5 صفحه اصلی وب سایت فریلنسری

5 صفحه اصلی یک وب سایت فریلنسری

5 صفحه اصلی یک وب سایت فریلنسری

آیا برای ایجاد وب سایت باید از وردپرس استفاده کرد؟

 

فریلنسر هایی که در حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت سر رشته ای ندارند، ممکن است هنگام ایجاد سایت سر در گم شوند.

برای مبتدیانی که قصد دارند خودشان، وب سایت فریلنسری خود را راه اندازی کنند دو گزینه وجود دارد:

  1. وردپرس
  2. سایت ساز

 

برنامه های سایت ساز ، به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که مبتدیان بتوانند با آنها کار کنند. در واقع هدف آنها این است بتوان که بدون نیاز به لمس یک خط کد، یک وب سایت حرفه ایی ایجاد کرد.

یک سایت ساز هوشمند مثل Gator، فرایندهای اولیه ایجاد سایت را به صورت خودکار انجام می دهد. سپس می توانید با استفاده از ویرایشگر وب، محیط سایت خود را سفارشی سازی کنید. این فرایند کار سختی نیست و میتوان آن را عرض چند ساعت انجام داد.

یادگیری و مسلط شدن به وردپرس، زمان بیشتری نیاز دارد. به طور کلی وردپرس دارای سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که آن را قوی تر می کند. CMS باعث بیشتر و قوی تر شدن کنترل بر روی نتیجه نهایی و ارائه شده نیز می شود.

وردپرس یک بستر بسیار منعطف است که می توان از آن برای ایجاد هر نوع وب سایت استفاده کرد. هنگامی که وردپرس را بر روی سرور خود نصب می کنید، می توانید تم مناسب و مورد نظر خود را انتخاب و سپس آن را طبق سلیقه خود سفارشی سازی کنید. موضوعی که برای وب سایت خود انتخاب می کنید علاوه بر ظاهر، پایه و اساس عملکرد کلی وب سایت را نیز تشکیل می دهد.

به زبان ساده، وب سایت سازان امکان یادگیری چیزهای خیلی محدودی را در اختیار کاربران قرار می دهند. اما سفارش سازی و مقیاس بندی سایتی که توسط سایت ساز ایجاد شده، کار آسان و راحتی نخواهد بود. یادگیری وردپرس زمان بیشتری میبرد، اما قابلیت ها و انعطاف پذیری بیشتری به شما می دهد.

 

5 صفحه اصلی که هر سایت فریلنسری باید داشته باشد

 

اینکه چه صفحاتی در وب سایت خود ایجاد میکنید کاملا یک مسئله شخصی و خصوصی است. شما می توانید به همان اندازه که برای ایجاد برند خود انرژی و سلیقه خرج می کنید، برای طراحی محیط و صفحات آن هم خلاق باشید. اما به صورت کلی وب سایتی که دارای چند صفحه اصلی و استاندارد است، حرفه ای تر به نظر می رسد.

در این قسمت 5 صفحه اصلی که هر وب سایت فریلنسری باید داشته باشد را معرفی و بررسی خواهیم کرد:

 

1. صفحه درباره ما

 

بسیاری از طراحان سایت، از صفحه درباره ما برای نشان دادن لیست دستاوردهای خود استفاده می کنند. ممکن است برخی از افراد با دیدن آنها متقاعد شوند و مشتری شوند. اما میتوان استفاده بهتری از این صفحه کرد و بهره وری را افزایش داد.

به صورت کلی صفحه درباره ما باید بر روی رابطه بین صاحب سایت و بازدید کننده تمرکز داشته باشد.

سعی کنید در این صفحه بیان کنید که دقیقا قرار است چکار کنید و چرا بهترین انتخاب مشتری در این زمینه خواهید بود. با صحبت در مورد نیاز های عمیق مشتریان و آشنا کردن آنها با مهارت ها و دستاوردهای گذشته، صفحه درباره ما خود را برجسته تر و موثر تر کنید.

این صفحه می تواند فضایی برای مشخص شدن ارزش برند شما و اطلاعات دیگری در مورد سبک کار شما باشد. شغل فریلنسری با فروشندگی متفاوت است. زیرا در فریلنسری شما نمی خواهید هر بازدیدکننده را جذب کنید. بلکه میخواهید مشتریان مناسب کسب و کار خود را بیابید. صفحه درباره ما در واقع به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد تا بدانند که قرار است مشتری شوند یا خیر.

 

2. صفحه سرویس ها

 

صفحه یا صفحات مربوط به سرویس ها، معمولا شامل مهارت ها و محصولات شما برای فروش است.

صفحه سرویس ها یا خدمات یک سایت باید مشابه صفحه درباره ما باشد. اگر در حال حاضر تمرکزتان بر روی ارائه محصولات است، میتوانید با استفاده از این صفحه آنها را راهنمایی کنید.

یکی از اشتباهات رایج که گاهی اوقات فریلنسر ها انجام می دهند، تلاش زیاد برای انجام کارهاست. در حالی که هر یک از فریلنسر ها باید راه موفقیت خود را پیدا کنند. اما در بیشتر موارد رعایت چند کار درست و حرفه ایی، منطقی تر از ارائه چندین سرویس مختلف است. به این فکر کنید که از انجام چه کارهایی لذت می برید و بابت آن بیشترین بازخورد را دریافت کرده اید. حتی می توانید سطوح مختلفی از خدمات را ارائه دهید و یا سرویس های خود را در پکیج های مختلف بسته بندی کنید.

علاوه بر آن، این صفحه باید شامل یک فراخوان قوی مثل (CTA) باشد تا به بازدیدکنندگان اطلاع داده دهد که بعد از آن چه کاری را باید انجام دهند. این صفحه می تواند افراد را راهنمایی کند تا بتوانند با شما در ارتباط باشند و خدمات شما را مستقیما خریداری کنند.

 

3. صفحه نمونه کارها

 

صفحه نمونه کارها، صفحه ایی ست که شما بهترین نمونه کارهای خود را در آن به اشتراک می گذارید. همانطور که کمی قبل گفتیم، صفحات درباره ما و سرویس ها دقیقا نوع کار شما را بیان می کنند. در حالی که این صفحه به بازدیدکنندگان نشان می دهد که پس از خرید و کار با آن چگونه کار می کند. در واقع شما با محتویات این صفحات تمام ادعاهایی را که مطرح کرده اید، ثابت میکنید.

چیدمان این صفحه به سلیقه و زمینه کاری شما بستگی دارد. برای مثال اگر شما یک طراح گرافیک هستید، این صفحه می تواند شامل تصاویری از وب سایت هایی باشد که تاکنون طراحی کرده اید و یا کیلیپ هایی که کارهای شما را با دیگران به اشتراک می گذارد. اگر شما یک نویسنده مستقل هستید، این صفحه ممکن است به سادگی عنوان مقاله های شما با پیوندها باشد. بنابراین بازدیدکنندگان می توانند آثار و نوشته های شما را به صورت زنده در وبسایت بخوانند.

سعی کنید مهارت های خود را توسعه دهید و نمونه های گوناگون و جدیدی از کار خود را در این صفحه قرار دهید.

 

4. صفحه توضیحات

 

اگر یک فهرست از مشتریان قبلی خود در اختیار دارید. سعی کنید از اسم آن ها در توضیحات محصولات و خدمات وب سایت خود استفاده کنید. توصیفات و توضیحات در مورد خدمات می تواند فروش زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

شاید سوال پرسیدن از کاربران و مشتریان برای شما خسته کننده باشد و گاها شما را عصبی کند. زمانی که مشتریان از خدمات و محصولات یک سایت راضی هستند، با خوشحالی چند خط در مورد تجربیات خود با شما را ارائه می دهد. می توانید از نظرات و تجربیات آنها در این صفحات استفاده کنید.

همچنین می توانید آرم شرکت هایی که در گذشته با آنها کار کرده اید را نمایش دهید. در واقع این صفحه یک صفحه حساس است که می تواند تاثیر بسیار زیادی در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان شما داشته باشند.

 

5. صفحه ارتباط با ما

 

سرانجام، شما به یک راه ارتباطی برای سایت خود نیاز دارید. تا بازدیدکنندگان بتوانند با شما و یا تیم پشتیبانتان تماس بگیرند و تعامل داشته باشند. به یاد داشته باشید که بازدیدکنندکان باید به آسانی بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. بنابراین مطمئن شوید که چندین راه ارتباطی معتبر را در صفحه ارتباط با ما قرار دهید.

این ممکن است شامل یک فرم تماس با فیلدهای مورد نیاز مثل آدرس ایمیل و یا شماره تلفن ثابت باشد.

این صفحه می تواند به شما در سریع تر سوار شدن بر روی وب سایت کمک کند. همچنین شما را مطمئن کند که از محصولاتتان نهایت استفاده را برده اید.

 


مطالب مرتبط :

6 اصل برای طراحی وب سایت با استفاده نظریه گشتالت gestalt theory

طراحی و توسعه وبسایت

10 نکته جهت طراحی یک وب سایت کاربر پسند

طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت گردشگری

بستن