اهمیت محتوا برای سئو

میزان اهمیت محتوا برای سئو چقدر است؟

میزان اهمیت محتوا برای سئو چقدر است؟

محتوا برای سئو بسیار مهم است. زیرا بدون آن موتورهای جستجو اطلاعات کافی برای فهرست بندی صحیح صفحات و رتبه بندی شما را در اختیار ندارند. اگر استراتژی مؤثری برای سئو نداشته باشید، صفحات وب سایت شما هرگز دیده یا به اشتراک گذاشته نمی شوند.

محتوای سئو شده، شهرت شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد. این امر می تواند باعث افزایش ترافیک به سایت شما شود و مردم را نسبت به خرید محصولات یا خدمات شما ترغیب کند.

 

محتوای سئو شده چیست؟

 

محتوای سئو شده چیست

 

محتوا شامل مطالب نوشتاری، تصاویر و ویدیو هایی است که در وب‌سایت خود نمایش می دهید.

 

چند نمونه از مطالب نوشتاری عبارتند از:

 

پست های وبلاگ

مقالات

مطالعات موردی

گزارشات

 

موتورهای جستجو مانند گوگل می خواهند نتایج جستجویی را ارائه دهند که برای کاربر ارزشمند و مرتبط باشد. با در نظر گرفتن موتورهای جستجو در زمان تولید محتوا، می توان مطالبی سئو شده ایجاد کرد.

در نتیجه، هدف از محتوای سئو شده این است که آنقدر ارزشمند و مرتبط باشد تا گوگل آن را در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو(SERPs) قرار دهد.

 

مطلب مرتبط :

تاثیر محتوای با کیفیت در افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو(سئو)

 


چطور می توان محتوای سئو شده نوشت؟

 

مهارت در نوشتن محتوا

 

با گذشت سالها، الگوریتم های جستجوی گوگل همچنان در حال تکامل هستند. به این تغییرات توجه زیادی داشته باشید، زیرا آنها به شما می گویند چگونه از طرف گوگل تایید شوید و به صفحات خود کمک کنید تا در بین نتایج برتر SERPs قرار گیرند.

محتوای سئو شده نباید فقط یک محتوای معمولی باشد، بلکه باید باکیفیت بالا برای بازدیدکننده باشد. تجربه کاربر، عامل مهمی در نحوه تصمیم گیری گوگل برای تشخیص محتوای برتر است. متاسفانه محتوای بد زیادی در اینترنت وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر وبلاگی دارید، بهترین راه برای رتبه بندی پست های وبلاگ شما این است که مطالبی بنویسید که از دیدگاه دیگری به موضوع می پردازد یا از ارزش بیشتری نسبت به سایر وب سایت هایی مطالب مشابه دارند، برخوردار است.

برای نوشتن محتوای سئو شده، باید چند اصل را بدانید.

 

طول:

 

آمارها نشان داده‌اند که هرچه محتوای شما طولانی تر(بیش از 1000 کلمه) باشد، رتبه بهتری نیز در موتورهای جستجو بدست می آورد. با این حال، مهم است که پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید. شما باید پاراگراف ها را در 1 یا 2 جمله و یا حداکثر 3 یا 4 جمله تجزیه کنید.

 

خوانایی:

 

گوگل، محتوایی که سطح خوانایی مشخصی دارد را ترجیح می دهد. به این ترتیب، خوانندگان راحت تر می توانند آن را درک کنند. به جای ساده سازی عمدی محتوا، سعی کنید آن را بیشتر باز کرده و توضیح دهید تا از ارزش بیشتری در بین مخاطبان برخوردار شود.

 

لحن صدا:

 

حفظ لحنی ثابت در نوشتن محتوا به خواننده کمک میکند تا دیدگاه شما را بهتر متوجه شود. این مورد تاثیر زیادی در میزان خوانایی نیز دارد.

 

قالب بندی:

 

نوع قالب بندی محتوا تاثیر زیادی در سئو دارد. استفاده از سرفصل ها در طول مقاله به خواننده کمک می کند تا مطالب را بهتر مرور کند. استفاده از نقاط و اعداد امکان فهرست بندی آسان تر مواردی که خواننده باید به آنها توجه کند را فراهم می کند. همچنین، با استفاده از تصاویر نیز میتوانید ظاهر و خوانایی مطالب خود را افزایش دهید.

 

کلمات کلیدی:

 

با انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، می توانیم کشف کنیم که چه کلماتی توسط کاربران بیشتر جستجو می شود. کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای شما در مورد یک موضوع خاص را متوجه شوند. همچنین، آنها می توانند به شما بگویند که در مورد چه چیزی باید بنویسید، اگر حجم جستجوی بیشتری وجود داشته باشد به این معنی است که شانس بیشتری برای خواندن محتوای شما از سوی افراد وجود دارد.

 

لینک

 

گوگل اعلام کرده است که لینک داخلی به سایر صفحات وب سایت و بک لینک از وب سایت های دیگری نیز می تواند سئو را بهبود بخشد. همچنین، این امر به محتوای شما نیز اعتبار می بخشد. زیرا منابع بیشتری را ارائه می دهید.

 

مطالب مرتبط:

16 روش آسان برای بهبود مهارت های نوشتاری

 


اشتباهات رایج در تولید محتوا چیست؟

 

اشتباهات رایج در نوشتن محتوا

 

هدف قرار دادن کلمات کلیدی اشتباه:

 

موثرترین کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن، کلید واژه های بلند(بین 3 تا 5 کلمه) هستند که حجم جستجوی بالای و رقابت کمی دارند. اگر در جستجوی کلمات کلیدی با رقابت بالا هستید، احتمالاً تلاش شما بی نتیجه خواهد بود.

 

استفاده زیاد از کلمات کلیدی:

 

استفاده از یک کلمه کلیدی برای هر صفحه از وب سایت شما اقدامی ایده آل است. با این حال، مطمئن شوید که بیش از اندازه از کله کلیدی در محتوای صفحات استفاده نمی کنید. زیرا در صورت انجام دادن این کار، گوگل شما را مجازات می کند. در عوض تراکم کلمات کلیدی باید معقول باشد. تعدادی ابزار رایگان برای  بررسی تراکم کلمات کلیدی به صورت آنلاین وجود دارد که میتوانید جهت بهبود کیفیت مطالب خود از آنها استفاده کنید.

 

محتوای تکراری:

 

گوگل به محتوای اصلی بسیار اهمیت می دهد و به محتوای کپی شده یا تکراری اهمیت چندانی نمی دهد. به همین دلیل برای کسب رتبه بهتر در صفحه نتایج باید مطمئن شوید که از محتوای اصلی در وب سایت خود استفاده می کنید.

 

تصاویری که متن جایگزین ندارند:

 

متن های جایگزین تصاویر باعث دسترسی آسان تر افراد نابینا و کم بینا به مطالب شما می شوند. همه تصاویر گرافیکی می توانند متنی جایگزین داشته باشند. گوگل نیز به تصاویری که دارای متن جایگزین هستند علاقه بیشتری دارد.

 

لینک ضعیف:

 

وقتی که با ارائه منابع مورد نیاز یا منابع اضافی به کاربر کمک میکنید تا موضوعی را بهتر متوجه شود؛ گوگل به شما بیشتر امتیاز می دهد.

یکی دیگر از استراتژی های ارتباطی مهم، ایجاد بک لینک است. با این حال، برای گرفتن بک لینک مانند خرید آن، به تکنیک های سئوی کلاه سیاه روی نیاورید. در عوض با وب سایت های دیگر ارتباط برقرار کرده و از آنها بخواهید تا به محتوای شما لینک دهند.

 

جمع بندی:

اکنون متوجه شدید که محتوا بخش مهمی از سئو است. در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهامی می توانید با یک متخصص سئو در مورد نحوه ایجاد محتوای مناسب برای افزایش ترافیک و کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو صحبت کنید.

همچنین در صورت تمایل و افازیش آگاهی خود مطالب زیر را دنبال کنید :

10 ترفند کاربردی سئو(SEO) برای مبتدیان

راهنمای انتخاب موثرترین کلمات کلیدی برای سئو

بستن