استوری لینکدین

چگونه میتوان با استوری های لینکدین برند ساخت؟

چگونه میتوان با استوری های لینکدین برند ساخت؟

اهمیت محتوای استوری در شبکه لینکدین

در مقاله قبل به بررسی وب سایت لینکدین پرداختیم. در این مقاله نیز به اهمیت وب سایت لینکدین خواهیم پرداخت؛پس با ما همراه باشید.

در ابتدا فقط برنامه اینستاگرام قابلیت اضافه کردن استوری را داشت اما مدتی کمی بعد از آن، فیس بوک و لینکدین نیز این قابلیت را به شبکه خود خود اضافه کردند!

به نظر شما استوری چه ویژگی هایی دارد که برنامه های معروف و پربازدید آن را به شبکه های خود اضافه کرده و از آن استفاده میکنند؟

افراد حرفه ایی و مشهور در لینکدین به طور مرتب در مورد بهترین شیوه های کار در محیط کار صحبت میکنند. مثلا استخدام کردن افراد با استعداد و حرفه ایی، چگونگی مقابله با چالش های برنامه نویسی یا جذب سرمایه و … و سعی میکنند آموزش های تخصصی را در اختیار کاربران قرار دهند.با به اشتراک گذاشتن کارهایی که شما یا سازمان تان انجام میدهید به صورت ساده و غیر رسمی میتواند کاربران بیشتری را به شما و کارتان جذب کند. یعنی بهتر است که آموزش ها را بصورت یکنواخت و پیچیده در اختیار کاربر قرار ندهید.

در ادامه یاد میگیریم که :

  • استوری های لیندین چی هستند

  • چگونه میتوان یک استوری لینکدین ساخت

  • ایده هایی برای داستان های لینکدین

  • بهترین روش های استوری گذاشتن در لینکدین

استوری های لینکدین چطور کار میکنند؟

قابلیت استوری در لینکدین هم مانند استوری های اسنپ چت، فیس بوک و اینستاگرام شامل یک سری محتوایات است که میتوان آنها را برای 24 ساعت به اشتراک گذاشت که این محتوا ها میتوانند بصورت ویدئو، عکس و عکس نوشته باشند.

محتوا هایی که در استوری لینکدین قرار میگیرند فقط به مدت 20 ثانیه نمایش داده میشوند اما میتوانید بطور همزمان چند استوری با محتواهای مختلف بگذارید. برای مشاهده استوری خودتان یا بقیه کاربران فقط کافیست که بر روی دایره قسمت عکس پروفایل که در برنامه نصبی مخصوص موبایل در بالای صفحه لینکدین قرار دارد، بزنید.

استوری های لینکدین چه مشخصات و خصوصیاتی دارند؟

همانطور که گفته شد شما میتوانید ویدئو، عکس و عکس نوشته های مختلفی را در قسمت استوری بگذارید. این محتویات را باید با توجه به خصوصیات زیر آماده کنید:

اگر محتوای شما ویدیو باشد:

  • اندازه : 1080 در 1920 px
  • قاب : 30 FPS(نرخ تعداد فریم در ثانیه)، پیکسل مربع
  • نوع فایل : H264, MP4
  • ابعاد : 9:16

اگر محتوای شما عکس باشد:

  • اندازه : 1080 در 1920 px
  • نوع فایل : H264, MP4
  • ابعاد : 9:16

چگونه میتوان یک استوری در لینکدین ایجاد کرد؟

قبل از هر چیز نیاز است که بدانید لینکدین به دو صورت تحت وب سایت و برنامه نصبی در موبایل است که فقط در برنامه موبایل میتوان استوری گذاشت. پس اگر از طریق سایت رسمی لینکدین یک اکانت ایجاد کرده اید باید آخرین نسخه برنامه لینکدین را دانلود و بر روی موبایلتان نصب کنید و سپس به اکانتی که ساخته اید وارد شوید.

بعد از وارد شدن به اکانت در بالای صفحه قسمت عکس پروفایل را انتخاب کنید و به لینکدین اجازه دسترسی به دوربین و عکس های موبایل تان بدهید.

در قسمت استوری لینکدین چه قابلیت هایی موجود است؟

همانطور که در استوری های اینستاگرام و فیس بوک، موارد و آپشن های مختلفی برای ساختن استوری های جذاب و معتبر در اختیار دارید در لینکدین هم دارید مانند:

قابلیت اضافه کردن استیکر:

اگر بخواهید یک استوری خلاق داشته باشید به راحتی میتوانید به عکس یا ویدئو تان عکس یا نوشته اضافه کنید.

قابلیت اضافه کردن سوال :

یکی از روش هایی که با آن میتوان دنبال کننده های زیادی جذب کرد طرح سوالات به روز است. وقتی شما یه سوال در قسمت استوری مطرح کنید و از فالور یا دنبال کننده ها بخواهید به آن پاسخ بدهند می تواند کمک زیادی به شما کند تا بدانید دنبال کننده ها چه کسانی هستند و به چه سوالاتی بیشتر واکنش میدهند و بازخوردتان چقدر است. با انجام این کار میتوانید یک رابطه بهتر با دنبال کننده های خود داشته باشید.

 

قابلیت تگ کردن کاربران :

به یاد داشته باشید که در همه ی شبکه های اجتماعی، کاربران به چهره اشخاص بهترین واکنش ها را نشان میدهند. از این رو سعی کنید عکس یا ویدئوهای حرفه ایی از صاحبان کسب و کار، کارمندان، مشتریان، سرمایه گذاران خود تهیه کنید و استوری کنید و حتما نیاز است که آدرس صفحه لینکدین آنها را در استوری مربوطه تگ کنید.

 

قابلیت اضافه کردن لینک های مرتبط با محتوا :

زمانی که محتوای استوری شما در رابطه با موضوع ای است که نیاز به اثبات دارد یا بخواهید نام یک منبع را ذکر کنید و یا یک سایت را معرفی کنید، میتوانید لینک آن را با استفاده از این قابلیت اضافه کنید تا کاربر به راحتی بتواند به آن مراجعه کند.

قابلیت insights :

وقتی که شما یک استوری دارید نیاز است که بدانید  چه کسانی آن را دیده اند و اگر در استوری یک لینک اضافه کردید نشان میدهد که چند نفر و چه کسانی روی لینک کلیک کرده اند. این قابلیت را میتوانید در گوشه پایین قسمت استوری مشاهده کنید.

چگونه میتوان استوری لینکدین را ذخیره، ویرایش و حذف کرد؟

وقتی شما یک استوری میگذارید 24 ساعت وقت دارید که آن را ذخیره کنید. برای ذخیره استوری می توانید آن را باز کنید و بر روی آیکن more که در سمت راست قرار دارد بزنید و گزینه download icon را انتخاب کنید. اگر بخواهید یک استوری را کاملا حذف کنید مثل مراحل قبل در قسمت more گزینه trash icon را انتخاب کنید.

متاسفانه در لینکدین گزینه ایی برای ویرایش استوری وجود ندارد و شما باید استوری را حذف کنید، در گوشی خود ویرایش کنید سپس آن را ارسال کنید.

استوری ها باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟

وقتی شما یک استوری میگذارید 24 ساعت وقت دارید که آن را ذخیره کنید. برای ذخیره استوری می توانید آن را باز کنید و بر روی آیکن more که در سمت راست قرار دارد بزنید و گزینه download icon را انتخاب کنید. اگر بخواهید یک استوری را کاملا حذف کنید مثل مراحل قبل در قسمت more گزینه trash icon را انتخاب کنید.

متاسفانه در لینکدین گزینه ایی برای ویرایش استوری وجود ندارد و شما باید استوری را حذف کنید، در گوشی خود ویرایش کنید سپس آن را ارسال کنید.

تکنیک های کاربردی برای طراحی استوری های حرفه ایی و کاربر پسند

همانطور که گفته شد در شبکه های اجتماعی استوری نقش بسیار مهمی در زمینه جذب کاربر دارد. به دلیل اهمیت بالای آن نیاز است که بر روی مدت زمان ویدئوها دقت کنید و سعی کنید تا جایی که میشود آنها را کوتاه انتخاب کنید چون در صورت طولانی بودن کاربران زود خسته میشوند و آن را تا آخر نمی بینند، از رنگ های جذاب و روشن و شفاف برای پس زمینه  استوری ها استفاده کنید و  دقت کنید که رنگ ها با هم خوانایی داشته باشند، از آیکن و ویجت های با کیفیت استفاده کنید، در چیدمان نوشته ها و آیکن بر روی عکس و ویدیو ها دقت کنید و تا جایی که میتوانید سعی کنید محیط استوری پیچیده و گیج کننده نباشد. با رعایت کردن مواردی که گفته شد میتوانید کاربران مفید و زیادی را به کسب و کار خود جذب کنید.

بستن