استراتژی های افزایش فروش

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش آخر)

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش آخر)

در بخش های قبل برخی از استراتژی های افزایش فروش آنلاین را بررسی کردیم. در این بخش نیز سایر استراتژی هایی که تاثیر مستقیمی بر روی میزان فروش شما دارند را بررسی خواهیم کرد. همچنین، شما می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر بخش اول و دوم این مقاله را مطالعه کنید.

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش اول)

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش دوم)


11. ارائه خدمات بازگشت وجه

آیا تا به حال تجربه کرده‌اید که محصول خریداری شده کار نکند؟ حتی یک خرید کوچک می تواند خطر «پشیمانی خریدار» را به دنبال داشته باشد. پس چرا باید محصولات شما را بخرند؟

داشتن ضمانت بازگشت پول میتواند بر خطر غلبه کند. وقتی برای کاهش خطر تصمیم گیری احتمالی تلاش می کنید، احتمال خرید آنها از شما نیز بیشتر می شود. عاقلانه ترین تصمیم این است که هر چیزی که می تواند مشتریان را از خرید منصرف کند، حذف کنید.

به زبان ساده، دردسر کمتر برای آنها = فروش بیشتر برای شما


12. جلوگیری از بروز حساسیت در صفحات پرداخت

علیرغم رشد سریع مشاغل خرده فروشی آنلاین، تکمیل خرید هنوز یک چالش بزرگ برای بسیاری از خرده فروشان است. این یکی از دلایل از دست دادن فروش است. به همین دلیل، بسیار مهم است که از شر عناصری که باعث ایجاد حساسیت و آزار مشتری می شود، خلاص شوید. 

برندهای الکترونیک سالانه 18 میلیارد دلار از درآمد خود را به دلیل تکمیل نشدن پرداخت از دست می دهند. اگر روند پرداخت پیچیده باشد، 26 درصد از خریداران منصرف خواهند شد.

چگونه میتوان میزان انصراف از خرید را کاهش و فروش آنلاین را افزایش داد؟

مراحل پرداخت را تا جایی که ممکن است ساده و به صورت چند مرحله‌ای طراحی کنید تا مشتریان بتوانند فرایند پرداخت را بدون هیچگونه مشکل و حساسیتی تکمیل کنند.

با استفاده از چت زنده یا پت بات که نرخ تبدیل را افزایش می دهد. به مشتریان در همان لحظه کمک کنید.

شما باید چندین گزینه پرداخت را برای افزایش راحتی مشتریان در وب سایت خود پیاده سازی کنید.

توجه: ادغام راه حل های پرداخت به خرده فروشان این امکان را می دهد تا گزینه های پرداخت را در نقاط مختلفی قرار دهند که میتواند برای جلب توجه مشتریان، آگاهی مصرف کنندگان در مورد قدرت خرید آنها و تسهیل نرخ بالاتر مورد استفاده قرار گیرد.


13. پیشنهادات و تخفیفات عالی ارائه دهید

قیمت، مهمترین عامل در تصمیم گیری برای خرید هر محصول یا سرویسی است. قیمت پایین می تواند کیفیت پایین را در ذهن خریدار به وجود بیاورد.

قبل از اجرای هرگونه استراتژی قیمت گذاری، احساس مشتریان در مورد محصول خود را بدانید تا بتوانید بر اساس سلیقه خود بازار را تغییر دهید.

چگونه می توان فروش آنلاین را با معاملات و تخفیف های محدود افزایش داد؟

تصمیم فوری:

تخفیف های خوب تاثیر زیادی در تصمیم خرید دارند. مشتریان دوست ندارند تخفیف های محدودی را که برای آنها در نظر گرفته شده را از دست بدهند.

تبدیل مشتریان حساس به قیمت هستند:

ارائه تخفیف می تواند به مشتریان حساس به قیمت انگیزه بدهد. زیرا فرصت خرید ویژه‌ای را برای مشتریان ایجاد می کند.

افزایش  فروش:

ترکیب محصولات و خدمات مکمل می تواند منجر به فروش بدون هزینه های اضافی شود.


14. از جوامع و انجمن های مختلف برای افزایش فروش آنلاین خود استفاده کنید

انجمن ها یا فروم ها یکی از بهترین کانال هایی هستند که مجموعه‌ای از پرسش ها و موضوعات مورد علاقه را در اختیار بازاریابان قرار می دهند.

با فعالیت و استفاده از گستردگی کاربران و اطلاعات در انجمن ها، می توانید نحوه تعامل با مشتریان و مخاطبان خود را تغییر دهید.

Quora، یک انجمن اجتماعی است که بر اساس قابلیت پرسش و پاسخ ساخته شده است. این یک منبع عالی برای کسب اطلاعات در خصوص این که مخاطبان مورد نظر شما در مورد چه چیزی دچار سردرگمی شده‌اند یا با آن مشکل دارند، می باشد.

چگونه می توان فروش آنلاین را با کمک انجمن ها افزایش داد؟

درک مسائل مربوط به مشتریان:

هنگامی که مشکلات مشتریان را شناسایی می کنید، می توانید بهترین راه حل ها را اتخاذ و اعمال کنید. دریافت راه حل مناسب، آنها را تشویق می کند تا مدت طولانی تری از برند شما استفاده کنند.

کوتاه کردن مرحله تحقیقات محصول:

این کار، مدت زمانی را که مشتریان صرف بازدید از سایر صفحات و کسب اطلاعات غیرضروری می کنند را کاهش می دهد و شانس خرید را افزایش می دهد. زیرا همه چیزهایی که برای تصمیم گیری نیاز است در سایت شما وجود دارد.

روابط بلند مدت خود را حفظ کنید:

ایجاد تالارهای گفتمان و ارائه بازخورد به مشتریان این احساس را می دهد که صدای آنها شنیده می شود. به ویژه پس از دریفت پاسخی که آنها را تایید می کند. این امر مشتریان را ترغیب می کند تا به طور منظم برای تعامل با کسب و کار شما و سایر مشتریان بازگردند.


15. دریافت اطلاعات تماس بازدید کنندگان :

 

راه های مختلفی برای ارتباط با مشتریان فعلی و جدید وجود دارد. یکی از دلایلی که افراد، شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند، در خبرنامه ایمیل شما ثبت نام می کنند یا به برنامه وفاداری شما می پیوندند، دسترسی به معاملات، پیشنهادات و پاداش های منحصر به فردی است که به خاطر وفاداری به آنها تعلق می گیرد.

ارسال خبرنامه های شخصی سازی شده جهت تعامل مجدد نه تنها به افزایش فروش آنلاین کمک می کند بلکه بر روی مشتریانی که سایت را ترک کرده‌اند نیز تاثیرگذار است. در حال حاضر بسیاری از برندها با توجه به رفتار مشتریان، ایمیل های شخصی سازی شده با محتوای مناسب را برای آنها ارسال می کنند تا میزان فروش را افزایش دهند.

هر از  گاهی تخفیف های منحصر به فردی را در نظر بگیرید تا کسب و کار شما در بین خریداران برجسته شود و هر زمان که در حال فروش یا فروش ویژه هستید، آنها را مطلع کنید. همچنین می توانید از پیامک جهت اطلاع رسانی به مشترکان در خصوص پست های جدید وبلاگ و سایر برنامه های خود استفاده کنید.


نکات کلیدی در مورد چگونگی افزایش فروش آنلاین

راهکارهای زیادی برای افزایش درآمد وجود دارد. اما در نظر گرفتن یک سناریوی موثر با استفاده از استراتژیهای بازاریابی دیجیتال می تواند راهی عالی برای افزایش فروش آنلاین جهت رشد کلی کسب و کار باشد.

کانال های متفاوتی برای بهبود فروش آنلاین مانند شبکه های اجتماعی، ترافیک ارگانیک، تبلیغات پولی و غیره توسط برندها استفاده می شود. با این حال، مشاغل باید به طور مداوم استراتژی های موثری را با گوش دادن به مشتریان خود ابداع کنند تا با الگوی مداوم در حال تغییر سازگار شوند.

هر یک از استراتژی های فوق میتواند فروش آنلاین را به میزان قابل توجهی افزایش داده و درآمد بالایی در شرایط مناسب ایجاد کند. اما انتخاب بهینه برای کسب و کار شما بستگی به درک شما از مشتریانی دارد که به آنها خدمات ارائه می دهید.

بستن