اکتیک برای بهبود UX وب سایت

5 تاکتیک برای بهبود تجربه کاربری(UX) وب سایت در 2021

5 تاکتیک برای بهبود تجربه کاربری(UX) وب سایت در 2021

تجربه کاربر، امری ضروری برای موفقیت هر محصول یا سرویسی می باشد و وبسایت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

حضور آنلاین خوب به اندازه داشتن یک ویترین تمیز و مرتب در فروشگاه اهمیت دارد. زیرا وب سایت چهره یک کسب و کار است. 

با بالا رفتن سطح انتظارات، ارائه تجربه کاربری وب سایت با طراحی خوب می تواند برای بسیاری از مشاغل به ویژه مشاغل کوچک امری سخت و دشوار به حساب بیاید. با این حال، بهبود تجربه کاربر آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست و حتی یک اقدام کوچک نیز میتواند به یک مزیت بزرگ تبدیل شود.

مشاوران طراحی اذعان کرده‌اند که افزایش تجربه کاربر می تواند منجر به بهبود سئو، ترافیک بیشتر و افزایش درآمد شود. در ادامه، پنج مرحله اصلی که به بهبود تجربه کاربری کمک می کنند را بررسی خواهیم کرد.

ارائه محتوای جذاب تجربه کاربری را بهبود میبخشد

محتوای جذاب

ارائه محتوای جذاب، کلید یک تجربه کاربری خوب در وب سایت است. امروزه، بازدید کنندگان علاوه بر خرید انتظار دارند که یک تجربه منحصر به فرد نیز بدست آورند. بنابراین، یک راه عالی برای دستیابی به این هدف، اتخاذ یک استراتژی جهت ارائه محتوای جذاب است.

استراتژی های موثر بر روی بیان داستان یک برند با هدف ایجاد ارتباط بین یک شغل و مشتری آن تمرکز دارند. با استراتژی مناسب، مختوا می تواند در هر قالبی مانند پست وبلاگ، وبلاگ های ویدیویی(ولاگ) یا حتی وب سایت جداگانه‌ای ارائه شود. با استفاده از محتوا برای تعیین هویت برند می توان اطمینان حاصل کرد که مشتریان احتمالی از قبل با افرادی که از آنها خرید می کنند آشنایی دارند.

آشنایی باعث افزایش اعتماد می شود؛ 82 درصد از مصرف کنندگان پس از خواندن محتوای مناسب به یک کسب و کار اعتماد می کنند.

مطالب مرتبط:

10 نکته طلایی برای مدیریت محتوای وب سایت


از طرح بندی های استراتژیک استفاده کنید

طرح بندی استراتژیک

وقتی نوبت به سبک ها می رسد، استفاده از بروتالیسم در سال 2021 نیز همچنان در حال افزایش است. بروتالیسم شامل یک رویکرد مینیمالیستی و خام در طراحی با تمرکز بر تجربه کاربری است. متناوباً یک سایت زیبا و هنری می تواند تا حد زیادی در ایجاد برند شما به عنوان یک برند پیشرو در بازار کمک کند.

اگر می خواهید محافظه کارتر باشید، به این فکر کنید که طراحی چگونه می تواند به بازدید کنندگان در درک اطلاعات ارائه شده کمک کند.

سایر گرایش هایی که دارای طرفداران زیادی است، مینیمالیسم و طرح بندی شکسته هستند. همچنین، این گرایش ها اهمیت کاهش بی نظمی را به خوبی نشان می دهند که بعداً با جزئیات بیشتری در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

ویژگی های یک وبسایت تجاری موفق


اطلاعات را به طور موثر و کارآمد ارائه دهید

 ارائه اطلاعات کارآمد

بازدید کنندگان با هدف بدست آوردن اطلاعات به وب سایت ها مراجعه می کنند. اما به نظر می رسد برخی از مشاغل براساس طراحی وب سایت خود این مسئله مهم را درک نمی کنند.

با ارائه اطلاعات به شیوه‌ای زیبا و سازمان یافته می توانید مطمئن شوید که کاربر می تواند اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی و به سرعت دریافت کند.

به نظر می رسد امروزه طراحان وبسایت ها به سمت طراحی های ساده تر می روند. و بسیاری در حال پیاده سازی لیست های موثر برای انتقال اطلاعات و تجربه نتایج عالی هستند.

در حالی که 55 درصد از کاربران به لیست های بدون شماره نگاه می کنند، 70درصد به لیست هایی که دارای شماره است بیشتر اهمیت می دهند. ارائه اطلاعات به صورت واضح و شفاف نیز بسیار سودآور است. زیرا مشاغل می توانند مطمئن باشند که پیام مورد نظر خود را با موفقیت منتقل کرده و توجهات را به عناصر مناسب جلب می کنند.

مطالب مرتبط:

7 ترفند کلیدی و موثر در طراحی وب سایت


دلخور کردن بازدید کنندگان رضایت از تجربه کاربری را کاهش می دهد

تاثیرمنفی دلخور کردن مشتریان

تاکنون، تمام نکات ما در مورد کارهایی است که باید انجام دهید. با این حال، زمانی که صحبت از طراحی وب و تجربه کاربر می شود مواردی وجود دارد که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کرد.

هنگامی که یک سایت از وسوسه اجرای ویژگی های مزاحم خودداری نمیکند، بازدید کنندگان سایت را در معرض پاپ آپ ها، پخش خودکار تبلیغات و بمباران اطلاعات قرار می دهد.

هنگام طراحی وب سایت خود، از هرج و مرج، پخش موسیقی در پس زمینه و فیلم هایی که به طور خودکار اجرا می شوند دوری کنید. مطئناً این عوامل به بازدید کنندگان کمک نمی کند که در وب سایت شما احساس راحتی کنند.

مطالب مرتبط:

10 نکته جهت طراحی یک وب سایت کاربر پسند


وب سایت خود را بهینه سازی کنید

بهینه سازی وب سایت

در نهایت، مهم است که روی عوامل مهم وبسایت خود کار کنید. عواملی مانند سرعت و سازگاری با تلفن همراه تاثیر قابل توجهی بر تجربه کاربر دارند.

این مسائل نیز به نوبه خود دارای عواقبی هستند. برای مثال، انتظارات در مورد سرعت وب سایت به این معناست که که وقتی سایتی کند به نظر می رسد، افراد کمتری اقدام به خرید از آن می کنند. در حقیقت، تخمین زده میشود وبسایت های کند 2.6 میلیارد دلار را به صورت سالانه از دست می دهند.

پیاده سازی مواردی ماند بهینه سازی سرعت سایت و سازگاری با تلفن های همراه چندان دشوار یا پر هزینه نیست. زیرا خدمات و ابزارهای وب زیادی وجود دارند که میتوانند به آزمایش عملکرد سایت و بهینه سازی ویژگی ها کمک کنند.

مطالب مرتبط:

تاثیر بروز رسانی سایت در افزایش فروش محصولات

 

نکاتی برای بهبود چشمگیر تجربه کاربری در یک وب سایت

بستن