شاخص عملکرد کلیدی KPI

6 شاخص عملکرد کلیدی(KPI) مهم برای افزایش مشتریان فروشگاه های آنلاین

6 شاخص عملکرد کلیدی(KPI) مهم برای افزایش مشتریان فروشگاه های آنلاین

شاخص عملکرد کلیدی(KPI)، قسمتی از داده است که در تعیین دقیق آنچه باعث موفقیت وب سایت فروشگاهی شما می شود، نقش دارد. اگر فست فود دارید، KPI شما احتمالا طعم همبرگر و مکان فروشگاه است، اما لزوماً رنگ فنجان های شما نیست.

به نظر می رسد پی بردن به اینکه کدام KPI برای کسب و کار شما شناسایی می شود بسیار ساده است. زیرا موارد زیادی وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید. شما می خواهید KPI های منحصر به فردی را در نظر بگیرید که بیشترین بازگشت سرمایه(ROI) را برای کمک به رشد و موفقیت کسب و کار شما فراهم کند.

برای اینکه بتوانید بفهمید کدام داده را نادیده بگیرید و کدام را به عنوان KPI دنبال کنید، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

چطور میتوان اطلاعات KPI را جمع آوری کرد؟

جمع اوری KPI

همانطور که متوجه شدید، شاخص های کلیدی عملکرد برای تجارت شما مهم هستند، اما چگونه آنها را بدست می آورید؟ بسیاری از اطلاعات از طریق Google Analytics در دسترس است، اما برخی از اطلاعاتی که باید جمع آوری کنید مستقیماً از وب سایت شما دریافت میشود. شما باید داده های مربوط به معیارهای فروش، زمانی که یک فرد تبلیغ را مشاهده کرده و غیره را جمع آوری کنید. KPI هایی که یک سایت فروشگاهی باید بر روی آن متمرکز باشد، به نوع شغلی که دارید بستگی دارد. اما اگر به طور کلی برای یک سایت فروشگاهی، شش حالت آماده به کار مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

میزان عمل/ میزان تبدیل مخاطب به خریدار

نرخ تبدیل

در اصطلاح KPI، میزان عملکرد عبارت است از تعداد بازدید کنندگان از یک صفحه معین بر تعداد دفعاتی که بازدید کنندگان عملی را که شما می خواستید انجام دادند تقسیم می کنند. به عنوان مثال، اگر صفحه‌ای 100 بازدید کننده داشته باشد و بخواهید همه کسانی که از آن صفحه بازدید میکنند ایمیل خود را به شما بدهند و 66 نفر در نهایت این کار را انجام می دهند، میزان عمل شما 100/66 یا 10/6.6 است.

فراتر از میزان عمل، درک میزان تبدیل مخاطب/ بازدید کننده به مشتری نیز بسیار مهم است. که زیر مجموعه کوچکتری از نرخ عمل(Action rate) است. میزان تبدیل(CR) به میزان مشتریان احتمالی که در نهایت تصمیم خود را گرفته و محصولات شما را خریداری می کنند، اشاره دارد. این عوامل، تاثیر بسیار زیادی در سلامت کسب و کار دارد. زیرا می تواند نشان دهند که در کدام قسمت بیشتر موفق هستید و در کدام قسمت نیاز به بهبود و پیشرفت دارید.

اگر صدها بازدید کننده به صفحه وارد کردن ایمیل هدایت می شوند، اما شما ایمیل های اندکی دریافت می کنید، احتمالاً باید روی پیشنهادها و سناریوهای خود بیشتر وقت بگذارید. اگر CR صفحه محصول شما تک رقمی است، این بخش نیاز به بهبود دارد.

صفحات خروج

ٌصفحات خروج

صفحات خروج، طرف دیگر معادله AR/ Cr هستند. معمولاً افراد پس از مشاهده کدام صفحات از وب سایت شما خارج می شوند؟ کدام صفحات بیشترین تعداد افراد را از دست می دهند؟ شناسایی و بررسی صفحات خروج شما(گاهی اوقات صفحات برگشتی نامیده می شود) یک پیکان قرمز بزرگ را نشان می دهد که مستقیماً به صفحات وب و قسمت هایی از سایت شما اشاره می کند که نیاز به رسیدگی دارد.

میزان ترک سایت

میزان ترک سایت

آیا می دانید که چه تعدادی از افراد پس از کلیک بر روی تبلیغات و ورود به سایت شما، بلافاصله آن را ترک می کنند؟ این تعداد، نشان دهنده میزان ترک وب سایت شما است و دانستن این امر می تواند مشخص کند که کدام تبلیغات و کدام صفحات وبسایت نیاز به بهبود بیشتری دارند.

به عنوان مثال، اگر در زمان استفاده از تبلیغات کلیکی(PPC) نرخ ترک زود هنگام زیادی دارید، ممکن است به این دلیل باشد که محتوای تبلیغات کلیکی و صفحه فرود با یکدیگر مطابقت ندارند. اگر فردی با کلیک بر روی تبلیغ شما، چیز دیگری را در سایت شما مشاهده کند، وبسایت شما را با نا امیدی و به سرعت ترک خواهد کرد. چند آزمون A/B بر روی محتوای آگهی و خود صفحه انجام دهید و میزان ترک وبسایت را بررسی کنید تا میزان پیشرفت های خود را متوجه شوید.

حفظ مشتری در طول زمان(CROT)

بازگشت مشتری

ارزش مشتری به عامل بسیار مهمی تبدیل شده است که باید مورد توجه قرار گیرد، به خصوص اگر به دنبال افراد تاثیرگذار هستید یا کسب و کار آنلاین شما به خریدهای مکرر متکی است. شناسایی CROT، تمرکز شما را از کوتاه مدت به بلند مدت تغییر می دهد و هنگامی که این داده ها را جمع آوری می کنید، می توانید از آنها برای تصمیم گیری های آگاهانه در مورد مسیر کسب و کار خود در آینده استفاده کنید. مخصوصاً در مورد محصولاتی که فقط یک بار خریداری می شوند، مانند تلویزیون، لاستیک، تشک و موارد مشابه. دانستن این که مشتری به شما وفادار است یا خیر، می تواند به شما در اتخاذ رویکردهای آگاهانه کمک کند.

بازگشت هزینه تبلیغات(ROAS)

ّبازگشت هزینه تبلیغات KPI

اولین بخش از این معادله KPI، شناسایی میزان هزینه‌ای است که برای روش های مختلف تبلیغاتی صرف می کنید. اگر قبلا این کار را نکرده‌اید، باید هرچه سریع تر آن را شروع کنید. پس از آن، شما باید نهایت تلاش خود را برای تعیین تعداد مشتریان از طریق یک تبلیغ خاص انجام دهید. خوشبختانه وقتی شما یک فروشگاه آنلاین باشید، انجام این کار بسیار آسان است. Tracker pixels, Google Analytics و بسیاری ابزارهای دیگر وجود دارند که به شما امکان می دهند مسیری که مخاطب از زمان مشاهده تبلیغ تا خرید طی می کند را دنبال کنید.

در گذشته که افراد مجبور به استفاده از بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی برای معرفی کسب و کار خود بودند، دنبال کردن ROAS بسیار دشوار بود. اما این مشکل در عصر دیجیتال تقریبا از بین رفته است. البته تا زمانی که داده های موجود را جمع آوری کرده و آنها را تحلیل و بررسی کنید.

زمان خرید

زمان خرید

 

در نهایت، برای مشاغل متکی بر فروش آنلاین بسیار مهم است که بدانند، یک شخص قبل از خرید، چند بار از صفحه شما بازدید می کند یا فاصله بین اولین بازدید و خرید نهایی چقدر است. این داده ها می توانند به شما در تشخیص زمان ارسال ایمیل های بازاریابی یا استفاده از سایر استراتژی های بازگردانی مشتری کمک کند.


مقالات مرتبط:

ارتباط وبسایت با افزایش میزان فروش محصولات

 

 

بستن