بازاریابی محتوا

12 دلیل برای سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا

12 دلیل برای سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا

1. گوگل به آن علاقه دارد

بازاریابی محتوا مسئله‌ای بسیار مهم و موثر در افزایش میزان ترافیک وبسایت است. اما اگر این را باور ندارید، کافی است سری به یوتیوب بزنید و مصاحبه های Matt Cutts( رئیس سابق اسپم در گوگل) را جستجو و مشاهده کنید. در مصاحبه های وی خواهید دید که روش بدست آوردن رتبه بالا در گوگل را نوشتن محتوای عالی عنوان می کند.

گوگل در ارائه تجربیات جستجو به کاربران خود وسواس دارد تا آنچه را که می خواهند ارائه دهد. محتوایی با کیفیت بالا اغلب بهترین راه برای معرفی شما به کاربر توسط گوگل است.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که گوگل 10 برابر بیشتر از فیسبوک به وبسایت های دیگر بازدید کننده ارسال می کند. به عبارت دیگر، تولید محتوا به طور چشمگیری آمار بازدید از وب سایت را از طریق موثرترین کانال ترافیک(جستجوی گوگل) افزایش می دهد.

2. بازاریابی محتوا باعث فروش بیشتر می شود

بازاریابی محتوا

اکثر مشتریان شما که برای اولین بار از کسب و کار شما با خبر می شوند، آماده خرید از شما نخواهند بود. زیرا افراد قبل از اقدام به خرید، وارد یک فرایند خرید می شوند. فرآیند خرید محصولات کوچک و ارزانتر، سریع است اما فراید خرید محصولات بزرگ تر و گرانتر آهسته و طولانی تر می باشد.

قبل از خرید، افراد متوجه می شوند، نیازی دارند که باید برطرف شود. آنها زمانی را برای تحقیق و درک بهتر نیاز خود صرف می کنند، سپس تصمیم می گیرند که کدام راه حل برایشان مناسب تر است.

یک سیستم بازاریابی محتوای ساختار یافته و حرفه‌ای به مشتریان بالقوه شما کمک زیادی می کند.

3. بازاریابی محتوا به شما اجازه کنترل گفتگو را می دهد:

این یک مسئله بدیهی است، وقتی مشتری به دنبال آنچه شما می فروشید باشد، فروش محصول نیز بسیار راحت تر میشود.

کنترل مکالمه، زمانی موثر است که مشتریان شما در حال آگاه تر شدن باشند. این مسئله بسیار ارزشمند است. این مسئله در خصوص تمام موارد از بیمه ماشین گرفته تا نرم افزارهای تجاری صادق است.

4. این روش کمتر از بازاریابی سنتی آزار دهنده است

هیچکس دوست ندارد که در اواسط روز توسط افرادی که سعی در فروش محصول خود دارند محاصره شود.

40% از کاربران اینترنت از مسدود کننده تبلیغات استفاده می کنند و این تعداد روز به روز در حال افزایش است.

مطمئناً تبلیغات بنری می توانند روش خوبی برای به نمایش گذاشتن برند شما باشد. اما صرف هزینه برای تبلیغات تلویزیونی و سایر اشکال تبلیغاتی که باعث قطع ارتباط شما با مشتریان می شود، روش مناسبی برای جلب آنها نیست.

از طرف دیگر، بازاریابی محتوای مناسب شما را قادر می سازد تا با قرار دادن برند خود در مقابل مشتریان به گونه ای که به آنها کمک می کند، با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید.

5. بازاریابی محتوا، آگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

آگاهی از برند

به عنوان مثال، شما یک شرکت سرمایه گذاری را اداره می کنید و تصمیم دارید یک مقاله آموزنده بنویسید که رتبه 1 را در گوگل برای ” نحوه سرمایه گذاری در بازار سهام” ارائه دهد.

بیش از 40،000 نفر، هر ماه آن عبارت دقیق را در گوگل جستجو می کنند. اکنون هرساله برند خود را در مقابل 480،000 مشتری بالقوه قرار می دهید. و این فقط برای عبارت دقیق ” چگونگی سرمایه گذاری در بازار سهام” است. 40،000 نفر دیگر نیز وجود دارند که دقیقاً عبارت ” نحوه خرید سهام” را هرماه جستجو می کنند، بدون ذکر سایر گزینه های نزدیک و حداقل 1 میلیون نفرنیز هر ساله این موضوع را جستجو می کنند.

 

6. بازاریابی محتوا، اعتبار برند شما را افزایش می دهد.

بنابراین مقاله شما هر ساله در مقابل بیش از 1 میلیون مشتری بالقوه ظاهر می شود. تقریبا 25% از این تعداد روی مقاله شما کلیک می کنند.

با فرض اینکه وقت خود را صرف بهبود مقاله مورد نظر برای خوانندگان خود کرده اید، اکنون 250،000 نفر هر ساله برند شما را به عنوان یک برند پیشرو و معتبر در نظر خواهند گرفت. بسیاری از این افراد به مرور مشتری شما می شوند یا در مورد وب سایت شما به اطرافیان خود می گویند و آنها را با مشتری شما تبدیل می کنند.

7. بازاریابی محتوا بازگشت سرمایه را تضمین می کند

بازگشت سرمایه

فرض کنید که تصمیم دارید، مقاله ای را درباره سودآورترین سهام بنویسید.

با گذشت زمان، شما از نظر ” سودآورترین سهام” در رتبه 1 گوگل قرار می گیرید که هر ماه 22000 بار جستجو می شود. شما اکنون هر ساله نام تجاری خود را در مقابل 260،000 نفر دیگر قرار می دهید. ب این ترتیب، هر سال 65،000 مشتری بالقوه و واجد شرایط از وبسایت شما بازدید خواهند کرد.

اکنون وبسایت شما از 250،000 بازدید کننده سالانه به 300،000 رسیده است.

هر مقاله اضافی این امکان را دارد که هرماه مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. برای افزایش این بهره وری، سایر وبسایت ها به منابع اطلاعاتی مفید لینک می دهند. هر یک از این لینک ها، بازدیدکنندگان وب سایت شما را به سوی مقاله مورد نظر و سایر صفحات وبسایت هدایت می کند.

8. بازاریابی محتوا تعداد دنبال کنندگان شما را در فضای مجازی افزایش می دهد

بازاریای در شبکه های اجتماعی

هر مشتری بالقوه ای که محتوای ارزشمندی را در وبسایت شما پیدا کند، به مدافع بالقوه برند شما تبدیل می شود.

بسیاری از خوانندگان شما را در اینستاگرام یا توییتر دنبال می کنند تا بتوانند به سرعت از مقالات بعدی شما باخبر شوند. همچنین بسیاری از خوانندگان، مقالات شما را با دوستان و آشنایان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند که به رشد تصاعدی شما در طول زمان کمک می کند.

9. بازاریابی محتوا باعث مشاهده بیشتر صفحات محصولات شما می شود

بازاریابی محتوا، به طور مستقیم و غیر مستقیم، افراد بیشتری را صفحات محصولات شما هدایت می کند.

به طور مستقیم:

با فرض نوشتن مقالاتی در خصوص محصولات خود، بسیاری از این خوانندگان پس از مطالعه مقالات خود به صفحات محصول شما مراجعه می کنند.(به خصوص اگر مقالات شما به صفحه محصولات لینک شده باشد.)

غیرمستقیم:

وقتی محتوای کاربردی و جذاب در وبلاگ می نویسید، وبسایت های دیگر به آن محتوا لینک میدهند.

موتورهای جستجو به هر بک لینک جدید به عنوان مدرکی مبنی بر این که مقاله شما منبعی مفید است، نگاه می کنند. و هر صفحه ای که مقاله شما به آن لینک دارد را به عنوان یک منبع مفیدتر در نظر می میگیرند.

10.  بازاریابی محتوا کار را برای تیم پشتیبانی و خدمات مشتریان شما آسان تر می کند

آیا تیم پشتیبانی و خدمات مشتریان شما هر روز به سوالات مشابهی پاسخ می دهند؟

برای نوشتن پاسخ های کاربردی و مناسب به این سوالات وقت بگذارید. آنها را در یک پست وبلاگ یا مجموعه‌ای از پست های وبلاگ وارد کنید تا تیم خدمات مشتریان شما بتواند در زمان مواجهه با سوالات تکراری و معمول، آن ها را به اشتراک بگذارد.

برای شروع بسیاری از مشتریان حتی به جای اینکه با تیم خدمات مشتری شما تماس بگیرند، این پاسخ ها را از طریق جستجوی آنلاین پیدا می کنند.

11.  بازاریابی محتوا کار را برای تیم فروش شما نیز آسان تر می کند

افزایش فروش بوسیله بازاریابی محتوایی

با تیم فروش خود تماس بگیرید و از آنها بپرسید که به صورت روزانه چه سوالاتی برایشان پیش می آید. در مورد این سوالات و یا نگرانی های متداول فروش که آینده نگرها می پرسند، مطالب مفیدی بنویسید.

اکنون این مقالات را در اختیار تیم فروش خود قرار دهید. از آنها بخواهید این مقالات را بر اساس مواردی که بهترین نتیجه برای فروش محصول دارد ،بهبود و توسعه دهند.

12. بازاریابی محتوا میزان مخاطب جدید شما را مقیاس بندی می کند

فرض کنید شما در مورد 5 سوال برتر قبل از خرید تشک جدید، مقاله ای نوشته‌اید. کسانی که وقت خود را برای خواندن مقاله اختصاص می دهند به احتمال زیاد در ماه های آینده تشک جدیدی خریداری می کنند. بنابراین تبلیغات برخی از برترین تشک های خود را برای آن خوانندگان تنظیم کنید.

جمع بندی:

شما می توانید با بکار بردن نکات و ترفندهای بالا آمار بازدید، نرخ تبدیل و میزان فروش محصولات خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. همچنین می توانید با مطالعه و استفاده از سایر مقالات مانند ترفندهایی جهت افزایش ترافیک وب سایت، 16 روش آسان برای بهبود مهارت های نوشتاری و بازاریابی محتوا و روش های مختلف جذب مخاطب علاوه بر افزایش دانش و مهارت خود، با سرعت بیشتری کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید.

بستن