بازاریابی دیجیتال در دنیای دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ در دنیای دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ در دنیای دیجیتال

بازاریابی محصول در دنیای دیجیتال

وقتی نمی توانید در حضور مشتریان محصول خود را ارائه و عرضه نمایید چه کاری انجام می دهید؟ ما مدت طولانی است که در حال حرکت به سمت دارایی های دیجیتال هستیم،. هنگامی که شما در حال انجام فروش و بازاریابی یک محصول کاملا مجازی هستید، بهترین ابزار شما چیست؟

  • نمایش تجارت های مجازی
  • رویدادهای خصوصی مجازی
  • رسانه ها و شبکه های اجتماعی

نمایش تجارت های مجازی

بسیاری از نمایشگاه ها رویدادهای اصلی،جلسات و سخنرانی های خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه می دهند. برای جلوگیری از اشکالات فنی، این موارد اغلب از قبل ضبط می شوند، زیرا با وجود مشکلات فنی، ریسک کردن اصلا منطقی نیست. اگر در حال به اشتراک گذاری یک اجرا یا اطلاعات هستید، لطفاً از قبل موارد مورد نظر خود را ضبط کنید. با این حال، شما این گزینه را دارید که آن را به عنوان از پیش ضبط شده ارائه دهید یا به صورت mock-live نشان دهید.

عبارت mock-live، زمانی است که جلسه را از قبل ضبط می کنید اما آن به صورت زنده ارائه می دهید. معنی آن این است که ارائه دهندگان آن به صورت زنده در دسترس هستند تا پس از پایان جلسه به سوالات جواب دهند. افرادی که جلسات را تماشا می کنند، نمی دانند که جلسات از قبل ضبط شده اما می توانند با مجریان صحبت کنند.

توصیه من این است که محصول را قبل از نمایش یا در همان ابتدای نمایش اعلام کنید و سپس جلساتی را تنظیم کنید که می توانید بیشتر به محصول بپردازید. اگر بتوانید قبل از نمایش مجازی، محصول را اعلام کنید، میتوانید باعث افزایش حضور افراد در جلسه شوید.

نمایشگاه های حضوری بهتر هستند زیرا می توانید یک به یک با مردم صحبت کرده و اگر محصولتان فیزیکی است، می توانید نمایشی تعاملی داشته باشید. با این وجود، اکنون شاهدیم که تعداد بیشتری از افراد در حال ثبت نام در نمایش های مجازی و رایگان هستند، بنابراین این فرصت پیش میاید که محصول در معرض دید افراد بیشتری قرار گیرد.

رویداد های خصوصی مجازی

در صورت داشتن حساب تجاری در نرم افزار زوم(Zoom) می توانید به صورت رایگان رویدادهای خود را برگزار و مشتریان منتخب را دعوت کنید. البته سیستم عامل های دیگری نیز هستند که می توانند میزبان این امر باشند.

یکی از راه هایی که بهترین نتیجه را می دهد، راه اندازی یک سخنرانی 30 دقیقه‌ای است که در آن به مدت 30 دقیقه یا کمتر با مخاطبان صحبت می شود. پس از 30 دقیقه اول، باید توسط ابزارهای موجود در زوم شرکت کنندگان را به گروه های کوچکتر تقسیم کرد که می توان در یک فضای خصوصی تر به سوالات آنها پاسخ داد.

هنگامی که مشتریان ثبت نام می کنند، یک لینک اختصاصی دریافت می کنند که شما می توانید با استفاده از آن روند پیوستن آنها به این رویداد را پیگیری کنید. توصیه می شود برای آنها یک هدیه کوچک و یک یادداشت ارسال کنید تا به آنها یادآوری کنید تا حتماً در رویداد شرکت کنند. ارسال هدیه نیز تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

این رویدادهای مجازی به تیم فروش شما، موضوعی میدهد تا در مورد آن با مخاطبان و مشتریان بالقوه صحبت کنند و به شما نیز بستری را برای انتقال پیام خود می دهد. تنها هزینه واقعی، هزینه هدایایی است که ممکن است برای مشتریان خود ارسال کنید.

رسانه و شبکه های اجتماعی

مدت زمان زیادی است که از قدرت رسانه و شبکه های اجتماعی استفاده می شود، اما بدون امکان برگزاری جلسات حضوری، توصیه می شود که بودجه خود را صرف شبکه های اجتماعی کنید. با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید از درستی اهداف خود در معرفی محصول و یافتن مشتری بالقوه اطمینان بیشتری حاصل کنید.

به عنوان مثال، اگر میزبان یک نمایشگاه تجاری یا یک رویداد خصوصی هستید، رسانه های پولی و شبکه های اجتماعی می توانند نقش موثری در تقویت پیام شما ایفا کنند و مخاطبان را بیشتر با محصول و یا محتوای موردنظرتان آشنا کند.

نتیجه گیری

شما به عنوان یک بازاریاب محصول باید بتوانید در هر زمان و مکانی محصول خود را معرفی کنید. توانایی برقراری ارتباط به صورت دیجیتالی، رمز موفقیت در هنگام عرضه محصولات به صورت مجازی است. یافتن بهترین ابزارها برای دستیابی به مشتریان نیز بسیار مهم است.

شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن رابسانا با مجموعه خدمات تبلیغات آنلاین و اینترنتی خود در خدمت تمامی افراد دارای کسب و کار یا ارائه دهنده محصول است تا میزان درامد خود را چندین برابر نموده و کسب و کار خود را رونق بخشید.

بستن