بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چگونه به کسب و کارها کمک می کند؟

بازاریابی محتوا چگونه به کسب و کارها کمک می کند؟

بازاریابی محتوا را می توان به عنوان یک استراتژی بازاریابی تعریف کرد که شامل برنامه ریزی، سرپرستی و توزیع محتوای ارزشمند و قابل فهم برای مخاطبان هدف می شود.

انواع مختلف بازاریابی محتوا شامل بازاریابی محتوای وبلاگ، بازاریابی محتوای ویدیویی، بازاریابی محتوای پادکست، بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوای اینفوگرافیک و بازاریابی محتوای پولی است.

هنگامی که بازاریابی محتوا به روش صحیح در استراتژی های بازاریابی گنجانده شود، می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به مخاطبان هدف خود دست یابند و فروش را افزایش دهند، که به نوبه خود می تواند شهرت برند را بهبود بخشد، به تاثیرگذاری بر نرخ تبدیل، تقویت اعتماد و روابط با مصرف کنندگان، متمایز کردن شما از رقبای خود کمک کند. به نشان دادن تخصص در جایگاه خود به مخاطبان هدف کمک کنید. استراتژی های بازاریابی محتوا برای کسب و کارها در هر اندازه و موقعیتی به صورت مناسب کار می کند.

 

بازاریابی محتوا چیست؟

 

بازاریابی محتوا بر برنامه ریزی، ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند برای دستیابی به مخاطبان هدف تمرکز دارد. رویکرد صحیح در بازاریابی محتوا می تواند به آگاهی از برند، فروش، دسترسی و وفاداری مشتری کمک کند. اطمینان از ارزشمند بودن محتوا برای مخاطب هدف، چیزی است که بازاریابی محتوا را از سایر اشکال استراتژی های بازاریابی متمایز می کند.

 

انواع بازاریابی محتوا

 

انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که می توانید در استراتژی های بازاریابی خود از آنها استفاده کنید. انواع متداول عبارتند از:

 

– بازاریابی محتوای وبلاگ

– بازاریابی محتوای ویدیویی

– بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی

– بازاریابی محتوای پادکست

– بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

– بازاریابی محتوای تبلیغات پولی

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و کاربردی تر می توانید مطلب بازاریابی محتوا و روش های مختلف جذب مخاطب را مطالعه کنید.


 

بازاریابی محتوای بلاگ چیست؟

 

طبق تحقیقات انجام شده توسط The State of Content Marketing, محتوای وبلاگ تقریبا 86 درصد از استراتژی های بازاریابی محتوا را تشکیل می دهد. برندهایی که محتوای وبلاگ را در استراتژی بازاریابی محتوای خود گنجانده‌اند، به میزان 97 درصد ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت می کنند. این به نوبه خود به برندها اجازه می دهد تا صفحات ایندکس شده بیشتری را برای صفحات نتایج جستجو(SERP) داشته باشند.

همچنین، محتوای وبلاگ می تواند یه نوع بازاریابی موثر  برای مشاغل کوچک باشد. زیرا بسیار مقرون به صرفه است.

یک راه جذاب برای استفاده از محتوای وبلاگ در استراتژی بازاریابی محتوا، نوشتن محتوا در مورد محصولات و خدمات شما و اینکه چگونه می تواند برای مصرف کنندگان مفید باشد، است. باید به خاطر داشته باشید که محتوا را برای مخاطب هدف ارزشمند و مرتبط کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. برای ارتقای وبلاگ خود می توانید لینک های داخلی و خارجی به وب سایت خود ایجاد کنید تا ترافیک بیشتری ایجاد شود.


 

بازاریابی محتوای ویدیویی چیست؟

 

اگرچه تولید محتوا، وقت گیر و پرهزینه است، اما محتوا ویدیویی به عنوان یکی از محبوب ترین روش های بازاریابی محتوا در چند سال اخیر ظاهر شده است. محتوای ویدیویی که به خوبی برنامه ریزی و مدیریت شده است، می تواند جنبه های متفاوتی از برند شما را به مخاطب نشان داده و باعث افزایش تعامل و فروش شود.

تحقیقات انجام شده توسط Wyzowl نشان می دهد که 69 درصد از مصرف کنندگان، محتوای ویدیویی را بیشتر از محتوای وبلاگ جهت اطلاع از برند، محصولات و خدمات ترجیح می دهند.

بسیاری از مردم برای چیزهایی که باید نشان داده شوند، محتوای ویدیویی را به محتوای وبلاگ ترجیح می دهند. به عنوان مثال، چگونه یک سینک را تعمیر کنیم. ویدیوهای که هر مرحله از تعمیر سینک را نشان می دهند، اطلاعات بیشتری نسبت به محتوای نوشته شده ارائه می دهند. همچنین، ویدیوها روش بهتری برای آموزش به مردم هستند. به عنوان مثال، ویدیوهای یک استاد ریاضی که مسائل را روی تخته حل می کند ممکن است مفیدتر و آموزنده‌تر از محتوای نوشتاری باشد.

 

مطلب مرتبط : چگونه می توان نرخ تبدیل سایت را با استفاده از ویدیو افزایش داد؟


 

بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی چیست؟

 

این واقعیت که روزانه بیش از 3.6 میلیارد کاربر در سطح جهانی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، دلیلی کافی برای سرمایه گذاری برندها در بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی است. چندین پلتفرم اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و پینترست به عنوان یک راه موثر برای افزایش تعامل مصرف کننده و افزایش فروش مطرح شده‌اند.

پلتفرم های شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که مختوای متنوعی را برای برند خود ایجاد کنید که شامل عکس ها، فیلم ها، محتوای داستانی، ویدیوهای زنده و IGTV(اینستاگرام) می شود. حتی بهتر از آن، اگر قبلا برای وب سایت خود محتوا تولید کرده‌اید، می توانید به راحتی محتوا را در صفحات اجتماعی خود ویرایش و منتشر کنید.

پلتفرم های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که عملکرد محتوای خود را نیز ارزیابی کنید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام نوع محتوا در بین مخاطبان عملکرد خوبی دارد.


 

بازاریابی محتوای پادکست چیست؟

 

محتوای پادکست می تواند کانون محتوای همیشه سبز و موثر باشد. یک نظرسنجی در سال 2020 نشان داد که حدود 49 درصد از افراد بین 12 تا 32 سال به صورت ماهیانه به پادکست گوش می دهند. میانگین گوش دادن به پادکست ها در یک هفته، شش ساعت بود. این باعث شد تا رسانه ها و مشاغل روی پادکست ها سرمایه گذاری کنند تا تعامل را افزایش دهند.

اگرچه پادکست ها از استراتژی بازاریابی محتوا برای بسیاری از مشاغل دور هستند، اما نتایج تاثیرگذاری را برای برخی از برندها نشان داده‌اند. ایجاد پادکست در صورت داشتن تجهیزات مناسب، ساده است و اگر از طریق رسانه مناسب و با پیام مناسب بین کاربران منتشر شود، تاثیر آن می تواند شگفت انگیز باشد. با این حال، مهم است که زمان کافی برای برنامه ریزی محتوا و رویکرد پادکست ها به جای انجام آن در محل، که می تواند مخرب باشد، اختصاص دهید.

پادکست ها را می توان در وب سایت های تجاری و حساب شبکه های اجتماعی گنجاند تا مخاطبان دسترسی راحت تری به آنها داشته باشند.


 

بازاریابی محتوای اینفوگرافیک چیست؟

 

اینفوگرافیک ها حاوی تصاویر، اطلاعات، محتوا و داده ها در قالب گرافیکی قابل فهم هستند. هنگامی که اینفوگرافیک ها به درستی برنامه ریزی و مدیریت شوند، می توانند راهی موثر برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف در قالب لینک های ورودی و اشتراک گذاری باشند.

برای ایجاد اینفوگرافیک های موفق، باید آنها را معنادار و تاثیرگذار نگه دارید و در عین حال برای افراد عادی نیز ساده و قابل درک باشند. اساس این است که اطلاعات معنادار و مرتبط را از منابع مختلف گرفته و آنها را به نکات ساده تری برای مخاطبان تقسیم کنیم.

اینفوگرافیک ها در زمینه آموزشی یا یادگیری بسیار موثرتر هستند. زیرا به مصرف کنندگان اجازه می دهند تا پیام را راحت تر و ساده تر درک کند.


 

بازاریابی محتوای تبلیغات پولی چیست؟

 

ثابت شده است که تبلیغات پولی به دستیابی به مخاطبان بیشتر و ایجاد آگاهی از برند کمک می کند. این موارد زمانی که بازاریابی ورودی مانند ایجاد بک لینک به وب سایت شما از طریق تبلیغات همراه شوند، به خوبی کار می کنند. می توانید تبلیغات پولی را در حساب شبکه های اجتماعی، بنرها، یوتیوب، صفحات فرود یا SERP های خود قرار دهید.


 

چگونه بازاریابی محتوا به کسب و کار کمک می کند؟

 

بسیاری از بازاریابان از اینکه بازاریابی محتوا چگونه به کسب و کار کمک می کند، آگاه نیستند. برخی از مزایای بازاریابی محتوا به شرح زیر است:

 

– شهرت برند را بهبود می بخشد.
– به تاثیرگذاری بر تبدیل ها کمک می کند
– با مصرف کنندگان و کاربران تعامل ایجاد می کند.
– برند شما را از سایر رقبا متمایز می کند.
– به نشان دادن موضوع تخصص شما کمک می کند.

 


 

چگونه بازاریابی محتوا شهرت برند را بهبود می بخشد؟

 

بهبود شهرت برند یکی از راه های درک اینکه چگونه بازاریابی محتوا به کسب و کار کمک می کند است. محتوای با کیفیت منجر به افزایش وفاداری و اعتماد مشتری می شود که برای ایجاد شهرت برند ضروری است.

همانطور که محتوای با کیفیت ایجاد می کنید مخاطبان هدف شروع به ارتباط و ایجاد نظر مثبت در مورد برند شما می کنند. زمانی که مخاطب هدف، محتوای شما را مفید، مرتبط و ارزشمند بداند، در مورد برند شما نیز همین فکر را خواهد کرد. هرچه ارزش بیشتری از طریق محتوای خود ارائه دهید، به مخاطب هدف کمک می کنید تا شهرت مثبتی برای برند شما ایجاد کند.


 

چگونه بازاریابی محتوا به تاثیر گذاری بر تبدیل ها کمک می کند؟

 

بازاریابی محتوا تا حد زیادی بر میزان تبدیل مخاطب به مشتری تاثیر می گذارد. آمار زیر به شما کمک می کند تا متوجه شوید بازاریابی محتوا چطور به کسب  و کار شما کمک می کند:

 

– در مقایسه با سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا ثابت کرده است که نرخ تبدیل را حدود شش برابر افزایش می دهد.

– در ایالات متحده، 61 درصد از مصرف کنندگان پس از مطالعه در مورد یک محصول یا سرویس در یک وبلاگ، اقدام به خرید کرده‌اند.

– بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Curata، 74 درصد از کسب و کارها در هنگام استفاده از بازاریابی محتوایی، شاهد افزایش مشتری های بالقوه خود بوده‌اند.


 

چگونه بازاریابی محتوا به برقراری رابطه با مصرف کنندگان منجر می شود؟

 

ایجاد تعامل با مصرف کنندگان وفادار و بالقوه توضیح می دهد که چگونه بازاریابی محتوا به کسب و کار کمک می کند. محتوای با کیفیت بخش مهمی جهت ایجاد شهرت مثبت برای برند و اعتماد بین مصرف کنندگان است. مشتریان وفادار یک مزیت برای همه مشاغل هستند.

ایجاد محتوای با کیفیت و ارزشمند نباید پس از تبدیل شدن یک مخاطب به مشتری متوقف شود. کلید اصلی موفقیت، ثبات است. محتوای یکنواخت و ارزشمند به شما کمک می کند تا با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کرده و وفاداری آنها را افزایش دهید. همچنین، می تواند به افزایش فروش مجدد نیز کمک کند.


 

چگونه بازاریابی محتوا برند شما را از سایر رقبا متمایز می کند؟

 

در بازار رقابتی، باید برند خود را از رقبای خود متمایز کنید. ارزش و ارتباط محتوایی که برای مصرف کنندگان خود ایجاد می کنید می تواند به آنها کمک کند تا برند شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند. تعیین اینکه چگونه می خواهید تصویر و صدای برند خود را به تصویر بکشید نیز می تواند به متمایز کردن شما از رقبایتان کمک کند.


 

چگونه بازاریابی محتوا به نشان دادن موضوع تخصص شما کمک می کند؟

 

یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی محتوا این است که می تواند به بهترین نحو تخصص شما را نشان دهد. هنگامی که مصرف کنندگان با برند شما تعامل دارند، تمایل دارند بدانند که با متخصصان باتجربه سروکار دارند.

بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا نشان دهید که چقدر جایگاه خود را می شناسید. هر بار که محتوایی را منتشر می کنید، به مصرف کنندگان و مخاطبان هدف خود نشان می دهید که به خوبی با جایگاه و چالش های آن آشنا هستید.

در حین خرید، مصرف کنندگان برندی که اطلاعات مرتبط و مفیدی در مورد سوالات و ابهامات آنها مطرح کرده است را به خاطر می آورند. به عنوان مثال، دو کسب و کار را در نظر بگیرید. یکی از آنها، محتوای مرتبط و ارزشمند تولید می کند، در حالی که دیگری اینطور نیست. مشتریان تمایل بیشتری به خرید از برندی دارند که محتوای مرتبط و ارزشمند تولید می کند.


 

جمع بندی

 

بازاریابی محتوا یکی از مهم ترین و موثرترین شیوه های بازاریابی است. زمانی که بازاریابی محتوا به درستی انجام شود، می تواند به افزایش دیده شدن برند شما و افزایش وفاداری مشتری کمک کند. این امر به مشاغل در هر اندازه‎‌ای کمک می کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و شهرت برند خود را افزایش دهند.

 

مطالب مرتبط :

بازاریابی محتوا چگونه به کسب و کارها کمک می کند؟

چرا نوشتن محتوا برای برندها و مشاغل اهمیت دارد؟

چرا بازاریابی محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

بستن