طراحی وب سایت تناسب اندا

چطور یک وب سایت تناسب اندام را به صورت حرفه‌ای طراحی کنیم؟

چطور یک وب سایت تناسب اندام را به صورت حرفه‌ای طراحی کنیم؟

چه یک مربی یا صاحب ورزشگاه کوچک باشید ،کسب و کار شما به یک وب سایت احتیاج دارد. در حال حاضر عضویت در یک انجمن یا گروه یکی از مهم ترین دلایلی است که افراد برای رفتن به باشگاه بدنسازی دارند و ایجاد یک وب سایت تناسب اندام یک روش مهم برای بوجود آمدن آن انجمن است.

راه اندازی یک وب سایت نه تنها تجربه بهتری برای مشتری ایجاد می کند، بلکه به شما کمک می کند تجارت خود را ارتقا داده و نظم داشته باشید.

چگونه یک وب سایت تناسب اندام موفق ایجاد کنید:

1- یک نام دامنه بگیرید

2-یک پلت فرم ساخت وب سایت انتخاب کنید

3-وبسایت خود را سفارشی سازی کنید

4-برنامه ها را به وب سایت خود اضافه کنید

5-وب سایت خود را تبلیغ کنید

در ادامه، مراحل بالا را با جزئیات بررسی می کنیم، تا در کوتاه ترین زمان در مسیر موفقیت قرار بگیرید.

1- یک نام دامنه بگیرید

قبل از راه اندازی یک وبسایت منحصر به فرد باید مطمئن شوید که یک نام دامنه دارید تا به بازدیدکنندگان کمک کند وب سایت شما را پیدا کنند. نام دامنه مانند آدرس مجازی وب سایت شماست، افراد آن را در نوار جستجوی خود تایپ می کنند و به وبسایت شما می رسند.

به عنوان مثال، وبسایت ما، rabsana.ir است. در این مثال، “rabsana” دامنه سطح دوم(SLD) ما است که در واقع فقط نام وب سایت است و .com دامنه سطح بالا(TLD) ما است که در غیر این صورت به عنوان پسوند دامنه شناخته می شود. نام دامنه شما نسبت به TLD انتخابی شما خواهد بود.(.biz، .net، .com)

چطور می توان نام دامنه بخرم؟

خرید نام دامنه بسیار آسان است و شما باید این کار را از طریق ثبت نام دامنه مانند Namecheap یا domain.com انجام دهید. ثبت نام کنندگان دامنه های اینترنتی را مدیریت می کنند.

همانطور که اشاره شد، قیمت نام دامنه شما نسبت به TLD انتخابی شما متفاوت خواهد بود، اما ثبت دامنه جدی معمولاً بین 10 تا 20 دلار در سال هزینه دارد. این به استثنای تخفیف های مقدماتی سال اول است که بسیاری از ثبت نام کنندگان ارائه می دهند، که احتمالاً به معنای پرداخت اولیه ارزان تر است.

چگونه باید یک نام دامنه انتخاب کنم؟

SLD انتخابی شما تاثیری بر قیمت دامنه شما نخواهد داشت، مگر اینکه نام دامنه مورد نظر شما توسط شخص دیگری قبلاً گرفته شده باشد. در این صورت ارزان ترین ایده، برگزیدن یک نام دامنه جدید است. دلیل آن این است که SLD های محبوب در نهایت با هزینه های دیوانه‌وار به فروش می رسند، در حالی که کمی خلاقیت بدون هزینه اضافی، یک SLD عالی را برای شما به ارمغان می آورد.

2- یک پلت فرم ساخت وب سایت انتخاب کنید

اکنون که نام دامنه مورد نظر خود را انتخاب کردید، وقت آن است که وب سایت خود را بسازید. به عبارت دیگر، وقت آن رسیده است که پلت فرمی را برای کمک به ساخت وب سایت تناسب اندام خود انتخاب کنید.

دو پلت فرم اصلی در این خصوص وجود دارد: سازندگان وب سایت(Website Builders) و وردپرس(Wordpress).

ما در این  مقاله هر دو مورد را بررسی خواهیم کرد، اما بطور خلاصه سازندگان وب سایت به طور سریع و ساده یک وبسایت را ایجاد می کنند، در حالی که وردپرس برای سفارشی سازی طراحی بهتر است.

استفاده از سازندگان وب سایت

سازندگان وب سایت، ابزاری هستند که قالب های وب سایت از پیش طراحی شده را ارائه می دهند که می توانید بدون نیاز به دانستن چیزی درباره کد نویسی یا طراحی وب، آنها را شخصی سازی کنید. همچنین، می توانید عناصر صفحه مانند تصاویر را به جایی که می خواهید، بکشید و رها کنید.(Drag&Drop) و به راحتی با چند کلیک رنگ، فونت و طرح را تغییر دهید. افزودن صفحات بیشتر به وب سایت خود از طریق منوی گزینه ها نیز بسیار آسان است.

ایجاد وب سایت تناسب اندام خود با یک سازنده وب سایت برای افرادی که مهارت خاصی در این زمینه ندارند، سریع ، آسان و ایده آل است. اگر با کارهای دیجیتالی راحت تر هستید و کمی کدنویسی بلد هستید، ممکن است ترجیح دهید که از وردپرس استفاده کنید.

بهترین سازندگان وب سایت عبارتند از: Wix، Weebly و Squarespace  می باشند.

Weebly، بهترین سازنده وب سایت برای کسب و کارهای کوچک است، اما هر سازنده وبسایتی نقاط قوت و ضعف مختلفی دارد.

استفاده از وردپرس:

اولین چیزی که باید در مورد وردپرس بدانید این است که این یک سیستم مدیریت محتوا(CMS) است، نه یک وبسایت ساز. سیستم های مدیریت محتوا، پلت فرم های پیشرفته تری هستند، زیرا امکان ذخیره و سازماندهی محتوای بیشتری را فراهم می کنند که سازندگان وب سایت از عهده آن برمی آیند.

نکته:  Wordpress.org در برابر Wordpress.com:

ما در این مقاله درمورد Wordpress.org که یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب است صحبت خواهیم کرد. اما برای جلوگیری از سردرگمی، توجه کنید که وردپرس نیز سرویسی به نام Wordpress.com ارائه می دهد که یک پلت فرم وبلاگ نویسی ساده است که بیشتر شبیه به یک سازنده وب سایت است. Wordpress.com به اندازه سازندگان وب سایتی که قبلاً اشاره شد، قدرتمند نیست، بنابراین در این مقاله درمورد آن صحبت نخواهیم کرد.

مزایای ایجاد یک وب سایت با وردپرس، افزایش سفارشی سازی و کنترل طراحی است. تا زمانی که طرحی کاملاً اصلی ایجاد کنید، می توانید مضامین پیش ساخته را انتخاب کرده و کد را شخصی سازی کنید. در واقع هیچ محدودیتی وجود ندارد.

اشکال ایجاد وب سایت با وردپرس این است که کمی پیچیده تر از سازندگان وب سایت است. برای استفاده بیشتر از وردپرس باید کمی کدنویسی یاد بگیرید. اگرچه اغلب نتیجه نهایی بسیار چشمگیر است، اما رسیدن به آنجا نیازمند صرف زمان بیشتری می برد.

به طور خلاصه، اگر به دنبال آزادی در طراحی هستید و با کمی کدنویسی هم مشکلی ندارید، Wordpress.org را امتحان کنید.

3- وب سایت خود را سفارشی سازی کنید:

پس از انتخاب پلت فرم و شروع به ساخت، وقت آن است که به بهترین روش جهت شخصی سازی وب سایت تناسب اندام خود فکر کنید. فقط 0.05 ثانیه طول می کشد تا بازدید کنندگان درباره وب سایت شما نظر دهند، بنابراین در نظر گرفتن آن بسیار مهم است.

برندینگ وب سایت:

صرف نظر از اینکه شما از وردپرس استفاده می کنید یا از یک سازنده وب سایت، انتخاب هوشمندانه قالب وبسایت بسیار مهم است. اگر کسب و کار شما از قبل دارای طرح رنگی مشخصی است به آن پایبند باشید. در غیر اینصورت، می توانید نکات مربوط به انتخاب طرح رنگ وب سایت را بخوانید.

همانطور که وب سایت خود را سفارشی می کنید، یک نکته را به خاطر بسپارید: مداومت بسیار مهم است. اگر تصمیم دارید از رنگ های روشن استفاده کنید، به آن پایبند باشید. شما هرگز نباید در تناقض با خود باشید، در یک مطالعه مشخص شد که برندهای ثابت، 33 درصد درآمد را افزایش می دهد. این بدان معنی است که فونت ها و طرح هایی که استفاده می کنید باید در هر صفحه وب سایت شما یکسان باشد.

هر وب سایت با یک صفحه اصلی شروع می شود، جایی که شما باید نام و هدف خود را تا حد ممکن واضح بیان کنید.

برای بسیاری از سایت ها، صفحه تماس با ما بیش از بخش دیگری، بازدید کننده دارد.

این صفحه فرصتی برای تماس با مشتریان بالقوه است و استفاده از آن مهم است. توصیه می شود فقط موارد ضروری مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل، ساعات کار و مکان خود را درج کنید.

همچنین، درج یک صفحه درباره ما در ب سایت تناسب اندام خود بسیار مهم است. 77% از رهبران بازاریابی می گویند که «برند» برای رشد حیاتی است و بهترین محل برای نمایش آن صفحه «درباره ما» است.

نکته:  افزودن نظرات مشتری به وب سایت شما می تواند بیش از آنچه تصور می کنید اعتبار شما را افزایش دهد. در حقیقت 95 درصد از خریداران، قبل از خرید، بخش نظرات آنلاین را می خوانند.

4- برنامه ها را به وبسایت خود اضافه کنید:

در این حالت، «برنامه ها» ابزارهای اضافی هستند که می توانید برای افزودن قابلیت های اضافی به سایت خود استفاده کنید. اساساً افزودن برنامه ها باعث بهبود تجربه کار می شود. چه از وردپرس استفاده کنید و چه از یک سازنده وب سایت، می توانید به مجموعه‌ای از برنامه ها و افزونه ها دسترسی پیدا کنید که به راحتی می توانید در سایت خود قرار دهید.

بسیاری از برنامه های مفید، به نوعی در پلت فرم ها در دسترس خواهند بود مانند برنامه پردازش پرداخت ها که باعث سهولت در فرایند پرداخت ها می شوند و از روش های پرداخت مختلف پشتیبانی می کنند.

علاوه بر برنامه های مفید، اکثر سازندگان وب سایت به شما امکان می دهند که یک بخش را «فقط برای اعضا» در وبسایت خود قرار دهید، که به مشتریان شما امکان می دهد تا حساب کاربری شخصی خود را در وب سایت شما داشته باشند. این یک پلاگین(افزودنی) عالی برای هر وبسایت تناسب اندام است. ایجاد و سفارشی سازی یک بخش فقط برای اعضا آسان است و دلیل خوبی برای مشتریان برای ادامه بازدید از سایت شما می دهد.

5- وب سایت خود را تبلیغ کنید:

در این مرحله، شما دانش لازم برای ایجاد یک وب سایت تناسب اندام عالی را دارید. مرحله آخر، تبلیغ وب سایت شماست، تا مطمئن شوید که کسب و کارتان دیده می شود. چند نوع ابزار تبلیغاتی مهم وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید، در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

شبکه های اجتماعی:

ممکن است قبلاً برای باشگاه تناسب اندام خود در فیس بوک، اینستاگرام یا توییتر، یک حساب کاربری راه اندازی کرده باشید. شبکه های اجتماعی در هنگام برقراری ارتباط با مشتری، پتانسیل بی پایانی دارند. زیرا شبکه های اجتماعی، جایی است که افراد زیادی می توانند در صورت تمایل به خدماتی که شما ارائه می دهید، به جستجوی کسب و کار شما بپردازند، بنابراین پست های شما در شبکه های اجتماعی باید آنچه که وب سایت شما ارائه می دهد را منعکس کند.

71% از مشتریانی که در شبکه های اجتماعی از یک برند تجربه مثبتی را کسب کرده‌اند، به احتمال زیاد این برند را به دوستان و خانواده خود توصیه می کنند. بنابراین، لایک کردن، نظر دادن و به اشتراک گذاری پست های مخاطبان برای کسب و کار شما بسیار مفید است. همچنین باید مطمئن شوید که با صفحاتی مشابه صفحه خود تعامل دارید. به عنوان مثال، تعامل با وبلاگ نویسان تناسب اندام یا باشگاه های محلی در منطقه شما راهی عالی برای معرفی نام شما و بدست آوردن فالوور های بیشتر است. داشتن یک صفحه در شبکه های اجتماعی به تنهایی کافی نیست و لازم است که مرتباً از آن استفاده کنید.

یکی از پلت فرم های اجتماعی که می تواند تاثیر ویژه‌ای در کسب و کار شما داشته باشد، یوتیوب است. که اغلب نادیده گرفته می شود، اما یوتیوب با ارسال ویدیوها و آموزش های آنلاین، فرصتی عالی را برای گسترش دامنه شما فراهم می کند. همچنین، قرار دادن ویدیوهای یوتیوب در وب سایت خود آسان است، بنابراین می توانید از هر محتوایی که ایجاد می کنید بیشترین بهره را ببرید.

سئو:

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، یکی دیگر از ابزارهای مهم است. سئو، فرایند جذاب سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل است. هرچه گوگل وبسایت شما را بیشتر دوست داشته باشد، در صدر نتایج جستجو ظاهر می شود و افراد بیشتری روی صفحه شما کلیک می کنند.

وبلاگ نویسی:

افزودن یک بخش وبلاگ به وبسایت خود آسان است و با کلیک بر روی یک دکمه انجام می شود. اما قسمت اصلی آن درست کردن محتوای وبلاگ است. هر وب سایت تناسب اندامی وقت لازم برای درج یک وبلاگ را نخواهد داشت که این خبر خوبی است. افزودن وبلاگ به تلاش های تبلیغاتی شما بسیار کمک می کند. در حقیقت، تقریباً 80% شرکت هایی که از وبلاگ نویسی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند، گزارش دادند که از طریق تلاش های وبلاگ نویسی خود، مشتری به دست آورده‌اند.

به عنوان یک وب سایت تناسب اندام، موضوعات بالقوه برای وبلاگ شما محدود نیست. مردم کنجکاوند در مورد نکات مربوط به تمرین،دستورالعمل های سالم و نحوه تمرین را بخوانند. فقط عناوین مورد علاقه خود را انتخاب کنید، زیرا دانش و تخصص شما از طریق آن نشان داده می شود. اگر بتوانید هفته‌ای یک بار وبلاگ خود را با یک پست کوتاه و جدید به روز کنید، ارزش فوق العاده‌ای به سایت خود اضافه کرده‌اید. همچنین، اضافه کردن عکس را نیز فراموش نکنید، زیرا از مقالات دارای تصویر، 94% بیشتر از مقالات بدون تصویر بازدید می شود.

جمع بندی:

اکنون شما می توانید با استفاده از نکات فوق نسبت به طراحی وب سایت تناسب اندام خود اقدام کنید. همچنین، شما می توانید با استفاده از بخش محصولات رابسانا، طرح وب سایت خود را انتخاب کرده و از بخش خدمات رابسانا نیز اقدامات لازم جهت بهبود کیفیت وب سایت را انجام دهید.

بستن