طراحی و توسعه وب سایت

طراحی و توسعه وبسایت

طراحی و توسعه وبسایت

طراح و توسعه دهنده وب سایت

احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که اغلب دو اصطلاح طراح وبسایت و توسعه دهنده وبسایت با هم استفاده میشود. اینطور در نظر بگیرید که طراح وبسایت اقدامات بصری را انجام میدهد و توسعه دهنده وب سایت مسئول انجام کارهای بک-اند (برنامه نویسی) و تکنیکی یک وب سایت است.

طراح صفحات وب چه کاری انجام میدهد؟

HTML,CSS و JavaScript

این 3 زبان، پایه و اساس اکثر وبسایتها است. و همچنین از گسترده ترین ابزارهای طراحی صفحات وب نیز محسوب میشوند. از لحاظ فنی همه آنها زبان تلقی می شوند. هرچند HTML و CSS به عنوان زبان برنامه نویسی واقعی در نظر گرفته نمی شوند.

HTML

HTML. دسته ای از برچسب های نشانه گذاری که مسئول ساختار تمام عناصر مختلف یک صفحه است که توسط آن لینک ها، پاراگراف ها، هدرز(Headers)، (.Footers) و عکس ها را طراحی می کنند. HTML چیزی است که موتورهای جستجو با استفاده از آنها وبسایت شما را دسته بندی می کنند.

HTML مناسب برای یک وب سایت کاربردی و حرفه‌ای بسیار حیاتی است. نتیجه اشکالات در HTML به صورت ناهنجاری های بصری در وب سایت خواهد بود. در بدترین حالت HTML نامناسب باعث بهم ریختگی کل وب سایت می شود.

CSS

میتوان CSS را مکملی برای HTML در نظر گرفت. CSS ویژگی عناصر HTML را مشخص میکند. به بیان دیگر CSS نحوه نشان دادن عناصر به کاربران را کنترل می کند.

برای مثال،HTML از برچسب<p> برای طراحی پاراگراف‌ها یا بدنه کلی متن استفاده میکند. با استفاده از CSS، طراح می تواند تمام حروف، رنگها، اندازه فونت، مدل فونت و موارد دیگر را از طریق برچسب <P> طراحی کند.

CSS میتواند بسیار ساده و قابل دسترسی در زمینه وبسایت های کوچک و ایستا(Static) باشد اما از طرف دیگر تعداد خط های کد آن می تواند در خصوص سایت های بزرگ تر و پیچیده تر به سرعت به هزاران خط برسد.

JavaScript

جاوا اسکریپت نیز یکی دیگر از زبان های مکمل HTML و CSS است. یادگیری آن به نسبت زبان های برنامه نویسی مشابه نسبتا آسان تر است.

به طور ساده تر، جاوا اسکریپت به صورت ویژه اجازه دستکاری در عناصر وب سایت را میدهد. HTML و CSS زبان های برنامه نویسی نیستند و فقط جهت شکل دادن به صفحات وبسایت کاربرد دارند. با آنها میتوانید به برخی از قابلیت های ظاهری دست یابید اما جاوا اسکریپت قابلیت هایی فراتر آنها دارد.

جاوا اسکریپت به طراحان کنترل پیشرفته تری بر روی عناصر یک وبسایت میدهد. نشان دادن یا پنهان کردن یک موضوع وقتی کاربر روی آن کلیک میکند از ابتدایی ترین استفاده های جاوا اسکریپت است.

کتابخانه و نسخه های بسیاری از جاوا اسکریپت وجود دارد، که آسان ترین و مرسوم ترین آنها برای طراحی صفحات وب سایت jQuery است.

عناصر گرافیکی

طراح وبسایت مسئول ظاهر کلی یک وبسایت با استفاده از عکسها، HTML، CSS و جاوا اسکریپت است.

طراحان به طور معمول ماهیتی خلاقانه و در انتخاب رنگهای زیبا نیز مهارت دارند.

طراحان، وب سایت ها را به صورتی طراحی می کنند که جریان اطلاعات برای کاربران به صورت بصری و راحت باشد. آنها مسئول خلق یک تجربه مناسب برای کاربران هستند در حالی که توسعه دهندگان مسئول طراحی رابط کاربری مناسب هستند.

همکاری با توسعه دهندگان

مهم است که بدانیم یک وب سایت تمام عیار نتیجه ساعت کار مداوم توسط افراد با توانایی های مختلف است. معمولا طراحان ارتباط نزدیکی با توسعه دهندگان در جهت خلق عملکردی منحصر به فرد و تجربه کاربری کلی دارند.

آیا شما به دنبال خدمات حرفه‌ای طراحی و توسعه وبسایت هستید؟

اکنون که ایده بهتری از آنچه طراحان وب انجام می دهند دارید، می توانید طراح مورد نظر خود را انتخاب و استخدام کنید و اگر به دنبال خدمات حرفه‌ای طراحی وب سایت هستید، ما می توانیم به شما کمک کنیم.

شرکت طراحی وب سایت و اپلیکیشن رابسانا یک شرکت بین المللی است که خدمات گسترده‌ای در خصوص طراحی وب سایت ارائه می دهد. تیم کارشناسان و طراحان وب سایت شرکت رابسانا سال ها تجربه در خصوص ساخت وب سایت برای مشتری ها در صنایع مختلف در سر تا سر دنیا دارند.

بستن