بررسی نقش سرویس های هاستینگ مختلف

بررسی نقش هاستینگ وب، بلاکچین و ابری در محاسبات

بررسی نقش هاستینگ وب، بلاکچین و ابری در محاسبات

کسب و کارها دیگر نیازی به استفاده از ویترین های مختلف برای نمایش و فروش محصولات خود ندارند. عصر اینترنت در حال شکل دادن به نحوه تجارت ما بدون داشتن فروشگاه فیزیکی است. شما فقط باید یک وبسایت راه اندازی کنید و برنامه های سرمایه گذاری خود را به راحتی از خانه اجرا کنید. با این حال، یک کسب و کار آنلاین می تواند یک مکان فیزیکی نیز داشته باشد، اما همچنان به یک وبسایت برای کمک به گسترش پایگاه مشتریان خود نیاز دارید. هر وب سایتی به یک سرویس جهت میزبانی(هاستینگ) نیاز دارد. هاستینگ وب سایت بخش نامرئی و در عین حال اساسی هر کسب و کار آنلاینی است.

یافتن هاست مناسب برای وب سایت شما آسان نیست، اما شرکت های قانونی خدمات هاستینگ با کیفیتی را ارائه می دهند. مهمتر از همه، می توانید طیف وسیعی از خدمات هاستینگ را نسبت به نیازهای کسب و کارتان دریافت کنید. ما معمولاً به افراد توصیه می کنیم که به دنبال یم سرویس هاستینگی باشند که حضور آنلاین آنها را تا زمانی که لازم است حفظ کند، حتی زمانی که هزینه اولیه آن بالا است. اینها مواردی هستند که باید قبل از تصمیم گیری در مورد یک روش هاستینگ خاص در نظر بگیرید.

  • بودجه
  • خدمات پشتیبانی
  • مقدار ذخیره سازی
  • پهنای باند

یافتن سرویس حرفه‌ای هاستینگ وب سایت برای کسب و کار شما

هاست وب سایت در هر فعالیت اینترنتی نقش اصلی را ایفا می کند و مانند چسب، همه چیز را در کنار هم نگه می دارد و هر مشکلی که هاست با آن مواجه می شود به کسب و کار نیز انتقال پیدا می کند. بنابراین، در مورد هاستینگ وب باید به دقت تصمیم گیری کرد. بسیار مهم است، هاستی داشته باشید که امنیت وب سایت شما را در کنار سایر مسائل تضمین کند.

این امکان وجود دارد که هاست یک وبسایت را خودتان بر عهده بگیرید، اما اگر تخصص لازم را ندارید توصیه می کنیم که از این کار خودداری کنید. زیرا، شرکت های هاستینگ وب با تجربه و حرفه‌ای زیادی در این زمینه وجود دارد. آنها افراد مناسبی هستند که می توانند برای جلوگیری از اشتباهات پشیمان کننده‌ای که ممکن است به قیمت کسب و کارتان تمام شود به شما کمک کنند. در ادامه مواردی وجود دارد که باید هنگام جستجوی یک سرویس هاستینگ وب در نظر بگیرید.

نظرات و نقد و بررسی چندین هاست را ارزیابی کنید.

حقیقت این است که شما نمی توانید مطمئن باشید که آیا یک هاست خاص خوب است، مگر اینکه ابتدا آن را امتحان کنید. با این حال، می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد یک هاست خاص را از قسمت نظرات مشتریان بدست آورید. بخش بررسی یا نظرات جایی است که کاربران ناامیدی خود را ابراز می کنند و یا به تمجید از ویژگی های یک هاست می پردازند.

اکثر بررسی ها، نظرات یا نگرانی های واقعی در مورد خدمات ارائه شده توسط یک هاست را بیان می کنند. اما برخی نیز ممکن است بسیار اغراق آمیز باشد. بهترین راه برای تمایز حقیقت از دروغ خواندن هرچه بیشتر نظرات است. دروغ گفتن در مورد تجربه خود برای همه آسان نیست، اما تعدادی از آنها می توانند به دلیل تجارب ناگوار مجزا چهره هاست را مخدوش کنند. مهمتر از همه، حقیقت همیشه توسط بسیاری از کاربران به صورت تصادفی گفته می شود و این دقیقاً همان چیزی است که شما باید به دنبال آن باشید.

نیازهای وب سایت شما

هاست های مختلف برای وب سایت های خاص مناسب هستند. بنابراین، نیازهای وب سایت شما باید اولین چیزی باشد که قبل از استقرار در هاست باید در نظر بگیرید. سایتی که برای جذب ترافیک انبوه تنظیم شده باشد باید توسط سرورهای قوی میزبانی شود که سرعت بارگذاری را نیز تضمین می کند. به طور مشابه، یک وب سایت وردپرس هاستی نیاز دارد که مناسب و سازگار با وردپرس باشد. همچنین، یک وبسایت تجاری نیز نیازمند سرویس هاستینگ از سوی افراد متخصص در همان زمینه می باشد.

فضای ذخیره سازی وب سایت، نیاز دیگری است که باید در نظر گرفته شود. ماهیت و استفاده از وب سایت، میزان فضای ذخیره سازی مورد نیاز فایل های خود را تعیین می کند. با این وجود، همیشه مطمئن شوید که در صورت نیاز به اضافه کردن فایل های بیشتر، فضای کافی در اختیارتان قرار دارد. توجه داشته باشید که میزان مرحله‌ای که هاست به وب سایت شما اختصاص می دهد با توجه به پلن انتخابی شما تعیین می شود. سرویس های پریمیوم، فضای ذخیره سازی قابل توجهی را نسبت به سایر سرویس ها ارائه می دهند اما هدف وب سایت باید شما را به درستی راهنمایی کند. علاوه بر این، برخی از شرکت های هاستینگ معمولاً فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به سایرین ارائه می دهند. بنابراین برای یافتن این موضوع باید در مورد آن پرس و جو کنید.

امنیت داده ها

اگر تمام اطلاعات خود را در یک چشم به هم زدن از دست بدهید و هاست شما بی خیال به نظر برسد، بسیار ناامید کننده خواهد بود. اعتماد به شخصی در مورد داده ها و محتوای وب سایت، دشوار است. اما هاست هایی وجود دارند که می توانید به آنها اعتماد کنید. وظیفه بزرگتر یافتن هاستی است که یک سیستم افزونگی اطلاعات را برای حفاظت از داده ها ارائه می دهد. همچنین، آنها باید سیستم های پشتیبان نیز داشته باشند تا مشتیران بتوانند در صورت لزوم و یا در مواقع اضطراری داده های خود را بازیابی کنند.

میانگین زمان پاسخگویی

پشتیبانی مشتری در هاستینگ وب بسیار اهمیت دارد. متاسفانه، برخی از هاست ها به طور غیرضروری زمان زیادی را برای پاسخ به سوالات مشتری نیاز دارند. برخی چیزها نمی توانند منتظر بمانند و اگر برخی از اشکالات به موقع حل و فصل نشود می تواند ضرر زیادی به کسب و کارها وارد کند. به دنبال هاستی باشید که در عرض چند ساعت یا چند دقیقه پاسخ دهد. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که مشکلات در اسرع وقت حل خواهند شد.

آپتایم / قابلیت اطمینان

وب سایتی که دیر بارگذاری می شود یا لینک های آن مشکل دارد، نه تنها کاربران بلکه خود گوگل را نیز آزار می دهد. این موضوع را از هاست مورد نظر خود بپرسید که زمان اپدیت آنها چقدر است و اگر نزدیک به 99.99% نیست، از خدمات آن استفاده نکنید. آپتایم، این پتانسیل را دارد که کسب و کار را رونق دهد یا آن را با افول مواجه کند. گوگل تمایل کمتری به جستجوی ترافیک ارگانیک به وبسایت هایی با زمان آپتایم پایین دارد. آمازون در سال 2013 مشکل آپتایم را تجربه کرد، زمانی که سرورهای آنها به مدت نیم ساعت از کار افتاد. تخمین زده می شود که این شرکت خرده فروشی در تمام مدت قبل از حل این مشکل، 66،000 دلار در هر دقیقه ضرر می کرد. تصور کنید که چنین ضرری برای یک کسب و کار جدید ایجاد شود.

ویژگی های اساسی هاستینگ

به نظر شما کدام ویژگی هاستینگ برای وب سایت شما بیشترین کاربرد را دارد؟ هاست های مختلف ممکن است دارای ویژگی های منحصر به فردی باشند که سایرین فاقد آن هستند. با این حال، برخی از ویژگی های ضروری را نباید از دست بدهید و باید مراقب آنها باشید. به عنوان مثال، هاستینگ وب مناسب باید یک گزینه نصب کننده با یک کلیک ارائه دهد که به کاربران اجازه می دهد برنامه های مورد نظر خود را نصب کنند. مدیریت DNS، یکی دیگر از ویژگی ضروری این است که باید قبل از تصمیم گیری برای استفاده از یک هاست به دنبال آن باشید. همین امر در مورد مدیریت فایل و بسیاری از ویژگی های دیگر نیز صدق می کند.

بودجه

قیمت خیلی مهم نیست. زیرا کیفیت هاست معمولاً قیمت را تعیین می کند اما موردی است که ارزش بررسی دارد. علاوه بر این، برخی از شرکت ها سرویس هاستینگ ارزان را ارائه می دهند که کارشان نیز بسیار خوب است. به افراد توصیه می شود که از ارزانترین پیشنهادی که با آن مواجه می شوند، پرهیز کنند. زیرا ممکن است قیمت ارزان در بلند مدت گرانتر شود. به یاد داشته باشید، سخت افزار و نرم افزار با کیفیت مورد استفاده توسط یک شرکت هاستینگ هزینه دارد. معمولا هزینه  به مشتری منتقل می شود، اما برای منافع عمومی می باشد. با این حال، پیشنهادات شگفت انگیزی وجود دارد، به همین دلیل نباید چشم خود را به طور کامل بر روی هر قیمت ارزانی ببندید. مشاهده ویژگی ها مهمترین بخش است، سپس می توانید قیمت ها را مقایسه کنید.

محیط هاستینگ

محیط هاستینگ با محیط فیزیکی ارتباط دارد هاستینگ انجام می شود. همچنین، به یک کلاستر(خوشه) هاستینگ مستقل از سرورها اشاره دارد که در آن تمام اطلاعات مشتری نگهداری می شود. به عنوان یک مشتری، ممکن است محیط هاستینگ شرکت را ندانید، اما انجام یک بررسی پیشینه‌ای کوچک می تواند اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد. شاید بخواهید بدانید که با چه افرادی در وب سایت خود اعتماد دارید، از جمله صلاحیت ها و تخصص های آنها.

با نگاهی به صفحات رسمی شبکه های اجتماعی مدیران شرکت ها می توان به راحتی اطلاعات بیشتری در مورد مدیران شرکت ها کسب کرد. به طور کلی، محیط هاستینگ باید از تهدیدات داخلی یا خارجی مصون باشد.

قدرت دگرگون کننده هاستینگ بلاکچین

هک یک تهدید بزرگ برای هر کسب و کاری می باشد که به اینترنت متکی است. گاهی اوقات اینترنت در برابر حملات هکرها به حدی آسیب پذیر است که افراد در نهایت در عرض چند دقیقه آنچه که برای ساختن آنها چندین دهه زمان صرف شده است را از دست می دهند.به همین دلیل است که مفهوم هاستینگ بلاکچین اختراع شد.

همچنین، به هاستینگ غیر متمرکز اشاره شده است، این سرویس هاستینگ جدید نظیر به نظیر که به صاحبان وب سایت امکان کنترل نظیر به نظیر را می دهد. قبل از اختراع هاستینگ وب بلاکچین، سرویس های هاستینگ بر اساس مشتری – سرور کار می کردند که وب سایتها را در معرض تهدیدات امنیتی مختلف قرار می داد. هاستینگ بلاکچین امنیت بیشتری را فراهم می کند که دسترسی افراد و ربات های غیرمجاز به اطلاعات حساس را دشوار می کند. اساساً ،این سرویس شامل کپی کردن تراکنش ها و سایر اطلاعات حساس و پخش آن در شبکه کامپیوترهای بلاکچین است.

در ادامه برخی از مزایای فناوری بلاکچین برای مشاغل را مشاهده خواهید کرد:

  • شفافیت بیشتر
  • عدم تمرکز
  • افزایش امنیت داده ها
  • کاهش هزینه ها
  • سرعت بهتر
  • بهبود قابلیت ردیابی
  • بهره وری
  • اعتماد بیشتر

در جایی که طرفین در حال به اشتراک گذاری داده ها یا انجام تراکنش بین آنها هستند، اعتماد مطلق مورد نیاز است. هاستینگ بلاکچین این اعتماد را افزایش می دهد زیرا افرادی که هرگز یکدیگر را ندیده‌اند باهم کار می کنند. مهمتر از همه، این فناوری واسطه هایی را که می توانند اطلاعات حساس را در معرض خطر قرار دهند، حذف می کند. آیا تا به این فکر کرده‌اید که چگونه سرمایه گذاران پول مجازی مانند ارزهای دیجیتال، به معامله می پردازند؟ این به دلیل شفافیت و اعتماد طرف های درگیر است.

عدم تمرکز

وقتی صحبت از هاستینگ بلاکچین به میان می آید، کسی مسئول نیست، فقط گروهی از افراد توافق می کنند که با هم به نفع همه کار کنند. ساختار غیرمتمرکز وب سایت های هاستینگ، همه طرف ها را قادر می سازد تا اطلاعات مورد نیاز خود را بدون تبعیض به دست آورند. در اصل، بلاکچین یک فروشگاه تک مرحله‌ای است که در آن می توانید هر آنچه که نیاز دارید را در یک مکان دریافت کنید.

افزایش امنیت داده ها

امنیت داده ها تنها مهم ترین عاملی است که باید قبل از سرمایه گذاری آنلاین خود در نظر بگیرید. سرویسهای هاستینگ وب سنتی مستعد نقض امنیتی هستند که عملکرد کسب و کارهای آنلاین را تضعیف می کند. بلاکچین این مشکل امنیتی را با اطمینان از اینکه اطلاعات به خوبی محافظت می شود، حل می کند. همچنین، از وب سایت ها در برابر تداخل محافظت می کند. زیرا اطلاعات پس از بارگذاری در بلاکچین قابل تغییر یا حذف نیستند. مهمتر از همه، نظارت و ردیابی تراکنش ها در زمان واقعی را آسان می کند.

کاهش هزینه ها

فناوری بلاکچین به کاربران این امکان را می دهد که وب سایت های خود را با هزینه های نسبتاً کمتری اجرا کنند. به عنوان مثال، برای انجام کارهای دستی مانند حسابرسی و اصلاح داده ها نیازی به واسطه ندارد. همچنین، می توان به تعداد مورد نیاز تراکنش انجام داد بدون اینکه هزینه های گزافی متحمل شوند. در نهایت، میانگین هزینه های جاری بسیار کمتر از هاستینگ معمولی است.

سرعت بهتر

بلاکچین معمولاً تراکنش ها را در عرض چند ثانیه و بسیار سریعتر از روش های معمولی انجام می دهد. با این حال، ترافیک شبکه و اندازه داده می تواند بر سرعت تاثیر بگذارد، اما به طور کلی سریعتر از هاستینگ معمولی است. عدم وجود واسطه به این معنی است که معاملات سریعتر پردازش می شوند.

بهبود قابلیت ردیابی

قابلیت ردیابی یکی دیگر از مزایای بزرگی است که کسب و کار شما از هاستینگ بلاکچین کسب می کند. این فناوری امکان دید عالی محصولات را از مبدا تا مقصد فراهم می کند. مهمتر از همه، این سرویس به کاربران اجازه می دهد تا در زمان واقعی از محصولات خود پشتیبانی دریافت کنند. این نه تنها ردیابی اقلام و معاملات را آسان می کند، بلکه تایید صحت آنها را نیز آسان می کند. قابلیت ردیابی در هاست بلاکچین امکان پیشگیری از کلاهبرداری را نیز فراهم میکند.

افزایش بهره وری

در مقایسه با هاست معمولی، هاست بلاکچین از راه دور موثرتر است. انجام معاملات آنلاین در مدت کوتاهی با دقت باورنکردنی را برای مشاغل آنلاین آسان می کند. شرکت کنندگان در بلاکچین از یک دفتر کل برای ثبت تراکنش ها به صورت خودکار استفاده می کنند، بنابراین در زمان صرفه جویی و از بروز اشتباهات جلوگیری می شود.

مشکلات در سرویس نوظهور هاستینگ بلاکچین

فناوری بلاکچین یک روش هاستینگ نسبتاً جدید است که هنوز در حال آزمایش های زیادی است. انتظار می رود، این با چندین مشکل همراه است که باید زودتر برطرف شود. پیش بینی می شود که این فناوری به زودی هاستینگ وب را به طور کامل تصاحب کند. در اینجا برخی از مشکلاتی که این فناوری با آن مواجه است، آورده شده است.

مسائل اخلاقی

این نگرانی وجود دارد که این پلتفرم توسط مجرمان برای انجام فعالیت های غیرقانونی و ناشناخته استفاده شود. همانطور که قبلا ذکر شد، این فناوری امکان هاستینگ نظیر به نظیر را فراهم می کند، که آن را به یک هدف آسان برای مجرمان تبدیل می کند. مشتریان اطلاعات حساس را بر اساس اعتماد به اشتراک می گذارند و این ممکن است در دستان افراد نامناسب قرار گیرد. این یک مانع بزرگ برای هاستینگ بلاکچین است و می تواند پذیرش آن را در سراسر جهان به تاخیر بیندازد.

فشار مقامات قانون گذاری:

کسب . کارهای مجازی مانند ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای با فشار برای تنظیم فعالیت های خود توسط کشورهای مادر مواجه هستند. چنین حرکتی آزادی رونق هاستینگ بلاکچین را از بین می برد. مقامات تا همین اواخر، زمانی که علاقه به آنها افزایش یافت، دوام ارزهای دیجیتال را دست کم گرفته بودند.

خطرات امنیتی:

اگرچه بلاکچین یکی از امن ترین خدمات هاستینگ است، اما همچنان در برابر هم آسیب پذیر هستند. بدترین بخش این است که نقض های امنیتی به طور بالقوه می توانند کل سیستم را تحت تاثیر قرار دهند. این مسئله‌ای است که توسعه دهندگان شبانه روز در تلاش برای یافتن راه حل برای آن هستند.

کاربردهای آینده فناور بلاکچین

جدا از چالش هایی که در بالا ذکر شد، فناوری بلاکچین قرار است جنبه های خاصی از زندگی ما را دگرگون کند. به عنوان مثال، دانشمندان در حال کار بر روی مدل هایی هستند که در آینده شاهد استفاده از بلاکچین برای ذخیره داده های DNA باشند.

علاوه بر این، پس از نهایی شدن طرح ها، این فناوری جایگزین رسانه های مبتنی بر دیسک در حافظه هولوگرافیک خواهد شد.

ظهور هاستینگ ابری

به عبارت ساده، هاستینگ ابری شامل برون سپاری منابع برنامه و وب سایت از یک ابر برای انعطاف پذیری و مقیاس پذیری است. ابر، لایه‌ای بین مشتری و سرور برای هاستینگ برنامه است. این فناوری به طور فزاینده‌ای محبوب شوند و مشاغل از روش های هاستینگ سنتی به آن مهاجرت می کنند. هاستینگ ابری به شدت به هوش مصنوعی متکی است که دلیل اصلی بی نظیر بودن آن می باشد. مشاغلی که نیاز به کاهش هزینه های عملیاتی دارند ترجیح می دهند از این فناوری استفاده کنند.

در ادامه نحوه هاستینگ ابری برای کاربران وب سایت و برنامه مفید است را مشاهده خواهید کرد:

  • یک سیستم غیرمتمرکز ایجاد می کند که در آن داده ها می توانند آزادانه به اشتراک گذاشته شوند.
  • سرعت می تواند تا 600% افزایش یابد.
  • این یک گزینه فوق العاده ارزان برای راه اندازی کسب و کاری جدید است.
  • قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری را از نظر قدرت محاسباتی و فضای ذخیره سازی تضمین می کند.
  • دسترسی آسان از آنجایی که کاربر فقط برای دسترسی به تمامی ویژگی ها و نرم افزارهای محصول نیاز به ورود به سیستم دارد.
  • هاست ابری در مقایسه با هاستینگ سنتی بسیار کارآمد است.
  • داده های پشتیبان گیری شده را می توان سریعتر از ابر بازیابی کرد.
  • یکپارچه سازی خودکار نرم افزار در فضای ابری
  • فضای کافی برای ذخیره و گسترش داده ها

مزایای ذکر شده در بالا فقط نوک کوه یخ است. هاستینگ ابری بیش از آنچه که به نظر می رسد وجود دارد. این اتفاق بزرگی در برنامه ها و هاستینگ وب است که هر کاربر اینترنت باید به آن توجه کند. با این حال، برخی از معایب مرتبط با فناوری وجود دارد که باید بدانید. به عنوان مثال، هیچ تضمینی وجود ندارد که همه شرکت کنندگان عملکرد یکسانی داشته باشند. این سرویس مشترک است، بنابراین برخی از مستاجران موظفند عملکرد بهتری را نسبت به دیگران تجربه کنند.

همچنین، هاستینگ ابری مستعد مشکلات فنی است که بر روی عملکرد آن تاثیر می گذارد. با این حال، این مشکلات را می توان قبل از اینکه آسیب زیادی وارد کند، به زودی برطرف کرد. 

سخن پایانی

هاستینگ وب، بلاکچین و هاستینگ ابری یک امر مهم در تجارت آنلاین هستند. توسعه دهندگان نرم افزار و دانشمندان در حال رقابت با زمان هستند تا این فناوری محاسباتی را ایمن و قابل اعتماد کنند. بلاکچین و رایانش ابری به دلیل توانایی آنها در ارائه خدمات موثر به بسیاری از مشتریان در گذشته، شهرت ویژه‌ای بدست آورده است. مهمتر از همه، کاربران دیگر محدودیت مجوز ندارند زیرا دیگر توسط سایر افراد مانند مایکروسافت ارائه نمی شود. اساساً، این روش های محاسباتی تنظیم شده‌اند تا کل ایده نصب نرم افزار را به نفع تجارت آنلاین تغییر دهند. 

بستن