوشابه سازی از این هشتگ برای به اشتراک گذاشتن پست های مثبت در مورد افرادی که در اجتماع مفید هستند استفاده میکند. اگر مردم این مجموعه پست ها را دوست داشته باشند، به احتمال زیاد سایر پست هایی که با این مضمون منتشر می شوند را مشاهده و پیگیری خواهند کرد.

اگر می خواهید این کار را با محتوای خود امتحان کنید، کمی وقت بگذارید تا ایده های خود را توسعه دهید. شما می توانید سعی کنید کاری مانند پیشنهادات هفتگی یا مطلب های انگیزشی روزانه را انجام دهید.

فراموش نکنید که برای پست های خود یک هشتگ را در نظر بگیرید.

محتوای ویدیویی ایجاد کنید

محتوای ویدیویی راهی عالی برای به اشتراک گذاری اطلاعات ارزشمند با مخاطبان است. برای جلب نظر مخاطبین خود می توانید چندین رویکرد خلاقانه جهت جذب مخاطب در نظر بگیرید.

اگر ویدیویی را به عنوان بخشی از استراتژی محتوایی خود در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنید، فضای زیادی برای خلاقیت دارید. شما میتوانید ویدیوهایی ایجاد کنید که شامل موارد زیر باشد:

نکات و ترفندهای مفید
مصاحبه با مشتریان یا پرسنل
نکات برجسته محصولات و خدمات
نکات برجسته جهت فروش ویژه
اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت
ویدیوهای توضیح دهنده

بازنشر مطالب تولید شده توسط کاربران در شبکه های اجتماعی

محتوای تولید شده توسط کاربر، به مطالبی اطلاق می شود که مخاطبان شما در مورد برند شما ایجاد کرده‌اند و سپس شما آن را در سایت خود مجدداً منتشر می کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربر شما را قادر می سازد تا تجربیات دیگران در مورد برند خود را به نمایش بگذارید. این تجربیات برای مشاغل بسیار ارزشمند است زیرا 92 درصد از کاربران به توصیه های یک برند اعتماد دارند. بنابراین، محتوای تولید شده توسط کاربر به عنوان یک توصیه است که می تواند به جذب مشتری و فروش بیشتر کمک کند.

بهترین راه برای بدست آوردن محتوای تولید شده توسط کاربر، ایجاد هشتگ و تشویق افراد برای انتشار پست با استفاده از آن هشتگ است. می توانید هشتگی مرتبط با برند خود ایجاد کنید یا از هشتگ هایی مخصوص برای ترغیب کاربران استفاده کنید.

همچنین، می توانید افراد را دعوت کنید تا شما را در عکس های خود تگ(Tag) کنند تا بتوانید پست های آنها را مشاهده کنید.

مسابقه یا چالش اجرا کنید

مردم دوست دارند فرصتی برای برنده شدن جایزه و دریافت چیزی به صورت رایگان داشته باشند. بنابراین، اگر به دنبال افزایش تعامل هستید، این مورد ایده بسیار خوبی برای ایجاد محتوا است.

آنچه در مسابقه خود جایزه میدهند بستگی به کسب و کار شما دارد. مثلا میتوانید برخی از محصولات خود را به عنوان جایزه یا نمونه آزمایشی ارائه دهید.

اگر چالش ها و مسابقات را به صورت مکرر انجام دهید، ممکن است افرادی را جذب کنید که فقط علاقه مند هستند چیزی را به صورت رایگان دریافت کنند. آنها ممکن است لزوماً در آینده چیزی نخرند یا علاقه‌ای طولانی مدت به کسب و کار شما نداشته باشند.

برای مقابله با این مشکل، استفاده از هشتگ را به عنوان ورودی در نظر بگیرید ی افراد را ملزم به ارسال عکس با محصول شما و هشتگ مسابقه کنید. این می تواند به شما کمک کند علاقمندان به برند خود را بوسیله مسابقه جذب کنید و در عین حال یک کمپین بازاریابی را بصورت موفق اجرا کنید.

نظرسنجی یا رای گیری کنید

هنگامی نظرسنجی یا رای گیری انجام می دهید، می توانید سوالات خلاقانه‌ای از کاربران بپرسید. شما میتوانید سوالاتی که مختص برند خود است را مطرح کنید و یا سوالاتی را براساس شرایط موجود در نظر بگیرید.

پرسیدن سوال از طریق نظرسنجی یا رای گیری یک راه عالی برای افزایش تعامل با کسب و کار و ترغیب افراد جهت بازدید از مطالب شما است.

تجربیات مشتریان را برجسته کنید

شما میتوانید این نکات را از دو طریق بدست آورید: با پرسیدن از مشتریان در مورد تجربه خود در استفاده از محصولات شما یا از طریق مطالب تولید شده توسط کاربران

اگر مشتریانی دارید که محصولات شما را می خرند یا دائماًنظرات درخشانی از خود ارائه می دهند، میتوانید با آنها تماس گرفته و تجربه آنها را جویا شوید. سپس بر اساس پاسخ آنها، می توانید پستی ایجاد کنید و نظرات و تجربیات آنها را در حساب خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

همچنین، می توانید محتوای کاربرانی را که تجربه مثبتی از برند شما دارند را مستقیماً به اشتراک بگذارید.

بستن