انواع سرویس میزبانی (هاستینگ)

معرفی و بررسی انواع سرویس های میزبانی وب (هاست)

معرفی و بررسی انواع سرویس های میزبانی وب (هاست)

در مقاله قبل به صورت مختصر به معرفی و بررسی انواع سرویس های هاستینگ پرداختیم. در این مقاله نیز به طور مفصل تمام سرویس ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.
اگر تازه شروع به ساخت وبسایت کرده اید و اطلاع کافی از نحوه کار هاست ندارید در ادامه این مقاله به بررسی مفهوم میزبانی وب و مزایای آن، خواهیم پرداخت.

میزبانی وب (خدمات هاستینگ) چیست؟

اساساً میزبانی وب ، سرویسی است که توسط شرکتهای میزبان ارائه می شود. آنها فایل های  وب سایت شما را میزبانی می کنند تا در اینترنت قابل دسترسی باشند. تصور کنید که شما تعدادی فایل مختلف در رایانه خود دارید که اگر بخواهید به آنها دسترسی پیدا کنید ، کافی است فایل مورد نظر را باز کنید. اما ، اگر بخواهید این فایل را به شخص دیگری نشان دهید، وی باید در همان مکانی که حضور دارید، باشد ، سپس، در آن صورت می توانید فایل های خود را برای وی ارسال کنید. در این استعاره ، میزبان وب (Host) شما به عنوان فرستنده عمل می کنند. تمام فایل های سایت شما، در سرور شرکت میزبان ذخیره می شود. سپس ، هر زمان که بازدید کننده‌ای نام دامنه شما را تایپ کند ، سرور این فایل ها را به مرورگر وب می فرستد.

وب سایت شما فقط مجموعه ای از فایل ها و عناصر رسانه ای مختلف مانند عکس و فیلم است. بنابراین ، شما یک فضای وب سرور را اجاره کرده و تمام فایل های خود را در آنجا ذخیره می کنید. همچنین میزبان وب شما مواردی مانند تعمیر و نگهداری سرور ، پشتیبانی ، حساب های ایمیل و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد. آنها ابزاری را نیز در اختیار شما قرار می دهند که به شما امکان می دهد سرور خود را حتی بدون داشتن مهارت های فنی به راحتی مدیریت کنید.

پس از خرید یک هاست و بارگذاری فایل های سایت خود روی سرور، باید نام دامنه خود را به سمت حساب هاست خود هدایت کنید. اگر این سه مرحله را با موفقیت انجام دهید، یک وب سایت برای همه افراد در جهان خواهید داشت.

وب هاستینگ، انواع مختلفی دارد. اما تمام آنها برای وب سایت شما مناسب نمی باشد. لیست زیر را مرور کنید تا مشخص شود به چه نوع سرویس هاستینگی نیاز دارید.

 هاست اشتراکی:

میزبانی مشترک محبوب ترین شکل میزبانی است و احتمالا بهترین گزینه برای اکثر دارندگان وب سایت است. یکی از بزرگترین مزایای میزبانی مشترک ارزان بودن آن است. اگر بوده کمی دارید، باز هم می توانید از میزبانی مشترک برای خود استفاده کنید.

دلیل مقرون به صرفه بودن آن این است که شما منابع سرور را با صدها تا هزاران سایت دیگر به اشتراک می گذارید و به جای پرداخت کل هزینه سرور، فقط درصد مشخصی را پرداخت خواهید کرد.

استفاده از هاست مشترک نه تنها بسیار آسان است بلکه از آنجا که جهت مبتدیان است، یکی از ساده ترین محیط های میزبانی برای راه اندازی است.

هاست VPS:

میزبانی VPS سبک بسیار متفاوتی از هاستینگ است. زیرا از یک فرایند فنی به نام مجازی سازی برای ایجاد یک سرور اختصاصی مجازی استفاده می کند. با این وجود، همچنان منابعی که از چندین سرور فیزیکی جذب می کنید را با دیگران به اشتراک می گذارید.

بزرگترین مزیت میزبانی VPS، دسترسی به سطوح بیشتری از منابع سرور است. بنابراین، عملکرد سایت شما در سراسر جهان بهبود میابد. به علاوه، شما می توانید منابع سرور خود را به اندازه مناسب، مقیاس بندی کنید.

هاست اختصاصی:

با هاست اختصاصی، یک سرور فیزیکی کامل اجاره می کنید. این به معنی عدم اشتراک منابع با سایر کاربران است. در نتیجه، هزینه های میزبانی اختصاصی بسیار گران تر خواهد بود؛ اما داشتن یک سرور اختصاصی برای خودتان، عملکرد و ذخیره سازی باورنکردنی را به شما ارائه می دهد. به علاوه، شما می توانید سرور خود را کاملاً شخصی سازی کنید تا بتوانید از وبسایت خود بیشترین بهره را ببرید.

هاستینگ سرور اختصاصی احتمالاً تا زمانی که حجم عظیمی از ترافیک را نداشته باشد برای اکثر دارندگان وبسایت معنی نخواهد داشت.

هاست ابری:

هاست ابری از این جهت منحصر به فرد است که از سخت افزار مجازی استفاده می کند. کل هاست شما در یک فضای ابری کار میکند. این سبک نسبتاً جدیدی میزبانی به چند دلیل محبوبیت بی نظیری پیدا کرده است.

برای شروع، مقرون به صرفه است. با هاست ابری، شما فقط هزینه منابع سرور که از آن استفاده می کنید را می پردازید. بنابراین، اگر ترافیک شما ماه به ماه متغیر باشد، هزینه زیادی جهت استفاده از منابع سرور پرداخت نخواهید کرد.

همچنین هاست ابری بسیار قابل اطمینان است، اگر کلاستر سرور ابری به درستی کار نکند، سایت شما به یک سرور دیگر در شبکه منتقل خواهد شد.

اساساً میزبانی ابری نهایت انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن را به شما ارائه می دهد. به علاوه، از آپدیت های فوق العاده‌ای نیز برخوردار است و می تواند عملکرد بی نظیری به شما ارائه دهد.

مدیریت هاستینگ وردپرس

نوع نهایی هاستینگ که با آن روبرو خواهید شد، میزبانی وردپرس است که رایج ترین شکل آن، مدیریت هاستینگ وردپرس می باشد.

با استفاده از این، شما یک سرور خواهید داشت که 100% برای اجرا در وردپرس بهینه شده است. مزیت آن، ایمنی بیشتر و کمک به شما در گرفتن بهترین عملکرد از وبسایت خود است.

با مدیریت هاستینگ وردپرس، اساساً شما ، تیمی از متخصصان وردپرس را برای مدیریت سرور خود، استخدام می کنید. اگر وبسایت شما با وردپرس کار می کند و از مرحله رشد اولیه خارج شدید، سرمایه گذاری در این سبک هاستینگ ایده خوبی است.

مزایای خدمات هاستینگ وبسایت

نوع مناسب برنامه های میزبانی وبسایت می تواند امکانات زیادی را به سایت شما اضافه کند. بدون میزبان وبسایت مناسب، ممکن است وبسایت شما با سرعتی آهسته بارگیری شود،و همچنین شانس رتبه بندی و بسیاری موارد دیگر را از بین ببرد. با این حال، انتخاب یک میزبان، با کیفیت بالا می تواند به شما کمک کند تا از سرنوشت غم انگیز بالا جلوگیری کنید.

دلایل زیادی برای اهمیت میزبانی وبسایت وجود دارد. این یک سرویس با کیفیت، قابل اعتماد و حرفه‌ای است. در ادامه بزرگترین مزایای یک ارائه دهنده سرویس هاستینگ خوب که برای وبسایت شما مناسب است را مرور میکنیم.

1. بهبود عملکرد وبسایت

وقتی صحبت از موفقیت آنلاین می شود، عملکرد سایت شما بسیار مهم است. در واقع، شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه بازدید کننده را قبل از ترک کردن وبسایت جلب کنید، در غیر اینصورت دیگر هرگز به وبسایت شما باز نخواهند گشت. اگر وبسایت شما با سرعتی آهسته بارگیری شود، مخاطب منتظر نخواهد ماند.

نه تنها این، بلکه عملکرد سایت شما بر رتبه بندی موتور جستجو نیز تاثیر میگذارد. با بارگیری اهسته، سایت شما در معیار تجربه کاربر، ضعیف ارزیابی می شود، که می تواند رتبه وبسایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

با داشتن یک میزبان وبسایت با کیفیت بالا، سرعت بارگیری برای شما مشکلی ایجاد نمی کند. اکنون، شما می توانید میزبانی با عملکرد بسیار بالا داشته باشید. اگر وبسایت شما به خوبی بهینه سازی نشده باشد، هنگامی مشکل بارگیری آهسته وبسایت خود را برطرف کردید، می توانید وبسایت خود را سریع تر مشاهده کنید.

2. پشتیبانی فنی برجسته

اگر محصولات یا خدمات را از طریق وبسایت خود ارائه می دهید، به اهمیت پشتیبانی به موقع و مفید از مشتری واقف هستید.

تصور کنید در وسط یک راه اندازی بزرگ هستید؛ همه چیز به خوبی پیش می رود تا اینکه وبسایت شما به طور مرموزی آفلاین می شود، چه کاری انجام می دهید؟، هر لحظه که آفلاین هستید برای شما هزینه دارد. در این صورت شما می توانید به کارمندان پشتیبانی ارائه دهنده خدمات میزبانی خود مراجعه کنید و آنا در اسرع وقت می توانند وبسایت شما را دوباره آنلاین کنند.

اگر خودتان مهارت فنی ندارید، ارائه دهنده میزبانی شما مانند عضوی از تیم فنی است که هرگز نداشته‌اید.

3. آدرس ایمیل مرتبط با دامنه

اگر می خواهید حرفه‌ای به نظر برسید، به یک آدرس ایمیل نیاز دارد که از نام دامنه شما استفاده می کند.

هنگامی که از یک ارائه دهنده خدمات میزبان وب با کیفیت استفاده می کنید، توانایی ایجاد آدرس ایمیل مخصوص به دامنه را خواهید داشت. برخی از میزبان ها شما را به یک ایمیل محدود می کنند، در حالی که برخی دیگر به شما امکان می دهند تا تعداد نامحدودی آدرس ایمیل ویژه دامنه ایجاد کنید.

این مسئله به شما امکان می دهد هنگام ارتباط با افراد از طریق وبسایت خود، حرفه‌ای به نظر برسید. همچنین اکثر میزبان ها تعدادی از ابزارهای مدیریت ایمیل را نیز در خود دارند. به عنوان مثال، شما می توانید ایمیل ها را بررسی،ارسال و دریافت کنید، همچنین نحوه ارسال و دریافت ایمیل ها را تنظیم کنید.

4. بهبود امنیت وبسایت

امنیت وبسایت نکته‎‌ای است که بسیاری از دارندگان وبسایت هرگز به آن فکر نمی کنند. اگرچه داشتن یک وبسایت 100% ایمن، غیر ممکن است. شما نمی توانید از همه مسائلی که وبسایت شما را تهدید می کند با خبر شوید، اما می توانید تا حد امکان اقداماتی را جهت امنیت وبسایت خود انجام دهید.

پایه و اساس امنیت وبسایت با ارائه دهنده خدمات میزبانی شما آغاز می شود. زیرا جایی است که تمام فایل های وبسایت شما در آنجا ذخیره می شود. یک میزبان با کیفیت دارای چندین سطوح امنیتی مختلف است.

برای مبتدیان، یک مرکز اطلاعات فیزیکی و واقعی وجود دارد که از آن محافظت می شود. به این صورت شما از محافظت هرگونه فایروالی که بر روی سرورها است برخوردارید. در نهایت، با توجه به نوع خدمات میزبانی وب شما و اقدامات امنیتی در نظر گرفته شده، از وبسایت شما در برابر دیگر وبسایت ها با استفاده از همان سرور محافظت می شود.

همانطور که متوجه شدید، مراحل زیادی برای ایمن سازی سایت شما انجام می شود و شما با توجه به گزینه هایی که در اختیار دارید، می توانید امنیت وبسایت خود را تامین کنید. این موارد شامل قفل کردن صفحه ورود به سیستم، نصب نرم افزار اسپم(هرزنامه)،تغییر مجوزهای کاربر یا نصب افزونه های امنیتی برای کمک به افزایش ایمنی است.

اگر میزبان از به صورت منظم از وبسایت شما، نسخه پشتیبان بگیرد؛ شاید هرگز نیازی به استفاده از آنها نداشته باشید، اما اگر سایت شما هک شود، می توانید به جای شروع کار از ابتدا، به نسخه قبلی سایت خود بازگردید. اگر به طور تصادفی با ویرایش هر یک از فایل های اصلی سایت خود را از بین ببرید، این موارد کفید خواهند بود. به جای عیب یابی هر چیز کوچکی، می توانید سایت خود را به نسخه پشتیبان بازگردانید.

5. قابلیت اطمینان بالا

وقتی می خواهید یک شرکت میزبان مناسب را پیدا کنید، احتمالاً با اصطلاح Uptime مواجه شده‌اید که در واقع بسیار مهم است. Uptime یا زمان بالا بودن، به این معنی است که وبسایت شما در واقع چقدر آنلاین خواهد بود.

اکثر میزبان ها در قرارداد میزبانی، بندی دارد که درصد زمان آنلاین بودن سایت شما را مشخص می کند. برای اکثر شرکت های میزبان این مقدار 99.9% است. این مقدار ناچیز، مدت زمانی است که سایت شما به علت تعمیر، نگهداری و بروزرسانی، آفلاین می باشد.

اگر به دلیل زمان بالا بودن، میزبان خود را انتخاب کرده‌اید، باید مطمئن شوید که این ادعا معتبر است. حتی برخی از میزبان ها در هر زمانی که سایت شما خارج از ضمانت باشد، مبلغی را جه خسارت به شما پرداخت می کنند.

صرف نظر از آن، یک شرکت میزبانی با uptime بالا می تواند برای نتیجه نهایی شما بسیار مفید باشد. به هرحال، وقتی سایت شما آفلاین است، مردم نمی توانند محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند.

با توجه به نکات فوقف میزبان وب مناسب می تواند مزایای زیادی را برای وبسایت شما به همراه داشته باشد. در حالی که میزبان نامناسب میتواند موفقیت شما را بسیار دشوارتر کند.

بستن