اهمیت داشتن یک وب سایت ریسپانسیو

اهمیت داشتن یک وب سایت ریسپانسیو

اهمیت داشتن یک وب سایت ریسپانسیو

اگر در حال حاضر صاحب یک سایت برای شغل خود هستید، به شما تبریک میگم! یک دستاورد پر اهمیت و مهم دارید. اکنون یک قدم جلوتر از صاحبان کسب و کار قرن 21 هستید. در واقع می توان گفت مشاغلی که سایت ندارند، مانند یک ماهی می مانند که بدون آب مانده است.

اکنون سوال این است که آیا وب سایت شما به درستی و بدون اشکال بر روی موبایل باز میشود؟

 

اگر جوابتان منفی است، باید هر چه سریعتر اقدام به بررسی آن کنید. زیرا امروزه اکثر افراد هنگام سرچ در اینترنت، از موبایل استفاده میکنند. از این رو اگر وب سایت شما بر روی موبایل بالا نیاید، شما حجم عظیمی از بازدیدکننده و مشتری را از دست می دهید.

با توجه به اینکه %15 از سرچ ها در سراسر جهان با موبایل انجام می شود. میتوان پیش بینی کرد که تا چند سال آینده این ترافیک نیز بیشتر شود. از این رو اگر وب سایت شما بر روی موبایل قابل دسترسی نباشد، یک فرصت بزرگ را از دست داده اید.

 

منظور از وب سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا چیست؟

 

یک وب سایت واکنش گرا برای موبایل، چیزی فراتر از یک وب سایت شخصی است که در موبایل ها استفاده می شود. سایت های واکنش گرای موبایل نیز به اندازه هر دستگاهی که وب سایت را مشاهده میکند، واکنش نشان می دهند تا همیشه در نمای مطلوب نمایش داده شود. با داشتن موبایل وب بازدیدکنندگان دیگر با مسائلی مانند بهم ریختگی متن یا مشکل در کلیک بر روی نوار پیمایش و … روبرو نمی شوند. حتما لازم نیست که موبایل وب شما دقیقا مثل وب سایت باشد. می توانید برخی از جزئیات سایت را در موبایل وب تغییر دهید. به احتمال زیاد کسی که با موبایل وارد موبایل وب شما شده، در حال حرکت است. بنابراین ترجیح می دهند که با یک جستجو به سادگی بتوانند با مکان یا شماره تماس شما دسترسی داشته باشند.

 

چرا باید وبسایت موبایل یا واکنشگرا داشته باشیم؟

 

با توجه به آمار بسیار بالای تولید و عرضه گوشی های هوشمند و تبلت ها، امروزه اکثر کار های اینترنتی از طریق آنها انجام میشود. و روز به روز بر میزان این آمار افزوده می شود. بنابراین مهم است که سایت شما بر روی موبایل به خوبی و درست نشان داده شود. زیرا امروزه تقریبا تمام افراد جهان موبایل دارند و ترجیح می دهند با گوشی همراه اکثر کارهای آنلاین خود را انجام دهند. خوشبختانه بسیاری از موبایل وب های ریسپانسیو شده، در مقایسه با یک وب سایت معمولی، ارزان تر هستند. در ضمن باید به این نکته توجه داشته باشید که اندازه ی صفحات نمایشی موبایل ها با هم برابر نیست. که این خود لزومی بر ریسپانسیو بودن وب سایت های طراحی شده می باشد.

 

مزایای داشتن وب سایت واکنش گرا (Responsive)

 

  • Bounce Rate کمتر وب سایت
  • انعطاف پذیری وب سایت
  • تجربه کاربری بهتر از وب سایت
  • مدیریت آسان تر وب سایت
  • افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری
  • امکان تبلیغ در تمام دستگاه ها
  • قیمت مناسب
  • جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری
  • افزایش میزان بازدید و رتبه سایت
  • افزایش قدرت سئو و محبوبیت در بین موتورهای جستجو

 


مطالب مرتبط :

10 مزیت برتر طراحی واکنش گرا و تاثیر آن در جذب مخاطب

13 ترفند جهت طراحی وب سایت واکنش گرا

نکات کلیدی جهت طراحی وب سایت برای مراکز آموزشی و دانشگاهی

بستن