توییتر

چگونه در سال 2021 از توییتر برای تجارت استفاده کنیم؟

چگونه در سال 2021 از توییتر برای تجارت استفاده کنیم؟

 در حال حاضر بیش از 206 میلیون کاربر فعال توییتر در سراسر جهان وجود دارد. با بیش از 73 میلیون حساب کاربری فعال، ایالات متحده بیشتری تعداد کاربران توییتر را به خود اختصاص داده است. در حالی که بسیاری از مردم توییتر را به عنوان بستری برای به اشتراک گذاری نظرات سیاسی یا پست های آموزنده می دانند، این پلتفرم همچنین یک بستر عالی برای یافتن مشتری جهت کسب و کار خود است. مشاغل می توانند تبلیغات پولی را در توییتر اجرا کنند. در سال 2020، تبلیغات در توییتر 35 درصد افزایش یافت. به تدریج، تعداد زیادی از مشاغل بر افزایش مشارکت در حساب های توییتر خود تمرکز می کنند.

 

چرا باید از توییتر برای تجارت استفاده کرد؟

 

اگر هنوز در فکر این هستید که آیا باید کمپین بازاریابی خود را در توییتر تا حد زیادی بالا ببرید، در ادامه چند دلیل را بررسی خواهیم کرد که چرا توییتر یکی از بهترین بسترها برای رشد تجارت شما است:

 

1. مخاطب گسترده

 

این یک مزیت مهم در استفاده از توییتر است. اگر در یافتن مشتری برای کسب و کار خود با مشکل روبرو هستید، بازاریابی توییتری می تواند بازی را تغییر دهد. میلیون ها کاربر فعال در این پلتفرم وجود دارد. برای تعامل با میلیون ها نفر می توانید محتوای آموزنده و خلاقانه را در توییتر ارسال کنید. با گذشت زمان، مشتریان بالقوه‌ای را در انجمن خواهید یافت.

 

2. مقرون به صرفه

 

یکی دیگر از مزایای استفاده از توییتر برای تجارت، مقرون به صرفه بودن آن است. نیازی نیست تبلیغات یا کمپین های پولی را در توییتر اجرا کنید. یک متن جذاب همراه با تصاویر چشمگیر نیز کی تواند به شما در جذب فالوور کمک کند. 

 

3. ایجاد یک تصویر برای برند

 

توییتر یک بستر عالی برای ساختن تصویر برند شما است. زیرا به عنوان رسانه‌ای برای آگاهی مردم از محصولات یا خدمات عمل می کند. همچنین، این برنامه به بیشتر دیده شدن شما و جلب اعتماد مشتریان نیز کمک می کند.

 

راه های استفاده از توییتر برای تجارت چیست؟

 

وقتی صحبت از بازاریابی در شبکه های اجتماعی به میان می آید، هیچ فرمول مستقیمی وجود ندارد. شما می توانید مخاطبان مختلفی را در اینترنت پیدا کنید که سلیقه های متفاوتی دارند. هر زمان که شرکتی کمپین های خود را در توییتر راه اندازی می کند، همیشه واکنش های متفاوتی وجود دارد. در حالی که بسیاری از کاربران ممکن است با محتوا تعامل داشته باشند، احتمال دریافت واکنش و عکس العمل نیز وجود دارد. بنابراین، هنگام استفاده از توییتر برای تبلیغات تجاری، باید بسیار دقیق و کوشا باشید. در اینجا چند روش برای استفاده موثر از توییتر برای تجارت شما آورده شده است.

 

ایجاد اهداف و استراتژی ها

 

این یک نکته مهم برای همه کمپین های بازاریابی است. اولین و مهمترین گام قبل از شروع کمپین بازاریابی این است که با تیم خود صحبت کنید و اهداف مشخص کمپین خود را تعیین کنید. برای این کار، ابتدا باید مخاطبان مورد نظر خود را پیدا کنید. از آنجایی که توییتر میلیون ها کاربر دارد، توسعه یک کمپین مناسب برای همه کاربران تقریباً غیرممکن است. بنابراین، شما باید مخاطبان خاص خود که باید برای آنها کمپین اجرا کنید را مشخص کنید و تعداد مشتریان بالقوه را پیش بینی کنید. اهداف شما باید دلایل اجرای آن کمپین تبلیغاتی خاص را شامل شود. به عنوان مثال، چگونه می تواند به رشد تجارت شما کمک کند؟

اگر به تازگی از حساب کاربری توییتر استفاده کرده‌اید، نیازی به تبلیغات یا ایجاد کمپین فوری ندارید. می توانید شروع به ارسال مطالبی کنید که با ایده های تجاری شما مطابقت دارد و برای خوانندگان نیز با ارزش است. راه دیگر افزایش تعاملات در توییتر، تعامل با برند ها یا مشاغل دیگر است. ما اغلب موضوعات توییتر را مشاهده کرده‌ایم که در آن برند ها با اظهار نظر، از پست های یکدیگر پشتیبانی می کنند.

با این حال، اگر مدتی است از توییتر استفاده می کنید و مایل به تبلیغات یا کمپین های پولی هستید، چند نکته را باید مدنظر داشته باشید. برای شروع، شما باید یک بودجه ثابت برای بازاریابی در توییتر داشته باشید. این هزینه های شما را برای تبلیغ توییت ها یا حساب تجاری شما پوشش می دهد. مرحله بعدی انتخاب قالب درست است. توییتر دارای بیش از 20 فرمت تبلیغات برای مشاغل مانند تصاویر، متن و غیره وجود دارد. باید اطمینان حاصل کنید که قالب تبلیغ با اهداف شما مطابقت دارد. علاوه بر این، شما باید راهی برای متعادل کردن محتوای ارگانیک . پولی در توییتر پیدا کنید. تبلیغات زیاد می تواند بر تصاویر برند شما تاثیری منفی بگذارد.

 

برنامه The Twitter Planner را دانلود کنید

 

برای استفاده از توییتر جهت تجارت، باید یک برنامه ریز هفتگی یا ماهانه داشته باشید. این به شما کمک می کند تا محتوا را برنامه ریزی کرده و روند را ساده کنید.

شما می توانید یک برنامه ریز در اکسل یا گوگل ایجاد کنید. اما بهترین گزینه این است که برنامه ریز کسب و کار توییتر را از وب سایت رسمی آن دانلود کنید. این نرم افزار، شامل یک راهنمای دقیق در خصوص چگونگی شروع تجارت در توییتر، نکاتی حرفه‌ای جهت جذب مخاطب و مواردی که باید هنگام ترسیم استراتژی بازاریابی مدنظر داشته باشید، است. همچنین، این نرم افزار به شما کمک میکند تا دستورالعمل هایی را برای تصویر برند خود مشخص کنید. به عنوان مثال، هنگام نوشتن یک متن و یا ایجاد ی تصویر برای برند، بایدها و نبایدها را به شما گوشزد می کند.

 

از سایر برندها الهام بگیرید

 

اگر تازه ورد توییتر شده‌اید و می دانید که چگونه ی استراتژی بازاریابی طراحی کنید، در ابتدا می توانید نحوه ارسال محتوا از دیگر برندها و نحوه تعامل با مخاطبان را مشاهده کنید. هدف این است که از سایر کمپین های بازاریابی الهام گرفته و ایده های جدیدی ارائه دهید. هرگز از استراتژی بازاریابی سایر مشاغل بصورت آشکار استفاده نکنید. این بدترین کاری است که می توانید در شبکه اجتماعی انجام دهید. این امر نه تنها منجر به سرقت ادبی می شود بلکه تصویری منفی از کسب و کار شما ایجاد می کند.

 

خلاق باشید

 

طبیعی است که مشاغل هنگام تقلب در استراتژی های بازاریابی، گزینه های دیگر نیز داشته باشند. با این حال، نباید از آزمایش بترسید. در حالی که ارسال محتوای با ارزش بسیار مهم است، هنوز می توانید ایده های خلاقانه و جذابی ارائه دهید که توجه کاربران توییتر را به خود جلب کند. با این حال، اطمینان از عدم توهین آمیز بودن مطالب بسیار مهم است.

علاوه بر این، در کنار ارسال محتوای خلاقانه، هنگام ارسال نظرات در توییت های دیگر، باید تا حد ممکن شوخ طبع باشید. بهترین راه برای جلب توجه توده مردم این است که هنگام تبلیغ محصولات یا خدمات خود، شوخ طبع و ظریف باشید. همچنین، باید هفته ها از ارسال مطلب مشابه خودداری کنید. آزمایش با پست های خلاقانه و تصاویر بصری یکی از موثرترین روش ها برای کسب و کار جهت جلب وفاداری مخاطبان و یافتن مشتریان بالقوه است.

 

تجزیه و تحلیل نتایج

 

روش موثر بعدی در بازاریابی توییتری، تجزیه و تحلیل است. می شما توانید بینش های مختلفی را در مورد کسب و کار خود از جمله بازدیدها، لایک ها دسترسی ها و تعاملات را مشاهده کنید. این امر به کسب و کارها کمک می کند تا بفهمند که آیا استراتژی های بازاریابی آنها موثر است و چگونه می توانند آنها را بهبود بخشند. آنها می توانند نحوه واکنش مخاطبان به محتوای خود را درک کنند. به عبارت ساده، تجزیه و تحلیل بینش پست در توییتر به مشاغل اجازه می دهد تا رفتار مصرف کننده را درک کرد و بر اساس نتایج اقدامات مناسب را انجام دهند.

 

از ابزارهای مختلف توییتر استفاده کنید

 

برای استفاده از توییتر برای تجارت، می توانید از ابزارهای مختلفی مانند نظرسنجی و گزینه های دیگر استفاده کنید. این به شما کمک میکند تا در پست های خود تعامل بیشتری بدست آورید. همچنین، بسیاری از ابزارهای بازاریابی دیگر نی وجود دارد که می توانید از آنها برای به دست آوردن دنبال کنندگان بیشتر در حساب تجاری توییتر خود استفاده کنید. اولین ابزار Ulead است که بر اساس موقعیت مکانی و کلمات کلیدی موجود در تنظیمات فیلتر و دسته بندی می کند. ابزار بعدی که بیشتر برای بازاریابی توییتر استفاده می شود Hootsuite است. این برنامه ریزی پست های توییتر و ردیابی محتوای شما را سهولت می بخشد.

همچنین، می توانید از ابزارهای دیگر مانند Buffer، Crowdfire و Tweepi برای به دست آوردن دنبال کنندگان معتبر در توییتر و نظارت بر مطالب و پست ها استفاده کنید.

 

مهارت های مختلف مورد نیاز برای مدیریت حساب تجاری توییتر

 

برای ایجاد یک برند در توییتر، باید از مهارت های بازاریابی دیجیتال برخوردار باشید. حتی اگر به عنوان استراتژیست بازاریابی دیجیتال در یک شرکت یا به عنوان یک فریلنسر کار می کنید، یادگیری مهارت های بازاریابی دیجیتال زیر برای شما بسیار مفید است:

 

ارتباطات

استراتژی و سازماندهی

مهارت های خلاقانه و تحلیلی

بازاریابی برند

سئو

لینک سازی

طراحی گرافیکی

 

نتیجه

 

توییتر یک پلتفرم بازاریابی قوی برای تعامل با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه است. یک استراتژی بازاریابی موثر به رشد مشاغل کمک کرده و درآمد را نیز افزایش می دهد.

 

مطالب مرتبط :

راهنمای بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM

مزایای بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک

12 دلیل برای سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا

بستن