عواملی که در کند سایت تاثیر مستقیم دارند

4 عامل اساسی که باعث کند شدن سرعت وبسایت میشوند

4 عامل اساسی که باعث کند شدن سرعت وبسایت میشوند

سرعت وب سایت یک نقش اساسی در عملکرد و رشد سایت دارد. علاوه بر آن بر معیارهای مختلفی مثل SEO و نرخ تبدیل نیز تاثیر مستقیم دارد.

در دنیای امروزی که گوگل به وضوح اعلام کرده، زمان بارگذاری وب سایت بر نتایج جستجو تاثیر می گذارد، همه افراد از توسعه دهندگان وب گرفته تا بازاریابان دیجیتال، قسمت زیادی از تمرکزشان را بر روی این معیار ها گذاشته اند.

داشتن یک وب سایت کند، این روزها برای بسیاری از افراد یک کابوس است. یک زمان بارگذاری طولانی، به این معناست که شما %50 از مشتریان خود را از دست می دهید. به هر حال، هیچ کس دوست ندارد وقت خود را صرف وب سایتی کند که سرعت کندی دارد.

 

4 عاملی که سرعت وبسایت را کند می کند :

 

استفاده از وب هاستینگ کند

 

وب سایت ها نیز به دلیل مشکلات سرور به آرامی بارگیری می شوند. در واقع سرور مانند یک ژنراتور عمل میکند. قبل از اینکه شخصی در وب سایت کلیک کند، غیرفعال است. پس از کلیک کاربر مانند یک ماشین روشن می شود و شروع به بارگیری میکند.

 

چگونه این اتفاق می افتد؟

بعد از کلیک کاربر، مرورگر به سرور اطلاع می دهد که باید داده های وب سایت را برای بارگذاری سایت ارسال کند. اگر سرور دارای چالشی باشد، بیش از حدی که باید طول می کشد. می توان از دلایلی که باعث کند شدن سرعت سرور می شوند، به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • استفاده از سرور رایگان
  • استفاده از سرور نامناسب با پشتیبانی ضعیف
  • دارای ترافیک بالا و زمان به روز رسانی سرور فرا رسیده باشد

 

حال شاید برایتان سوال شود که راهکار چیست؟

 

راهکار شما انتخاب شرکت های معتبر سرویس دهی وب سرور است. برای مثال شرکت رابسانا با ارائه سریعترین وب سرور ها این مشکل را تا حد زیادی برای صاحبان وب سایت حل کرده است. جهت دریافت اطلاعات دقیق تر و جزئی تر در مورد خدمات ویژه و منحصر به فرد رابسانا به صفحه خدمات هاستینگ رابسانا مراجعه کنید.

توصیه میشود برای داشتن عملکرد بهتر، از سرورهای مجازی (VPS) استفاده کنید. اگر تعداد زیادی از افراد به طور منظم از وب سایت شما بازدید نمیکنند، وب سرور با میزبانی مشترک می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

 

نصب نبودن حافظه کش

 

امروزه اکثر صفحات وب به صورت تعاملی هستند. به این معنی که اطلاعات مورد نیاز خود را یک منبع علمی و آماده به دست می آورند. سپس جزئیات به دست آمده را به مدل ها وارد می کنند و به شما ارائه می دهند.

هر زمان یک شخص در یک وب سایت درخواست ارسال کند، این امر رخ می دهد. زمان انجام این کار به کارآیی کد و ظرفیت سرورهای خاص نیز بستگی دارد.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، به آسانی می توانید با نصب یک افزونه کش آن را حل کنید.

 

استفاده از فایل های رسانه ای بزرگ

 

همانطور که میدانید در گذشته نه چندان دور افراد به صورت dial-up به اینترنت وصل می شدند. بارگیری یک عکس با حجم بالا، یک دقیقه به بالا طول می کشید!

یعنی سرور اطلاعات، متن و تصاویر را ذخیره میکند. حال هر چه حجم این داده ها بیشتر باشد، بارگیری یا بارگذاری آن نیز بیشتر طول می کشد.

بارگیری یک عکس حجیم می تواند زمان زیادی طول بکشد. اگر عکس های زیادی در وب سایت خود دارید، زمان بارگیری و دانلود هر کدام مدت بیشتری طول میکشد. در اینجا فرمت فایل ها نیز اهمیت دارد. مرورگر ها به راحتی تمام فایل هایی که فرمت JPG، PNG و GIF دارند را دانلود و بارگیری می کنند. در حالی که فرمت های قوی مثل TIFF و BMP، می توانند در زمان بارگیری شما قطعات زیادی را مصرف کنند. باید از استفاده از این فرمت ها خودداری کنید.

برای رفع این مشکل می توانید از پلاگین های فشرده سازی تصاویر استفاده کنید. در صورتی قصد بارگذاری فیلم دارید، توصیه می شود که اندازه آن را با استفاده های فشرده سازی حجم، کاهش دهید.

 

افزونه های بسیار زیاد در وردپرس

 

وردپرس بیش از 30 درصد از وب سایت ها را ساپورت و پشتیبانی میکند. در وردپرس می توانیم افزونه های مختلفی را برای افزودن عملکرد وب سایت نصب کنیم. با نصب هر وردپرس، به تعداد کدهای وب سایت افزوده میشود. در صورتی که حجم این کدها بالا برود، سرعت سایت نیز افت می کند.

استفاده از افزونه های زیاد، باعث نتایج ضعیف در وب سایت شما میشود. بنابراین از استفاده از افزونه های نه چندان مهم استفاده نکنید.

برای جلوگیری و حل این مشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • سعی کنید تا حد امکان از افزونه های وردپرس کمتری استفاده کنید.
  • افزونه هایی را که به آنها نیاز ندارید را حذف و فیلتر کنید.

 


مطالب مرتبط :

ویژگی های یک وبسایت تجاری موفق

3 قابلیت ضروری که در هر وبسایت تجاری باید کنترل شود

ارتباط وبسایت با افزایش میزان فروش محصولات

9 ترفند جهت افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت

بستن