تحقیق درمورد کلمات کلیدی

راهنمای انتخاب موثرترین کلمات کلیدی برای سئو

راهنمای انتخاب موثرترین کلمات کلیدی برای سئو

انتخاب عبارات و کلمات کلیدی مناسب یکی از مهمترین مراحل در بهینه سازی موفقیت آمیز موتورهای جستجو(سئو) است.

افزایش ترافیک وب سایت شما در اولویت است اما جذب مخاطب مناسب یک ضرورت است. انتخاب کلمات کلیدی موثر برای ارتباط با بازار هدف، نیازمند زمان و تحقیق زیادی است اما نتیجه حاصل از آن بسیار ارزشمند است.

مانند یک مشتری فکر کنید

مانند یک مشتری فکر کنید

هنگام ایجاد لیست اولیه کلمات‌کلیدی، مخاطبان مورد نظر خود را شناسایی کرده و خود را جای آنها قرار دهید. از خود بپرسید، “اگر می خواستم یکی از این محصولات یا خدمات را پیدا کنم، باید چه چیزی را در گوگل تایپ کنم؟” همچنین می توانید با دیگران، مانند دوستان، اعضای خانواده یا حتی مشتریان فعلی مشورت کرده و نظر آنها را در مورد عباراتی که هنگام جستجوی محصولات و خدمات استفاده می کنند را جویا شوید.

رقبایتان را بررسی کنید

رقبایتان را بررسی کنید

لیستی از رقبای اصلی خود تهیه کرده و به وب سایت آنها بروید تا متوجه شوید ، چه کلمات‌‌کلیدی را هدف قرار می دهند. محتوا را بخوانید و متاتگ ها را مشاهده کنید تا بتوانید کلما‌ت‌کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کنید. همچنین، مشاهده کلمات‌کلیدی رقبا به گسترش لیست ایده های شما نیز کمک می کند.

از کلمات کلیدی Longtail استفاده کنید

از کلمات کلیدی Longtail استفاده کنید

کلمات‌کلیدی Longtail، ترکیبی از سه یا چند کلمه است. در حالی که کلمات‌کلیدی Longtail دارای حجم جستجوی کمتری هستند، عموماً ترافیک مرتبط تری را به خود جذب می کنند و رتبه بندی آنها نیز راحت تر است. سعی کنید، کلماتی را انتخاب کنید که به تعیین محصول یا خدمات شما کمک می کنند.

از ابزار تحقیق کلمه کلیدی(Keyword Research Tools) استفاده کنید

ابزار تحقیق کلمه کلیدی

اگر از Google Ads استفاده می کنید، می توانید از ابزارهای آن جهت تحقیق در مورد کلمات‌کلیدی برای اهداف احتمالی خود استفاده کنید. با این ابزار و سایر ابزارهای مرتبط، می توانید اطلاعات مربوط به حجم و روند کلمات کلیدی، رقابت کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مشابه و موارد دیگر را دریافت کنید.

تجزیه و تحلیل نتایج

تجزیه و تحلیل نتایج

پس از انتخاب کلمات‌کلیدی خود، نظارت و ارزیابی را فراموش نکنید.

اغلب کلمات‌کلیدی یا عبارات پرطرفدار به همراه کلمات کلیدی جدیدی که رقبای شما ممکن است از آن استفاده کنند وجود دارد.

فراموش نکنید که تا جایی که ممکن است از کلمات‌کلیدی خود استفاده کنید! کلمات کلیدی خود را در پستهای وبلاگ، پست های شبکه های اجتماعی، متاتگ ها و محتوای وب سایت خود قرار دهید. هرچه بیشتر از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید تا مخاطبین بتوانند با سهولت بیشتری شما را پیدا کنند.

لینک های مرتبط:

10 ترفند کاربردی سئو(SEO) برای مبتدیان

بستن