پیدا کردن کار به عنوان توسعه دهنده

چطور به عنوان یک developer و توسعه دهنده سایت کار پیدا کنیم

چطور به عنوان یک developer و توسعه دهنده سایت کار پیدا کنیم

چطور به عنوان یک توسعه دهنده کار پیدا کنیم؟

توسعه دهنده ها دارای یکی از پردرآمدترین مشاغل موجود در دنیا هستند. از محیط های آرام همکاری گرفته تا حس رضایت از مشارکت در کار بزرگتر، چیزهای مفیدی برای همه وجود دارد. به علاوه، تکامل مداوم فناوری به این معنی است که شما همیشه نیاز به یادگیری بیشتر خواهید داشت.

اگر به دنبال فرصت های جدید و پیشرفت کردن هستید، یک شغل در حرفه توسعه دهندگی می تواند برای شما مناسب باشد.

جایی که میخواهید به عنوان developer کار کنید را مشخص کنید.

هنگامی که به دنبال موقعیتی به عنوان یک توسعه دهنده هستید، در ذهن خود پایان این فرایند را مجسم کنید که چه نوع کاری را می خواهید انجام دهید.؟ مهم است که این را در اوایل بدانید و مشخص کنید زیرا نقش شما به عنوان یک توسعه دهنده با توجه به شرکتی که در آن کار می کنید بسیار متفاوت خواهد بود.

یکی از عواملی که در موقعیت جدید شما تاثیرگذار خواهد بود، اندازه شرکت است. به دلیل ظرفیت محدود، شرکت های نوپا معمولا مسئولیت های مختلف و بیشتری را بر عهده توسعه دهندگان می گذارند. توسعه دهندگان در شرکت های متوسط مسئولیت های دقیق تری دارند. در شرکت های بزرگ، توسعه دهندگان غالباً وظایف بسیار دقیق و مشخص شده‌ای دارند که بر روی آن تمرکز کنند.

تواناییهای خود را به عنوان یک توسعه دهنده سایت گسترش دهید

 

دانستن اینکه چه نوع کاری را میخواهید انجام دهید، اولین قدم برای اطمینان از موفقیت در شغل جدید خود است. همچنین توجه به این نکته مهم است که در کنار وظایف شما، فناوری مورد استفاده شما نیز بین شرکت ها متفاوت خواهد بود.

هر توسعه دهنده باید به مهارت ها و مفاهیم جهانی لیست زیر مسلط باشد:

  • Command Line
  • Git
  • APIs
  • Programming patterns
  • Code editor/IDE (integrated development environment)
  • DRY coding and why it’s important
  • Linting, formatting, conventions, and project structures

از آنجا که شرکت های مختلف طراحی سایت از فناوری های متنوعی استفاده می کنند. توصیه می کنیم، لیستی از شرکتهایی که تمایل دارید برای آنها کار کنید تهیه و بطور منظم آگهی های استخدامشان را بررسی کنید.

به عنوان مثال، به عنوان توسعه دهنده فرانت-اند، احتمالا از .HTML, JavaScript و CSS استفاده خواهید کرد. در قسمت بک-اند نیز ممکن است از زبان های نوشتاری سمت سرور مانند Python, Node.js یا .Ruby، همراه با پایگاه های داده مانند MongoDB یا MySQL استفاده کنید.

همانطور که شما زبان ها، فریمورک ها و سایر فناوری ها را به دانش خود اضافه می کنید. باید لیستی از مزایا و محدودیت های آنها نیز تهیه کنید تا به محض شروع مصاحبه، بتوانید دلیل و چگونگی استفاده از آنها را توضیح دهید.

فرآیند استخدام یک توسعه دهنده سایت

بعد از اینکه لیستی از شرکت هایی که میخواهید در آنها کار کنید تهیه کردید. باید درخواست خود جهت مصاحبه را ثبت کنید. مصاحبه ها می توانند ترسناک باشند، اما فرصت های خوبی را برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کارفرمایان احتمالی به شما می دهند. در اینجا ما سه مرحله از مراحل استخدام را برای شما مرور خواهیم کرد:

مصاحبه تلفنی، مصاحبه حضوری و مصاحبه فنی.

مصاحبه تلفنی

فرایند استخدام توسعه دهندگان مشابه بسیاری از شغل دیگر است اما تفاوت هایی نیز دارد. این کار معمولا با یک مصاحبه تلفنی شروع می شود که شما با مدیر بخش استخدام یا رهبر تیم جهت تناسب در جایگاه مورد نظر صحبت خواهید کرد.

مصاحبه حضوری

بعد از مصاحبه تلفنی، نوبت به مصاحبه حضوری می رسد. زمان این مصاحبه نسبت به اهمیت جایگاه شما متغیر است، که می تواند بین چند ساعت تا چند روز باشد.

مصاحبه حضوری مانند یک خیابان دو طرفه است که به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا آن شرکت ارزش کار کردن دارد یا خیر. درباره مسئولیت ها، موقعیت‌ها و انتظارات آنها سوال کنید. همچنین باید از مصاحبه کننده در مورد ماموریت ، ارزش های شرکت و تجربه های شخصی آنها با شرکت نیز سوال بپرسید.

مصاحبه فنی

مصاحبه شغلی

 

مصاحبه فنی، وجه تمایز اصلی در فرایند استخدام توسعه دهندگان است که می تواند قبل یا بعد از مصاحبه حضوری انجام شود.

این وظایف که به عنوان چالش های کد نویسی نیز شناخته می شوند. به شما کمک می کنند تا با حل یک مشکل فنی توانایی های خود را به نمایش بگذارید.

مصاحبه های فنی معمولاً پیچیده تر از پروژه های مرسوم در جایگاه شغلی شما طراحی می شوند. اگر بتوانید در طول مصاحبه جواب درست را پیدا کنید بسیار عالی است، اما آنچه آنها واقعا آزمایش می کنند، فرایند تحلیل و بررسی شماست؛ بنابراین حتماً باید روش خود را توضیح دهید. هنگام ساختن یک وب سایت یا برنامه، به ندرت اوضاع طبق برنامه پیش می رود و شرکت ها به افرادی نیاز دارند که بتوانند راه حل خود را برای مشکلات بیان کنند.

بستن