آموزش سئو و بهینه سازی

سئو و نکات کلیدی جهت بهینه سازی و افزایش ترافیک وب سایت

سئو و نکات کلیدی جهت بهینه سازی و افزایش ترافیک وب سایت

8 نکته ضروری در زمان طراحی مجدد وب سایت و سئو

شما سخت تلاش می کنید تا وبسایت خود را در نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. با این حال، در نهایت طراحی شما منسوخ می شود که می تواند بر روی رتبه بندی وب سایت شما تاثیر منفی بگذارد. خبر خوب این است که وقتی زمان طراحی مجدد فرا می رسد، سئو و طراحی وب سایت دست به دست هم می دهند.

بنابراین، با کمی برنامه ریزی، ایجاد یک طراحی وب سایت جدید با در نظر گرفتن سئو (و سئو برای موبایل) باعث میشود بعد از تغییرات اساسی، خطر پایین آمدن رتبه شما کاهش بیابد.

برای کاهش ریسک مجازات گوگل در طول طراحی مجدد وبسایت، این 8 نکته بهینه سازی سئو را دنبال کنید.

  • پایه و اساس مشخص برای سئو

باید بدانید که از کجا شروع کنید. در غیر این صورت نمی توانید تشخیص دهید که طراحی مجدد شما در موقعیت های رتبه بندی مختلف ممکن است چه مشکلاتی ایجاد کند.

قبل از شروع به کار بر روی طراحی جدید، وب سایت اصلی را از نظر سئو به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. شما نه تنها پایه سئوی خود را ایجاد می کنید، بلکه می توانید مشکلات ساختاری که می تواند مانع افزایش رتبه شما در نتایج شود، را نیز شناسایی کنید.

البته موارد دیگری به غیر از ساختار وب سایت نیز وجود دارد.

  • ساختار URL شما در آینده

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید در هنگام طراحی مجدد وب سایت برای سئو انجام دهید، انتخاب ساختار قالب بندی استاندارد و پایبندی به آن است.(اگر قبلا این کار را انجام نداده‌اید.)

لیست محصولات را در URL خود دسته بندی کنید

برای مثال. در عکس فوق، اگر به بالای صفحه نگاه کنید، یک منوی هدایت کننده با گزینه های مختلف خواهید دید. وقتی روی آنها کلیک می کنید، یک منوی کشویی با لیست خدمات و غیره مشاهده خواهید کرد.

موارد کشویی، زیر مجموعه هایی هستند که به گوگل و مشتریان شما کمک می کنند تا بتوانند صفحات شما را به راحتی دسته بندی کنند.

وقتی یک کاربر یک URL مانند https://www.rabsana.ir/web-services/web-design را می بیند، به راحتی متوجه می شود که طراحی وبسایت، سرویسی است که ما ارائه می دهیم.

ترفندهایی جهت بهبود ساختار URL وبسایت:

  • از کلمات کلیدی در URL خود استفاده کنید.
  • از افعال، قیدها و حرف های ربطی اضافی خودداری کنید.
  • همیشه از دش(-) بجای آندرلاین( _ ) جهت جدا کردن کلمات از یکدیگر استفاده کنید.( در صورت استفاده از آندرلاین گوگل هر دو کلمه را متصل به هم تشخیص می دهد.)
  • URL ها را کوتاه و کمتر از 512 پیکسل نگه دارید در غیر اینصورت گوگل آن را کوتاه خواهد کرد.
  • یک نقشه از سایت به صورت XML ایجاد کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که معماری اطلاعات شما، اهداف بلند مدت تان را برآورده می کند.

به عبارت دیگر، اگر فکر میکنید که در آینده ممکن است دسته بندی های جدیدی را به وبسایت خود اضافه کنید. از پیکربندی و سازماندهی درست همه چیز، اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت باید قالب URL خود دوباره طراحی کنید.

  • تغییر مسیر را در جای مناسب قرار دهید

هیچکس دوست ندارد در زمان دسترسی به یک وبسایت با خطای 404 مواجه شود.

پس از اینکه وب سایت خود را به قالب URL جدیدی تغییر دادید، باید صفحات قدیمی سایت خود را دوباره مسیردهی کنید تا بازدیدکنندگان را به نسخه جدید صفحه هدایت کند.

نحوه تغییر مسیر صحیح برای این منظور، تغییر مسیر 301 است.

این گزینه به موتورهای جستجو می گوید که URL اصلی به صورت دائمی به آدرس جدید منتقل شده است.

همه بازدیدکنندگان به جای صفحات قدیمی، به صفحات جدید هدایت می شوند. موتورهای جستجو نیز این نوع تغییر مسیر را جهت جلوگیری از وارد شدن خسارت بیشتر به سئو پیشنهاد می کنند.

همچنین این یک تغییر مسیر نسبتاً یکپارچه برای کاربران است که تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

اگر میخواهید سئوی وب سایت خود را بیشتر افزایش دهید، بک لینک ها را بروز کنید.

در حالی که تغییر مسیر 301 تمام ترافیکی را که به آن صفحات اشاره دارد پوشش می دهد، یک راه بهتر برای حفظ قدرت سئوی آن لینک، تماس با وب سایت هایی است که بک لینک را ارسال کرده‌اند.

  • از Noindex در محیط آزمایشی استفاده کنید:

شاید این مسئله‌ای پیش پا افتاده به نظر برسد اما این یک اشتباه متداول است و بدون آن سئوی وب سایت شما میتواند آسیب ببیند.

اگر نتوانید از Noindex برای محیط آزمایشی طراحی مجدد وبسایت خود استفاده کنید ممکن است به رتبه بندی وبسایت خود قبل از آمادگی برای تغییر در طراحی جدید آن، آسیب برسانید.

گوگل و سایر موتورهای جستجو ممکن است تصور کنند که سایت شما با محتوای تکراری پر شده است زیرا اخیراً تغییرات جدیدی در محیط آزمایش ایجاد کرده‌اید.

شما خود را در معرض مشکلات بزرگتری نسبت به رفع مشکلات ناشی از طراحی جدید و ساختار سایت قرار می دهید.

قبل از شروع آزمایش هر چیزی که توسط موتور جستجو قابل دسترسی است. اطمینان حاصل کنید که Noindex در جای مناسبی قرار دارد. در صورت امکان سعی کنید که این کار را به صورت دستی انجام دهید، زیرا سیستم مدیریت محتوای شما ممکن است این برچسب را به درستی در جای خود قرار ندهد.

  • وبسایت خود را مجدداً به صورت google-friendly طراحی کنید.

وقتی صحبت از سئو و طراحی وب سایت می شود. شما می خواهید گوگل را راضی کنید که این به معنای همسویی با معنای Google-Friendly است.

یکی از نکات کلیدی، دسترسی آسان گوگل است، به این معنی که وبسایت خود را به نحوی ساده کنید تا ربات های گوگل به راحتی بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. نقطه شروع این کار پاسخگو(Responsive) کردن طراحی وبسایت با توجه به استانداردهای گوگل است. این کار به شما امکان می دهد که وبسایت شما Mobile-friendly نیز باشد.

گوگل پیشنهاد میکند که از یک مرورگر متنی استفاده کنید تا نحوه مشاهده ربات ها از صفحات وب سایتتان را متوجه شوید. ابزار Fetch as Google نیز روش دیگری جهت تشخیص اینکه وبسایت شما از نظر ربات های گوگل چگونه است، میباشد.

به آنچه گوگل نمی خواهد توجه زیادی داشته باشید.

در دستورالعمل های محتوا، نمونه های زیادی از آن را پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، باید از iFrames کاملاً اجتناب کنید، “مگر اینکه پیوندهای متنی به محتوای نمایش داده شده” آنها را درج کنید.

  • بهبود سرعت بارگذاری صفحه با طراحی مجدد وبسایت خود

اکنون باید سرعت بارگذاری صفحات خود را بررسی کنید. شما این کار را انجام می دهید زیرا ربات های گوگل در صورت کمبود موارد اضافی، وبسایت شما بهتر می خوانند.

خوشبختانه، گوگل ابزاری مناسب برای کمک به شما در هنگام کار بر روی سئو و طراحی وب سایت دارد.

گوگل، ابزار PageSpeed Insight tool را به همین منظور در اختیارتان قرار داده است.

شما می توانید از این ابزار جهت سنجش سرعت بارگذاری صفحات وب سایت خود بر روی دسکتاپ و موبایل استفاده کنید.

شما می توانید از ابزار PageSpeed Insight tool چیزهای زیادی بیاموزید زیرا این ابزار بسیاری از فاکتورهای موثر در عملکرد وب سایت را بررسی می کند، مانند:

  • تغییر مسیر صفحه هدف، که باید از آن جلوگیری شود.
  • فشرده سازی، که باید آن را فعال کنید.
  • HTML، CSS، JS، که شما باید آن را به حداقل برسانید
  • پردازش مرورگر شما، که باید از آن استفاده کنید
  • مسدود کردن رندر، که نباید آن را انجام دهید
  • تصاویر شما، که باید اندازه آن بهینه شود
  • زمان پاسخ سرور، که باید زیر 200 میلی ثانیه باشد

حتما این کار را در هر صفحه ‌ای که طرح متفاوت دارد انجام دهید.

  • در زمان طراحی مجدد وبسایت خود، به فکر سئو برای موبایل نیز باشید.

توجه به استفاده روزافزون از تلفن های همراه. درک سئو برای موبایل اهمیت زیادی در دستیابی افراد به وبسایت شما از طریق نتایج جستجوی گوگل دارد، که باز هم ابزار PageSpeed Insights برای این کار مفید است.

پس از وارد کردن URL خود در این ابزار. گزینه های مختلفی جهت نمایش وبسایتتان در تلفن های همراه گوناگون در اختیارتان قرار می دهد.

با استفاده از این ویژگی متوجه سرعت بارگذاری وبسایتتان بر روی تلفن های همراه خواهید شد.

این ابزار بر اساس سرعت عملکرد به وبسایتتان امتیاز می دهد.

علاوه بر این، پیشنهادهایی را ارائه می دهد که می توانید برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه خود انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که صفحات شما محتوای مناسب را بر اساس دستگاه و اندازه صفحه نمایش ارائه می دهند. برای اطمینان از بهینه بودن طراحی، آن را با تلفن های هوشمند مختلف، تبلت ها و… آزمایش کنید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، این است که آیا وبسایت شما دارای نسخه موبایل پویا(سرویس داینامیک) است یا خیر.

بهترین راه این است که وب سایت خود را به صورت پاسخگو(Responsive) طراحی کنید. زیرا این اکنون یک استاندارد در سئو، طراحی وب سایت است.

  • از یک متخصص سئو و طراح وب استفاده کنید

طراحی مجدد وبسایت بسیار سخت است. اما همه این کارها برای رضایت بازدیدکنندگان است و تا زمانی که موقعیت وبسایت خود را نتایج جستجوی گوگل از دست ندهید، پاداش قابل توجهی در انتظار شماست.

اگر می خواهید در هنگام طراحی مجدد وب سایت از آسیب دیدن سئوی خود جلوگیری کنید، باید ابزارهای مناسبی در اختیار کارکنان خود قرار دهید.

میتوانید از یک متخصص سئو و یا اعضای تیم خود در این زمینه استفاده کنید. هنگامی که آنها را از ابتدای پروژه درگیر می کنید، احتمال نیاز به تغییرات بزرگ جهت بازیابی رتبه اصلی در موتور جستجو را کاهش می دهید.

همچنین متخصص سئو می تواند پیشنهادهایی در مورد چگونگی بهبود طراحی برای پاسخگویی به آخرین روند در این صنعت را ارائه دهد. الگوریتم های گوگل نیز به طور مداوم تغییر می کنند. بنابراین داشتن یک متخصص سئوی در دسترس تضمین می کند که هیچ مهمی را که اخیراً تغییر کرده از دست ندهید.

اکثر وب سایت ها نمی توانند همان طراحی را برای همیشه حفظ کنند. برای ایجاد آخرین روندها، ایجاد ویژگی های جدید و تجربه کاربری عالی باید تغییراتی انجام دهید.

بستن