افزایش ترافیک وبسایت

ترفندهایی جهت افزایش ترافیک وب سایت

ترفندهایی جهت افزایش ترافیک وب سایت

«ترافیک بیشتر در وب سایت» اصلی ترین و عمومی ترین دغدغه صاحب وب سایت است. شما می توانید با خواندن یا دریافت کردن توصیه های کارشناسان، بهترین راه حل ها برای وب سایت خود را پیدا کرده و نسبت به آن اقدامات و استراتژی های لازم را اتخاذ کنید.

بنر تبلیغات، سرویس بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO)، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، کمپین ایمیل و پیام کوتاه و غیره، تعداد زیادی سیستم عامل برای تبلیغ محصول خود در اختیار دارید. با این حال، مراحل زیر ضروری است:

  • اهداف خود را مشخص کنید
  • اهداف خود را درک کنید
  • بودجه خود را تعیین کنید
  • استراتژی ها و راه حل های مختلف را در نظر بگیرید و با انها به طور مفصل آشنا شوید
  • استراتژی تبلیغاتی خود را برنامه ریزی کنید
  • موردی را انتخاب کنید که متناسب با هدف، نیازها و بودجه شما باشد
  • بهترین راه حل را انتخاب کنید و بقیه کارها را نسبت به آن انجام دهید
  • نظارت و مدیریت کنید

در این زمینه، روش های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. برخی از آنها برای شما کار می کنند در حالی که برخی دیگر نمی توانند نتیجه مناسبی را برای شما به همراه داشته باشند. هیچ راه میانبری برای افزایش ترافیک وب سایت وجود ندارد که بلافاصله جواب دهد، شما فقط باید چندین روش را در حالت عالی و با استراتژی درست انجام دهید، مطمئناً به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

چالش ها یا موانع موجود در هنگام انتخاب بهترین روش برای افزایش ترافیک در وب سایت، ممکن است دسته هایی به عنوان:

1. کدام استراتژی جواب می دهد
2. چقدر زمان لازم است تا نتیجه‌ای رضایت بخش حاصل شود
3. چقدر باید هزینه بپردازید( برخی از آنها رایگانند در حالی که برخی دیگر شامل هزینه می شوند.)
4. از کدام نوع مطالب محتوایی استفاده کنید
5. وابستگی های دیگر مانند نیاز به یک طراح گرافیک، مدیر تبلیغات یا موارد دیگر
6. چه نوع ترافیکی را در وب سایت خود می خواهید؟ ارگانیک یا غیر ارگانیک؟

تقریباً تمام روش هایی که باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شوند، در زیر شرح داده شده است:

تبلیغات

پس از ایجاد یک وب سایت عالی، به روشی برای تبلیغ و معرفی آن نیاز دارید تا مردم در مورد شما اطلاعات کسب کنند و شما را بشناسند. حالت های ایده‌آل زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توانید خود را تبلیغ کنید.

شبکه های اجتماعی

امروزه، شبکه های اجتماعی، محبوبیت فوق العاده‌ای پیدا کرده‌اند که موثرترین حالت را برای جذب مشتریان بالقوه شما فراهم می کنند. شما باید ارتباط آنلاین خود را با شبکه های اجتماعی حفظ کنید تا بتوانید مشتریان بالقوه را به سوی خود جذب کنید.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی فقط محدود به ایجاد و قرار دادن محتوا نمی شود. شما باید در رویکرد خود پیشگام باشید و با مردم صحبت کنید. وقتی صحبت از شبکه های اجتماعی می شود پشتکار داشته باشید و یکی را انتخاب کنید که به طور مناسب با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

هشتگ های جذاب و تصاویر جلب توجه برای مطابقت ب ایده های شما بهترین کار را می کنند. با صدها روش برای انتخاب مخاطب مورد نظر خود، می توانید برنامه های تبلیغاتی خود را مطابق با میل خود برنامه ریزی کنید.

اگر می خواهید از طریق محصول خود صحبت کنید و تمرکز شما بر روی برند می باشد، وب سایت های اشتراک عکس ماند اینستاگرام و پینترست یک پلت فرم بزرگ در این زمینه هستند.

اگر کسب و کار شما در زمینه B2C( فروش مستقیم محصولات به مصرف کننده) می باشد، این رسانه ها بسیار موثر و کارآمد هستند.

وقتی صحبت از تجارت جدی و رویکردی کاملاً حرفه‌ای در تبلیغات می شود، لینکدین(linkedin)، بهترین گزینه است. این وب سایت مستقیماً با مدیرعامل، متخصصان بازاریابی، طراحان محصول، مشاوران مدیریت صحبت کرده ، با آنها رابطه دوستانه‌ای برقرار کرده و آنها را برای اهداف تجاری خود برگزینید.

اگر هنوز این استراتژی را در نظر نگرفته‌اید، احتملاً فرصت های بازاریابی زیادی را از دست می دهید.

مزایای اصلی پلت فرم شبکه های اجتماعی:

  • به شما امکان می دهد با مشتریان خود تعامل داشته باشید
  • فرآیند ارائه و دریافت بازخورد را به گردش در می آورد.
  • به شما امکان می دهد بیشتر از کلمات کلیدی و مکان ها از گزینه های هدف گیری استفاده کنید.
اینستاگرام

اینستاگرام تنها پس از گذشت چند سال از شروع فعالیت خود، ماهانه بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد. 20% از کاربران اینترنت از سراسر جهان در این پلت فرم ثبت نام کرده‌اند. این مسئله باعث میشود که اینستاگرام بالاترین میزان مطالب فراگیر را داشته باشد که آن را از سایر شبکه های اجتماعی متمایز می کند.

روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید دسترسی ارگانیک به محصولات خود را از طریق اینستاگرام افزایش دهید:

  • همیشه انواع مختلف محتوا را (مانند مطالب تصویری، نقل قول و غیره) آزمایش کنید.
  • در پست های خود از هشتگ های مرتبط استفاده کنید
  • مخاطبان خود را با پاسخ دادن به نظرات آنها برای افزایش اعتماد درگیر کنید.
یوتیوب

اگر فیلم ها یا کلیپ های زیبایی در وب سایت شما وجود دارد، می توانید به طور گسترده از یوتیوب برای جذب کاربران به سمت وب سایت خود استفاده کنید. شما فقط باید فیلم ها را در یوتیوب بارگذاری کنید و به وب سایت خود لینک کنید.

نکانی وجود دارد که باید در زمان استفاده از یوتیوب به عنوان بستر جذب کاربر رعایت کنید:

  • فیلم های یوتیوب را بهینه کنید. این کار را می توانید به سادگی از طریق تنظیمات انجام دهید:

سطح ویدیو(Video level)، سطح کانال(Channel level) و تنظیم ارتباط یوتیوب

  • یک تیزر تبلیغاتی برای برند خود بسازید و آن را به داشبورد لینک کنید تا برای همه کسانی که از کانال شما بازدید می کنند قابل مشاهده باشد. اگر به نظر آنها موضوع تیزر، جالب و جذاب است، برای محتوا و جزئیات بیشتر باید ادامه آن را در وب سایت شما مشاهده کنند.
  • باید وب سایت خود را از طریق ذکر آن در توضیحات یا از طریق حاشیه نویسی به فیلم های خود لینک کنید.
  • فیلم ها را در سایر شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.
  • جهت تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطبان یوتیوب، از یک تصویر کوچک جهت معرفی تیزر خود استفاده کنید.
  • یک شرح و عنوان موثر برای محتوای خود انتخاب کنید تا با نشان دادن آن در موتورهای جستجو، باعث جذب مشتریان بالقوه شوید.
تبلیغات یوتیوب

یوتیوب یک پلت فرم عظیم است و به راحتی می تواند به تعدادی باورنکردنی از کاربران در سراسر جهان دسترسی داشته باشد. به همین دلیل یوتیوب می تواند به میزان قابل توجهی، ترافیک ایجاد کند.

هر ویدیویی که در یوتیوب بارگذاری می شود می تواند یک تبلیغ باشد. به هر ویدیویی که قبل و بعد از فیلم مورد نظر شما پخش شود، تبلیغات یوتیوب می گویند.

با استفاده از می توانید اطمینان حاصل کنید که هزاران مخاطب بلافاصله تبلیغات شما را مشاهده می کنند، بدیهی است که باعث هدایت ترافیک به وب سایت شما می شود.

چقدر باید بپردازید:

شما می توانید بودجه روزانه خود را تعیین کنید و فقط پس مشاهده ویدیو توسط کاربران هزینه را بپردازید. اگر یک کاربر قبل از 30 ثانیه از مشاهده تبلیغ شما صرف نظر کند، هیچ مبلغی از حساب شما کم نخواهد شد.

گزینه هدف:

همچنین، یوتیوب گزینه گسترده‌ای را برای تعیین مخاطبین هدف در اختیارتان قرار می دهد که می توانید مخاطب خود را بر اساس جنسیت، سن، علاقه، موقعیت مکانی و موارد دیگر انتخاب کنید.

تبلیغات کلیکی گوگل(Google AdWords)

همانطور که می دانید، گوگل محبوب ترین ، پربازدیدترین و بزرگترین موتور جستجو در اینترنت است که تقریباً به صورت روزانه بیش از 200 میلیون پرسش را دریافت می کند. از آنجا که گوگل محبوب ترین موتور جستجو است، مدیران وب سایت ها به دنبال کسب رتبه بالاتر در لیست نتایج موتور جستجو هستند. شما می توانید از راه های مختلفی از آن استفاده کنید مانند:

  • رتبه بندی خوب به این معنی است ک می توانید ترافیک بالاتری در وب سایت خود داشته باشید.
  • همچنین، صفحه نتایج موتور جستجو منطقه مناسبی برای تبلیغ محصولات و خدمات توسط مردم است.
  • این سرویس می تواند ترافیک وب سایت شما را فوراً تضمین کند.
نحوه استفاده از Google AdWords:
  • یک حساب در Google AdWords باز کنید.
  • زبان و کشور مقصد را انتخاب کنید.
  • یک گروه تبلیغاتی ایجاد کنید. این مرحله شامل انتخاب کلمات کلیدی، طراحی آگهی، تعیین مقدار پیشنهاد و تعیین حداکثر هزینه برای هر کلیک با توجه به بودجه شما است.

مهمترین مرحله در ایجاد یک کمپین تعاملی Google AdWords، ایجاد یک برچسب عنوان موثر است زیرا باعث جلب توجه مخاطبان شما خواهد شد. ان را کوتاه، جذاب و گیرا کنید.

مطمئن شوید که تبلیغ شنا پیامی واضح و موثر را به مخاطبان منتقل می کند و مطمئناً منجر به هدایت مخاطبان به وب سایت و افزایش نرخ تبدیل خواهد شد.

بازاریابی ایمیلی

خبرنامه های الکترونیکی یکی از سریع ترین و آسان ترین روش ها برای مطلع کردن مشتریان خود از محصولات مختلف، اخبار یا رویداد های مختلف است. با استفاده از این روش می توانید بطور همزمان به تعداد زیادی مخاطب برسید و آنها را به تعامل با وب سایت خود تشویق کنید.

حضور خود را با ارسال ایمیل افزایش دهید:

یک راه خوب برای ورود به زندگی مردم از طریق ایمیل های آنها است. ایمیل ها می توانند برای صحبت در مورد محصولات جدید، خدمات جدید یا کمپین تخفیف بعدی که ممکن است برگزار کنید مفید باشد.

با این حال، به یک الگو پایبند باشید و مردم را با ایمیل بمباران نکنید این کار باعث می شود که افراد بیشتری دکمه «لغو اشتراک» را بزنند. بهترین اقدام در این زمینه، طراحی یک خبرنامه بسیار معتبر و جذاب است.

توصیفات افرادی که محصولات شما را تایید می کنند و تبلیغات دهان به دهان را انجام می دهند، را اضافه کنید. هرچه افراد بیشتری درمورد محصول شما کنند، باعث پر رنگ تر شدن حضور شما می شوند که به رونق و برجستگی کسب و کار شما کمک می کند.

اما شما باید این مار را به روشی خاص انجام دهید تا بتوانید ترافیک بیشتری را در وب سایت خود داشته باشید. در اینجا چند دستورکار موثر را بررسی خواهیم کرد:

  • لیست مشترکین باید منحصر به محصولات، خدمات و جمعیت آنها باشد.
  • یک موضوع جذاب ایجاد کنید
  • از نام واقعی استفاده کنید تا مانند هرزنامه به نظر نرسد
  • یک جنبه محلی مانند مکان را در موضوع اضافه کنید
  • موضوع را تکرار نکنید. همیشه یک کمپین ایمیلی با موضوعی جدید و جذاب را شروع کنید
  • از ارسال ایمیل های تبلیغاتی خودداری کنید زیرا مخاطب آنها را به عنوان هرزنامه در نظرمی گیرد.
  • یک موضوع با حداکثر 50 کاراکتر ایجاد کنید تا شیرینی و سهولت در خواندن آن حفظ شود.
  • تا جایی که می توانید ایمیل را شخصی سازی و محتوای چشمگیر ایجاد کنید.
  • یک دکمه برای ثبت نام در ایمیل خود ایجاد کنید که مستقیماً به فرم ثبت نام در وب سایت شما هدایت می شود.
  • ایمیل خود را در زمان مناسب ارسال کنید. زمان صحیح فعالیت کاربران را تجزیه و تحلیل کرده، سپس ایمیل خود را در آن بازه زمانی خاص ارسال کنید.
تبلیغات متنی:

تبلیغات متنی به شما کمک می کند تا گروه خاصی از مشتریان را هدف قرار دهید. همچنین به شما کمک می کند تبلیغات خود را در وب سایتهایی قرار دهید که محتوای آنها مربوط به کسب و کار شما است. سیستم خودکار برای نمایش تبلیغات مربوط به محتوایی که کاربران وبسایت شما به طور کلی بررسی می کنند، استفاده می شود.

برخی از نمونه های معروف تبلیغات متنی عبارتند از:
  • Google AdSense. ربات های گوگل، تبلیغاتی را نشان می دهند که مربوط به کاربران شما باشد. این تبلیغات براساس سابقه جستجوی کاربر شما و از فهرست موجودی تبلیغ کنندگان ثبت شده از طریق AdWords انتخاب شده است.
  • Yahoo و MSN AdCenter، نیز خدمات تبلیغات متنی در زمینه مشابه را ارائه می دهند.

همچنین گزینه های زیر جایگزین های مناسبی برای Google AdSense هستند:

  • Quigo
  • Industry Brain
  • Vibrant Meda
  • Ask
  • Context Web
  • Pulse 360
  • Outbrain
  • Taboola
وبلاگ نویسی

وبلاگ می تواند راهی عالی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما باشد. محتوای خوب وبلاگ منابع مفیدی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. صفحات بیشتر در وبلاگ می تواند صفحات بیشتری را برای فهرست بندی موتورهای جستجو فراهم کند.

مقالاتی با کیفیت خوب به تولید لینک های ورودی بیشتر به وب سایت کمک می کنند. همچنین به تقویت ارزش برند شما و ایجاد اعتماد در بین خوانندگان، مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه نیز کمک خواهند کرد.

نحوه استفاده از وبلاگ برای افزایش ترافیک به وب سایت خود:

1. وبلاگ خود را به صورت حرفه‌ای طراحی کنید

یک وبلاگ با ظاهری حرفه‌ای باعث تقویت برند ، افزایش فروش و اعتبار شما می شود. به همین دلیل باید چند مورد را در نظر بگیرید. مانند:

  • بسیاری از تصاویر تبلیغاتی و همچنین غیرضروری را در صفحه وبلاگ ها قرار ندهید. اینها باعث آزار خوانندگان می شود و احتمالاً بسیاری از آنها را از مشاهده وبلاگ منصرف می کند. بنابراین، وبلاگ خود را کاربردی و جذاب کنید.
  • طراحی وبلاگ باید واکنش گرا باشد تا در لپ تاپ و دستگاه های تلفن همراه نیز عالی به نظر برسد.
  • از فونتی استفاده کنید که خواندن آن راحت باشد.
  • از نوار کناری و نوار جستجوی وبلاگ به طور هوشمندانه‌ای استفاده کنید، لینک های بایگانی و دسته بندی را قرار دهید. همچنین می توانید پست های اخیر، مقالات مرتبط و مقاله ویژه را به نمایش بگذارید. بهترین مکان برای نمایش مقالات مرتبط، زیر پست وبلاگ است.
2- محتوای بهتری ایجاد کنید

محتوای بهتر تنها به معنی کیفیت نیست، بلکه تلاشی استراتژیک در زمینه بازاریابی محتوا است که می تواند یک محتوای موفق باشد. در واقع دو نوع محتوا وجود دارد: یکی جالب و خنده دار و دیگری آموزشی و مفید.

یک سبک خلاقانه و فریبنده برای توسعه محتوا بدست آورید. برای تعامل بیشتر محتوای خود، اینفوگرافیک ها، تصاویر، آمارها، نمودارها و فیلم ها را اضافه کنید.

3- از تیتر خیره کننده استفاده کنید تا بازدیدکنندگان نتوانند در برابر کلیک و خواندن مطالب شما مقاومت کنند. عناوین مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است.
4- با استفاده از کلمات کلیدی، ترافیک زیادی را به سوی وب سایت خود هدایت کنید
5- در محتوای خود به کلمه کلیدی Long Tail جایگاه ویژه‌ای اختصاص دهید.

کلمه کلیدی Long Tail عبارت خاصی از سه یا چند کلمه است. این کلمه کلیدی شانس کسب رتبه برتر در لیست نتایج موتورهای جستجو(SERP) را افزایش می دهد.

شما می توانید از طریق فرآیندهای مختلف کلمه کلیدی Long Tail را برای محتوای خود پیدا کنید. مانند:

  • از گوگل کمک بگیرید. شروع به تایپ کردن یک عبارت کنید و ببینید آنچه از طریق ویژگی پیشنهاد خودکار به شما نشان داده می شود، مانند تصویر زیر:

  • مرحله بعد قرار دادن این کلمات و یادداشت برداری از چند پیشنهاد جستجوی مرتبط با گوگل است.

  • شما باید تمام این عبارات Long Tail که در گوگل پیدا کرده‌اید را یادداشت کرده و سپس بررسی کنید که کدام عبارات باعث هدایت ترافیک بیشتری می شوند. از آن عبارات در Google Keyword Planner استفاده کنید. عباراتی که دارای بیشترین میزان بازدید هستند را جدا کرده و سپس بر اساس حجم جستجو و رقابت کم، دسته بندی کنید. مرحله منطقی بعدی ایجاد محتوا با استفاده از این کلمات است.

 

عبارات longtail

شما می توانید در وردپرس از برخی پلاگین هایی که در سئو به شما کمک می کنند، استفاده کنید. مانند، All in One SEO Pack، WordPress SEO by Yoast

 

با این کار روند ساخت توضیحات متا، راه اندازی آدرس های URL و تنظیم نقشه های سایت را آسان می کند.

ماهیت وب سایت

این بستری است که مخاطبان شما به آن مراجعه می کنند تا جزئیات کاملی در مورد کسب و کار ، خدمات و محصولات شما بدست آورند. به همین دلیل شما باید موارد زیر را به صورت جدی در نظر بگیرید:

وب سایت باید واکنش گرا باشد:

وب سایت باید واکنش گرا باشد تا مخاطبان شما بتوانند با استفاده از هر دستگاهی به صورت موثر با آن تعامل داشته باشند.

زمان بارگیری وب سایت و صفحات:

وب سایت باید در کوتاه ترین زمان بارگیری شود(تقریباً در کسری از ثانیه) و پیمایش آن نیز سریع باشد.

متن جایگزین تصاویر

همه تصاویر باید متن جایگزین داشته باشند تا کاربران و ربات های گوگل بتوانند ارتباط آن با محتوا را تشخیص دهند.

بهینه سازی سایت

صفحات وب سایت باید به طور مناسب بهینه سازی شوند.

 

بستن