تبلیغات کلیکیPPC

حقایقی که احتمالاً در مورد تبلیغات کلیکی نمی دانید

حقایقی که احتمالاً در مورد تبلیغات کلیکی نمی دانید

PPC یا تبلیغات کلیکی، یکی از قوی ترین کانال های بازاریابی است که برای مشاغل با هر اندازه‌ای در دسترس است. اما متاسفانه تصورات غلطی نیز در مورد آن وجود دارد.

برخی از صاحبان مشاغل تصور می کنند که باید مبلغ زیادی بپردازند تا تبلیغاتشان در گوگل نشان داده شود و برخی دیگر نیز گمان می کنند که نمی توانند هزینه آن را بپردازند.

واقعیت این است که تبلیغات کلیکی یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه است که به شما اجازه می دهد فقط آنچه را که بودجه شما اجازه می دهد را هزینه کنید و همچنان به نتایج مورد نظر خود برسید.

در ادامه لیستی از چند حقیقت در مورد تبلیغات کلیکی را برای کمک به شما گردآوری کرده‌ایم. همچنین، مزایای ورود به دنیای تبلیغات‌کلیکی را تیز به شما نشان خواهیم داد و اطلاعات مورد نیاز برای شروع کمپین تبلیغات کلیکی خود را به شما ارائه می دهیم.

اگر می خواهید در مورد روش های مختلف تبلیغات‌کلیکی خود با یک متخصص صحبت کنید، می توانید از وبسایت www.rabsana.ir/consultation دیدن کنید.

گوگل 95 درصد از کل تبلیغات کلیکی را بر روی تلفن های همراه هدایت می کند.

این امر بسیار مهم است. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما برای نمایش در تلفن های همراه کاملاً بهینه شده‌اند. این مسئله، تاکنون بسیار تحسین شده است، اما اگر در زمینه رقابت در صنعت خود جدی هستید، به زودی اهمیت آن را متوجه خواهید شد.

اطمینان حاصل کنید که کمپین های تبلیغات کلیکی شما از برای نمایش در موبایل بهینه سازی شده‌اند تا این بازار عظیم و رو به رشد را از دست ندهید. 

نرخ تبدیل بازاریابی مجدد با گذشت زمان افزایش می یابد

این مورد بسیار مهم است زیرا با ایده هایی که به طور معمول تکرار می شود مغایرت دارد. میزان کلیک(CTR) در تبلیغات بازاریابی مجدد ممکن است یا گذشت زمان کاهش یابد، اما افزایش نرخ تبدیل نشان می دهد که کمپین های بازاریابی مجدد ارزش صرف وقت و هزینه را دارند.

درصد عظیمی از بازدیدکنندگان، وبسایت ها را بدون هیچ واکنشی ترک می کنند. کمپین های بازاریابی مجدد به سادگی راهی برای یادآوری مردم جهت پایان کارهایی که شروع کرده‌اند، است.

52 درصد از افرادی که روی تبلیغات، کلیک می کنند با تبلیغ کننده تماس می گیرند.

به عبارت دیگر، بهتر است شماره تلفن شرکت خود را به طور برجسته و مستمر در تبلیغات خود نمایش دهید. حتی می توانید از قابلیت کلیک برای فراخوانی که توسط اکثر شبکه های تبلیغاتی ارائه می شود نیز استفاده کنید.

کلیک برای تماس، همراه با ساختار مناسب کمپین به این معنی است که شما اساساً هزینه تماس های تلفنی را مستقیماً با تجارت خود پرداخت می کنید. 

میزان کلیک بالاتر = هزینه کمتر

هرچه آگهی شما بهتر باشد و میزان کلیک بیشتری بدست آورید، هزینه کمتری برای هر کلیک پرداخت خواهید کرد. در واقع، Searchenginewatch در مقاله‌ای توضیح داد که برای گوگل، هر 0.01 درصد افزایش در میزان کلیک منجر به کاهش 20 درصدی هزینه آن می شود.

سه تبلیغ پولی برتر، 46 درصد از کلیک های صفحه را دریافت می کنند

شما می توانید بهترین استراتژی سئو را در این کره خاکی داشته باشید اما کلیک های پولی همچنان از تعداد کلیک های ارگانیک شما بسیار بیشتر است.

دو نتیجه را می توان از آمار فوق استنباط کرد. اول، باید نمره کیفیت خود را بالا نگه دارید، زیرا تبلیغات با نمره بالا بالاتر در موقعیت های بهتری در صفحه ظاهر می شوند.

ثانیاً، این آمار نشان میدهد که چرا باید در تبلیغات کلیکی سرمایه گذاری کنید، حتی اگر از تلاش های سئوی خود کاملاً راضی هستید. فرض کنید شما برای یک کلمه کلیدی مشخص رتبه سوم را در بین برترین موقعیت ها دارید. اگر شما در نقاطی که تبلیغات پولی قرار میگیرند نیز آگهی داشته باشید چطور؟ 

تبلیغات کلیکی تحت تاثیر بروز رسانی الگوریتم ها قرار نمی گیرند.

نتایج تبلیغات کلیکی شما بسیار مطمئن تر و ایمن تر از نتایج سئو شما است. اگر در حال اجرای یک کمپین تبلیغات کلیکی موفق هستید، به طور خودسرانه توسط به روز رسانی های الگوریتم که اغلب بر رتبه بندی های ارگانیک تاثیر می گذارد، از مدار خارج نمی شوید.

با تعلیق حساب AdWords شما، تها الگوریتمی که بر نتایج تبلیغات کلیکی شما تاثیر می گذارد، معیار نمره کیفیت است.

به عبارت دیگر، رعایت قوانین و موفقیت در تبلیغات‌کلیکی بسیار آسان تر از سئو است. اختصاص دادن بخش از بودجه حود به کمپین های تبلیغات‌کلیکی بسیار مفید است. زیرا اگر رتبه سایت شما به شدت تحت تاثیر به روز رسانی الگوریتم قرار گیرد آنها را مجبور خواهید کرد.

نیمی از کاربران نمی توانند تفاوت بین نتایج جستجو پولی و ارگانیک را تشخیص دهند.

به راحتی می توان در دام این فکر افتاد که « چه کسی روی تبلیغات گوگل کلیک می کند؟» بر اساس آمار درج شده، ظاهراً نیمی از کاربران موتورهای جستجو نمی توانند تفاوت بین نتایج جستجوی پولی و ارگانیک را تشخیص دهند.

این بدان معناست که همه آن افراد تبلیغات‌کلیکی را در بالای نتایج مشاهده کرده و تصور می کنند که آنها نتایج جستجوی ارگانیک هستند. این به تنهایی دلیلی کافی برای استفاده از تبلیغات کلیکی است. 

لازم نیست تبلیغات کلیکی گران باشد

بسیاری از بازاریابان این تصور را دارند که کمپین های تبلیغات کلیکی به بودجه هنگفتی نیاز دارند. این تصور به هیچ وجه درست نیست. مزایای تبلیغات کلیکی را می توان با هر میزان بودجه‌ای مشاهده کرد. خود گوگل بر اساس این فرض محافظه کارانه که مشاغل به ازای هر 1 دلار که در AdWords هزینه می کنند به طور متوسط 2 دلار درآمد کسب می کنند، عمل می کند.

در حالی که غالباً این واقعیت وجود دارد که بزرگترین بودجه به شما امان میدهد تا کمپین ها را در سطوح بالاتری از سودآوری قرار دهید، اما شما تقریباً با هر میزان بودجه بندی می توانید نتایج موثری را مشاهده کنید.

آیا آماده شروع کردن کمپین تبلیغات کلیکی هستید؟

همه مشاغل باید حداقل مقداری بودجه را جهت انجام تبلیغات کلیکی به صورت تجربی اختصاص دهند. اگر این کار را انجام دهید، احتمالاً به سرعت مزایای آن را خواهید دید و مطمئناً تصمیم میگیرید که آن را به عنوان بخشی دائمی از استراتژی بازاریابی کلی خود در نظر بگیرید.

با این حال، کمپین های تبلیغات کلیکی به زمان صرف شده برای ایجاد و بهینه سازی نیاز دارند. اگر برای انجام فعالیت های مرتبط با تبلیغات کلیکی شرکت خود به اندازه کافی وقت ندارید. اجازه دهید شرکت رابسانا به شما کمک کند. تیم ما از بازاریابان اینترنتی که سال ها تجربه در اجرای کمپین های تبلیغاتی موفق داشته‌اند، تشکیل شده است.

بستن