ارائه دهندگان خدمات تست نرم افزار

چگونه بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات تست نرم افزار را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات تست نرم افزار را انتخاب کنیم؟

اگر می توانستید تضمین کنید که کسب و کارتان باعث صرفه جویی در هزینه، رعایت مهلت ها و اطمینان از تجربه مفید مشتری و کاربر میشود، آیا تصمیم به انجام و تست آن نمی گیرید؟

اگر چه دومین عامل مهم توجه به توسعه است، اما تضمین کیفیت نیز نقش مهمی در موفقیت و طول عمر یک محصول نرم افزاری دارد. اینجاست که ارائه دهندگان سرویس های نرم افزار وارد عمل می شوند.

برای تضمین کیفیت سرویس های تست نرم افزار، متخصصان موارد زیر را در اختیار مشتریان قرار میدهند:

  • تجربه کاربری نرم افزار شما، جهت آسان شدن و قابل درک بودن برای کاربران بهینه شده است. که این امر باعث افزایش سرعت استفاده بهینه از محصول مورد نظر میشود.
  • نرم افزار شما به صورت یکپارچه کار میکند و به سرعت بارگیری می شود. زیرا کاربران در حین استفاده از محصول، درگیر اقدامات مختلف و فعالیت های مرتبط هستند.
  • نرم افزار مورد نظر به شما در رسیدن به اهداف تجاری و مشتریان مورد نظرتان کمک میکند. همچنین به مشکلات احتمالی مشتریان هم رسیدگی می کند.
  • برنامه شما دیده میشود و دسترسی به آن، آسان است. یعنی رتبه آن در اپ استور ها بالا است و پس از دانلود و نصب آن، برای مشتریان تجربه ای مفید ارائه میدهد که کاربران بارها از آن استفاده و به دوستان خود معرفی کنند.
  • تمام یکپارچه سازی های محصولات شما با محصولات شرکای تجاری شما 100% مواقع به صورت یکپارچه کار میکنند.
  • محصول شما برای همه افراد در مناطق مختلف که ممکن است آن را جستجو کنند، قابل دسترس است.
  • محصول شما برای معلولین یا افرادی که مشکلات جسمی و روحی دارند، نیز قابل استفاده باشد.

تضمین کیفیت (QA)

موارد ذکر شده، موارد ضروری هستند که امروزه کاربران نرم افزار خواستار آن هستند. همچنین آنها گزینه های زیادی نیز برای انتخاب دارند. مطمئن شوید که نرم افزار یا برنامه تان به طور یکپارچه کار می کند و یک تجربه کاربری درجه یک که نه تنها درست کار می کند، بلکه باید کار مورد نظر را انجام دهد، ارائه میدهد.

علاوه بر تست کد برای شناسایی باگ ها، کارشناسان تضمین کیفیت و تست کننده های نرم افزار همچنین پیشنهاداتی برای بهبود ظاهر، احساس و عملکرد محصول را ارائه میدهد و این احتمال وجود دارد که وقتی مشتریان به دنبال راهکار و راه حل هستند به بالای لیست مراجعه کنند.

ارائه دهندگان سرویس تست نرم افزار چگونه کار می کنند؟

بنابراین تست نرم افزار به عنوان یکی از سرویس های موجود در پروسه توسعه نرم افزار چیست؟

پاسخ این سوال را با یک مثال ساده میدهیم. فکر کنید که توسعه نرم افزار شبیه به ساختن خانه است. قبل از اینکه بتوانید به پایه گذاری و چارچوب بندی ساختار خود برسید، با یک معمار و پیمانکار برای توسعه طراحی ها، برنامه ریزی ها و الزامات مربوط به خانه رویایی خود، همکاری میکنید و آن را میسازید. هنگامی که ساختمان سازی واقعی شروع میشود، بازرسان جهت بررسی و تایید استانداردها و الزامات خاص قطعات استفاده شده، وارد کار میشوند.

در توسعه نرم افزار نیز همین روال وجود دارد. متخصصان تست و تضمین کیفیت نقش بازرسان را بر عهده دارند. آنها باید خطا و باگ ها را قبل از تبدیل شدن به مشکل بزرگ، شناسایی کنند. همچنین باید کدها را در هر مرحله ارزیابی کنند و مطمئن شوند که آن قطعه کد شرایط مورد نیاز را دارد. این متخصصان میتوانند در مراحل توسعه محصول نیز نقش داشته باشند و باعث پیشرفت در تولید محصول نیز شوند.

چرا تست نرم افزار، به توسعه همزمان نیاز دارد؟

همانند پروسه ساختن یک خانه، پروسه تست نرم افزار نیز نباید به عنوان یک برنامه افزودنی به پروژه محسوب شود، بلکه باید یک بخش جدا ناپذیر از فرایند توسعه نرم افزار باشد. شروع تست و QA در مراحل اولیه توسعه می تواند در موارد زیادی به شما کمک کند. برای مثال:

صرفه جویی در زمان و پول :

اراده دهندگان تضمین کیفیت، وظیفه دارند که مشکلات را از بین ببرند. از این باید مشکلات را در مراحل اولیه تشخیص دهند تا بتوان آنها را اصلاح کرد. در این صورت مشکلات به مشکلات بزرگی تبدیل نمی شوند که رفع آنها نیازمند وقت و هزینه بیشتر نیز باشد.

توسعه و انتشار سریع تر :

تست سرویس ها در تست نرم افزار، باعث بهبود و رشد بازخورد، افزایش قابلیت نظارت بر کد و محصول برای توسعه دهندگان میشود. زمانی که تست مداوم به صورت خودکار انجام میشود، می تواند انتشار سریع را فعال کند.

افزایش پوشش تست :

داشتن زمان کافی برای تست محصول در بلند مدت کیفیت آن را نیز بهبود میبخشد. هنگامی که تست کنندگان نرم افزار در حال آنالیز یک محصول در حال توسعه هستند، برخلاف پروسه تست کردن تنها پس از اتمام تولید محصول می توانند به طور کامل تایید کنند که آیا محصول نیازهای آن کسب و کار را براورده می کند؟ و در صورت لزوم با بازخورد کاربران نیز سازگار شود.

افزایش اعتماد به نفس :

در صورتی که به کدی که محصول تولید شده شما از آن پشتیبانی میکند اطمینان داشته باشید، فروش آن محصول نیز بسیار آسان تر است. محصول شما میتواند یک وب سایت باشد و یا یک برنامه موبایل فرقی نمیکند. اعتماد بیشتر به نسخه های راحت تر، بازاریابی قوی تر و مورد قانع کننده برای افزودن ویژگی ها و بروزرسانی های مفید در آینده تبدیل میشود.

افزایش رضایت مشتری :

هر چه بتوانید مسائل بالقوه ای را که کاربران را از استفاده از سایت شما منصرف میکند، شناسایی و به آنها رسیدگی کنید، رضایت بیشتری از مشتریان را کسب خواهید کرد. بهتر است قبل از اینکه محصول در اختیار مشتریان قرار بگیرد، اشکالات احتمالی را جهت بهبود عملکرد، شناسایی کرد.

بهبود ارتباطات بازاریابی :

بینش هایی که می توانید از طریق پروسه تضمین کیفیت به دست آورید، می تواند به شما در شناسایی نقاط ضعف احتمالی و مزایایی که محصول شما ارائه می دهد، کمک کند. این موارد میتوانند به پیامهای بازاریابی قدرتمند برای کمک به موقعیت محصول و مزایای آن تبدیل شوند.

شناسایی فرصت ها برای توسعه در آینده:

پروسه تضمین کیفیت می تواند یک لیست دلخواه از فرصت های توسعه آینده را که ممکن است در خارج از محدوده این پروژه باشد، به شما ارائه دهد. اما برای نسخه های آینده یا برنامه های کاملا جدید یک محصول ایده آل است.

آشنایی با انواع تست های نرم افزار

تست نرم افزار دارای گزینه های بسیاری زیادی است که با توجه به نوع محصول و مخاطبان، یکی از آنها انتخاب میشود. این تست های مختلف ممکن است بر انتخاب شما در ارائه دهنده تضمین کیفیت تاثیر بگذارد.

انواع تست های نرم افزار

تست کاربردی:

این تست، ارزیابی میکند که آیا نرم افزار شما با مشخصات اصلی و اهداف شما از کسب و کار مطابقت دارد یا خیر.

تست استفاده پذیری :

این تست به طور مفصل نشان می دهد که یک کاربر نهایی معمولی، چگونه می تواند به اهداف خود برسد و وظایف را به صورت شهودی انجام دهد.

تست کارایی :

این تست نشان می دهد که نرم افزار یا برنامه شما در رسیدگی به تقاضایی که ممکن است در میان تعداد زیادی کاربر به صورت همزمان یا در میان تعدادی از درخواست ها ایجاد شود، چقدر خوب عمل میکند.

تست سازگاری :

این تست نحوه عملکرد نرم افزار شما را در سیستم عامل ها، دستگاه ها و مرورگرهای مدرن پشتیبانی شده را بررسی میکند. با تنوع بالا در بازی، بسیار مهم است که کاربران بدون توجه به پلتفرمی که از آن استفاده می کنند یا سایر برنامه هایی که با آن تعامل دارند، به محصولات شما اطمینان داشته باشند.

تست امنیتی :

امروزه تست های امنیتی برای هر کسب و کار و مشتریانش مهم است. این تست آسیب پذیری های احتمالی را بررسی میکند و به کاربران نهایی اطمینان میدهد که محصول شما بالاترین سطح امنیت را برای کسب و کارشان نیز فراهم میکند.

تست پسرفت :

این تست به شما اطمینان می دهد که تغییرات اخیر در برنامه یا کد بر رفتارها و عملکرد اولیه تاثیر منفی نیز نداشته است. این یک بررسی مهم جهت کسب اطمینان از حفظ یکپارچگی محصول در طول مسیر تمام مراحل، میباشد.

تست نگهداری :

این تست پس از توسعه نرم افزار انجام میشود. در واقع تست نگهداری یک راه برای تایید اینکه آیا نرم افزار در تنظیمات واقعی همانطور که در نظر گرفته شده عمل می کند و به درستی تغییرات مورد نیاز را شناسایی میکند یا خیر.

تست بارگذاری :

این تست نحوه عملکرد نرم افزار شما را در تنظیمات واقعی کاربر و در زمان هایی که درخواست ها عادی و زیاد است را بررسی میکند. همچنین به سوالاتی مثل کاربران همزمان چه تاثیری بر عملکرد نرم افزار خواهند داشت؟ و چگونه تعداد اتصالات بر عملکرد تاثیر می گذارد؟ پاسخ می دهد.

تست فشار :

تست فشار به بررسی ثبات نرم افزار شما در زمانی هایی که استفاده از آن زیاد است، می پردازد. تا اطمینان حاصل شود زمانی که میزان استفاده از سیستم زیاد است، نرم افزار خراب نمیشود.

این فرم های مختلف تست نرم افزار به شما و کاربران نهایی شما اطمینان می دهد که نرم افزار شما نه تنها در صورت تقاضای معمول، عملکرد مطلوب خود را دارد بلکه می تواند تقاضا های زیاد و شرایط منحصر به فرد را نیز مدیریت کند.

انتخاب ارائه دهنده تست نرم افزار برون سپاری شده

انتخاب خدمات تضمین کیفیت و تست مناسب، برای اطمینان از عملکرد محصول مطابق با هدف مورد نظرتان بسیار مهم است. همچنین به شما در شناسایی و ایجاد ویژگی ها و قابلیت های اضافی که باعث افزایش تجربه کاربری می شود، کمک میکند.

برای انتخاب بهترین خدمات تضمین کیفیت و تست، باید جنبه های مختلف پروژه را نیز در نظر بگیرید. مانند:

بودجه :

بودجه تاثیر زیادی در انتخاب خدمات تضمین کیفیت دارد، اما نباید فقط با توجه به آن خدمات را انتخاب کنیم. وقتی افراد تصمیم به هزینه در این مورد می گیرند، باید ارزش آن را در روند پروژه خود بسجند و با توجه به آن هزینه کنند.

زمان و محدوده :

همانطور که بودجه در انتخاب خدمات تضمین کیفیت تاثیر دارد. تعیین زمان و محدوده پروژه و عملکردی که باید ارائه دهد نیز مهم است.

چرخه عمر محصول :

با بررسی چرخه عمر محصول، تمام مراحل مربوط به رسیدن به محصول نهایی ارزیابی نیز ارزیابی و برنامه ریزی میشود.

نیاز های بومی سازی :

هنگامی که نرم افزار یا برنامه مورد نظر شما در نقاط مختلف جهان کاربر دارد، مهم است که شما بتوانید به زبان آنها صحبت کنید. منظور از صحبت کردن فقط ترجمه نیست، بلکه از نظر تجربه کاربری و سازگاری نیز باید بتوانید، نیاز های آنها را به مناسب ترین شکل برآورده کنید. هنگام انتخاب یک فروشنده، باید مطمئن شوید که محتوای نرم افزار یا برنامه تان برای همه کاربران قابل فهم و واضح باشد.

مدیریت پروژه :

تعاملات شما با فروشنده ای که انتخاب میکنید، در رسیدن به نتیجه مطلوب مورد نظرتان و حرکت پروژه نیز بسیار مهم است. داشتن یک مدیر پروژه برای مدیریت اعضای تیم، آسان کردن ارتباطات، به روز و در یک مسیر نگه داشتن افراد بسیار تاثیر دارد.

مدیریت تغییرات :

پروژه ها به ندرت بدون نیاز به تغییرات در طول مسیر پیش می روند. زمانی که به تغییرات نیاز دارید، چگونه آنها را ایجاد میکنید؟ چگونه این تغییرات بر روی روند توسعه برنامه تاثیر می گذارند؟

حفاظت مناسب :

نرم افزار شما و کد های آن مشخص میکنند که پروژه چقدر ارزش خواهد داشت. مطمئن شوید که از داده های آن محافظت و نگهداری کنید.

پروتکل های امنیتی :

امنیت یکی از با اهمیت موضوعات برای مشتریان است. مطمئن شوید که پروتکل های امنیتی که به مشتریان ارائه می شوند، درک آن برای مشتریان راحت و قابل دید باشد.

بستن