استراتژی های افزایش فروش

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش دوم)

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش دوم)

در مقاله قبل با برخی از روش های افزایش فروش آنلاین آشنا شدیم. در این مقاله نیز به ادامه معرفی استراتژی های تاثیر گذار جهت افزایش فروش آنلاین خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

6. افزایش فروش آنلاین با اجرای تبلیغات پولی

اجرای تبلیغات پولی راهی عالی برای ارتباط با مشتریان است. شما باید کانال هایی که مخاطبان هدف شما در آنها حضور دارند را شناسایی کنید. تبلیغات پولی؛ روشی موثر برای به نمایش گذاشتن و معرفی برند شما به طیف گسترده‌ای از مخاطبان است که به افزایش ترافیک وب سایت شما نیز کمک می کند.

برای بهبود فروش آنلاین میتوانید Google Ads را اجرا کنید یا کمپین تبلیغات پولی را در حساب شبکه های اجتماعی خود مانند اینستاگرام اجرا کنید. شبکه های اجتماعی یک ابزار تبلیغاتی عالی برای هر شغلی است که می خواهد سرمایه گذاری بهتر و منطقی تری داشته باشد.


7. ارائه نسخه آزمایشی بدون تعهد

به طور کلی، مشتریان تمایلی به خرید آنلاین محصول ندارند. زیرا نمی توانند به برندهای تجاری اعتماد کنند.آنها به دلیل خطرت ناشی از به اشتراک گذاشتن برخی اطلاعات شخصی یا تعهد از خرید آنلاین پرهیز می کنند.

ارائه یک دوره آزمایشی رایگان برای یک مدت 10-15 روزه، یک نسخه آزمایشی رایگان یا یک محصول رایگان، تکنیکی عالی برای بهبود فروش آنلاین است. 62 درصد از شرکت ها 10 درصد یا بیشتر از درآمد خود را از این طریق به دست می آورند.

چگونه ارائه نسخه آزمایشی به افزایش فروش آنلاین کمک می کند؟

بهبود نرخ تبدیل:

ارائه نسخه های آزمایشی، باعث جلب اعتماد مشتری به شما می شود. پس از پایان دوره آزمایشی، آنها می توانند محصول مورد نظر را به نسخه پولی ارتقا دهند تا فروش آنلاین افزایش پیدا کند.

ارزش برند را نمایش دهید:

وقتی مشتریان از نسخه های آزمایشی استفاده می کند، ارزش واقعی محصولات و خدمات شما را درک میکنند.

اعتماد مشتری را جلب کنید:

محصولات رایگان، مشتریان را به صورت مکرر ترغیب میکنند تا آنها را امتحان کنند. در نهایت نیز، تردید در خرید آنلاین را از بین میبرد و اعتماد ایجاد می کند.


8. افزایش فروش آنلاین با اثبات اجتماعی

اثبات اجتماعی نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری خریداران دارد. وقتی شخصی در حال خرید است یا سعی می کند بین دو برند مختلف تصمیم بگیرد، اغلب برای راهنمایی به افراد دیگری که تجربه استفاده از این محصولات را دارند، مراجعه می کند.

از هر 10 مشتری، 9 نفر قبل از تصمیم جهت خرید، نظرات مصرف کنندگان را می خوانند. به همین دلیل، دریافت نظرات برای متقاعد کردن مشتریان جهت تصمیم گیری سریع تر بسیار مهم است.

چگونه اثبات اجتماعی به افزایش فروش محصولات کمک می کند؟

تاثیرگذاری بر تصمیمات مشتری:

بررسی محصولات می توانند بر روی تصمیم مصرف کننده تاثیر بگذارد اما باعث تقویت اعتبار یک برند می شوند. 68 درصد از خریداران آنلاین بیشتر با مشاغلی تعامل دارند که بازخوردهای مثبتی کسب کرده‌اند.

تقویت اعتماد مشتری:

 بررسی های مثبت می تواند اعتماد مشتریان را جلب کرده و آنها را تشویق به تعامل با شرکت کند. تعامل با مشتری در نهایت منجر به افزایش سود برای کسب و کارها می شود.

مشارکت بهتر مشتری:

استفاده از نظرات محصول فرصتی را برای مشاغل و مشتریان ایجاد می کند تا رابطه‌ای سالم با یکدیگر برقرار کنند. برقراری ارتباط عاطفی با مشتریان 23 درصد درآمد بیشتری را به همراه دارد.


9. هدایت ترافیک با استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یک ابزار ارزشمند برای مشاغل است و در هدایت ترافیک به وب سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارند. آنها فرصت های زیادی برای جذب بازدید کنندگان و افزایش فروش آنلاین را به ارمغان می آورند.

گزارش مجله فوربس نشان می دهد که 25 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی صفحات برندها را دنبال می کنند. این مسئله تاثیر زیادی بر تصمیم نهایی آنها جهت خرید از فروشگاه های آنلاین دارد. بدیهی است که شبکه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و فیس بوک پتانسیل فروش را افزایش می دهند.

برخی از نکاتی که میتوانید از آنها جهت جذب مشتریان بالقوه در شبکه های اجتماعی استفاده کنید:

 

استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر(UGC):

می توانید با به اشتراک گذاشتن پست های اصلی مشتریان خود در بستر شبکه های اجتماعی خود، محتوای تولید شده توسط کاربر را به دست آورید.

کار با اینفلوئنسرها درشبکه های اجتماعی:

افراد مورد اعتماد، افراد تاثیرگذاری هستند و تبلیغ برند و محصولات شما از طریق اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی میزان فروش را افزایش می دهد و در برخی موارد نیز نشان داده شده است که میزان بازگشت سرمایه تا 600 درصد افزایش یافته است.

ایجاد محتوای ارزشمند برای جلب رضایت مشتریان:

شبکه های اجتماعی بستری ایده‌آل برای برندها است تا محتوای ارزشمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. محتوا باید برای مخاطبان شما آنقدر جذابیت داشته باشد که بتواند اعتماد و توجه آنها را جلب کند.


10. ترکیب تصاویر و فیلم های با کیفیت

داشتن تصاویر با کیفیت و جذاب از محصولات و ارائه آنها به نحوی که برای مشتریان بالقوه مطلوب باشد بسیار مهم است. 90 درصد از اطلاعات ارسالی به مغز، اطلاعات بصری است. به همین دلیل، اولین برداشت افراد فقط نیم میلی ثانیه طول میکشد.

به طور کلی، این بدان معناست که تصاویر محصولات به شما در متقاعد کردن مشتری احتمالی جهت خرید کمک میکند. شما می توانید با استفاده از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت، بهترین قدم را در راستای افزایش فروش محصولات بردارید.

در ادامه چند روش برای استفاده از تصاویر یا فیلم های محصول برای افزایش میزان تبدیل آنلاین وجود دارد:

از بهترین تصاویر با بالاترین کیفیت استفاده کنید:

از تصاویری که وضوح بالایی دارند برای نمایش محصولات پرفروش خوداستفاده کنید. کیفیت بالا باعث درخشش تصاویر و جلب توجه بازدید کنندگان شما می شود.

قرار دادن ویدیوهای محصول:

قرار دادن ویدیو در وب سایت به جذب افراد کمک زیادی می کند. وب سایت هایی که دارای ویدئو هستند، 53 برابر بیشتر احتمال دارد که به صفحه اول گوگل برسند. بنابراین برای افزایش چشمگیر فروش آنلاین خود از تصویر و ویدیوها به صورت هوشمندانه استفاده کنید.

استفاده واقعی از محصول را نشان دهید:

قرار دادن یک انسان در تصویر به مشتریان احتمالی یک چارچوب جهت مقایسه می دهد. و به آنها اجازه می دهد تا اندازه یا بزرگی محصول شما را تخمین بزنند.

بستن