اهمیت محتوای خوب در افزایش رتبه سئو

تاثیر محتوای با کیفیت در افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو(سئو)

تاثیر محتوای با کیفیت در افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو(سئو)

بازاریابی محتوا یکی از اجزای مهم جهت افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو است.

این می تواند در افزایش ترافیک، یافتن مشتری احتمالی و افزایش فروش بسیار موثر باشد. که ما را به سوال اصلی می رساند، چگونه می توان از بازاریابی محتوا برای بهبود رتبه بندی جستجو استفاده کرد؟

وقتی بازاریابی محتوا به خوبی انجام شود می تواند به ارتقا موقعیت سایت در رتبه بندی جستجو کمک کند. اگرچه این ممکن است به عنوان واضح ترین مزیت برای استراتژی بازاریابی محتوا به نظر نرسد، اما تاثیر آن به حدی است که هیچ کسب و کاری نمی تواند از آن چشم پوشی کند.

افزایش رتبه سئو با ایجاد محتوای جدید

داشتن وب سایت به تنهایی کافی نیست؛ باید مرتباً به روز شود تا بتواند رتبه خوبی کسب کند. اینجاست که اهمیت مطالب جدید مشخص می شود. یک سایت هرگز نمی تواند محتوای کافی داشته باشد. همیشه فرصتی برای ایجاد مطالب جدید وجود دارد و جدید بودن محتوا نیز یکی از موارد رتبه بندی گوگل است.

محتوای تازه به عنوان یک عامل رتبه بندی تنها بر اساس تاریخ انتشار صفحه قضاوت نمی شود، بلکه بر اساس صفحات جدید، افزایش تعداد لینک ها به یک صفحه و در نهایت افزایش سطح ترافیک به صفحه نیز قضاوت می شوند.

این معیارها نشان می دهد که پست های قدیمی هنوز می توانند با ارزش باشند، به ویژه اگر آنها تجزیه و تحلیل عمیقی در مورد موضوعی ارائه دهند یا به طور مرتب به روز رسانی شده باشند.

جایگزینی مطالب قدیمی

هیچ دلیلی وجود ندارد که از محتوای قدیمی که در گذشته منتشر کرده‌اید چشم پوشی کنید، به خصوص اگر بازهم میزان قابل توجهی ترافیک داشته باشد.

جایگزینی محتوا می تواند به شما در تجزیه و تحلیل یک موضوع با جزئیات بیشتر کمک کند، زیرا به شما امکان می دهد چندین نوع محتوا را بدون از دست دادن ارزش آنها یا تکراری شدن ایجاد کنید. این باعث صرفه جویی در وقت شما برای ارائه ایده های جدید می شود. همچنین، به طور منظم محتوای تازه و ارزشمندی را برای افزایش رتبه در اختیارتان قرار می دهد.

با فراتر رفتن از پست های وبلاگ، می توانید از مطالب قدیمی خود فیلم، اینفوگرافیک، پادکست، لیست و موارد دیگر ایجاد کنید. ممکن است مخاطبین مورد نظر شما به عنوان مثال از اینفوگرافیک بیشتر استقبال تا یک پست وبلاگ یا ممکن است متوجه شوید که میتوانید از طریق لیست بخ جای پادکست به نرخ تبدیل بالاتری دست یابید.

افزایش رتبه سئو با استفاده از محتوای بصری

محتوای بصری به دلیل توانایی ما در پردازش سریع تر یک تصویر از محبوبیت بیشتری نسبت به محتوای متنی برخوردار است. این مورد، اولین برداشت مثبت را ایجاد میکند و میتواند مخاطبان بیشتری را به صفحه هدایت کند.

محتوای تصویری که قبلاً بیشتر برای تکمیل محتوای مکتوب استفاده می شد، به رحله‌ای رسیده است که امروزه به تنهایی به عنوان یک محتوای محبوب در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این، می توان آن را برای جستجو نیز بهینه کرد و فرصت جدیدی را برای یک کسب و کار فراهم آورد تا از طریق تصاویر و فیلم از رقبای خود متمایز شوند. بهینه سازی محتوای بصری می تواند نتایج شگفت انگیزی را به دنبال داشته باشد، به شرطی که یک سری مراحل کوچک را دنبال کنید و از سئو بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

ربات های جستجو نمی توانند تصاویر را بخوانند، آنها می توانند فقط متنی که همراه با آنها است را تشخیص دهند. به همین دلیل شما باید ری موارد زیر تمرکز کنید.

عنوان تصویر
برچسب های Alt
اندازه تصویر

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

تحقیق در خصوص کلمات کلیدی می تواند به یک ترفند مفید تبدیل شود، مخصوصاً اگر به خاطر داشته باشید که همیشه لازم نیست واضح ترین کلمات کلیدی را هدف قرار دهید.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی بسیار محبوب می تواند افزایش رتبه شما را دشوار کند، اما بدان معنا نیست که شما نمی توانید با استفاده از عبارات مختلف برای یک مفهوم صاحب یک موضوع باشید.

مانند کلمات و عباراتی که کمتر رقابتی هستند اما هنوز رتبه بالایی دارند. کلمات کلیدی مناسب را بیابید و هنگام تصمیم گیری در مورد کلمات کلیدی متمرکز که میخواهید هدف گذاری کنید، خلاقانه فکر کنید.

محتوای مناسب برای لینک سازی ایجاد کنید

ایجاد لینک به محتوای شما کمک میکند تا مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب کنید و میزان اعتبار و بازدید از وبسایت را نیز افزایش دهید. این می تواند به افزایش ترافیک جستجوی شما نیز کمک کند. زیرا تعداد دامنه های منحصر به فرد که به سایت شما لینک می دهند به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند آیا محتوای شما به اندازه کافی مفید و آموزنده است تا صفحه نتایج رتبه بالاتری داشته باشد.

همه لینک ها برابر نیستند. زیرا سایت های دارای اعتبار بالا در این زمینه مشارکت بیشتری دارند. این بدان معناست که شما باید به ذکر نام های معتبرتر بپردازید. اما از سایت هایی که اعتبار نسبتاً کمتری دارند نیز نباید غافل شوید. زیرا همه چیز جمع می شود. اگر منبع معتبر، جالب و موثق باشد، لینک دادن منبع به محتوای شما آسان تر است. بنابراین همیشه کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید.

بستن