وب سایت حراجی

طراحی وب سایت حراج

طراحی وب سایت حراج

آیا دوست دارید یک وب سایت حراج کالا و اجناس داشته باشید؟

شما می توانید یک وب سایت عمومی مانند eBay ایجاد کرده یا می توانید بر روی موارد گسترده و تخصصی تری تمرکز کنید.

همچنین می توانید به مشتریان خود اجازه دهید که محصولات خود را در وب سایت شما عرضه کرده و سپس درصدی از سود حاصل از فروش محصول را دریافت کنید.

ممکن است با خود فکر کنید که من قبلا هیچ وب سایتی را راه اندازی نکرده‌ام و دانش فنی و تجربه‌ای در این زمینه ندارم، چطور می توانم این کار را شروع کنم؟

ما در این مقاله، شما را به صورت مرحله به مرحله با جزئیات یک روش نسبتاً آسان و کم هزینه برای ایجاد و اجرای یک وبسایت حراج موفق راهنمایی می کنیم.

چیزهایی که برای ایجاد یک وب سایت حراج نیاز دارید:

مانند اکثر وب سایت ها، شما باید قبل شروع به ساخت وب سایت مورد نظر خود، باید چند مورد را در نظر داشته باشید. این موارد به شما امکان می دهند که محتوای مشخصی را در اختیار داشته باشید تا به محض فعال شدن وب سایت، بتوانید از آنها در محل مناسب استفاده کنید.

توصیه می شود قبل از ایجاد و راه اندازی وب سایت خود، موارد زیر را تهیه کنید

محتوای وب سایت:

شما به مقداری محتوا برای افزودن به قالب وب سایت خود نیاز خواهید داشت. این محتوا شامل مواردی مانند صفحه «درباره ما»، برخی اطلاعات تماس، انواع محصولات حراج شده و صفحه سوالات متداول است. همچنین ممکن است بخواهید شرایط خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی را نیز به وب سایت خود اضافه کنید. این مطالب باید نوشته شده و آماده استفاده باشد.

تصمیم بگیرید که به چه نوع وب سایت حراجی تمایل دارید

شما باید یک نوع وبسایت حراج را در نظر گرفته باشید. آیا این وبسایت برای استفاده شخصی شما خواهد بود؟ آیا برای کسب و کارهای کوچک است یا سازمان های غیر انتفاعی؟ اینها مواردی هستند که باید قبل از شروع بقیه مراحل در نظر گرفته و مشخص شوند.

حراج محصولات

وقتی تصمیم گرفتید که به چه نوع وب سایت حراجی تمایل دارید، باید مطمئن شوید که محصولات خاصی را آماده کرده‌اید. داشتن این موارد از قبل به شما امکان می دهد بلافاصله حراج های زنده را در وب سایت خود آغاز کنید.

مراحل ساخت وب سایت حراجی

اکنون که از مطالب فوق اطلاع یافتید، می توانید بقیه مراحل ایجاد وب سایت حراج را شروع کنید. انجام این مراحل به ترتیب این مقاله، به شما امکان می دهد تا با روشی موثر و مناسب وب سایت حرجی خود را ایجاد و راه اندازی کنید.

نام دامنه و میزبان(هاست) وب سایت خود را مشخص کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که نام دامنه مورد نظر خود را پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که، نام دامنه همان چیزی است که وب سایت شما را نمایش می دهد و افراد با توجه به آن در نتایج جستجو، وبسایت شما را تشخیص میدهند.

نام دقیق دامنه مورد نظر خود را جستجو کنید. اگر نام مورد نظر شما قبلاً گرفته شده باشد، باید نام های دیگری را در نظر گرفته و بررسی کنید. همچنین می توانید از دیگر پسوندهای دیگر برای نام دامنه خود استفاده کنید؛ زیرا بسیاری از این موارد در دسترس هستند.

هنگامی که نام دامنه خود را بدست آوردید، نوبت به یافتن میزبان وبسایت است. شما با انتخاب های زیادی روبرو خواهید شد، که دارای مزایا و معایب مختلفی هستند؛ با این حال، به یاد داشته باشید که باید میزبانی را انتخاب کنید که علاوه بر اعتبار و قیمت مناسب، هر آنچه را که برای ساختن وب سایت حراج خود نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهد.

از وردپرس(WordPress) استفاده کنید

اکنون که نام دامنه مورد نظر خود و میزبان وب مناسبی را بدست آوردید، وقت آن است که سیستم مدیریت محتوا(CMS) مورد نظر خود را برای ایجاد وب سایت حراج انتخاب کنید. چندین نوع سازنده وبسایت حراجی مختلف وجود دارد، اما توصیه می شود برای ساخت وب سایت خود از وردپرس استفاده کنید.زیرا وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است. به این معنا که هرکسی می تواند در آن مشارکت کند، به همین دلیل شما هرگز دچار کمبود منابع و آموزش در فرایند ساخت وب سایت نخواهید شد.

علاوه بر این، وردپرس بسیار کاربرپسند و مقیاس پذیر است و شما قادر خواهید بود که یک وب سایت بزرگ ایجاد کنید و بدون هیچ مشکلی به رشد خود ادامه دهید. همچنین، وردپرس بسیار ایمن است.

مطمئناً شما تمایل دارید که برای تامین امنیت سایت خود، اقدامات خاصی را انجام دهید، اما این سیستم عامل نیز امنیت بالایی برخوردار است.

سر انجام، نصب وردپرس سریع و آسان است. می توانید آن را به صورت دستی نصب کنید یا از روش های مختلفی که میزبان وب ارائه می دهد، استفاده کنید. در هر صورت سیستم مدیریت محتوا را به سرعت و به راحتی نصب خواهید کرد و می توانید در مدت زمان کوتاهی شروع به طراحی و ساخت وب سایت کنید.

انتخاب سبک یا تم(theme) وردپرس مناسب برای وب سایت حراج

وردپرس چندین تم شگفت انگیز را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد یک وب سایت حراج استفاده کنید. تعدادی از تم های مناسب را با هم بررسی می کنیم:

Adifier

Adifier یک قالب وردپرس است که به طور خاص برای وبسایت های حراج ساخته شده است. این تم با امکانات و ابزارهای کاربردی داخلی ساخته شده است. شاید یکی از بهترین مزایای آن، این است که دارای 14 قالب از پیش ساخته شده است که می توانید از آنها برای راه اندازی یک وب سایت حراج استفاده کنید. با هزاران روش جهت کسب درآمد، این یک تم ایده آل برای بسیاری از شرایط است.

AdForest

تم AdForest یکی دیگر از علی ترین موارد برای وب سایت حراج است. این تم، گزینه های رنگ و استایل زیادی را برای شما فراهم می کند. همچنین به شما امکان می دهد که وب سایتی سازگار با تلفن همراه را طراحی و ایجاد کنید. AdForest دارای نقشه گوگل یکپارچه سازی شده است که به شما اجازه می دهد محصولات مورد نظر خود را به را سرعت تنظیم کرده و به راحتی به فروش برسانید.

به اشتراک گذاری وب سایت حراج خود

بعد از اینکه با موفقیت یک وب سایت حراج را ایجاد کردید. زمان آن فرا رسیده است که آن را در دسترس مردم قرار دهید. چندین روش عالی به این کار وجود دارد که با هم بررسی می کنیم:

استفاده از شبکه های اجتماعی جهت هدایت ترافیک

در همه شبکه های اجتماعی خود مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و غیره پست بگذارید. می توانید با تبلیغ وب سایت خود و قرار دادن لینک آن، به سرعت به مخاطبان گسترده‌ای دسترسی پیدا کنید.

همکار و مشارکت کنید

چندین سازمان را که علاقه مند به همکاری با شما هستند را پیدا کنید. اگر وب سایت حراج شما بیشتر محلی باشد، این مسئله اهمیت و تاثیر بیشتری خواهد داشت. به این صورت می تواند با سازمان های مختلف جهت جذب مخاطبان بیشتر همکاری کنید.

بازاریابی

به احتمال زیاد شما مدتی را برای تهیه یک لیست از مخاطبین مورد نظر خود صرف کرده‌اید. اکنون باید به لیست خود پرداخته و به بازاریابی مشغول شوید. با ارسال ایمیل، پیام کوتاه و یا حتی تماس تلفنی، به معرفی وب سایت خود بپردازید و افراد را نسبت به مشاهده محصولات وب سایت خود ترغیب کنید.

پست های وبلاگ

ایجاد پست های وبلاگ، یک روش عالی برای افزایش بازدید در هر سایت است. هنگام ایجاد یک وب سایت حراج، باید یک بخش وبلاگ نیز داشته باشید. می توانید در وبلاگ خود، در مورد حراج های آتی، محصولات، نحوه دریافت و موارد دیگر صحبت کنید. این پست ها را نیز باید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

چطور می توان از وب سایت حراج استفاده کرد

شما می توانید از وب سایت حراج جدیدی که ایجاد کرده‌اید برای موارد مختلفی استفاده کنید. در ادامه چندین پیشنهاد را بررسی می کنیم:

حراج محلی

برگزاری حراجی های محلی در وب سایت خود راهی عالی برای کسب اعتبار در جامعه محلی خود است. می توانید به افراد اجازه دهید که محصولات خود را جهت فروش در وبسایت شما قرار دهند و درصدی از سود فروش را به شما پرداخت کنند.

وب سایت حراج اتومبیل

این مورد به مقداری کار و تحقیق بیشتری نیاز دارد. با این حال، وب سایت های حراج خودرو دارای محبوبیت زیادی در سطح جهانی، هستند. این یک روش عالی برای مردم جهت دسترسی به وسیله نقلیه در محیطی به سبک حراج است.

امکان دریافت پیش پرداخت

اگر به همه افراد اجازه می دهید که موارد مختلف را در وب سایت شما به حراج بگذارند، امکان دریافت پیش پرداخت بسیار ایده‌آل و مفید می باشد. کاربران می توانند پس از انتخاب و پرداخت هزینه محصول، با شما تماس گرفته و محصول خود را با راحتی و سرعت بیشتری تحویل بگیرند. همچنین شما می توانید برای مشتریان خود، حساب کاربری در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

برای ایجاد یک وب سایت حراج، اقدامات زیادی لازم است. با این حال، این مقاله، ایده کاملی از هر آنچه برای شروع این کار نیاز دارید را به شما ارائه می دهد.

دنبال کردن مراحل بالا به شما کمک می کند که وب سایت حراجی خود را در کمترین زمان راه اندازی کنید. همچنین در صورت نیاز می توانید از مشاوره کارشناسان رابسانا در این خصوص نیز بهره‌مند شوید.

بستن