افزایش موثر سئو

نکات SEO برای بهینه سازی موتورهای جستجو برای وبلاگ نویسان

نکات SEO برای بهینه سازی موتورهای جستجو برای وبلاگ نویسان

ممکن است شما فقط برای سرگرمی وبلاگ نویسی کنید. متناوباً، شما ممکن است در تلاش برای کسب درآمد از وبلاگ خود باشید. در هر صورت، یکی از اهداف اولیه همه وبلاگ نویسان، افزایش قابل توجه مخاطبان خود است.

انتشار محتوا با کیفیت بالا تا حد زیادی به دستیابی رتبه خوب در موتورهای جستجو کمک می کند. با این حال، اگر میخواهید وبلاگ شما مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد، باید پست های وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

بهتر است اجازه ندهید که بهینه سازی موتور جستجو(سئو) تنها استراتژی وبلاگ نویسی شما باشد. اما، اگر نمی توانید کاری کنید که افراد بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند، این خطر وجود دارد که هرگز میزان مخاطبان شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا نکند.

بنابراین، اول باید مخاطب و سپس، سئو را در نظر گرفت. در ادامه نکاتی که برای بهینه سازی پست های وبلاگ شما برای موتورهای جستجو را بررسی خواهیم کرد.

برنامه ریزی زمان انتشار و تحقیق در مورد کلمات کلیدی

زمان بندی کردن پست های وبلاگ

ایده خوبی است که زمان انتشار مطالب را از قبل مشخص کنید تا اینکه به صورت لحظه‌ای اقدام به انتشار نمایید. بنابراین، باید یک برنامه زمانی را برای انتشار مطالب مشخص کنید. همچنین، توصیه می شود پس از مشخص کردن برنامه زمانی جهت انتشار پست ها، در مورد کلمات کلیدی نیز تحقیق کنید. به دنبال اصطلاحاتی باشید که مخاطبان مورد نظر شما در جستجوی آنها هستند و از آن اصطلاحات در مطالب خود استفاده کنید.

میزان رقابت در کلمات کلیدی را در نظر بگیرید

وقتی کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب می کنید، به این فکر کنید که چه میزان رقابت در استفاده از این کلمات وجود خواهد داشت. اگر از عبارات کوتاه پرکاربرد استفاده می کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که بسیاری از وب سایت های دیگر نیز آن کلمات را هدف قرار می دهند.بهتر است از کلمات کلیدی Longtail استفاده کنید. زیرا مخاطبان محدودتری آنها را جستجو می کنند تا اینکه از کلماتی استفاده کنید که بسیاری از وبلاگ ها قبلا از آنها استفاده کرده‌اند.

 کلمات کلیدی را در عناصر مهم قرار دهید

استفاده صحیح از کلمات کلیدی در وبلاگ

توصیه می شود از کلمات کلیدی انتخابی فقط در پست های وبلاگ، آن هم به صورت کم استفاده کنید. تراکم مطلوب کلمات کلیدی به طور کلی حدود 3-5 درصد می باشد. اگر کلمات کلیدی خود را در برخی از عناصر مهم قرار دهید، به اقدامات سئوی شما بسیار کمک می کند. عناصر مهم شامل عنوان مقاله، عنوان پست و توضیحات متا می باشد.

بهینه سازی تصاویر وبلاگ

بهینه سازی تصاویر

چندین مکان وجود دارد که می توانید کلمات کلیدی را به تصاویر در وبلاگ ها اضافه کنید. که توصیه می شود از تمام این متغیرها استفاده کنید. برای بهبود سئو، از کلمات کلیدی در نام فایل های تصویری، زیرنویس تصاویر و توضیحات جایگزین استفاده کنید. اما بخاطر داشته باشید که فقط از کلمات کلیدی بع گونه‌ای استفاده کنید که برای خواننده طبیعی به نظر برسد. به عنوان مثال، توضیحات جایگزین ، تصویر را برای خوانندگانی که بینایی ضعیفی دارند، توصیف می کند. بنابراین، متن جایگزین هنگام خواندن باید منطقی باشد. و نباید فقط یک لیست از کلمات کلیدی باشد.

لینک دهی به منابع داخلی و خارجی

لینک دهی به منابع

نگران لینک دادن به وبسایت های دیگر نباشید. زیرا لینک دادن به منابع خارجی باعث افزایش اعتبار مطالب شما می شود. یک یا چند لینک خروجی می تواند برای نشان دادن نکاتی که در محتوای خود بیان کرده‌اد یا استناد به منابع برای حقایقی که منتشر کرده‌اید مفید باشد. همچنین، لینک دادن به سایر صفحات مرتبط در وبلاگ شما نیز می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی و موضوعات انتخابی شما را افزایش دهد. علاوه بر آن، لینک های داخلی در پستها افراد را تشویق می کند تا مطالب بیشتری را در وبلاگ شما مطالعه کنند که تاثیر مستقیم بر افزایش رتبه سئوی شما دارد.

از قرار دادن پست های کوتاه در وبلاگ خودداری کنید.

از گذاشتن پست کوتاه خودداری کنید

به طور کلی، محتوای طولانی رتبه بالاتری را نسبت به محتوای کوتاه کسب می کند. همچنین، پست های طولانی فرصت بیشتری برای قرار دادن کلمات کلیدی و اصطلاحات مرتبط را در اختیار شما می گذارند. اندازه مطلوب یک پست وبلاگ در حدود 1500 کلمه است. با این حال، به یاد داشته باشید که محتوای طولانی خود را با تصاویر و زیر عنوان ها جذاب تر کنید.

فرمت های مختلف را امتحان کنید

استفاده از روش های مختلف در وبلاگ

وبلاگ نویسی بیشتر در مورد کلمات است. با این حال، بسیاری از فرمت های دیگر وجود دارد که می توانید در پست های وبلاگ خود قرار دهید که می تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد و به سئوی شما کمک کند. در واقع، تجربه کاربری در بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت زیادی پیدا می کند. بنابراین، استفاده بیشتر از تصاویر، اینفوگرافیک ها، نمودارها و فهرست ها را در نظر بگیرید. سپس تعداد بازدیدکنندگان و میزان به اشتراک گذاری مطالب خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که مخاطبان از نوع محتوایی بیشتر استقبال می کنند.

بر روی Analytics های وبلاگ خود را نظارت کنید

استفاده از ابزار انالیز گوگل

 

تقریبا غیر ممکن است که حدس بزنید چه نوع محتوایی بیشترین بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. به همین دلیل، توصیه می شود تاثیر پست های وبلاگ خود را با Google Analytics ارزیابی کند تا بتوانید انتظارات مخاطبان خود را بهتر درک کنید. اگر قبلا این کار را نکرده‌اید، Analytics را برای وبلاگ خود تنظیم کنید و از آن برای کشف اینکه کدام یک از پست های وبلاگ شما بهترین عملکرد را دارد استفاده کنید. سپس می توانید از اطلاعات بدست آمده برای قالب بندی پست های بعدی و بهینه سازی ست های قدیمی استفاده کنید.

برند و وبلاگ خود را تبلیغ کنید

تبلیغ وبلاگ

یکی از عوامل مهم در بهینه سازی موتورهای جستجو، بک لینک هایی است که به وب سایت شما اشاره دارد. با این حال، اگر افراد از وجود وبلاگ شما اطلاع نداشته باشند، به پست وبلاگ شما لینک نمی دهند. بنابراین، هر روز یا زمان مشخصی را برای تبلیغ وبلاگ خود اختصاص دهید. برند و وبلاگ خود را در جامعه مورد نظر معرفی کنید. سپس، بازدید کنندگان و لینک های وب سایت به طور طبیعی ظاهر می شوند.

جمع بندی:

نتیجه گیری

بدون بهینه سازی موتورهای جستجو، وبلاگ شما ممکن است برای همیشه در صفحات آخر گوگل قرار گیرد. اما، اگر از استراتژی هایی سئو که در بالا ذکر شد استفاده کنید، احتمالاً از اینکه به راحتی می توانید مطالب خود را در صفحات اول نتایج جستجو مشاهده کنید، شگفت زده خواهید شد. بنابراین، از کلمات کلیدی برای گفتن مطالب وبلاگ خود به موتورهای جستجو، تولید محتوای با کیفیت و مخاطب پسند و تبلیغ وبلاگ استفاده کنید. سپس بر نتایج اقدامات خود با استفاده از Google Analytics نظارت کنید. با رعایت اصول فوق به زودی مشاهده خواهید کرد که بازدید کنندگان بیشتری به وبلاگ شما خواهند آمد.

بستن