افزایش نرخ تبدیل با استفاده از ویدیو

چگونه می توان نرخ تبدیل سایت را با استفاده از ویدیو افزایش داد؟

چگونه می توان نرخ تبدیل سایت را با استفاده از ویدیو افزایش داد؟

آیا ویدیو های موجود در وب سایتتان به اندازه کافی ترافیک ایجاد می کنند؟

آیا ویدیو های  وب ساییتان بازدیدکننده را به مشتریان بالقوه تبدیل می کند؟

اگر پاسختان مثبت است، شما تنها نیستید. تقریبا اکثر بازاریابان و صاحبان مشاغل با این مشکل مواجه هستند.

تنها زمانی جذب ترافیک موثر و تاثیرگذار است که بتواند بر روی بازدیدکننده تاثیر بگذارد و او را به مشتری تبدیل کند.

با توجه به اینکه تقریبا همه مشاغل تصمیم به راه اندازی وب سایت کرده اند. مهم است که بعد از ایجاد سایت، آن را تا حد ممکن بهینه کنید و هیچ فرصتی را برای بهینه کردن آن از دست ندهید. زیرا هر چه وب سایت شما بهینه تر باشد، کار با آن راحت تر است. همچنین می توانید در رقابت با بقیه وب سایت های مرتبط با کسب و کارتان، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد.

بازاریابی از طریق محتوای ویدیویی نیز نقش مهمی در استراتژی بهینه سازی مداوم یک وب سایت خواهد داشت. در این مقاله به بررسی نکاتی می پردازیم که به ویدیو های شما کمک کند، بازدیدهای بیشتری کسب، و آنها را به مشتری تبدیل کنند.

 

چرا بازاریابی ویدیویی یک امر حیاتی و مهم است؟

 

همانطور که گفتیم بازاریابی ویدیویی یک استراتژی محبوب برای به فروش رساندن محصولات است. به این دلیل که معمولا افراد فیلم ها را به تصاویر و متن های ایستا ترجیح می دهند. زیرا ویدیوها می توانند آموزنده و سرگرم کننده باشند و مخاطب را به خود جذب کنند.

یک محتوای ویدیویی خوب و با کیفیت، میتواند نرخ تبدیل را تا 80 درصد افزایش دهد. تنها چیزی که در ویدیو می تواند بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند، ایجاد فیلم های قانع کننده میباشد. بدون استراتژی های بهینه سازی نرخ تبدیل ویدیو (CRO)، ممکن است ویدیو شما بدون داشتم سود و فروش، فقط حافظه شما را اشغال کند.

در صورتی که به تازگی وب سایت ایجاد کرده اید و هیچ اطلاعاتی در زمینه بهینه سازی و تولید محتوا ندارید. می توانید با کارشناسان حرفه ای رابسانا ارتباط برقرار کنید. با کمک آنها کیفیت سایت خود را افزایش دهید و آماده رقابت با دیگر وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود شوید.

 

استراتژی های بهینه سازی نرخ تبدیل با استفاده از ویدیو

 

علاوه بر بارگذاری محتویات ویدیویی در وب سایت و شبکه هایی مثل اینستاگرام و یوتیوب، لازم است که استراتژی قوی تر نیز اجرا شود. در ادامه به بررسی این استراتژی ها می پردازیم :

 

بهینه سازی محل قرارگیری ویدیو

 

شما باید بهترین پلتفرم یا کانال را برای ارسال ویدیوهای خود انتخاب کنید. جاهایی مثل صفحه فرود (Landing Page)، صفحه محصولات و یا شبکه های اجتماعی.

مشاغلی که یک سری خدمات ارائه می دهند و نیاز به اشتراک گذاری دارند، با قرار دادن ویدیوها در صفحه اصلی سایت نرخ تبدیل را افزایش می دهند. در حالی که در آنلاین شاپ ها برای افزایش نرخ تبدیل و فروش، باید ویدیو ها را در صفحه محصولات نیز قرار داد. از این رو فقط به شبکه هی مجازی اکتفا نکنید. سعی کنید صفحات وب سایت خود را ارزیابی کنید و محل مناسب را برای قرار دادن ویدیوهای خود انتخاب کنید.

 

بهینه سازی نوع ویدیو

 

یکی دیگر از عوامل موثر در بهینه سازی نرخ تبدیل ویدیو، ایجاد محتوای مورد نیاز مخاطبان است. انواع مختلفی از ویدیوها وجود دارد که می توانید در سایت خود بارگذاری کنید. برای مثال ویدیوهای تبلیغاتی، سمینارهای آموزشی، ویدیوهای فرهنگی یک شرکت، آموزش های مورد نیاز یک محصول و ارائه نظرات مشتریان.

تست A/B می تواند به استراتژی CRO ویدیوهای شما کمک کند. می توانید ویدیوهای خود را به صورت همزمان در پلتفرم ها و کانال های مختلف مثل وبینارها، رسانه های اجتماعی و صفحه محصولات نیز اجرا کنید. سپس فیدبک های هر کدام را بررسی کنید و اطلاعات کافی درمورد کاربران خود به دست آورید. اینگونه به خوبی می دانید که مخاطبانتان چه سبک و نوع ویدیو هایی را بیشتر دنبال میکنند.

 

افزودن لینک های کلیکی

 

یکی دیگر از تکنیک های ویدیویی CRO، افزودن لینک هایی است که به افزایش خرید کاربر کمک می کند. به عنوان مثال با بررسی تکنولوژی Live Link Video، میتوانید ویدیو های خود را تعاملی کنید. از این روش می توانید نکات مهم را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید. لینک ها باید به گونه ای باشد که مخاطب را تحریک به کلیک و ورود به صفحه محصولات و خدمات کند.

مورد دیگری که می توانید برای بهینه سازی نرخ تبدیل ویدیویی خود استفاده کنید، فرم های جذب مشتری بالقوه هستند. می توانید از قابلیت مدیریت ورودی ها و خروجی ها برای قرار دادن یک فرم جذب مشتری بالقوه در فیلم های خود استفاده کنید.

در صورتی که ویدیو شما دارای یک مقدمه قوی از یک موضوع داشته باشد، می توانید یک فرم برای آن درست کنید. یعنی برای مشاهده ادامه آن ویدیو ابتدا باید فرم مورد نظر شما را پر کند و در سایت عضو شود.

 

استفاده از بازاریابی خودکارسازی

 

امروزه ابزارهای خودکارسازی زیادی وجود دارد. که ادغام آنها در پلتفرم میزبانی ویدیوها، می تواند کمک بسیار زیادی در کسب اطلاعات در مورد استراتژی بازاریابی ویدیویی فعلی و فیدبک بازدیدکنندگان پس از مشاهده ویدیو ها نیز کمک کند. این نوع ابزار ها امکان تقسیم بندی مخاطب، پرورش مشتریان بالقوه و ردیابی ROI (بازگشت به سرمایه گذاری) را فراهم می کند.

آژانس های ارائه دهنده سرویس های بازاریابی ویدیویی، با استفاده از پلتفرم های خودکارسازی بازاریابی؛ تلاش های بازاریابی خود را با خودکار کرد فرایندهای دستی و تکراری افزایش می دهند.

 

نکاتی برای ایجاد ویدیو با قابلیت نرخ تبدیل بالا

 

در حالی که اکثر ویدیوها می توانند به سرعت توجه کاربران را به خود جلب کنند. اما برای حفظ بازدیدکنندگان و ترغیب آنها به عضویت و خرید در سایت، به یک ویدیو عالی لازم است. با انتخاب های بیشماری که مخاطبان در اینترنت دارند، مهم است که آنها را قانع کنید تا وب سایت شما را ترک نکنند. با رعایت نکات زیر می توانید فیلم هایی با قابلیت نرخ تبدیل بالا ارائه دهید :

  • استخدام نیرو تولید محتوا و گرافیست حرفه ای
  • سفارش سازی Thumbnail ها در ویدیو
  • ایجاد ویدیوهای مختصر، سرگرم کننده و جذاب
  • ارائه اطلاعات محصولات
  • ارائه داستان های جالب درمورد برند و محصولاتتان
  • ارائه یک سری محتویات جهت جلب اعتماد بازدیدکنندگان

 


مطالب مرتبط :

5 استراتژی برای بهبود CX یا تجربه مشتری

10 روش برتر برای افزایش بهره وری

6 شاخص عملکرد کلیدی(KPI) مهم برای افزایش مشتریان فروشگاه های آنلاین

بستن