اهمیت وب سایت در رشد کسب و کار

تاثیر داشتن وب سایت در رشد و گسترش مشاغل مختلف

تاثیر داشتن وب سایت در رشد و گسترش مشاغل مختلف

اینترنت دنیای فوق العاده‌ای است که نحوه ارتباط مردم با یکدیگر، به اشتراک گذاری اطلاعات و کیفیت زندگی را تغییر می دهد.
اغلب مردم بیشتر وقت خود را در اینترنت سپری می کنند و به انجام کارهایی مانند خرید محصول، استفاده از خدمات، خواندن وبلاگ، سرگرمی و غیره می پردازند.
با توجه به مدت زمانی که مردم در اینترنت صرف می کنند، بسیاری از کسب و کارها نیز به حضور آنلاین و ارائه خدمات و کالاهای خود در دنیای دیجیتال روی آورده‌اند. داشتن وب سایت و حضور در شبکه های اجتماعی برای صاحبان مشاغل بدون توجه به گستردگی کسب و کار بسیار اهمیت پیدا کرده است. اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار هستید اما وب سایت ندارید، ممکن است بخش بزرگی از بازار هدف خود یعنی مشتریانی که  بسیاری از نیاز هایشان را به صورت آنلاین برآورده میسازند، را از دست بدهید. درک اهمیت ایجاد سایت، کلید توسعه کسب و کار شماست.

در ادامه به بررسی و مرور دلایل اهمیت داشتن وب سایت برای مشاغل مختلف خواهیم پرداخت.

داشتن وبسایت یعنی حضور آنلاین 24 ساعته 

یکی از مزایای اصلی داشتن یک وب سایت این است که برای هرکسی، در هر زمانی قابل دسترسی است. حتی در ساعات غیر اداری، مشتریان می توانند به وب سایت شما دسترسی داشته و از خدمات شما استفاده کنند یا اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند. این مسئله، یکی از عناصر کلیدی در اهمیت وب سایت در تجارت می باشد. وب سایت همیشه در دسترس است تا اطمینان حاصل شود که مشتریان می توانند به راحتی از خانه خود به خدمات شما دسترسی داشته باشند.

پشتیبانی 24 ساعته از مشتری از طریق سایت آنلاین

یکی از سخت ترین کارها در هر شغلی پشتیبانی از مشتریان است. با این حال، ارائه پشتیبانی آنلاین آسان تر و مقرن به صرفه تر از استخدام پرسنل پشتیبانی است. اینجاست که اهمیت و لزوم داشتن یک وب سایت مشخص می شود زیرا پشتیبانی مشتری از طریق یک وب سایت می تواند به روش های مختلف ارائه شود:

1. سوالات متداول: رایج ترین روش پشتیبانی از مشتری است. تمام سوالاتی که ممکن است برای مشتریان به وجود آید، در این بخش پاسخ داده شده است؛ که باعث صرفه جویی در وقت و منابع شما می شود و در عین حال اطلاعاتی دقیق و مرتبط را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

ربات های گفتگو یا چت بات: این ربات ها در وظیفه پاسخگویی به سوالات متداول مشتریان بر اساس الگوهای از پیش تعیین شده را دارند. همچنین می تواند بسیاری از اطلاعات مهم دیگر مانند مراحل ثبت نام، اطلاعات در محصولات/ خدمات و غیره را در اختیار کاربران قرار دهد.

تبادل اطلاعات از طریق وب سایت

بیش از 50% از مشتریان انتظار دارند که برندها یا کسب و کارها، حضوری آنلاین داشته باشند تا بتوانند به خدمات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. یکی از فریبنده ترین جنبه های یک وبسایت این است که چگونه اطلاعات را در دسترس مشتریان قرار میدهد. زیرا در اصل وب سایت چیزی جز یک رسانه برای ارتباط با مشتریان و ارائه اطلاعات و منابع به آنها نیست. در زیر چند روش وجود دارد که وب سایت ها در تبادل اطلاعات کمک می کنند:

1. تبلیغاتی که آخرین اطلاعات در مورد محصولات و خدمات را به مشتریان می دهد.
2. خبرنامه هایی که اطلاعات لازم در مورد رویدادها و اخبار آینده را در  اختیار مشتریان قرار میدهد.
3. فرم های تماس و فرم هایی که از مشتریان پرس و جو می کند.

داشتن سایت به اعتبار کسب و کار و اعتماد مشتریان می افزاید

درست مانند روزهای قدیم، که مشتریان انتظار داشتند در بروشورهای تبلیغاتی، شماره تماس و آدرس و اطلاعاتی از مشاغل وجود داشته باشد؛ امروزه نیز مشتریان انتظار دارند که کسب و کارها دارای وب سایت یا حضور آنلاین باشند. این اولین گام اساسی در ایجاد اعتماد است. همچنین، اگر وبسایت یک کسب و کار دارای ویژگی ها و مسیریابی برجسته‌ای باشد، مشتریان تمایل بیشتری نسبت به استفاده از خدماتشان پیدا می کنند. وب سایت ها یک ابزار ضروری برای کسب و کارها جهت ایجاد اعتبار و جلب اعتماد مشتریان هستند. این امر می تواند با استفاده از خدمات سئوی محلی، تاثیر زیادی در جذب جمعیت محلی داشته باشد.

وب سایت با طراحی حرفه‌ای

بازدیدکنندگان وب سایت دلیلی برای ماندن در هیچ صفحه‌ای ندارند مگر اینکه وسوسه شوند. بازدید کنندگان به راحتی خسته می شوند و انتظار دارند هر زمان که از هر وب سایتی دیدن می کنند، چیزی منحصر به فرد توجه آنها را جلب کند. بنابراین، بسیار مهم است که کسب و کارها وبسایت های خود را با طراحی و معماری بی عیب و نقص بسازند تا به مشتریان ویژگی های چشمگیری ارائه شود. این امر باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتری به وب سایت شما جذب شده و خرید کنند.

افزایش فروش با داشتن سایت 

داشتن وب سایت، دسترسی به کسب و کار شما را به طور تصاعدی افزایش می دهد. زیرا از هر گوشه‌ای از جهان قابل دسترسی است. بنابراین، وب سایت ها به مشاغل کمک می کنند تا موانع جغرافیایی را بشکنند و فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

کسب درآمد بیشتر با داشتن سایت 

هیچ محدودیتی برای درآمد ایجاد شده توسط وبسایت شما وجود ندارد. اگر دسترسی به وب سایت شما از مرزها عبور کند، درآمد شما میتواند به بالاترین حد برسد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را بهینه کرده و مطمئن شوید که مخاطبان هنگام جستجو شما را پیدا می کنند.

علاوه بر این، می توانید بخشی از فضای دیجیتال خود در وب سایت را برای تبلیغات اختصاص دهید. فرض کنید سایت شما در حال بررسی یا فروش تلفن های همراه است. می توانید بخشی از فضای دیجیتالی خود را در وبسایت قرار دهید تا تبلیغات مربوط به این تلفن ها را نمایش دهد. این فقط یک راه اضافی است که می توانید درآمد خود را افزایش دهید.

مقرون به صرفه بودن راه اندازی سایت 

یک فروشگاه فیزیکی برای مالکیت یا اجاره یک فضای تجاری به سرمایه گذاری کلان نیاز دارد. علاوه بر این، مبلمان، فضای داخلی و کارکنان نیز هزینه هایی اضافی هستند که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. از سوی دیگر، ایجاد یک وب سایت بسیار آسان و مقرون به صرفه است. با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا content management system (CMS) مانند وردپرس، Shopify یا Wix میتوانید به سادگی یک وبسایت ایجاد کنید. فقط اگر در حال راه اندازی یک وب سایت پیچیده مانند تجارت الکترونیک یا یک وب سایت با هزاران صفحه، فیلترها یا جنبه های پیچیده هستید، ممکن است به کمک متخصصان نیاز داشته باشید. با این حال، هزینه آن در مقایسه با راه اندازی فروشگاه فیزیکی بسیار ناچیز است.

داشتن سایت یعنی دیده شدن بیشتر

وب سایتها می توانند با حداقل هزینه، تبدیل به فروشگاه آنلاین، دفتر یا نمایشگاه شما شوند. یک فروشگاه فیزیکی با توجه به نوع آن در شعاع خاصی از محل خود قابل مشاهده خواهد بود. با این حال، وقتی صحبت از مشاغل با حضور آنلاین می شود، دیگر محدودیتی در دسترسی و دیده شدن وجود ندارد و کاربران از هر نقطه از جهان می توانند به وب سایت دسترسی داشته باشند.

بازاریابی از طریق وب سایت 

بازاریابی نقش مهمی در گسترش هر کسب و کاری ایفا می کند. با داشتن یک وبسایت به راحتی می توانید هر زمانی که مردم عبارتی مرتبط را جستجو می کنند، کسب و کار خود را تبلیغ کنید. فرض کنید، تجارت آفلاین شما به خوبی پیش می رود و حالا می خواهید آن را به صورت آنلاین گسترش دهید. اگر وب سایت دارید، می توانید هر زمان که افراد با استفاده از یک کلمه کلیدی در حال جستجو هستند، کسب و کار خود را در موتورهای جستجو نمایش دهید. دو نوع روش بازاریابی وجود دارد که این امر را ممکن می سازد. یکی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و دیگری بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) است. علاوه بر SEO و SEM، می توانید وب سایت خود را با استفاده از شبکه های اجتماعی، نمایش تبلیغات و سایر تکنیک ها به بازار عرضه کنید. شما می توانید مخاطبان مورد نظر خود را هدف قرار داده و از اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، مکان و موارد دیگر برای مقاصد تبلیغاتی استفاده کنید.

نمایش نمونه کارها در وبسایت

وب سایت خود را فقط محدود به فروش محصولات و خدمات نکنید. یک نمونه کار یا ویترین ایجاد کنید تا کیفیت کسب و کار خود را به نمایش بگذارید. فرض کنید کسب و کار شما در زمینه سفر و گردشگری است. شما می توانید مجموعه‌ای ویدیویی از یک خانواده ایجاد کنید که تجربه کلی آنها از رزرو بلیط تا عکس های سرگرم کننده را نشان می دهد. همچنین، می توانید از آنها بخواهید نظرات خود را در قالب ویدیو به اشتراک بگذارند. چنین مجموعه هایی به ایجاد اعتماد افراد به کسب و کار شما کمک می کند.

داشتن وب سایت در این عصر دیجیتال بسیار اهمیت یافته است. یک تجارت بدون وبسایت باعث از دست رفتن فرصت های زیادی می شود. به عنوان مثال، یک وب سایت می تواند نقشه یا دستورالعمل هایی را برای مکان های تجاری یا دفاتر آنها ارائه دهد. اگر کسی می خواهد در یک ساعت مناسب از یک کسب و کار مطلع شود، یک وبسایت می تواند در همان زمینه به او کمک کند، زیرا در هر زمان قابل دسترسی است. وبسایتی که خوب طراحی شده می تواند تصویر و اعتبار برند را تقویت کند. برای تبدیل شدن به یک تاجر موفق، باید یک وب سایت حرفه‌ای داشته باشید.

داشتن وب سایت فرصتی برای رشد بیشتر

یک سایت می تواند به عنوان نمونه کارها یا رزومه شرکت عمل کند. این امر می تواند برای مشاغل مفید باشد زیرا وب سایت می تواند به عنوان مرجعی برای معرفی خدمات شما به سرمایه گذاران بالقوه عمل کند.

جمع بندی:

همانطور که متوجه شدید، با داشتن یک سایت حرفه‌ای می توانید کسب و کار خود را به سرعت گسترش داده و برند خود را به طیف وسیعی از مخاطبان و مشتریان احتمالی معرفی کنید. محصولات و خدمات شرکت رابسانا شامل تمام مواردی می باشد که برای ایجاد و توسعه وبسایت ضروری است. اگر می خواهید در مدت کوتاهی صاحب یک وبسایت حرفه‌ای و چشمگیر شوید، از محصولات و خدمات شرکت رابسانا بازدید کنید.

بستن