وب سایت موسیقی

طراحی وب سایت محتوای صوتی(موسیقی)

طراحی وب سایت محتوای صوتی(موسیقی)

اگر می خواهید، حرفه‌ای به نظر برسید، با طرفداران خود تعامل داشته باشید و اجراهای زنده بیشتری ارائه دهید؛ ایجاد یک وبسایت به منظور به اشتراک گذاشتن موسیقی خود، ضروری است.

در مرحله بعدی، می توانید وب سایت خود را طوری طراحی کنید که برند موسیقی شما را به خوبی منعکس کند. برای انجام این کار، تصاویر را اضافه کرده،سپس فونت ها و رنگ ها را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید که برای همه آنها محتوای مناسب در نظر گرفته‌اید.

پس از انجام تمام اقدامات فوق، می توانید وب سایتی ایجاد کنید که ساده و جذاب باشد. وب سایتی که در دستگاه های تلفن همراه به خوبی کار کرده و امضای منحصر به فرد شما را در خود دارد.

چگونه می توان به ایجاد یک وب سایت موسیقی پرداخت؟ برخی از اصول طراحی وب سایت موسیقی که می توانید در وب سایت خود اعمال کنید را بررسی می کنیم:

عکس های حرفه‌ای تهیه کنید

گرفتن کردن چند عکس حرفه‌ای از خود یا گروه موسیقی که در آن فعالیت می کنید، بسیار با ارزش است. باید عکس های متنوعی را با روش های مختلف تهیه کنید. بعضی از آنها باید با فاصله زیاد و برخی دیگر باید به سبک پرتره مانند عکس چهره باشند. برای شروع ایجاد یک وب سایت موسیقی به این موارد نیاز دارید. شما از این عکس ها استفاده های بی شماری خواهید کرد، مانند پس زمینه، بخش ها و تصاویر هدر

همچنین به داشتن عکس های خوب و حرفه‌ای در حوزه محتوا نیز احتیاج دارید.

هنگامی که عکس های حرفه‌ای و پایدار دارید، می توانید از آنها در وب سایت و شبکه های اجتماعی خود نیز استفاده کنید. این به برند شما حس تداوم و اعتماد می بخشد.

یک عکس غیر حرفه‌ای یا عکسی که به خوبی ویرایش نشده باشد، خیلی سریع باعث برداشت های منفی از شما می شود.

یک قالب مدرن برای وب سایت خود انتخاب کنید

بهترین تم های وب سایت موسیقی اغلب دارای پس زمینه های ساده، با محتوای سفارشی متناسب با شخصیت و روحیه موسیقی شما هستند.

به عنوان یک فرد خلاق، باید قالبی تمیز و ساده انتخاب کنید که فضای کافی برای محتوا را فراهم کند.

با استفاده از یک قالب، دیگر نگران ایرادات پیش بینی نشده و یا عدم انطباق با تلفن همراه را نخواهید داشت. تصور کنید که این یک ساختار کلی است. با توجه به این شرایط، شما می توانید ظاهر دلخواه خود را طراحی و ایجاد کنید.

در مرحله بعد، با اضافه کردن بخش ها، سازمان وب سایت خود را بر اساس هر صفحه متمرکز کنید. در هر بخش نیز می توانید محتوای خود را اضافه کنید و تصاویر، متن، موسیقی و فیلم های خود را در کنار هم یا در عرض صفحه به صورت کامل قرار دهید.

هنگامی که محتوای شما در قالب مورد نظرتان قرار گرفت، می توانید به قسمت های جالب توجه هر صفحه با جزئیات بیشتر بپردازید.

یک فراخوان عمل(call – to-action) روشن اضافه کنید

وقتی کسی به وب سایت هنری شما دسترسی پیدا می کند، مطمئن شوید که فوراً توجه او را جلب می کنید. درباره آنچه تبلیغ می کنید تصمیم بگیرید و برای انعکاس آن یک فراخوان عمل اضافه کنید.

این مورد می تواند یک آهنگ که اخیراً منتشر شده یا یک ویدیو جدید باشد.

ابتدا متن خود را قرار دهید، سپس دکمه‌ای را که می خواهید افراد روی آن کلیک کنند را قرار دهید، این کار باعث جلب توجه بازدید کنندگان شما می شود.

برای سبک دادن به فراخوان به عمل، دکمه را از صفحه بیرون بیاورید یا یک طرح براق یا تمام رنگی برای آن در نظر بگیرید. این کار باعث برانگیختن حس کنجکاوی افراد و کلیک بر روی آن می شود.

از رنگ های منسجم استفاده کنید

دقیقاً مانند آنچه در هنگام طراحی جلد آلبوم انجام می دهید، مطمئن شوید که رنگ وب سایت شما با گروه و برند شما مطابقت داشته باشد.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید. به تصویر اصلی خود نگاه کنید و چند رنگ را از آن انتخاب کنید. به عنوان یک قانون کلی، به 3 رنگ پایبند باشید. اصلی ترین رنگ است که موسیقی شما را انتقال می دهد. یک رنگ قرمز روشن برای یک گروه موسیقی پاپ یا شاید یک آبی متوسط برای یک گروه موسیقی ایندی راک.

سپس، یک رنگ ثانویه متضاد انتخاب کنید، که در برابر رنگ اول خودنمایی کند. آبی و قهوه‌ای ممکن است به خوبی با هم ترکیب شده و احساس کلی را منتقل کنند، یا اینکه یک سفید تمیز باعث موج دار شدن چیزها می شود.

در آخر، رنگ سوم را به عنوان رنگ تاکید انتخاب کنید. این رنگ، دو رنگ دیگر را به هم نزدیک کرده که می توانید از آن برای نوشتن متن های خود استفاده نمایید.

همچنین می توانید از این سه رنگ به عنوان رنگ زمینه خود استفاده کنید و سیاه یا سفید ساده را برای متن خود در نظر بگیرید.

تایپوگرافی خوب انتخاب کنید

متن های زیادی در وب سایت شما وجود دارد خواهد داشت، مانند توضیحات آلبوم و موارد دیگر. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که از یک فونت خوانا استفاده می کنید.

این بدان معناست که فونت محتوای اصلی شما باید ساده و واضح باشد. برای اطمینان از اینکه متن شما خوانا است، رنگی را انتخاب کنید که واقعاً از رنگ پس زمینه شما متمایز باشد.

رنگ سیاه بر روی سفید یک مثال کامل است، اما هر رنگ تیره بر روی زمینه روشن تر، احتمال خوانایی متن شما را افزایش می دهد.

یک قانون دیگر که در هنگام تایپوگرافی باید رعایت شود، سازگار نگه داشتن امور است. یک فونت برای محتوا انتخاب کنید و از آن در سراسر وب سایت خود ایستاده کنید. متن خود را به سمت چپ تراز کنید، زیرا افراد هنگام خواندن آن بیشتر عادت دارند، از استفاده از همه حروف های بزرگ پرهیز کنید و از حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید.

مسیریابی واضحی ایجاد کنید

بسیار مهم است که پیمایش و مسیر یابی را در وب سایت خود سهولت بخشید.

منوی اصلی خود را به مهمترین موارد محدود کنید. می توانید تعداد زیادی صفحه داشته باشید، اما آنها را به گونه‌ای سازماندهی کنید که در منوی اصلی حداکثر هشت صفحه وجود داشته باشد. شما می توانید یک صفحه فروشگاهی ایجاد کنید که شامل تعدادی زیر صفحه برای هر یک از آلبوم های شما باشد.

هر بخش باید یک هدف مشخص داشته باشد. به این ترتیب، بازدید کنندگان شما می توانند به سرعت جستجو کنند، آنچه را که می خواهند، یافته و با این تصور که وب سایت شما به زیبایی سازمان یافته است، به آن اعتماد کنند.

وب سایتی واکنش گرا برای تلفن های همراه طراحی کنید

بسیاری از افراد وب سایت شما را بر روی یک دستگاه تلفن همراه مشاهده می کنند. برای آسان کردن این مورد، از قالبی که به طور خودکار با اندازه های مختلف صفحه نمایش، سازگار می شود، استفاده کنید. سپس، به نوع محتوایی که اضافه کرده‌اید فکر کنید.

اگر تعداد زیادی محتوای چند رسانه‌ای دارید که ممکن است آپلود آنها به کندی(از طریق اتصال غیر وای فای) انجام شود، به خاطر داشته باشید که می توانید آنها را به صفحه دیگری منتقل و یا در چندین صفحه تقسیم کنید.

شما تصویری را برای هدر اصلی انتخاب خواهید کرد که در اطراف لبه ها مقداری فضای آزاد داشته باشد، به طوری که بتوان از آن به عنوان یک تصویر افقی(روی صفحه کامپیوتر) و یک تصویر عمودی( در تلفن همراه) استفاده کرد.

برای طرفداران و صنعت خود محتوا داشته باشید

برای ایجاد یک وب سایت موسیقی کاملاً حرفه‌ای، باید مطالب مناسبی را برای مخاطبان خود تولید و منتشر کنید.

برای طرفداران خود، یک وبلاگ جهت انتظار اخبار ایجاد کنید و به طور مستمر آن را با متن و تصاویر مختلف به روز کنید.

وبلاگ را توجه به الگوهای مدرن، قالب بندی و تنظیم کنید. همچنین می توانید خلاصه مطالب را جهت طولانی نشدن صفحات اضافه کنید. این نوع محتوا طرفداران جدید را جذب و طرفداران قدیمی را برای دیدن مطالب جدید کنجکاو می کند.

اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی محتوای حرفه‌ای برای افرادی که از وب سایت شما بازدید میکنند، تولید و در نظر گرفته‌اید. می توانید یک بیوگرافی کوتاه از خود به علاوه بهترین آهنگ ها، ویدیو و نقل قول های خود را در یک صفحه اختصاصی منتشر کنید.

داستان خود را تعریف کنید

موسیقی یک چیز کاملاً شخصی است. برای همراهی با این موضوع، سعی کنید لحن صدا و نظرات شخصی خود را در محتوای وبسایت خود حفظ کنید. بازدید کننده باید در طی مدت کوتاهی پس از مشاهده وب سایت شما، متوجه شود که شما چگونه شخصیتی دارید.

اگر شوخ طبع یا جدی هستید و موسیقی شما نیز این مسئله را منعکس می کند، از همان لحن در نوشتن بیوگرافی هنری، در توصیف سبک موسیقی و در نمایش عکس های خود استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید، مخاطبان درک می کنند که، هدف شما از نوشتن و انتشار محتوا در وب سایت خود، صرفاً برقراری ارتباط است و قصدی برای تبلیغ کارهای خود ندارید. در صورت رعایت این موارد، شانس بیشتری برای ایجاد آثار ماندگار خواهید داشت.

فروش مستقیم به طرفداران

سرانجام، در وب سایت موسیقی خود به طرفداران، راهی برای حمایت از آثارتان بدهید. نیازی نیست که خیلی پرفروش باشید، اما چندین روش مختلف را علاوه بر گوش دادن به موسیقی، برای خرید آن نیز در نظر بگیرید.

اکنون ایده های خوبی در خصوص تولید محتواهای مناسب و محل قرار گیری آنها فرا گرفته‌اید.

یک قالب تمیز، تصاویر زیبا، به علاوه رنگ هایی که به خوبی متناسب با یکدیگرند، متون و عکس های شما را به صورت زیبا و حرفه‌ای در یک وب سایت قرار می دهد.

بستن