امنیت وب سایت

10 راهکار برای افزایش امنیت وب سایت

10 راهکار برای افزایش امنیت وب سایت

ممکن است مردم تصور کنند که وب سایت آنها مورد حمله هکرها قرار نخواهد گرفت، اما این امر همیشه – هر روز اتفاق می افتد.

بر اساس آمار، به طور متوسط هر 39 ثانیه یک وب سایت مورد حملات هکرها قرار می گیرد و تقریباً روزانه 30،000 وب سایت جدید هک می شود.

از نظر آماری، وب سایت کسب و کارهای معمولی و کوچک تقریباً 50 بار در روز مورد حمله قرار می گیرند، که موضوع بسیار مهمی می باشد. به همین دلیل، باید وقت خود را صرف اطمینان یافتن از امنیت وب سایت خود کنید.

ما در این مقاله 10 نکته مهم را جهت تامین امنیت وب سایت جمع آوری کرده‌ایم که اگر وقت بگذارید و روی آنها کار کنید، تفاوت زیادی را ایجاد خواهند کرد.

1. ابزارهای مدیریت رمز عبور

با ابزارهای مدیریت رمز عبور شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که رمز عبور متفاوتی برای هرکدام از حساب های خود در نظر گرفته‌اید تا در صورت لو رفتن یکی از رمزهای عبورتان،یک مهاجم خرابکار نتواند به همه حساب های شما دسترسی پیدا کند.

به برنامه مدیریت رمز عبور خود اجازه دهید تا واژه قدرتمندی را برای شما محاسبه و ایجاد کند. به این صورت، بدست آوردن رمز عبور شما تقریباً غیر ممکن می شود. همچنین، از احراز هویت دو عاملی نیز در هر زمانی می توانید استفاده کنید

2. یک ارائه دهنده هاست خوب انتخاب کنید

یک ارائه دهنده خدمات هاستینگ خوب تاثیر بسیار زیادی در امنیت وب سایت دارد. زیرا اگر ارائه دهنده خدمات هاستینگ شما امنیت پایینی داشته باشد و مورد حمله قرار بگیرد، وب سایت شما را نیز به خطر خواهد انداخت.

اگر دانش و توانایی کافی جهت ایجاد یک فضای فنی مناسب برای وب سایت را ندارید. می توانید از یک ارائه دهنده خدمات هاستینگ مدیریت شده استفاده کنید. قبل از انتخاب نهایی، حتماً بررسی ها و نظرات را مطالعه کنید.

3. از اجرای چندین وب سایت در یک سرور خودداری کنید

از اجرای چندین وب سایت در یک سرور خودداری کنید و به جای استفاده از پیشوندهای مختلف، برای هر وب سایت یک پایگاه داده جداگانه ایجاد کنید. با این کار می توانید در صورت هک شدن یکی از آنها در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید.

  4. پشتیبان گیری ‌های(Back-Ups) منظم

به طور منظم از وب سایت خود بک-آپ بگیرید. برخی از ارائه دهندگان خدمات هاستینگ این کار را برای شما انجام می دهند اما مهم نیست که وب سایت شما چقدر ایمن است. همیشه جایی برای بهبود و پیشرفت وجود دارد.

همچنین، نگه داشتن نسخه پشتیبان، خارج از وب سایت، ممکن است بهترین راه حل برای مشکلات پیش بینی نشده باشد.

5. پایگاه داده را از سرور فایل جدا کنید

کارشناسان توصیه می کنند برای امنیت بهتر وب سایت، وب سرورها و سرورهای پایگاه داده جداگانه‌ای داشته باشید.

اگرچه ممکن است هزینه آن برای سازمان های کوچک بسیار زیاد باشد اما وقتی با اعتبار مشتری و سایر داده ها سروکار داشته باشید، منطقی است.

6. از تنظیمات پیش فرض استفاده نکنید

آدرس ورود به سیستم خود را تغییر نام دهید. و از پوشه Protect the wp-admin (WordPress) / administrator (Joomla) directory محافظت کنید.

تغییر نام کاربری مدیر- در هنگام نصب وردپرس، جوملا یا سایر CMS. هرگز نباید «مدیر» را به عنوان نام کاربری اصلی خود انتخاب کنید. همچنین، ویرایش پرونده در داخل CMS را ممنوع کنید.

7. ویژگی های بلا استفاده را غیرفعال کنید

ویژگی هایی را که استفاده نمی کنید غیر فعال کنید. به عنوان مثال، در صورت عدم بهره مندی از ثبت نام و نظرات، آنها را غیرفعال کنید.

تمام افزونه ها و موضوعاتی را که برای وب سایت شما حیاتی نیستند( به ویژه موارد غیرفعال) را حذف کنید.

8. مطمئن شوید که می دانید چه خبر است

مطمئن شوید که از تمام اتفاقات وب سایت خود باخبر هستید. اگر نمی توانید به صورت روزانه به وب سایت خود سر بزنید، باید از سیستم نظارت بر آپ-تایم استفاده کنید، این سیستم در صورت بروز هرگونه ناهنجاری در وب سایت، شما را در جریان قرار میدهد.

9. همیشه به طور منظم وب سایت خود را بروزرسانی کنید

همیشه به طور منظم به بروزرسانی بپردازید. بدانید که وب سایت شما چه نرم افزاری را اجرا می کند. به طور مرتب احتمال هرگونه آسیب پذیری جدیدی را در هریک از نرم افزارهای خود بررسی کرده و همیشه در اسرع وقت آنها را بروز کنید.

10. یک لایه امنیتی اضافی در وب سایت خود ایجاد کنید

همانطور که قبل از خروج از خانه، درب را قفل می کنید، باید یک سیستم امنیتی داشته باشید تا به عنوان اولین خط دفاعی در برابر حملات هکرها از وب سایت شما محافظت کند.

در صورت داشتن وب سایت های وردپرسی، محافظت در برابر آسیب پذیری پلاگین ها امری حیاتی است. زیرا 98% از آسیب پذیری های وردپرس مربوط به پلاگین ها می باشد.

شما می توانید برای در امان ماندن از آسیب پذیری پلاگین ها، از یک برنامه فایروال تحت وب مدیریت شده که به طور منظم بروز رسانی می شود، استفاده کنید.

آیا برای اعمال این نکات امنیتی به کمک نیاز دارید؟

برای دستیابی به موفقیت در دنیای امروز، لازم است که حضوری آنلاین داشته باشیم، اما حفظ آن نیز به همان اندازه مهم است. امروزه سرمایه گذاری در بخش امنیت، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

نکات ذکر شده، نقطه خوبی برای شروع است، اما اگر به کمک نیاز دارید، میتوانید با استفاده از سرویس آزمون امنیتی رابسانا، نقاط ضعف وب سایت خود را یافته و آنها را رفع کنید. و یا با انتخاب گزینه چت آنلاین نیز میتوانید با کارشناسان رابسانا ارتباط برقرار کرده و مشکلات احتمالی خود را با کمک آنها برطرف نمایید.

بستن