طراحی وب سایت پزشکی- بیمارستانی

طراحی وب سایت پزشکی- بیمارستانی

طراحی وب سایت پزشکی- بیمارستانی

وب سایت پزشکی – بیمارستانی شما مطب مجازی و تصویری دیجیتالی از عملکرد شماست. اگر وبسایت شما از ساختاری مناسب برخوردار باشد؛ باعث جذب بیماران بیشتر می شود که نتیجه آن، افزایش درآمد شما خواهد بود.

این بهترین کاری است که وب سایت های پزشکی- بیمارستانی انجام می دهند و به همین دلیل طراحی وبسایت های جذاب پزشکی – بیمارستانی بسیار اهمیت دارد.

با استفاده از طراحی مناسب، یک وب سایت پزشکی خوب، به بهبود عملکرد شما کمک می کند، اعتبار شما را افزایش می دهد و باعث کسب درآمد بیشتر می شود.

این مقاله نکاتی را در زمینه طراحی وب سایت های پزشکی – بیمارستانی موثر به شما ارائه می دهد که گروه خاصی از بیماران را نسبت به نیازها، انتظارات و تخصص شما هدف قرار خواهد داد.

1. طراحی شما باید مخاطبانی خاص را هدف قرار دهد

مطب پزشکان نسبت به تخصصی که دارند، متفاوت است که متعاقباً گروه خاصی از بیماران را هدف قرار می دهند. مطمئناً مطب یک متخصص اطفال مشابه با مطب یک جراح ارتوپد نخواهد بود. (تخصص، دکوراسیون و بیماران متفاوت)

همین قانون در مورد وب سایت های پزشکی­- بیمارستانی نیز اعمال می شود. به نسبت گروه و جمعیتی که قصد جذب آن را دارید، طراحی وب سایت نیز متفاوت خواهد بود. وبسایت های پزشکی – بیمارستانی باید از طرح های منحصر به فرد جهت جذب مخاطبان هدف خود استفاده کنند.

اگر بیماران جوان را هدف قرار دهید، طراحی وب سایت شما میتواند رنگ بیشتری داشته باشد. اگر هدف شما، افراد مسن یا افراد دارای معلولیت باشد، طراحی شما باید پیمایش بسیارساده‌ای داشته باشد.

با در نظر گرفتن مخاطبان هدف، وب سایت خود را طراحی کنید تا در نهایت از پر مخاطب ترین وب سایت برخوردار شوید.
2. طرح خود را ساده و تمیز نگه دارید

ساده بهتر است یا کمتر بیشتر است(Simple is better or less is more). این یک قانون است که همیشه موثر است. در مورد طراحی وب سایت پزشکی- بیمارستانی نیز این قانون صادق است. بازدید کننده باید به محض ورود بفهمد که وبسایت شما در مورد چیست، هرچه این مسئله بیشتر طول بکشد، احتمال ترک وبسایت بیشتر می شود.

راز آن، حفظ تعادل است. وبسایت شما نباید بیش اندازه عکس و متن های کپی شده داشته باشد. اگر می خواهید یکی از بهترین وب سایت های  پزشکی- بیمارستانی را داشته باشید، طراحی خود را تا حد ممکن ساده و روشن نگه دارید تا مرور آن برای بیماران ساده باشد.

چند نکته مهم در این خصوص را با هم بررسی می کنیم:

  • فضای کافی بین محتواهای مختلف قرار دهید: عکس، متن، منو
  • از پاراگراف های کوچکتر برای متن های خود و از عنوان ها و زیر عنوان ها برای وضوح و شفافیت بیشتر استفاده کنید.
  • از طریق رنگ های متضاد، ناحیه اصلی صفحه را از نوارهای کناری/ هدرها جدا کنید.

هدف شما باید، سهولت در یافتن اطلاعات باشد. زیرا باعث می شود بیماران در وبسایت شما تجربه مثبتی داشته باشند و نسبت به رزرو وقت ویزیت بیشتر ترغیب شوند.

3. برای نشان دادن طراحی کلیدی از طراحی وب استفاده کنید

بسیار مهم است که طراحی وب سایت شما به بازدیدکنندگان اجازه دهد به محض ورود به وبسایت، بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا و مشاهده کنند.

بهترین وبسایت های پزشکی- بیمارستانی، مهمترین اطلاعات از نظر بیماران (که شامل تخصص پزشک یا پزشکان است) را در مرکز صفحه قرار می دهند. پایه و اساس طراحی شما باید حول محور یک چیز(تخصص) باشد. این روش به شما این امکان را می دهد تا تعداد مخاطبان و بازدیدکنندگان خود را به صورت قابل توجهی افزایش دهید.

هدف بهترین وبسایت های پزشکی – بیمارستانی، به گونه‌ای است که با استفاده از طراحی وب، اطمینان حاصل می کنند که بازدیدکنندگان به سرعت متوجه خدمات ارائه شده توسط وبسایت مورد نظر شوند. همچنین یکی از مواردی که از بیشترین میزان اهمیت در این خصوص برخوردار است؛ سهولت بیماران در گرفتن قرار ملاقات است.

4. با طراحی واکنش گرا (Responsive) از تلفن های همراه پشتیبانی کنید

بهترین وبسایت های جهان از طراحی های واکنش گرا استفاده می کنند.

این روش، موثرترین راه جهت نمایش وب سایت خود بر روی هر دستگاهی بدون در نظر گرفتن اندازه صفحه نمایش آن است. در دنیای موبایلی امروز، وبسایت شما باید واکنش گرا باشد تا بتوانید در جمع وبسایت های پزشکی – بیمارستانی برتر قرار بگیرید.

همچنین می توانید، وبسایت پزشکی- بیمارستانی خود را برای صفحات نمایش با اندازه های مختلف طراحی کنید. در حال حاضر طراحی پاسخگو عملی ترین روش است.

پلت فرم هایی وجود دارند که به طور خودکار تنظیمات واکنش گرایی را اعمال میکنند، که باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات بالقوه می شود.

وقتی پلت فرمی که از قابلیت واکنش گرایی پشتیبانی می کند را انتخاب کنید، وب سایت پزشکی – بیمارستانی شما به درستی بر روی هر دستگاهی بارگیری می شود و اندازه صفحه نمایش یا مرورگری که برای دسترسی به اینترنت استفاده می شود، دیگر اهمیت نخواهد داشت.

5. در طراحی خود به اندازه کافی از محتوای بصری استفاده کنید

آمار نشان می دهد که محتوای بصری(فیلم و عکس)، در مقایسه با متن از جذابیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است. در نتیجه، بهترین وبسایت های پزشکی – بیمارستانی، از محتوای بصری بیشتری جهت عملکرد بهتر، نسبت به سایر وب سایت های پزشکی – بیمارستانی استفاده می کنند.

بخاطر داشته باشید که از این استراتژی باید به اندازه کافی استفاده کرد. بدون شک، محتوای بصری کم بد است، اما محتوای بصری بیش از حد نیز به همان اندازه زیان آور می باشد. تصاویر زیاد باعث انحراف حواس بازدیدکنندگان از محتوا و مطالب اصلی وبسایت می شود.

شکی نیست که نمایش اسلایدی یا ویدیویی توجه بازدیدکنندگان را سریعتر جلب می کند، اما:

  • از فایل هایی که دارایی حجم زیاد است استفاده نکنید،زیرا باعث کاهش سرعت بارگزاری صفحات می شود. سرعت پایین بارگیری می تواند باعث ناامیدی و منصرف شدن بازدیدکنندگان از مشاهده وبسایت شما شود.
  • از طرح هایی که حاوی فلش(Flash) است استفاده نکنید، زیرا همه دستگاه ها از این فناوری پشتیبانی نمی کنند. این مسئله باعث می شود بازدیدکنندگان زیادی به محتوای شما دسترسی نداشته باشند.
6. در وبسایت خود از عناصر طراحی برای تعامل با بیماران خود استفاده کنید

شما باید وبسایت پزشکی- بیمارستانی خود را به صورت تعاملی طراحی کنید تا بتوانید نرخ بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید. شما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به بازدید کننده اجازه می دهد قبل از اینکه وبسایت شما را ترک کند، تمام اقدامات لازم به منظور دریافت تماس از سوی شما را انجام دهد.

اگر میخواهید که بازدیدکنندگان بتوانند با شما قرار ملاقات بگذارند، به آنها اجازه دهید تا این کار را با استفاده از وب سایت و بدون نیاز به تماس تلفنی انجام دهند. علاوه بر این امکان پرداخت هزینه ها را نیز باید مهیا کنید.

راه های تعامل بسیاری وجود دارد که وبسایت های پزشکی – بیمارستانی از آنها استفاده می کنند.:

  • ارائه فرم هایی به بازدید کنندگان جهت وارد کرد اطلاعات کلیدی خود مانند: بیمه، شرایط پزشکی، مشخصات، راه های تماس و …
  • قرار دادن دکمه های قابل مشاهده برای اقدامات مختلف مانند: قرار ملاقات، تجویز مجدد نسخه، درخواست مراجعه، پرداخت هزینه و …

وبسایت شما باید در بین بهترین وبسایت های پزشکی – بیمارستانی قرار گیرد تا مطب شما نیز در زمره بهترین مطب های پزشکی در زمینه تخصص شما به حساب بیاید. وبسایت شما، مطب مجازی شماست، به همین دلیل مانند مطب خود به عملکرد فوق العاده آن جهت جلب بیماران بیشتر نیاز دارید.

7. اجازه دهید وبسایت شما داستان و سوابق تان را تعریف کند

داشتن مدرک پزشکی و آموزش کافی، ضامن موفقیت آمیز بودن یک مطب نیست. مطب شما یک تجارت است. شما باید برند خود را بسازید و شهرت خود را درست مانند سایر مشاغل مدیریت کنید.

یک برند به شما امکان می دهد از سایرین متمایز شوید و سوابقتان باعث ساخته شدن آن برند می شود. به وبسایت خود اجازه دهید تا سوابق و داستان شما را بیان کند، تا به وسیله آن بتوانید یک پیوند احساسی در بین بازدیدکنندگان خود به وجود بیاورید. این مسئله در فرآیند معرفی خود به عنوان یک برد معتبر در زمینه تخصص شما بسیار مهم و حیاتی است.

یک برند معتبر باعث وفاداری و بازگشت می شود. شما به بیماران نیاز دارید تا هر بار به مطبتان مراجعه و همچنین شما را به اطرافیان خود نیز معرفی کنند. به یاد داشته باشید که مردم دوست دارند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. در صورت نیاز به خدمات پزشکی، بهترین برند در این زمینه باشید.

8. یافتن مسائل مورد نیاز بازدیدکنندگان را سهولت بخشید

بهترین وبسایت های پزشکی – بیمارستانی کلیه اطلاعاتی که ممکن است یک بازدیدکننده نیاز داشته باشد را از قبل پیش بینی کرده اند. از پست های آموزشی در وبلاگ گرفته تا فرم های بیمار، دستورالعمل هایی جهت قرار ملاقات و غیره. با داشتن اطلاعات زیاد، هر وب سایتی می تواند آشفته و شلوغ به نظر برسد.

هرج و مرج هیچ جذابیتی ندارد و حتی یک وبسایت بیش از حد کامل نیز می تواند بازدیدکنندگان را در کسری از ثانیه دور کند. بهترین وبسایت های پزشکی – بیمارستانی  یک راه حل عملی را در پیش می گیرند: استفاده از رویکردی در طراحی که باعث سهولت در پیمایش و مسیریابی می شود.

در صورت سازمان یافتگی و پیمایش ساده، بازدیدکنندگان می توانند با سهولت به مقادیر گسترده‌ای از اطلاعات دست یابند. یک ایده خوب که اکثر وب سایت های پزشکی – بیمارستانی از آن استفاده می کنند، صریح  و برجسته کردن اطلاعاتی است که بازدیدکنندگان به احتمال زیاد در وب سایت شما جستجو می کنند.

9. با یک شرکت طراحی وب که در زمینه پزشکی تخصص دارد همکاری کنید.

هر زمان که احساس کردید به یک شرکت جهت طراحی وب سایت پزشکی – بیمارستانی خود نیاز دارید؛ به یاد داشته باشید، باید شرکتی انتخاب کنید که تجارت شما را به خوبی درک کند.

اگر می خواهید وبسایت شما در میان بهترین وبسایت های پزشکی باشد، باید با شرکتی که تجربه ایجاد وبسایت برای مراکز بهداشتی دارد، همکاری کنید.

چنین شرکت هایی، درک کاملی از نیازهای خاص وب سایت های پزشکی – بیمارستانی و همچنین الگوی رفتاری بیماران دارند.

10. جهت ارتباط بهتر با موتورهای جستجو و آموزش به بیماران  محتوا های ارزشمند به وبسایت خود اضافه کنید

اگر می خواهید نرخ ترافیک و بازدید خود را افزایش دهید، وب سایت شما باید در نتایج بالایی در موتورهای جستجو داشته باشد. موتورهای جستجو باید محتوای وبسایت شما را مرتبط با جستجوهای انجام شده توسط بیماران یا بیماران بالقوه بیابند و وبسایت شما را دوست داشته باشند.

برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو سایت شما را دوست داشته باشند، باید محتوایی ارائه دهید که به آموزش مخاطبان کمک کند. همان محتوای آموزشی، صرف نظر از نحوه انتخاب، اعتماد بیماران به تخصص شما را افزایش می دهد، که برای موفقیت بسیار مهم و ضروری است.

با درک نیازها و فرآیند فکری بیماران، می توانید در مورد ارائه محتوای مناسب به بازدیدکنندگان تمرکز کنید. اگر شما مانند یک بیمار مبتلا به زانو درد که به دنبال ارتوپد است، باشید؛ دقیقا چه سوالاتی برایتان پیش می آید؟، به این سوالات در وبسایت خود پاسخ دهید.

چرا باید به مهمترین سوالات بازدیدکنندگان پاسخ دهید؟

زیرا پاسخ به سوالات، اعتبار شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود افزایش می دهد، سئوی سایت شما را بهتر کرده و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا درک و تصور بهتری از روند تشخیص و درمان داشته باشند.

معمولاً متخصصان بهداشت این فرصت را از دست می دهند و احساس نمی کنند که متعهد به ایجاد چنین محتواهایی در وبسایت خود هستند. این مسئله باعث مراجعه بازدیدکنندگان به دیگر وبسایت هایی که این گونه محتواها را ارائه می دهند، می شود.

  • محتوای صادقانه‌ای ایجاد کنید تا وبسایت های رقیب نتوانند از آنها بر علیه شما استفاده کنند.
  • در صورت بیان موارد خاص از نام واقعی بیماران خودداری کنید.
  • سعی کنید انتظارات مخاطبان هدف خود را برآورده کنید.
  • خود را بر اساس قوانین و مقررات محلی خود وفق دهید.
  • بوسیله یک مشاور حقوقی با تجربه در عرصه پزشکی، محتواهای ارائه شده در وبسایت خود را مرور کنید.

خلاصه:

خود را جای بیماران بالقوه قرار دهید و تصور کنید که چگونه به دنبال خدمات پزشکی خود می گردید، در کجا به دنبال آن می گردید و انتظار دارید چه مواردی را پیدا کنید. شما به محتوای گسترده‌ای نیاز خواهید داشت و از طریق موتورهای جستجو یا شبکه های اجتماعی به دنبال آن خواهید بود.

مهم است که به سوالات بیماران بالقوه خود، پاسخ دهید. مطب شما باید در هر مکان آنلاینی که بیماران بالقوه ممکن است برای دریافت پاسخ استفاده کنند، قابل مشاهده باشد، مانند شبکه های اجتماعی، وبسایت های عمومی و پر بازدید، YouTube و…

 

بستن