اشنایی با کیف پول های دیجیتالی

آشنایی با انواع کیف پول های دیجیتال

آشنایی با انواع کیف پول های دیجیتال

مطالعه بازار ارزهای دیجیتال و شناسایی فرصت ها از عوامل مهم در تجارت موفقیت آمیز است. اما اینکه بتوانید امنیت خود را حفظ کرده و در عین حال معاملات را تسهیل کنید نیز به همان اندازه اهمیت دارد. یکی از اولین کارهایی که برای تجارت آنلاین بسیار اهمیت دارد، یادگیری مفهوم و نحوه استفاده از کیف پول های دیجیتال است.

به یک کیف پول سنتی فکر کنید که از آن برای ذخیره پول نقد، کارت های اعتباری و سایر وسایل شخصی خود استفاده می کنید. شما این اشیاء قیمتی را در یک مکان(کیف پول خود) نگهداری می کنید تا در صورت لزوم به راحتی آنها را در اختیار داشته باشید. این امر برای سوابق تراکنش های ارز دیجیتال ذخیره شده در بلاکچین نیز صادق است.

در این مقاله می آموزید که کیف پول رمزنگاری چیست، کیف پول های دیجیتال چطور کار می کنند، چگونه بهترین کیف پول رمزنگاری را برای انتخاب کنید و سایر نکات امنیتی مهم که می تواند به ایمن نگه داشتن سرمایه و دارایی های شما کمک کند.

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال، قطعه‌ای سخت افزاری یا برنامه‌ای نرم افزاری است که با بلاکچین ها تعامل دارد و به شما امکان می دهد انواع مختلف ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم را ذخیره و معامله کنید. هر بار که خرید یا فروشی را انجام می دهید، ارز دیجیتال وارد کیف پول یا از آن خارج می شود. و وقتی معامله نمی کنید نیز در آنجا به صور ایمن نگه داشته می شود. بسیاری از کیف پول های دیجیتال، ابزار گزارش و نظارت بر سرمایه گذاری و بازار را از طریق داشبورد خود برای شما فراهم می کنند.

به طور کلی، کیف پول های دیجیتال را میتوان به دو نوع تقسیم کرد: کیف پول های گرم و کیف پول های سرد(که به عنوان کیف پول های دیجیتال سخت افزاری نیز شناخته می شوند).

کیف پول های گرم:

این دسته از کیف پول ها، نرم افزارهایی هستند که به شما در خرید، فروش و ذخیره دارایی های دیجیتال کمک می کنند.

کیف پول سرد یا سخت افزاری:

اینها اشیاء فیزیکی هستند که به شما کمک می کنند ارز دیجیتال خود را ایمن نگه دارید.

در ادامه، به مزایای هر نوع کیف پول خواهیم پرداخت.

کیف پول های دیجیتال را نیز می توان بر اساس انواع ارز دیجیتالی که می توانند ارسال و دریافت کنند طبقه بندی کرد. برای خرید و فروش بیت کوین، به کیف پول بیت کوین یا سایر کیف پول های دیجیتال سازگار با آن نیاز دارید. همین امر در مورد کیف پول اتریوم و سایر انواع ارزهای دیجیتال نیز صدق می کند.


کیف پول های دیجیتال چطور کار می کنند؟

کیف پول های دیجیتال، شما را به دنیای ارزهای رمزنگاری شده یعنی بلاکچین ها متصل می کنند. این امر به شما امکان می دهد تا با دفتر کل که تمام تراکنش های رمزنگاری را ثبت می کند، تعامل داشته باشید.

تمام کیف پول های دیجیتال با استفاده از اصول یکسانی از طریق ابزارهایی به نام کلید کار می کنند. اما همانطور که اینها کیف پول های فیزیکی نیستند، کلیدهای نیز فیزیکی نیستند.

هر روش ذخیره سازی دیجیتال دارای یک آدرس عمومی، یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی است. اینها به معنای واقعی کلمه، کلیدهایی برای ایمن سازی دارایی ها و تراکنش های آنلاین شما هستند.

آدرس عمومی چیست؟

آدرس عمومی، یک شناسه رو به بیرون برای کیف پول دیجیتال است. این شناسه، مقصد ارز دیجیتالی است که خریداری می شود. هنگام خرید ارز دیجیتال، فروشنده سابقه مالکیت را به آدرس عمومی شما ارسال می کند. معمولاً شما نیز آدرس عمومی خود را برای تراکنش ها ارائه می دهید، دقیقاً مانند اطلاعات حساب بانکی که از آن برای انتقال پول استفاده می کنید.

کلید عمومی چیست؟

این کلید، مشابه آدرس عمومی شماست، اما کاملاً یکسان نیست. کلید عمومی، تایید می کند که شما صاحب یک آدرس عمومی هستید و می توانید ارز دیجیتال را ارسال و دریافت کنید.

کلید عمومی ترکیبی از حروف و اعداد است. یک مثال از یک کلید عمومی می تواند این باشد: X8asDFk76z9T100zrU79xbM77

کلیدهای عمومی با کلیدهای خصوصی موجود در کیف پول دیجیتال مطابقت دارند، اا برخلاف جزئیات بانکی سنتی، این کلیدها هیچ اطلاعاتی در مورد صاحب کیف پول ارائه نمی دهند.

کلید خصوصی چیست؟

یک کلید خصوصی به عنوان نوعی رمزعبور برای کیف پول دیجیتال عمل می کند. رو به درون است و به کاربران امکان می دهد برای خرید، فروش و نظارت بر دارایی ها به کیف پول دیجیتال خود دسترسی داشته باشند. آن را به عنوان رمز عبور حساب بانکی خود در نظر بگیرید.


چه نوع کیف پول های دیجیتالی موجود است؟

کیف پول های دیجیتال زیادی وجود دارد. بهترین مورد برای شما بستگی به عادات تجاری شما دارد و اینکه با توجه به شرایط شما بیشترین امنیت را فراهم می کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، کیف پول های دیجیتال دارای دو نوع اصلی می باشند: کیف پول گرم(نرم افزاری) و کیف پول سرد(سخت افزاری).

هردو مزایا و معایب خود را دارند و لزوماً هنگام تشخیص اینکه کدام کیف پول دیجیتال برای شما بهتر است، پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد.

کیف پول های گرم:

کیف پول های گرم، به صورت نرم افزاری می باشند. به این معنی که کیف پولی فیزیکی نخواهید داشت که بتوانید در دستان خود نگه دارید. کیف پول های گرم، مزایای زیادی دارند که مهم ترین آنها راحتی بیشتر برای کسانی است که بیشتر تجارت و معامله می کنند. با این حال، از آنجایی که آنها یک نرم افزار دیجیتالی هستند، همیشه این خطر وجود دارد که توسط کلاهبرداران و هکرها مورد سوء استفاده قرار گیرند.

برخی از انواع کیف پول های گرم عبارتند از:

کیف پول های دسکتاپ، اینها فقط در کامپیوتر شما استفاده می شوند. این نوع کیف پول، میزان دسترسی شما و همچنین هکرها را بسیار محدود می کند. با این حال، آنها همچنان در برابر حملات سایبری آسیب پذیر هستند.

کیف پول موبایل:

اینها شبیه کیف پول های دسکتاپ هستند، اما برای استفاده از تلفن همراه بهینه شده‌اند. اگرچه فناوری اثر انگشت و شناسایی چهره در دستگاه های تلفن همراه امروزی می تواند به طور بالقوه کیف پول های همراه را کمی ایمن تر از نمونه های دسکتاپ کند، اما تهدیدات مشابهی در کمین آنها است.

کیف پول های آنلاین:

این نوع کیف پول ها شبیه برخی از بانکداری های اینترنتی هستند که با ورود به وب سایت به آنها دسترسی پیدا می کنید. این بدان معناست که شما می توانید از هر جایی با اتصال به اینترنت به دارایی های دیجیتال خود دسترسی داشته باشید. با این حال، مانند سایر پلت فرم های مشابه مبتنی بر وب، می توان آنها را نیز هک کرد و نقاط دسترسی بیشتر به طور بالقوه منجر به مشکلاتی امنیتی بیشتر می شود.

کیف پول های سرد:

کیف پول های سخت افزاری یا کیف پول های سرد، ابزارهای فیزیکی برای نگهداری سوابق خرید هستند. اینها می توانند به اشکال مختلف باشند، از جمله کیف پول کاغذی که به روشی مشابه کیف پول نقد سنتی با نگه داشتن تکه های کاغذ یا کارت هایی با کدهایی که حاوی اثبات مالکیت است، کار می کند. کیف پول های سرد دیگر می توانند مانند درایوهای USB یا برخی دیگر از سیستم های ذخیره سازی فایل فیزیکی باشند که به شما امکان خرید، فروش و نظارت بر روی کامپیوتر را می دهند.اینها معمولاً گزینه خوبی برای کسانی است که کمتر معامله می کنند.

ماهیت فیزیکی این کیف پول ها می تواند آنها را ایمن تر کند. زیرا احتمال کمتری وجود دارد که هکرها بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. البته، هنوز هم ممکن است به سرقت رفته یا گم شوند. به همین دلیل، بسیاری از مردم کیف پول سخت افزاری خود را دریک گاوصندوق یا صندوق امانات در بانک یا مکان امن دیگری نگهداری می کنند.


چگونه مناسب ترین کیف پول را انتخاب کنیم؟

تصمیم گیری در مورد نوع کیف پول به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

هر چند وقت یکبار معامله می کنید:

به طور کلی، کیف پول های گرم برای معامله‌گران فعال تر ارز دیجیتال بهتر است. توانایی ورود سریع به این معنی است که شما فقط چند کلیک و چند ضربه تا خرید و فروش ارز دیجیتال فاصله دارید. کیف پول های سرد برای کسانی که به دنبال انجام معاملات کمتر هستند، مناسب تر است.

آنچه می خواهید معامله کنید:

همانطور که قبلا نیز ذکر شد، همه کیف پول ها از همه انواع ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی کنند. با این حال، برخی از بهترین کیف پول ها قدرت معامله صدها ارز مختلف را دارند که تجربه‌ای منحصر به فرد را برای همه فراهم می کنند.

هزینه:

بررسی هزینه های مربوط به هر کیف پول بسیار مهم است. راه اندازی بسیاری از کیف پول های گرم، رایگان است، اما با هر بار معامله باید کارمزدی را پرداخت کنید. کیف پول های سرد نیز مانند هر قطعه سخت افزاری دیگری برای خرید، هزینه زیادی دارد.

امکانات:

در حالی که اصول اولیه تمام کیف پول ها یکسان است، ویژگی های اضافی می تواند به متمایز کردن آنها کمک کند. این امر به ویژه در مورد کیف پول های گرم مه بسیاری از آنها دارای ویژگی های گزارش دهی پیشرفته، بینش هایی در مورد بازار کریپتو، توانایی تبدیل ارزهای دیجیتال و موارد دیگر، صادق است. ویژگی های امنیتی نیز می تواند تمایز خوبی باشد.


نکاتی برای ایمن نگه داشتن کیف پول دیجیتالی

ممکن است بهترین کیف پول دیجیتالی موجود در بازار را داشته باشید. اما اگر نتوانید آن را ایمن نگه دارید، اهمیت چندانی نخواهد داشت.

در ادامه چند نکته امنیتی برای ارزهای دیجیتال وجود دارد که می تواند کلید محافظت از دارایی های شما باشد.

کلید خصوصی را خصوصی نگه دارید.

این یک مسئله ابتدایی است. اما به معنای واقعی کلمه می تواند کلید حفظ امنیت حساب شما باشد. مانند ایمیل، حساب بانکی و سایر اطلاعات ورودی کلیدی، کلید خصوصی خود را با هیچ کس دیگری به اشتراک نگذارید.

کیف پول سرد خود را ایمن نگه دارید:

یک کیف پول سرد چیزی نیست که بخواهید آن را تنها با نشستن در محل خود رها کنید. باید از آن در یک مکان ایمن نگهداری کنید.

یک طرح پشتیبان داشته باشید:

شاید بتوانید یک نسخه پشتیبان از کیف پول دیجیتال خود را به کسی که به آن اعتماد دارید بدهید یا آن را در جای دیگری قفل کنید.

مراقب تله های فیشینگ باشید:

از آنجایی که تجارت ارزهای دیجیتال محبوب تر شده است، روش های فیشینگ که هکرها برای سال ها از آن استفاده کرده‌اند شروعبه هدف قرار دادن معامله گران کرده‌اند. مراقبت هرگونه ارتباطی باشید که شما را مجبور به اقدام سریع یا فوری می کند. هرگز کلید خصوصی یا سایر اطلاعات امنیتی خود را از طریق ایمیل یا پیامک ارائه نکنید. اگر شک دارید، برای بررسی مجدد با ارائه دهنده کیف پول خود تماس بگیرید.

به شبکه توجه کنید:

یکی از مزایای بهترین کیف پول های دیجیتال، امکان استفاده از آنها در هر مکانی با اتصال به اینترنت است. اما شبکه های عمومی می توانند خطرناک و ناامن باشند. برای ذخیره داده های خود از ورود به شبکه های عمومی خودداری کنید. زیرا در دراز مدت ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد.

بستن