طراحی وب سایت شخصی

طراحی و ایجاد یک وب سایت شخصی

طراحی و ایجاد یک وب سایت شخصی

آخرین باری که کسی را آنلاین جستجو کردید، کی بود؟
این روزها نحوه نمایش آنلاین خود بسیار مهم است. ممکن است بخواهید برای یک کار جدید اقدام کنید ، در حرفه خود پیشرفت کنید یا اینکه سرگذشت و تجربیات خود را به راحتی با دنیا به اشتراک بگذارید. ایجاد یک وب سایت به شما کمک می کند تا به عنوان یک حرفه‌ای در صنعت خود به نظر برسید. همچنین، حضور آنلاین شما بر نحوه درک مردم از شما تاثیر زیادی میگذارد، به همین دلیل طراحی و ایجاد یک وب سایت بسیار مهم است.
برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت حرفه‌ای، این راهنمای گام به گام که نحوه ساختن یک وب سایت شخصی را از ابتدا توضیح می دهد، مطالعه کنید.

1- پیام خود را شرح دهید

اول از خود بپرسید که چرا تصمیم به ایجاد یک وب سایت شخصی دارید؟ تعیین اهداف به شما کمک می کند تا سایر موارد را راحت تر شناسایی کنید. مانند اینکه کدام مطالب را در آن بگنجانید و چگونه ساختار سایت خود را به بهترین شکل در جهت رسیدن به هدف خود طراحی کنید.

برای روشن شدن هدف خود، چند سوال وجود دارد که باید قبل از ایجاد وب سایت در نظر بگیرید:

چگونه می خواهم توسط همکاران فعلی، همکاران آینده و کارفرمایان درک شوم؟

من چه مهارت ها یا ویژگی هایی دارم که باعث می شود در زمینه کاری خود از دیگران متمایز شوم؟

من انتظار چه دستاوردی از ایجاد یک وب سایت شخصی دارم؟

به سوالات فوق فکر کنید و پاسخ مناسب را پیدا کنید، زیرا آنها در زمان ایجاد وب سایت به عنوان راهنمای شما عمل خواهند کرد. در واقع، پاسخ های شما مبانی برند شخصی شما است. یک برند تجاری واضح که دارای پیامی منسجم باشد، موفقیت آنلاین شما را تضمین می کند.

2- به دنبال ایده گرفتن باشید

قبل از ایجاد وب سایت شخصی خود، سایر وب سایت ها را مرور کنید. شما می توانید به جستجوی افرادی از صنعت خود بپردازید که تحسینشان می کنید تا ببینید چه نوع محتوایی را در وب سایت خود به اشتراک می گذارند.

وقتی به دنبال ایده گرفتن هستید، به طراحی وب سایت و محتوای آن توجه داشته باشید. آیا طرح خاصی وجود دارد که بتواند برای سایت شما مفید باشد؟

یافته های خود را یادداشت کنید و تصاویر مربوطه را در یک پوشه ذخیره کنید. به این ترتیب می توانید هنگام ایجاد وب سایت خود به آنها رجوع کنید.

3- یک قالب انتخاب کنید

هنگامی که در بین سایت های مختلف به جستجو پرداختید، ایده بیشتری درباره نوع سایتی که می خواهید ایجاد کنید، خواهید داشت. برای اینکه دامنه جستجوی خود را محدود کرده و خود را در مسیر درست قرار دهید، می توانید از قالب های پیش ساخته‌ای که توسط متخصصان، طراحی شده استفاده کنید. آنها نه تنها به شما امکان می دهند که یک وب سایت شخصی را به صورت رایگان ایجاد کنید، بلکه ضمن اطمینان از تجربه مثبت کاربر و پیمایش بهینه وب سایت، می توانید قالب مورد نظر خود را تنظیم کرده و بر روی محتوا تمرکز کنید.

در حالت ایده آل، باید قالبی را انتخاب کنید که از قبل با سبک شخصی و محتوای شما مطابقت داشته باشد. به ایجاد وب سایتی تک صفحه‌ای یا چند صفحه‌ای توجه کنید و قالبی مناسب با این شرایط انتخاب کنید.

4- مطالب خود را اضافه کنید

در این مرحله، شما باید ایده روشنی از دیلی ایجاد یک وب سایت شخصی داشته باشید. اکنون که قالبی را برای شروع انتخاب کرده‌اید، وقت آن است که نحوه ایجاد آن را در نظر بگیرید.

اگرچه برخی از موارد به صورت خودجوش به دست می آیند، اما ایجاد یک وب سایت از ابتدا یکی از آنها نیست. قبل از اینکه خود را در طراحی وبسایت غرق کنید، مشخص کنید که محتوای وب سایت شخصی شما به چه مواردی نیاز دارد.

یک قلم و کاغذ بردارید و لیستی از تمام محتوای سایت خود تهیه کنید. این به حوزه تخصصی شما و نوع سایتی که ایجاد می کنید متفاوت خواهد بود. با این حال، در اینجا چند عنصر وجود دارد که تقریباً هر وب سایت شخصی باید شامل آنها باشد:

صفحه اصلی:

صفحه اصلی شما احتمالاً اولین صفحه‌ای است که بازدید کنندگان مشاهده می کنند. برای ایجاد یک برداشت ابتدایی مثبت، سعی کنید طراحی صفحه اصلی خود را کامل کنید. با یک بیانیه قوی و یک طراحی چشم نواز با مخاطبان ارتباط برقرار کنید.

بیوگرافی:

بیوگرافی شما می تواند به شکل یک معرفی مختصر و کوتاه در صفحه اصلی شما باشد، یا می توانید یک صفحه اختصاصی «درباره» ایجاد کنید. بیوگرافی شما باید حرفه شغلی شما را برجسته کند. اما از بیان شخصیت منحصر به فرد خود با به اشتراک گذاشتن سرگرمی ها و علایق اضافی نترسید. اگر در حال ایجاد وب سایت جهت رزومه هستید، نسخه CV قابل بارگیری خود را اضافه کنید.

نمونه کارهای شما:

و سایت شخصی شما می تواند به عنوان یک نمونه کار آنلاین باشد که دامنه کار شما را نشان می دهد. همچنین، می توانید نمونه کارهای خود را وارد کرده و به صفحات خارجی لینک دهید. مطمئن شوید که نمونه کارهای خود را به نحوی تنظیم کنید تا فقط قسمت هایی که به آنها افتخار می کنید به اشتراک گذاشته شود.

حتی اگر در زمینه های بصری مانند طراحی و یا عکاسی فعالیت نمی کنید. می توانید راه هایی برای نمایش آنلاین کارهای خود پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر در بازاریابی مشغول به کار هستید، داستان های موفقیت آمیز ترین کمپین های خود را به اشتراک بگذارید و نقش خود و نتایج نهایی را برجسته کنید. اگر روزنامه نگار هستید نیز می توانید از انتشاراتی که برای آن نوشته اید نام برده و مقالات خود را لینک کنید.

تصاویر و فیلم ها:

حتی اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت جهت نمایش نمونه کار نیستید، محتوای بصری همیشه ایده خوبی است. درج عکسی از خود باعث ایجاد فضای شخصی تری می شود و شما را دوست داشتنی جلوه می دهد. برای القای حس حرفه‌ای بودن، تصاویر یا فیلم هایی درج کنید که شما را درگیر کار نشان می دهد.

وبلاگ:

ایجاد یک وبلاگ، روشی عالی برای به اشتراک گذاشتن دانش خود و ارائه بینشی ارزشمند در مورد زمینه فعالیت شما است. همچنین، سطح تخصصی و توانایی شما در نوشتن را به کارفرمایان بالقوه نشان می دهد. می توانید در مورد هر چیزی از به روز رسانی های صنعتی گرفته تا موانعی که شخصاً در حرفه خود تجربه کرده‌اید.

توصیفات:

افزودن نظرات افرادی که در گذشته با آنها کار کردید، راه عالی برای اثبات مهارت ها و افزایش اعتبار خود است. سعی کنید مردم را به نوشتن نظراتی که ویژگی های شما را برجسته می کند، تشویق کنید، نه اینکه فقط به میزان شگفت انگیز بودن خود تاکید کنید. اگرچه این کار ممکن است درست باشد، اما مبالغه بیش از حد ممکن است جعلی به نظر برسد و نتیجه‌ای برعکس داشته باشد.

تماس:

اگر بازدید کنندگان سایت شما نتوانند با شما تماس بگیرند، تلاش شما هیچ ثمری نخواهد داشت. تمام اطلاعات تماس مربوطه را در یک مکان کاملاً قابل مشاهده قرار دهید.

هنگامی که تمام مطالب خود را آماده کردید، صفحات مربوطه را به سایت خود اضافه کنید. همه آنها را با استفاده از یک منو به هم متصل کنید تا بازدید کنندگان به راحتی صفحات شما را مشاهده کنند.

5- طراحی خود را سفارشی سازی کنید

طراحی وب سایت شما به اندازه خود مطالب مهم است. اگر یکپارچه به نظر نرسد، بازدید کنندگان بدون تردید وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

به غیر از انتخاب قالب طراحی شده‌ای که متناسب با برند شما باشد، مطمئن شوید که وب سایت شما دارای یک زبان بصری کاملاً مشخص است. این بدان معنی است که هر قسمت از وب سایت شما، از دکمه های تماس برای اقدام گرفته تا فوتر، باید از نظر لحن و استایل، منسجم باشد. در اینجا عناصری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

طرح رنگ ها:

رنگ ها تاثیر زیادی بر استایل و لحن دارند. برای انتخاب مجموعه‌ای از رنگهایی که احساس مناسب را ایجاد می کنند، به روانشناسی رنگ مراجعه کنید. آیا شما پویا و پرانرژی هستید؟ آرام و پیچیده؟ برای آزمایش ترکیبات مختلف و اطمینان از نتیجه نهایی از یک ابزار آنلاین تولید پالت رنگ استفاده کنید.

انتخاب فونت:

مانند رنگ ها، تایپوگرافی نیز در انتقال حالات و احساسات مختلف نقش دارد. برای انتخاب بهترین فونت برای وب سایت خود، سایر وب سایت ها را برای ایده گرفتن مرور کنید و فونت مناسب با برند خود را انتخاب کنید.

6- طرح وب سایت:

در حالت ایده‌آل، شما قالبی را انتخاب کرده اید که متناسب با محتوای شما است. بنابراین نیازی نیست که طرح هر صفحه را خیلی تنظیم کنید. رایج ترین طرح های وب سایت را مرور کنید و مواردی که به بهترین وجه، متناسب با محتوای شما هستند را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، یک طرح تقسیم صفحه می تواند به شما این امکان را بدهد که یک تصویر را در کنار متن در بخش بالای صفحه اصلی وب سایت خود به اشتراک بگذارید. همچنین، اگر سایت شما بسیار بصری باشد ممکن است یک تصویر تمام صفحه بهترین طرح برای شما باشد. زیرا تصویر مورد نظر در کانون توجهات قرار می گیرد.

لوگو:

لوگو بخشی اساسی از برند شما است. اگر هنوز لوگو ندارید، توصیه می شود که یک لوگو طراحی و ایجاد کرده و در مکان های استراتژیک مانند منوی وب سایت قرار دهید.

7- بهینه سازی برای سئو

روش های زیادی برای تبلیغ وب سایت شما وجود دارد. از شبکه های اجتماعی گرفته تا ابزار بازاریابی از طریق ایمیل. با این حال، آماده سازی سایت خود برای موتورهای جستجو کاری است که باید در مراحل اولیه ایجاد وب سایت شخصی خود انجام دهید

تعدادی از نکات بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO) وجود دارد که می تواند به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو کمک کند. به عنوان مثال، شما باید کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت خود را پیدا کنید و در کل محتوای نوشتاری خود بر روی آن تمرکز کنید، به علاوه یک نام دامنه معتبر انتخاب کنید به گوگل محتوای سایت شما را نشان دهد.

8- مشاوره بگیرید

پس از رسیدن به این مرحله، وب سایت خود را پیش نمایش کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی بارگیری می شود و غلط نوشتاری یا لینکهای خراب وجود ندارد. اگرچه تاکنون احتمالاً یک وب سایت شخصی جامع و چشمگیر خواهید داشت، حتی گاهی اوقات بهترین طراحان وب سایت نیز از نظر افراد استقبال می کنند.

شاید بتوانید بیوگرافی خود را بهبود ببخشید، بیانیه ‌ای قدرتمند بنویسی یا یک انیمیشن  را در طراحی وب سایت خود بگنجانید. دریافت بازخورد همیشه آسان نیست. اما ارزش آن را دارد که غرور خود را نادیده گرفته و با ذهنی باز با انتقادها روبرو شوید. پس از رفع اشکال و رضایت از نتیجه نهایی، سرانجام نوبت به فشار دکمه انتشار رسیده است.

9- سایت خود را تبلیغ کنید

مطمئناً شما نمی خواهید پس از زحمت هایی که برای طراحی و ایجاد وب سایت خود کشیده‌اید، در محیط آنلاین ناشناس بمانید. علاوه بر بهینه سازی سایت شما برای سئو، روش های موثر زیادی برای تبلیغ رایگان وب سایت شما وجود دارد. در اینجا چند روش برای جلب توجه بیشتر آورده شده است:

با به اشتراک گذاشتن سایت خود در شبکه های اجتماعی خود، از قدرت بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. شما می توانید حساب خود را به وبسایت لینک کرده و همچنین با پست های متعدد می توانید دوستان و دنبال کنندگان خود را مطلع کنید.

از بازاریابی ایمیلی برای تهیه خبرنامه های ارزشمند برای ارسال به مشترکان خود استفاده کرده و در مورد پست های جدید وبلاگ نیز اطلاع رسانی کنید.

روی امضای ایمیل خود، لینکی به وب سایت و شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید. این روش تبلیغات آنلاین ساده به این معنی است که هر ایمیلی که ارسال می کنید به طور خودکار حاوی این لینک ها بوده و احتمال دسترسی افراد به سایت شما را افزایش می دهد.

علاوه بر ایجاد وبلاگ، با سایر وبلاگ نویسان در حوزه فعالیت خود تماس بگیرید و پیشنهاد کنید که پست های مهمان را برای یکدیگر بنویسید. این وضعیت برد-برد می تواند به هر دو طرف کمک کند تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرند و منجر به رشد بالقوه وب سایت شما شود.

 

بستن