وب سایت دارویی

طراحی وب سایت دارویی – بهداشتی

طراحی وب سایت دارویی – بهداشتی

امروزه، داشتن یک وب سایت جذاب برای همه صنایع به یک امر ضروری بدل شده و مشاغل مرتبط با مراقبت های بهداشتی و دارویی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در بسیاری از موارد، یک وب سایت، چهره آنلاین کسب و کار شماست.

بسیار مهم است که شرکت یا سازمان خود را آینده نگر و کارآمد معرفی کنید. یکی از بهترین راه های ممکن برای انجام این کار، ارائه بهترین تجربه ممکن به مصرف کننده و بیمار می باشد.

در این مقاله چند نکته مهم جهت ایجاد وب سایتی که باعث مشارکت و تعامل بهتر می شود را مرور خواهیم کرد.

با اسم خود شروع کنید

مطمئن شوید که به محض بارگذاری وب سایت، نام شرکت یا برند شما به وضوح قابل تشخیص باشد تا بازدید کنندگان بلافاصله آن را مشاهده کنند. طراحی وب سایت شما باید متمم لوگوی شرکت شما باشد و شعار تبلیغاتی شرکت شما نیز باید شفاف و مشخص باشد. لوگو و شعار تبلیغاتی بسیار مهم هستند زیرا بازدید کنندگان به جای جستجوی سایر شرکت های دارویی، مستقیماً نام وب سایت شما را در مرورگر خود تایپ می کنند که این مسئله باعث افزایش قابل توجه آمار بازدید وب سایت شما می شود.

طراحی شما باید واکنش گرا باشد

امروزه، اغلب افراد از تبلت و تلفن های همراه خود برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند، به همین دلیل، انعطاف پذیری به عنوان اصلی ترین منبع جذب ترافیک در نظر گرفته می شود. کاربران این روزها از منابع مختلفی به وب سایت ها دسترسی پیدا می کنند و شما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای مشاهده در هر دستگاهی بهینه شده است.

با ایجاد یک وب سایت واکنش گرا می توانید مطمئن باشید که طراحی وب سایت شما به خوبی در هر دستگاهی قابل مشاهده است. اگر وب سایت شما هنوز واکنش گرا نیست، در حال از دست دادن حدود نیمی از بازدید کنندگان خود هستید. علاوه بر این، گوگل با بروز رسانی الگوریتم خود، به وب سایت های واکنش گرا و سازگار، رتبه بالاتری را اختصاص می دهد و وب سایت هایی که سازگار و واکنش گرا نیستند را از نتایج خود حذف می کند.

مردم را منتظر نگذارید

وب سایت شما یک اتاق انتظار در مطب دکتر نیست. راندمان و بهره‌وری، در صنایع بهداشتی و دارویی بیش از هر صنعت دیگری اهمیت دارد. شما باید بتوانید بازدید کنندگان را متقاعد کنید که برند شما دارای محصولات،خدمات و مراقبت های برتر نسبت به سایر برند هاست. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با حداکثر در حال اجرا است تا به کاربران نشان دهد که شما از سایرین جلوتر هستید و بهترین اقدامات را در جهت تامین منافع آنها انجام می دهید. حتی زمان بارگذاری 2 تا 3 ثانیه‌ای نیز می تواند کاربران را دلسرد کرده و به سمت دکمه بازگشت سوق دهد.

از رنگ های الهام بخش استفاده کنید

رنگ ها مستقیماً بر روحیه و احساسات تاثیر می گذارند. همچنین، رنگ ها در سطح ناخودآگاه، شخصیت و فرهنگ شما را بیان می کند. اطمینان حاصل کنید که طرح رنگ و وب سایت شما بیان کننده هدف و تخصص شماست. در حالت ایده‌ال، شما باید پالت رنگی را انتخاب کنید که شامل رنگ های آرامش بخش و جذاب باشد تا بدینوسیله بتوانید اعتماد بازدید کنندگان را نسبت به محصولات و خدمات خود جلب کنید. اطمینان حاصل کنید که پیمایش وب سایت، فراخوان تماس و سایر عناصر مرتبط، فریبنده بوده و یافتن آنها نیز آسان است.

اطلاع و آموزش دهید

امروزه شرکت های دارویی بیشتری از قدرت و تاثیر بازاریابی محتوا استقبال می کنند. علاوه بر مصرف کننده ها، که به دنبال اطلاعات هستند، بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نیز به دنبال مشاوره و اطمینان هستند. مطمئن شوید که وب سایت دارویی شما برای جذب بازدید کنندگان دارای محتوای مفید و آموزشی می باشد. پاداش یک وب سایت موفق به شما، مشتریانی شایسته تر و هدفمندتر است.

بگذارید پیمایش(Scroll) کنند

امروزه، کاربران بیشتر تمایل دارند پیمایش کنند تا اینکه صفحه به صفحه کلیک کنند. بسیاری از افراد می خواهند پیام های مهم و گزینه های CTA را جهت اطمینان از مشاهده کاربر در بالای صفحات قرار دهند اما ارائه اطلاعات بیش از حد و یکباره، روش مناسبی برای دستیابی به یک وب سایت موفق نیست. یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه شود این است که، باید به بازدید کنندگان اجازه داد که خودشان مزایای برند شما را کشف و تجربه کنند.

همانطور که گفته شد، اگر بازدیدکنندگان دلیل قانع کننده‌ای برای پیمایش نداشته باشند، ممکن است بقیه صفحات شما را مشاهده نکنند. برای تشویق به تعامل و جلب توجه و کنجکاوی عمیق افراد به وب سایت خود، یک شعار تبلیغاتی جذاب داشته باشید.

سازماندهی بسیار مهم است

وب سایتی که دارای یک سیستم مسیریابی و طراحی گیج کننده است، باعث تقویت بی اعتمادی و دلسردی کاربران می شود. وب سایت شما به مسیریابی واضح و طراحی فریبنده به همراه با پیام ها و اطلاعاتی که مستقیماً در مورد اهداف و نیازهای بازدید کنندگان صحبت می کند، نیاز دارد. زمانی که موارد ذکر شده را مشخص کردید، اطمینان حاصل کنید که طرح شما واضح تر و جذاب تر از دیگران است. این عوامل باعث ایجاد یک تجربه کاربری عالی برای کاربر می شود. شما باید محل قرار گیری، رنگ ها و اندازه عناصر مختلف را آزمایش و ترکیب کرده تا بتوانید مناسب ترین حالت را برای وب سایت خود پیدا کنید.

به صورت آنلاین یافته شوید

اگر هنگام تعیین چارچوب وب سایت خود، بهینه سازی موتورهای جستجو را نیز به خاطر داشته باشید، نتیجه بسیار مطلوبی برای شما به همراه خواهد داشت. قطعاً نسبت به محتوای وب سایت شما، چیزهای بیشتری جهت بهینه سازی موتورهای جستجو وجود خواهد داشت؛ اما با ایجاد یک زیرساخت قوی، می توانید احتمال موفقیت خود را به نسبت قابل توجهی افزایش دهید. از کلمات کلیدی مبتنی بر مکان را در عنوان ها، برچسب ها، توضیحات متا، آدرس وب سایت و اولین و آخرین پاراگراف های هر صفحه استفاده کنید. در هر صفحه یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهید تا موتورهای جستجو به وضوح هدف شما را درک کرده و رتبه مناسبی را به وب سایت شما اختصاص دهند.

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

حتی در موارد نظارتی نیز اجتناب از شبکه های اجتماعی اشتباه است. شبکه های اجتماعی یک روش قدرتمند برای ساختن برند، تعامل با مخاطبان هدف و کشف نیازها و اهداف آنها می باشد. با معرفی سازمان خود به عنوان یک تجارت پیشرو و دوری کردن از موضوعات بحث برانگیز، می توانید از بروز هرگونه ریسک و خطری در این فضا جلوگیری کنید. به اشتراک گذاری محتوای مرتبط و با کیفیت به شما کمک می کند تا افزایش تعداد دنبال کنندگان ، آنها را به سوی وب سایت خود هدایت کنید.

از گروه های مختلف پشتیبانی کنید

بسیاری از برند های دارویی نیاز به جلب نظر مصرف کنندگان و ارائه دهندگان خدمات پزشکی دارند. اطمینان حاصل کنید که هر دو گروه با برند شما هم سو هستند و تجربیات بی نظیر و منحصر به فردی را برای گروه های هدف فراهم کنید. ارائه دهندگان خدمات پزشکی به حقایق و اطلاعات بالینی جهت اطلاع از عوارض جانبی و تجویز مناسب، علاقه بیشتری دارند. باید مطمئن شوید که این اطلاعات تا حد ممکن واضح و خلاصه است. از طرفی دیگر، مصرف کنندگان تمایل دارند که بیشتر از تجربه دیگران اطلاع یابند که می توان از تصاویر قوی و با کیفیت جهت کمک به آنها در درک بهتر اطلاعات استفاده کرد. همچنین، وب سایت شما باید به روشی دوستانه و جذاب به سوالات بازدید کنندگان پاسخ دهد.

طراحی وب سایت دارویی خود را عملی کنید

با استفاده از این نکات، شما می توانید بهترین چهره را از وب سایت و برند خود در جهان آنلاین قرار دهید و ارتباط خود را با جامعه هدف بهبود و افزایش دهید. هرگز نباید طراحی وب سایت را نادیده گرفت، به ویژه هنگامی که شرکت های دارویی دیگر همچنان به افزایش آگاهی از برند و بهینه سازی موتورهای جستجو ادامه می دهند.

بستن