طراحی حرفه‌ای وب سایت

طراحی حرفه‌ای وب سایت

طراحی حرفه‌ای وب سایت

پیشرفت فناوری ما را قادر می سازد تا به اهداف بیشتری بدون اطلاع از پیچیدگی‌های آن، دست یابیم. یادگیری نحوه طراحی وب سایت یکی از این موارد است.

با رشد و تکامل روش های ساخت وب سایت، می توانید یک وب سایت را طراحی کرده و با استفاده از ویژگی های طراحی، یک وب سایت حرفه‌ای ساخته و درآمدزایی کنید. همچنین می توانید برند خود را تبلیغ کرده و جامعه‌ای از طرفداران و علاقه‌ مندان را پرورش دهید.

طراحی وب چیست و چگونه میتوان شروع به کار کرد؟ ما در این مقاله دانش مورد نیاز شما را گردآوری کرده‌ایم تا با بررسی آنها در مسیر درست قرار بگیرید. از انتخاب سازنده وب سایت و نام دامنه تا درک نحوه طراحی هر یک از عناصر سایت خود. این مقاله راهنمای شما در خصوص چگونگی طراحی حرفه‌ای وب در سال 2021 خواهد بود.

چطور به صورت حرفه‌ای یک وب سایت را طراحی کنیم؟

  1. هدف خود را تعیین کنید
  2. یک سازنده وب سایت انتخاب کنید
  3. طرح خود را مشخص کنید
  4. نام دامنه خود را اعلام کنید
  5. مطالب مورد نظر خود را جمع آوری کنید
  6. صفحات مناسب را اضافه کنید
  7. عناصر وب سایت را طراحی کنید
  8. ابزار حرفه‌ای مورد نیاز خود را انتخاب کنید
  9. آن را برای همه قابل دسترسی کنید
  10. آن را برای موبایل بهینه سازی کنید
  11. سئوی سایت خود را تقویت کنید
  12. با بازدید کنندگان تعامل داشته باشید
  13. بازخورد بخواهید
  14. نشر و بروز رسانی
1-هدف خود را تعیین کنید

قبل از اینکه یک وب سایت طراحی کنید، درمورد آنچه میخواهید بدست آورید کاملا ًشفاف باشید. با وجود انواع بسیاری از وب سایت ها، باید تصمیم بگیرید که کدام نمونه شما را به هدف خود می رساند:

  • یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات
  • یک وب سایت جهت نمایش کارهای هنری
  • یک وب سایت تجاری برای مدیریت و رشد کسب و کار
  • یک وب سایت جهت رزومه به منظور تحت تاثیر قرار دادن کارفرمایان بالقوه
  • وبلاگی برای به اشتراک گذاشتن دانش خود
  • یک وب سایت ایجاد مدیری رویداد جهت عروسی ها، مهمانی ها و رویدادهای شغلی
  • یک وب سایت عکاسی برای نمایش و فروش آثار
  • یک وب سایت ورزشی و تناسب اندام جهت جذب و رزرو مشتریان جدید
  • یک وب سایت رستورانی جهت کمک به تحویل سفارشات و پرداخت آنلاین

وقتی تصمیم گرفتید به کدام نوع نیاز دارید، باید طراحی کردن سایت خود را شروع کنید. همانطور که تصمیم به شروع این کار گرفتید، هدف اصلی خود را نیز به یاد داشته باشید و به این فکر کنید که چگونه طراحی حرفه‌ای می تواند به شما کمک کند تا به اهداف خود دست پیدا کنید.

با پیشبرد طراحی وب سایت، متوجه خواهید شد که عناصر انتخابی شما نسبت به آنچه که می خواهید انجام دهید متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر می خواهید عکس های خود را به صورت آنلاین بفروشید، سعی کنید کارهای خود را در قالب نمونه آثار در یک فروشگاه آنلاین به نمایش بگذارید؛ یا اگر در ایجاد یک وب سایت با هدف دستیابی به یک شغل هستید، یک وب سایت ساده و حرفه‌ای بدون دکوراسیون ممکن است کاملا متناسب با نیازهای شما باشد.

2- سازنده وب سایت خود را انتخاب کنید

اکنون که هدف خود را شناسایی کردید، قدم بعدی انتخاب سازنده وب سایت مناسب برای تحقق آن است. سازنده وب سایت ( که به عنوان CMS نیز شناخته می شود)بستری است که میتوانید بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی، وب سایت خود را به طور حرفه‌ای طراحی، شخصی سازی و راه اندازی کنید.

3- طرح خود را مشخص کنید

پس از ورود به پلت فرم مورد نظر ، وقت آن است که طرح وب سایت خود را ایده پردازی کنید. می توانید قبل از شروع، طرح خود را بر روی کاغذ ترسیم و پیاده سازی کنید. با این حال گزینه دیگر، استفاده از الگو است که یک طرح از پیش طراحی شده توسط یک طراح حرفه‌ای می باشد.

یک راه خوب برای شروع این است که به وب سایت های موفق نگاه کنید. با استفاده از یک قلم و کاغذ،هنگام مشاهده بهترین و حرفه‌ای ترین طراحی ها، ایده هایی که دوست دارید را یادداشت کنید. پلتفرم های زیادی برای الهام بخشیدن به طراحی وجود دارد دارد، مانند Pinterest و Dribble.

4- نام دامنه خود را اعلام کنید

به زبان ساده، نام دامنه شما، آدرس شما در اینترنت است. این همان چیزی است که بازدید کنندگان در نوار آدرس مرورگر خود مشاهده خواهند کرد.

ثبت کردن نام دامنه برای موفقیت آنلاین بسیار مهم است. وب سایت هایی که دارای دامنه سفارشی هستند به طور خودکار در بین کاربران اینترنت به عنوان وب سایتی حرفه‌ای و قابل اعتماد شناخته می شوند.

همچنین، با انتخاب هوشمندانه، نام دامنه به موتورهای جستجو( مانند گوگل و بینگ) کمک می کند که وب سایت شما را بهتر بشناسند. این امر بسیار مهم است زیرا به جذب بیشتر است شما کمک می کند.

حال، چگونه یک نام دامنه حرفه‌ای را برای برند خود جهت ماندگاری در ذهن کاربران انتخاب می کنید؟

کوتاه: هرچه طولانی تر باشد، احتمال اشتباه کردن بازدید کنندگان در تلفظ و تایپ آن بیشتر است.

ساده: از نمادها، کاراکترهای ویژه و اعداد خودداری کنید.

حرفه‌ای: برای جلوگیری از سردرگمی، نام دامنه شما باید نام خود یا نام تجاری شما را در خود داشته باشد.

ترغیب کننده:  با درج کلماتی در دامنه خود، به آنچه در تجارت خود انجام میدهید اشاره کنید.

انتخاب نام دامنه به معنای انتخاب پسوند دامنه مناسب نیز می باشد. از .com گرفته تا .org و .net شما میتوانید یکی از 45 پسوند دامنه سطح بالا را انتخاب کنید. بهترین روش استفاده از مواردی است که متناسب با نوع تجارت و موقعیت جغرافیایی شما باشد.

5- مطالب خود را جمع آوری کنید

اکنون که مبانی طراحی خود را مشخص کردید. وقت آن است که دست بکار شوید و محتواهایی که در وب سایت نمایش داده می شود را آماده کنید. این شامل تصاویر، متن، لوگو، فیلم‌ها و موارد دیگر است.

برای اطمینان از ارائه محتوای منحصر به فرد، تا آنجایی که امکان دارد از مطالب خود استفاده کنید. اگر از محتوای اصلی استفاده نمی کنید، مطمئن شوید که منابع و محتواهای خود را به صورت قانونی به دست می آورید.

در حالی که داشتن مطالب فراوان در وب سایت خود بسیار خوب است، به یاد داشته باشید که همیشه کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید. در دوره کاهش دامنه توجه، حرفه‌ای ترین راه برای جلب توجه بازدید کنندگان، تنها نمایش بهترین مطالب است.

در آخر، مطمئن شوید که محتوای شما کاملاً اصلی است. وب سایت خود را به عنوان یک شخصیت آنلاین در نظر بگیرید. همه چیز، از محتوای نوشته شده گرفته تا رنگ ها و قلم هایی که استفاده می کنید، باید منعکس کننده هویت برند شما باشد.

6- صفحات مناسب را اضافه کنید

تمام مشاغل و وب سایت ها منحصر به فرد هستند. با این وجود برخی از بخش های سنتی وجود دارد که بازدید کنندگان، انتظار دیدن آنها را در وب سایت شما دارند. اگر می خواهید یک وب سایت چند صفحه‌ای طراحی کنید، وجود برخی از صفحات ضروری می باشد.

صفحه اصلی: شما یک فرصت برای ایجاد اولین برداشت خوب دارید. صفحه اصلی، بهترین محل برای انجام این امر است. از آنجا که این صفحه اولین چیزی است که بازدید کنندگان می بینند، یک صفحه اصلی تمیز، سازمان یافته و چشم نواز طراحی کنید. این صفحه باید مشخص کند که شما کی هستید و چه کاری انجام می دهید، زیرا به عنوان نقطه شروعی برای بازدید کنندگان شما است.

مطمئن شوید که صفحه اصلی حاوی مهمترین اطلاعات باشد. لوگو، نام برند، و یک منوی پیمایش که از بازدید کنندگان برای مرور بیشتر دعوت می کند. وقتی این اصول را انجام دادید، در نظر بگیرید که چه نوع پس زمینه‌‌، تصور، محتوای متنی و اطلاعات تماس را می توانید در اینجا اضافه کنید تا بتوانید با بازدید کنندگان بهتر ارتباط برقرار کنید.

صفحه درباره ما:  داستان خود را بگویید و ارزش ها، روش ها و سایر اطلاعات مرتبط با برند خود را در صفحه درباره ما، به اشتراک بگذارید. از بازدید کنندگان جدید، استقبال کنید. زیرا این امر باعث ایجاد فضایی گرم، دوستانه و حرفه‌ای می شود. همچنین فراموش نکنید که تصویری از خود یا اعضای تیم خود درج کنید، زیرا مشتریان همیشه دوست دارند که چهره پشت برند را ببیند.

صفحه تماس: وقتی بازدید کنندگان می خواهند تماس بگیرند، باید بتوانند به راحتی امکان انجام دادن این کار را داشته باشند. در اینجا صفحه تماس با ما اهمیت پیدا می کند. اطمینان حاصل کنید که شماره تلفن، آدرس پستی، آدرس ایمیل کسب و کار و حساب های شبکه های اجتماعی خود را به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت اضافه کردن ویجت چت زنده، به بازدید کنندگان خود این امکان را می دهید تا با سهولت و سرعت بیشتری با شما تماس گرفته و پاسخ مورد نظر خود را دریافت کنند.

موارد اضافی: 

صفحه محصول یا خدمات:  صفحه محصول ( یا صفحه خدمات) جایی است که بازدید کنندگان شما می توانند پیشنهادات شما را مشاهده و در صورت مجاب شدن، از شما خرید خواهند کرد.

هنگام طراحی حزفه‌ای وب سایت با در نظر داشتن صفحه محصول یا خدمات، باید به برخی از مسائل مهم، توجه کرد. مانند عکاسی حرفه‌ای از محصول با کیفیت بالا، توضیحات دقیق و جذاب محصول یا خدمات و شرایط خود(حمل ونقل، مرجوع یا لغو سفارش).

وبلاگ:  ایجاد یک وبلاگ اعتبار شما را به عنوان یک متخصص حرفه‌ای، افزایش می دهد. به شما در پرورش  یک جامعه وفادار کمک می کند و یک روش موثر برای هدایت بازدید کننده به وب سایت شما است.

اگر نویسنده‌‌ی مادر زادی نیستید، ناامید نشوید- خیلی بیشتر از آنچه که فکر میکنید، حرف برای گفتن خواهید داشت. می توانید در مورد مشتریان خود( داستان های انگیزشی، موارد مطالعه شده، مصاحبه ها) یا در خصوص خودتان( رویدادهایی که در آنها شرکت کرده‌اید، کارمندان جدید و غیره) بنویسید. اما ارزشمندترین ایده های وبلاگ، از تخصص شما حاصل خواهند شد. خوانندگان شما دوست دارند نکات، روش ها و ترفندهایی که برای حل مشکلات استفاده می کنید را متوجه شوند و مطمئناً از تجربه های با ارزش قدردانی خواهند کرد.

توصیفات: یک صفحه توصیف صادقانه، تاثیر شگفت انگیزی در طراحی وب سایت شما دارد. مطالعات نشان می دهد که 77% از مشتریان راضی پس از کسب تجربه مثبت، آن سرویس،محصول یا برند را به دیگران توصیه می کنند. اگر هدف وب سایت شما جذب مشتری جدید است، از قدرت تبلیغ دهان به دهان استفاده کنید و به مشتریان راضی خود اجازه دهید تا فرایند فروش را برای شما سهولت بخشند.

صفحه  Splash: این صفحه به عنوان پیش نمایش وب سایت شما عمل می کند و از بازدید کنندگان، قبل از رسیدن به صفحه اصلی شما استقبال می کند. این یک روش عالی و حرفه‌ای برای تعامل با بازدید کنندگان با استفاده از تصاویر بصری با کیفیت بالا، متن های جالب یا تبلیغ یک پیشنهاد یا رویداد ویژه است.

7- عناصر وب سایت را طراحی کنید

در این بخش، ما در مورد تمام جزئیاتی که وب سایت شما را گرد هم آورده و نحوه چیدمان آنها برای تشکیل یک طرح منسجم، صحبت خواهیم کرد. در نهایت، این تصمیمات باید توسط هویت برند شما، ظاهر و صدایی که شما برای انتقال پیام خود به مخاطبان استفاده می کنید، هدایت شود. علاوه بر این، قابلیت استفاده پذیری را به خاطر بسپارید. گشت و گذار در وب سایت شما همیشه باید آسان و راحت باشد و یک تجربه جالب و به یاد ماندنی را به بازدید کنندگان ارائه دهد.

در این بخش چند عنصر مهم برای طراحی حرفه‌ای وب سایت را بررسی می کنیم:

معماری وب سایت: برای ارائه بهترین تجربه گشت و گذار در وب سایت برای بازدید کننده، صفحات شما باید به درستی به یکدیگر متصل شوند. اطمینان حاصل کنید که با افزودن یک نوار وضعیت و پیوندهای داخلی، بازدید کنندگان می توانند صفحات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.

در آخر،  قانون دو کلیک را رعایت کنید: بازدید کنندگان شما نباید مجبور شوند برای دسترسی به هر صفحه از وب سایت شما بیش از یک بار کلیک کنند.

منو:

این مورد که از اصلی ترین عناصر در طراحی شماست، ویژگی موارد مختلف در وب سایت شما را نمایش می دهد و اطمینان حاصل می کند که بازدید کنندگان می توانند به راحتی از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل شوند. محدوده طراحی منوهای وب سایت بسیار متغیر می باشد. توصیه می شود هر مدلی را که انتخاب می کنید، در هر صفحه از وب سایت خود، قابل دسترسی باشد و برای جلوگیری از بروز ناهماهنگی در صفحه، تعداد آن را به حداقل برسانید.

رنگ ها:

روانشناسی رنگ اثبات می کند که رنگ های مختلف، چه تاثیراتی بر رفتار انسانها دارد. همین امر باعث شده است که این امر جنبه مهمی در طراحی وب سایت داشته باشد.

هنگام انتخاب طرح رنگ وب سایت، یک قانون کلی این است که خود را به سه رنگ محدود کنید: یک رنگ اصلی(60 %)، یک رنگ ثانویه( 30 %) و یک رنگ تاکید(10 %)

فونت ها:

وقتی بهترین فونت ها را برای وب سایت خود انتخاب می کنید، مواردی را انتخاب کنید که علاوه بر خوانایی( هم در دسکتاپ و هم در تلفن همراه)، با هویت برند شما نیز سازگار باشند. در حالی که دنیای تایپوگرافی گسترده است، برای جلوگیری از بروز هرج و مرج بصری، حداکثر سه فونت را انتخاب کنید.

هدر و فوتر:

هدر و فوتر وب سایت شما به ترتیب در بالا و پایین وب سایت شما قابل مشاهده هستند. هر دو این عناصر می توانند در طراحی وب سایت شما برای افزایش قابلیت استفاده پذیری و تعامل مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرند.

هدر وب سایت، مکانی عالی برای قرار دادن ویژگی هایی است که می خواهید بازدید کنندگان بلافاصله آن را کشف کنند. مانند آرم یا نوار وضعیت خود

در حالی که فوتر یک وب سایت، بلافاصله مشاهده نمی شود. با این وجود می توان از آن برای کمک به بازدید کنندگان خود استفاده کرد. به عنوان مثال، فوتر، مکانی عالی برای افزودن اطلاعات تماس، دکمه های شبکه های اجتماعی یا فرم ثبت نام از طریق ایمیل است.

حرکت:

این مورد به همه عناصر غیر استاتیک(داینامیک) وب سایت شما اشاره دارد که می تواند برای جلب نظر بازدید کنندگان بسیار مفید و موثر باشد. حرکت در طراحی وب سایت می تواند دارای اشکال، اندازه و مکان مختلف باشد. اجرای جلوه های شناور برای تشویق به تعامل، استفاده از VideoBox برای افزودن جلوه های خیره کننده یا حتی بارگذاری پس زمینه کامل ویدیو.

در حالی که انیمیشن ها باعث زیباتر شدن وب سایت شما می شوند، از آنها به اندازه کافی استفاده کنید.

جلوه های پیمایش(Scrolling):

همانطور که از نام آن پیداست، هنگامی که بازدید کنندگان در سایت شما بالا و پایین میروند، جلوه های پیمایش ظاهر می شوند. ظرافت آنها توانایی جلب توجه را دارد، اما مهمتر از همه، آنها به ایجاد یک انتقال روان بین لایه های مختلف یک صفحه وب کمک می کنند.

فضای سفید:

منطقه‌ای از وب سایت شماست که شامل هیچ چیز نمی شود. نه تنها استفاده روزافزون از فضای سفید مرسوم است، بلکه به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا بتوانند بین محتوا یا تصاویر مختلف تمایز قائل شوند و باعث ارائه تجربه کاربری بسیار بهتری می شود.

8- ابزار حرفه‌ای مورد نیاز خود را انتخاب کنید

اینترنت در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین بازارهای جهان است. تخمین زده می شود که در سال 2021، بیش از 2.14 میلیارد نفر در سراسر جهان، کالا و خدمات را به صورت آنلاین خریداری کنند. باری افراد خلاق و دارای فکر حرفه‌ای، افزودن برخی از ابزارهای زیر به وب سایت شما می تواند ایمنی و کارآمدی تراکنش ها را تسهیل کند.

نرم افزار زمان بندی:  اگر مشاغل خدماتی را دنبال می کنید، وب سایت شما باید بتواند به صورت 7/24، فرآیند رزرو و پرداخت آنلاین را ارائه دهد.

پست های اجتماعی:  آگاهی از برند تجاری و آمار بازدید کنندگان خود را با ایجاد گرافیک چشم نواز و به اشتراک گذاری مستقیم پست های خود در شبکه های اجتماعی، افزایش دهید.

9- آن را برای همه قابل دسترسی کنید

این روزها، یک طراحی وب سایت بسیار عالی باید در دسترس همه باشد. قابلیت دسترسی وب این اطمینان را می دهد که همه افراد، صرف نظر از توانایی هایشان، می توانند از وب سایت شما بازدید کنند و با آن تعامل داشته باشند.

این کار، جهت سهولت افرادی که دارای اختلال بینایی، آسیب های موقتی، کاهش شنوایی و سایر معلولیت ها هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. تامین نیازهای همه افراد بسیار مهم است. زیرا بیش از 1 میلیارد نفر با نوعی معلولیت زندگی می کنند. همچنین این اقدامات نشان دهنده اهمیت تنوع و فراوانی در کسب و کار شما است.

چندین روش برای بهبود UI برای همه در وب سایت شما وجود دارد. با استفاده از هدر های واضح و مشخص برای تعیین سطوح مختلف اطلاعات، اطمینان حاصل کنید که طرح وب سایت خود را به صورت سلسله مراتبی ایجاد کنید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که سایت شما با صفحه کلید کاملاً قابل استفاده است. برای تصاویر خود متن جایگزین بنویسید و از برچسب های عنوان و موارد دیگر نیز استفاده کنید.

10 – وب سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید

نمایشگرهای کوچک تر با تاثیر کوچکتر برابر نیستند. با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت ها، بسیار مهم است که از بهینه سازی طراحی وب سایت خود جهت تجربه مرور یکپارچه در همه دستگاه ها اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل، بسیار مهم است که وب سایت خود را به صورت واکنش گرا طراحی کنید.

11 – سئوی سایت خود را تقویت کنید

پس از طراحی وب سایت، تماشای رشد بازدیدکنندگان بسیار رضایت بخش است. یکی از راه های افزایش بازدید وب سایت شما، بهبود سئو است. سئو(بهینه سازی موتور جستجو) روشی برای بهینه سازی محتوای وب سایت شما است تا رتبه خوبی در نتایج جستجو داشته باشید.

سئو برای به نتیجه رسیدن، به زمان، صبر و پشتکار نیاز دارد. اما می توانید در هنگام طراحی وب سایت، سئوی خود را نیز تنظیم کنید. در اینجا برخی از نکات جهت سئو که می توانید برای بهبود رتبه خود در نتایج برتر استفاده کنید را بررسی می کنیم:

– انجام تحقیقات کلمات کلیدی:

تحقیق در مورد کلمات کلیدی به شما کمک می کند کلمات کلیدی را که بیشترین ارتباط را با سایت خود دارند پیدا کنید. پس از داشتن آنها، یک کلمه کلیدی اصلی و چند کلمه ثانویه را انتخاب کنید. کلمات کلیدی خود را در مکان های استراتژیک در سراسر سایت خود قرار دهید. اما در این کار زیاده روی نکنید. موتور های جستجو، وب سایت هایی که «به طور غیر طبیعی» کلمات کلیدی در محتوای خود می گنجانند را مجازات می کند.

– افزودن متن جایگزین:

به توصیفاتی که برای عکس خود ارائه می دهید متن جایگزین گفته می شود. این موارد برای بازدید کنندگان شما قابل مشاهده نخواهد بود. اما به گوگل نشان می دهد که موضوع عکس مورد نظر چه چیزی است. متن جایگزین به شما کمک می کند تا محتوای بصری شما در صفحات نتایج گوگل ظاهر شود. علاوه بر آن، نوشتن متن های جایگزین SEO-friendly برای تصویر نیز در بهبود قابلیت دسترسی به وب سایت مهم است.

– تقویت پیوندهای داخلی:

با این روش، کار ربات های گوگل در مرور و شناسایی وب سایت شما راحت تر می شود. افزودن پیوندها در سرتاسر طراحی وب سایت، بازدید کنندگان را به کشف صفحات بیشتر ترغیب می کند.

12 – با بازدید کنندگان تعامل داشته باشید

این روزها بازدید کنندگان انتظار تعامل با شما در محیط وب سایت و یا خارج از آن را دارند. ارتباط با مخاطبان از طریق راه های مختلف، یک روش قدرتمند برای ایجاد رابطه با آنها است که باعث بیشتر دیده شدن وب سایت و کسب و کار شما می شود.

چت زنده:

افزودن ویجت چت زنده به سایت شما در ایجاد ارتباط بین بازدیدکنندگان با شما تاثیر زیادی دارد. برای پشتیبانی سریع از مشتری و همچنین برای کمک به بازدید کنندگان بلاتکلیف برای راهنمایی آنان به سوی سبد خرید، این پنجره کوچک در پایین صفحه، یک اقدام دوستانه برای راحتی و ارتباط با کاربران است.

رسانه های اجتماعی:

مشابه وب سایت، حساب شما در رسانه های اجتماعی، جنبه مهمی از حضور آنلاین شماست. همانطور که وب سایت خود را طراحی می کنید، پیوندهایی را به حساب های اجتماعی خود اضافه کنید تا دنبال کننده های جدیدی یافته و راه دیگری برای تعامل با کاربران وب سایت خود فراهم کرده باشید. این موارد باید در جایی از وب سایت شما قابل مشاهده باشد، مانند زیر منو، در سمت راست یا چپ یا پایین صفحه.

خبرنامه:

بازاریابی با استفاده از پست الکترونیکی، راهی عالی برای حفظ ارتباط با مخاطبان است. می توانید از خبرنامه های ایمیل برای برای بازدید کنندگان در مورد آخرین محصولات در فروشگاه آنلاین خود، ترویج مقالات جدید وبلاگ یا جشن گرفتن موفقیت های خود با مشترکان استفاده کنید. با قرار دادن یک lightbox در وب سایت خود، از بازدید کنندگان دعوت می کنید تا در خبرنامه شما مشترک شوند.

فرم ها:

یکی از راه های قدرتمند برای ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان و درخواست بازخورد از آنها است. با ایجاد یک فرم آنلاین برای وب سایت شما، اطمینان حاصل می شود که بازدید کنندگان، مکانی امن برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود در مورد محصولات، خدمات، وب سایت یا پشتیبانی مشتری با شما دارند.

13 – بازخورد بخواهید

در این مرحله، شما ممکن است بدانید که چگونه یک وب سایت را با موفقیت طراحی کنید، اما هنوز فضای رشد وجود دارد. حفظ بی طرفی در مورد طراحی خود بسیار مشکل است. به همین دلیل طراحی یک وب سایت شامل درخواست بازخورد صادقانه از افرادی است که به آنها اعتماد دارید.

پذیرای انتقادات آنها باشید و به یاد داشته باشید که ممکن است همیشه از شنیده ها خوشتان نیاید. برای اطمینان از نتیجه نهایی، از یک دوست یا همکار بخواهید عناصر زیر را دوباره بررسی کند:

  • آیا متن صحیح است؟ اشتباهات املایی می تواند اعتبار حرفه‌ای که برای ساختن آن بسیار زحمت کشیده‌اید را از بین ببرد.
  • آیا مرور صفحات آسان است؟ اگر یافتن یک صفحه استراتژیک از سایت شما خیلی طول می کشد، به این معنی است که احتمالاً شما نیاز به بازنگری در معماری سایت داشته باشید.
  • آیا طراحی وب سایت شما برای مشاهده در تلفن همراه بهینه شده است؟ بیش از 50% از کاربران اینترنت با استفاده از تلفن های همراه به گشت و گذار در وب سایت ها می پردازند. قطعاً نمی خواهید نیمی از جمعیت جهان را ناامید کنید.
  • آیا همه پیوندها کار می کنند؟ بر روی هر پیوند کلیک کنید تا مطمئن شوید هیچ یک از آنها صفحه 404 را بر نمی گردانند.
  • آیا عناصر سئو به درستی پر شده‌اند؟ از متن های جایگزین گرفته تا برچسب های عنوان، مواردی برای تایید وجود دارد تا بتوانید در رتبه بالاتری قرار بگیرید و قابلیت مشاهده موتور جستجو افزایش دهید.
14 – نشر و بروز رسانی

داشتن یک وب سایت در سال2021 یک ضرورت است. وب سایتی که به نظر، مدت زیادی است که بروز رسانی نشده، دعوت ناپذیر و غیر قابل اعتماد است. مطمئن شوید، تا آنجا که می توانید محتوای وب سایت خود را بروزرسانی کنید.

همانطور که یاد میگیرید چگونه یک وب سایت را طراحی کنید که به طور مداوم رشد و تکامل یابد، یاد خواهید گرفت که چگونه وب سایت خود نیز بروز رسانی کنید. همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد و شما نیز نیاز دارید که طراحی وب سایت خود را بروز و تازه نگه دارید.

بستن