طراحی وبسایت زیبایی

راهنمای طراحی حرفه‌ای وب سایت زیبایی

راهنمای طراحی حرفه‌ای وب سایت زیبایی

75 درصد از مردم اعتبار یک شغل را بر اساس وب سایت آن قضاوت می کنند. اما این مسئله نباید برای شما تعجب آور باشد. اگر فردی فعال در صنایع زیبایی، میکاپ، کاشت مو، مراقبت از پوست، سالن زیبایی و یا آرایشگاه باشید؛ می دانید که ظاهر و زیبایی بسیار اهمیت دارند. اگر وب سایت زیبایی شما بد به نظر برسد، مشتری های بالقوه را از دست خواهید داد.

بنابراین، وقت آن است که به وب سایت خود نگاهی دقیق بیندازید و در صورت لزوم آن را مورد بازبینی قرار دهید.

در ادامه، 6 مورد اساسی که باعث افزایش مشتری می شود را بررسی خواهیم کرد.

 

1. برند خود را منحصر به فرد جلوه دهید

 

شما میدانید که مشتریان سلیقه های مختلفی دارند و همانطور که ممکن است بسیاری از آنها ظاهر وب سایت شما را تایید کنند، بسیاری دیگر ممکن است نظر دیگری داشته باشند.

 

هر مشتری، منحصر به فرد است.

 

همانطور که مشتریان خود کمک می کنید که زیباتر شوند، طراحی وب سایت شما نیز باید هویت برند شما را منحصر به فرد جلوه دهد.

این امر برای مشاغل زیبایی جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زمانی که برای شروع یک کسب و کار زیبایی جدید برنامه ریزی می کنید، از اهمیت ایجاد یک برند قوی برای تجارت خود غافل نشوید.

از این گذشته، مشتریان نمی خواهند مانند سایر افراد به نظر برسند. آنها به دنبال این هستند که ظاهری منحصر به فرد را از خود به نمایش بگذارند. همچنین، آنها به میزان برجستگی، اعتبار و منحصر به فرد بودن برند شما اهمیت بسیار زیادی می دهند.

به عنوان مثال، اگر برای طراحی وب سایت خود از الگوهای عمومی استفاده کنید، ظاهر وب سایت شما شباهت زیادی به سایر وب سایت های زیبایی، کاشت ناخن، میکاپ، سالن آرایشی خواهد داشت. این مسئله باعث می شود که افراد بین شما و رقبایتان تمایزی قائل نشوند.

در واقع، این مورد برای تمام جنبه های تجارت شما مانند نام، هویت و برند نیز صادق است. اگر می خواهید برندی برجسته بسازید که مشتریان زیادی را به خود جذب کند، باید منحصر به فرد باشید.

عواملی که باعث منحصر به فرد بودن کسب و کار شما میشود باید قابل مشاهده باشند تا مشتریان بالقوه( افرادی که جذب هویت، زیبایی و برند شما می شوند) بتوانند شما را شناسایی کنند.

 

وب سایتی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشد، زیبا و منحصر به فرد خواهد بود و باعث افزایش فرایند جذب مشتری خواهد شد.

 

همچنین، نباید اجازه دهید که هزینه طراحی سایت شما را از هدف خود منصرف کند.

بسیاری از شرکت ها و آژانس های طراحی مبالغ زیادی را بابت خدمات خود دریافت می کنند. اما این از نظر جهانی صحت ندارد. شرکت های طراحی وب سایت زیادی وجود دارند که علاوه بر دریافت هزینه‌ای منطقی، وب سایتی حرفه‌ای، سفارشی و منحصر به فرد را برای شما طراحی می کنند.

 

موارد مهم برای اقدام:

 

– با یک تیم طراحی قوی جهت تهیه یک برند همکاری کنید. سپس از آن برند به عنوان راهنما برای طراحی بصری وبسایت خود و برند سازی استفاده کنید.
– سفارشی سازی را در اولویت قرار دهید و از الگوهای عمومی طراحی وب که به شما اجازه شخصی سازی نمی دهند، خودداری کنید.
فونت ها، رنگ ها، عکس هایی را انتخاب کنید که به برند شما شخصیت و هویت می بخشد.

2. وب سایت خود طوری طراحی کنید تا سریع بارگیری شود

 

اگر بارگیری یک وب سایت طولانی باشد، آن وب سایت هرگز دیده نخواهد شد.

بین ثانیه های 4 تا 5 از زمان بارگیری وبسایت، 20% از مخاطبان قبلا سایت شما را ترک کرده‌اند.

نه تنها این، هرچه سرعت بارگیری وب سایت شما بالاتر باشد، در موتورهای جستجو رتبه بالاتری را بدست خواهد آورد؛ بنابراین یافتن آن برای مردم آسان تر می شود.

 

3. رزرو وقت را برای مشتریان آسان کنید

 

آیا شما یک آرایشگر، کارشناس مد یا متخصص آرایش و زیبایی هستید؟

در این صورت، شما به یک سیستم رزرواسیون یکپارچه برای وب سایت خود نیاز دارید.

کسب و کارهایی که خدمات زیبایی را ارائه میدهند به رزرو متکی هستند. زیرا با مدیریت زمان خود می توانند کارها را به طور موثرتری انجام دهند.

اگر اولین شغل در صنعت خود باشید که به افراد امکان تعیین قرار ملاقات به صورت آنلاین را می دهید، برتری چشمگیری نسبت به سایر رقبای خود خواهید داشت.

از آنجایی که برنامه های نرم افزاری رایگان زیادی جهت رزرو وجود دارد، به راحتی می توانید با انجام این کار مشتریان بالقوه خود را تحت تاثیر قرار دهید.

 

4. به جزئیات اهمیت دهید

 

وقتی موهای یک مشتری را اصلاح می کنید یا محصول جدیدی را برای مراقبت از پوست طراحی می کنید، آن را از همه زوایا بررسی می کنید. زیرا از اهمیت جزئیات اطلاع دارید.

این مسئله در مورد وبسایت شما نیز صادق است. زیرا عدم توجه به جزئیات، ترافیک وب سایت شما را کاهش می دهد.

افراد به صورت ناخودآگاه کمبود توجه به جزئیات وب سایت را به سطح مهارت و دانش شما مرتبط می کنند. این مورد را در سایر کسب و کارها نیز می توانید مشاهده کنید.

وب سایت خود را به صورت انتقادی بررسی کنید؛ زیرا اگر ایرادات را پیدا نکنید، مشتریان بالقوه این کار را خواهند کرد.

 

موارد مهم برای اقدام:

 

– خطاهای دستوری، املایی و اطلاعاتی وب سایت خود را بیابید.
– برای طراحی وب سایت خود با افراد حرفه‌ای همکاری کنید و از ایجاد وب سایت با استفاده از قالب های عمومی خودداری کنید.
– وب سایت خود را به طور منظم از نظر خطاهای عملکردی آزمایش کنید و مطمئن شوید که همه لینک ها و فرم ها به خوبی کار میکنند.
– از تصاویری با وضوح کم و غیر حرفه‌ای به هیچ عنوان استفاده نکنید.

 

5. کسب و کار را انسانی کنید

 

زیبایی یک مسئله شخصی است.

 

چه محصولات زیبایی تولید کنید و چه خدمات زیبایی انجام دهید، زمانی که افراد با شما تجارت می کنند، به شما اجازه ورود به دنیای خود را میدهند. این امر به اعتماد زیادی نیاز دارد.

سپردن ظاهر و بدن خود به دیگران به اندازه کافی سخت است. سپردن آن به غریبه‌ای که هرگز ندیده‌اید و چیزی درباره‌اش نمی دانید، بسیار سخت تر است.

اما وب سایت شما می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

با معرفی تیم خود در وب سایت، کسب و کار خود را قابل اعتمادتر کنید و با نمایش اعضای تیم خود جلوه‌ای انسانی به کسب و کار خود ببخشید. مشتریان بالقوه برای اصالت و شفافیت ارزش زیادی قائل خواهند شد.

فراموش نکنید که مشتریان بالقوه در حال انتخاب آرایشگر یا مرکز زیبایی بعدی خود هستند. بنابراین، یک وب سایت خوب می تواند اطلاعات مورد نیاز را را فراهم کرده و آنها را به سمت خود جذب کند.

 

6. سبک و مهارت خود را با عکس نشان دهید

 

تمام کسب و کارهایی که در زمینه زیبایی حضور دارند، ادعا می کنند که ظاهر مردم را زیباتر می کنند. اما، درج تصاویر از کار شما(یا افرادی که از محصولات شما استفاده می کنند) در وب سایت، نشان دهنده دانش و مهارت شما می باشد. این مسئله تا حد زیادی اعتماد مشتریان بالقوه را جهت استفاده از محصولات و یا خدمات شما جلب می کند.

قرار دادن تصاویری که برند شما را منحصر به فرد نشان می دهد نیز باعث جذب مشتریان وسواسی و سخت گیر می شود. بنابراین، از تصاویری استفاده کنید که نشان دهنده دانش و مهارت شماست.به این صورت می توانید به مشتریان بالقوه نشان دهید که با اعتماد به شما زیباتر به نظر خواهند رسید.

 

نتیجه گیری:

 

امروزه، مشاغل مرتبط با زیبایی به صنعتی محبوب و سودآور تبدیل شده‌اند. به همین دلیل، بسیاری از مشاغل تلاش می کنند تا با استفاده از فناوری، به بهترین کسب و کار در زمینه دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوند. ایجاد وبسایت یکی از حیاتی ترین عوامل موفقیت مشاغل مرتبط با زیبایی می باشد. شما می توانید با استفاده از محصولات (پزشکی،  فروشگاهی) و خدمات رابسانا در کوتاه ترین زمان ممکن صاحب وب سایتی حرفه‌ای و مشتری پسند شوید. همچنین، کارشناسان رابسانا نیز به شما کمک خواهند کرد تا به راحتی بتوانید رقبای خود را کنار زده و عنوان برترین وبسایت در صنعت خود را بدست آورید.

 


مطالب مرتبط :

چگونه ترافیک وب سایت جراحی پلاستیک و زیبایی خود را بالا ببریم؟

بهترین راهکارها جهت موفقیت برند خود در صنایع آرایشی، زیبایی و مراقبتی

ترفندهای افزایش مشتری وب سایت سالن زیبایی و کاشت ناخن(بخش اول)

ترفندهای افزایش مشتری وب سایت سالن زیبایی و کاشت ناخن(بخش دوم)

بستن