طراحی وب سایت ساختمانی

طراحی و توسعه وب سایت ساختمانی با استفاده از 11 ترفند کاربردی

طراحی و توسعه وب سایت ساختمانی با استفاده از 11 ترفند کاربردی

امروزه اکثر مردم زمان زیادی را در اینترنت صرف می کنند و این تعداد نیز به طور روزافزون در حال افزایش است. بسیاری از افراد قبل از خرید محصولات مورد نظر خود ترجیح می دهند که آنها را به صورت آنلاین بررسی کنند. همچنین افراد علاوه بر بررسی آنلاین محصولات، حضور آنلاین شرکت فراهم کننده محصول را نیز بررسی می کنند. اگر شما صاحب یک شرکت ساختمانی هستید، باید از این فرصت برای افزایش درآمد خود بهره ببرید. به همین دلیل اولین چیزی که شما نیاز دارید یک وب سایت ساختمانی برجسته است.
در گذشته، اولین باری که با یک مشتری جدید ملاقات می کردید، زمانی بود که وی به صورت حضوری وارد دفتر کار شما میشد. اما اکنون، در دنیایی دیجیتالی زندگی می کنیم. به همین جهت، اولین برداشت مثبت و موثری را که می توانید به مشتریان بالقوه ارائه دهید، زیبایی وب سایت شرکت ساختمانی خود است. وب سایت ، یک بستر مناسب جهت به نمایش گذاشتن پروژه های شماست. همچنین به مردم اجازه می دهد تا از خدمات شما اطلاعات کافی کسب کرده و راهی آسان جهت برقراری ارتباط با شما را در اختیارشان می گذارد.
حتی با وجود اینکه یک وب سایت، برای شرکت های ساختمانی دارای مزایای بی شماری است، هنوز هم شرکت هایی در این زمینه هستند که وب سایت ندارند. گاهی اوقات به این دلیل است که صاحبان مشاغل نمی دانند که چگونه می توانند یک وب سایت را ایجاد و برجسته کنند.
ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که ایجاد وب سایت، از آن چیزی که به نظر می رسد آسان تر است. حتی سیستم عامل هایی وجود دارند که به شما قالب هایی جهت طراحی سایت ارائه میدهند.
برای کمک به شما در این روند، لیستی از 11 ترفند موثر جهت طراحی و ایجاد وب سایت را مرور خواهیم کرد. این عناصر باعث بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو می شوند و به مشتریان امکان می دهند که با سهولت بیشتری وب سایت شما را پیدا کنند.
اولین چیزی که باید بدانید این است که بازدید کنندگان آنلاین وقتی روی وب سایت شما کلیک می کنند انتظار دارند اطلاعات خاصی پیدا کنند. اگر وب سایت شما نتواند انتظارات آنها را برآورده کند یا نمایش وب سایت شما بیش از حد طول بکشد، وب سایت شما را ترک خواهند کرد. با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که چگونه با طراحی مناسب، مشتریان بالقوه را جذب کنید.

1. قالب طراحی حرفه‌ای

داشتن یک قالب طراحی مناسب احتمالاً یکی از مهمترین موارد در مورد طراحی وب سایت ساختمانی است. در چند ثانیه اول، مشتریان باید بدانند که این شرکت با طراحی زیبا درمورد چه چیزی است. نکته کلیدی در انتخاب قالبی است که به راحتی قابل پیمایش و سازمان یافته باشد.

به علاوه، شما به یک طراحی واکنش گرا نیز نیاز خواهید داشت که به مشتریان امکان می دهد از هر دستگاهی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید وب سایت شما جهت نمایش در تلفن همراه، مناسب است. زیرا اکثر مردم از تلفن های همراه خود برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند.

2. سرعت بارگذاری

سرعت بارگذاری، عنصری است که می تواند به بهینه سازی موتورهای جستجوی ارگانیک شما کمک کند یا به موقعیت شما در موتورهای جستجو آسیب برساند. زیرا سرعت بارگذاری بخشی از تجربه کاربری مثبتی است که گوگل مرتباً آن را بررسی می کند. اگر بارگیری وب سایت شما بیش از چند ثانیه طول بکشد و کاربران وب سایت شما را ترک کنند، رتبه ارگانیک شما ممکن است کاهش یابد.

برای جلوگیری از این وضعیت، شخصی را استخدام کنید که تمام صفحات وب سایت شما را بررسی کند. وی باید اطمینان حاصل کند که تمام صفحات به سرعت بارگیری می شوند و بهترین تجربه کاربری را ارائه می دهند. به یاد داشته باشید که سرعت بارگذاری نیز تحت تاثیر تصیر موجود در وب سایت شماست و به همین دلیل است که باید همه آنها را بهینه کنید.

3. پیمایش آسان

ممکن است ترجیح بدهید که وب سایت خود را با اطلاعات پر کنید و به مشتریان خود نشان دهید که چه توانایی ها و قابلیت هایی دارید. با این حال، استراتژی «کمتر، بیشتر است یا Less is more» کارایی بیشتری دارد. به همین دلیل، فقط باید اطلاعات ضروری را در وبسایت خود قرار دهید.

هنگامی که تمام اطلاعات ضروری را بدست آوردید، آنها را نسبت به صفحات خود تقسیم کنید. زیرا نباید همه چیز را در صفحه اصلی قرار داد(در غیر این صورت وب سایت شما، احساس شلوغی و بی نظمی را منتقل خواهد کرد). مطمئن شوید که هر صفحه، نام واضحی داشته باشد تا باعث راحتی کاربر در یافتن خواسته های خود شوید. فراموش نکنید که اطلاعات تماس خود را در تمام صفحات قرار دهید.

4. صفحات اساسی

همانطور که قبلا اشاره کردیم، شما باید تمام اطلاعات خود را در صفحات مختلف تقسیم کنید. اما ممکن است از خود بپرسید که چه صفحه هایی را باید ایجاد کنید؟ هر وب سایتی دارای برخی صفحات اساسی است که مشتریان می توانند در آن اطلاعات اصلی را مشاهده کنند. برخی از آنها شامل، صفحه اصلی، صفحه خدمات، توصیفات، تماس و درباره ما هستند.

اگر بیش از یک سرویس ارائه می دهید، برای هرکدام یک صفحه جدید ایجاد کنید. به این ترتیب، مشتریان شما می توانند به سرعت نیازهای خود را تشخیص دهند. صفحه تماس باید دارای شکلی باشد که مشتریان بتوانند به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند. سعی کنید این صفحه را ساده نگه دارید و فقط جزئیاتی مانند نام کامل، ایمیل و پیام را از مشتریان بخواهید.

5. صفحه‌ای برای توصیفات داشته باشید

نکته مهمی که باید بخاطر داشته باشید این است که وب سایت ساختمانی شما مکانی است که می توانید اعتبار خود را در آن نمایش داده و یا حتی به آن بیافزایید. برخی از افراد قبل از خرید یک محصول یا رزرو آنلاین خدمات، در واقعی بودن شرکت مورد نظر دچار شک و تردید می شوند. شما می توانید به ایجاد یک صفحه توصیفات، شک و تردید آنها را از بین ببرید.

در این صفحه می توانید نظرات مشتریان قبلی خود را قرار دهید. به علاوه، می توانید نتایج پروژه های خود را با تصاویری که کیفیتی بالا دارند نشان دهید. در صورت مشارکت با دیگران و یا دریافت جوایز مرتبط با تجارت خود، می توانید این دستاوردها را در این صفحه به نمایش بگذارید. توصیه میشود این مورد را در صفحه اصلی خود نیز قرار دهید.

6. ایجاد وبلاگ

اگر می خواهید وب سایت ساختمانی شما از در رقابت با سایرین پیروز شد و در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد، باید از سئو(SEO) استفاده کنید. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، شامل اقدامات مختلفی است که کیفیت وب سایت شما را بهبود می بخشد. برخ از جنبه های سئو را فقط متخصصان و کارشناسان با تجربه می توانند انجام دهند، اما برخی جنبه های ساده تر وجود دارد که شما نیز می توانید آنها را انجام دهید مانند ایجاد محتوا.

ایجاد یک صفحه اضافی در وب سایت جهت وبلاگ ممکن است غیر ضروری به نظر برسد. اما در واقع می تواند موقعیت شما را در نتایج جستجو افزایش دهد. موتورهای جستجو برای وب سایت هایی که محتوای با کیفیت ایجاد می کنند، ارزش و اعتبار زیادی قائل هستند. به همین دلیل، اگر تجربه نوشتن ندارید، میتوانید یک کارشناس تولید محتوا استخدام کنید که از وبلاگ شما مراقبت کند.

7. تصاویری با کیفیت بالا

برای سبقت گرفتن از سایر رقبا، می توانید تصاویری بصری با کیفیت بالا را به تمام بخش های حاوی متن در وب سایت خود اضافه کنید. توصیه می شود، با یک فیلم کوتاه که آخرین پروژه شما را به نمایش می گذارد، از بازدید کنندگان استقبال کنید. این کار، آنها را ترغیب می کند که در وب سایت شما بمانند و محصولات و خدمات شما را بررسی کنند.

همچنین، می توانید این تصاویر را در سرتاسر وب سایت خود قرار دهید و یا صفحه‌ای را برای نمایش نمونه کارهای خود ایجاد کنید. در صورت تمایل نیز میتوانید یک گالری با توضیحی مختصر جهت نمایش تمام پروژه های خود داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویری که بارگذاری می کنید از قبل بهینه شده‌اند، در غیر این صورت سرعت بارگذاری وب سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

8. آمار را نمایش دهید

وقتی نوبت به نوسازی و بازسازی منازل می رسد، مردم اطمینان حاصل می کنند که پروژه به طور موثر و به موقع به اتمام برسد. یک قسمت مهم که در طراحی وب سایت ساخت و ساز باید رعایت کنید، نمایش آماری است که شرکت شما را از سایر شرکت های ساختمانی متمایز می کند.

به عنوان مثال، اگر در کمتر از دو هفته یک پروژه نوسازی را به پایان برسانید، باید آن را در صفحه اصلی خود قید کنید. همچنین، تعداد مشتریانی که برای آنها کار کرده‌اید و تعداد پروژه هایی که به صورت ماهانه یا سالانه انجام داده‌اید. همه این اقدامات باعث افزایش اعتبار شرکت و جذب مشتری بیشتر از طریق وب سایت شما می شود.

9. سئوی محلی

قبلا در مورد سئو و سرعت بارگذاری خوب، کمی صحبت کردیم. اکنون می خواهیم به سئوی محلی بپردازیم. این نوع سئو باعث برجسته شدن شرکت شما در جامعه می شود. به عبارت دیگر، با توجه به موقعیت فیزیکی شرکت خود، باید مکان جغرافیایی که در آن هستید را هدف قرار دهید.

بهترین راه برای جلب مشتری های محلی، استفاده از کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی، به کلماتی گفته می شود که معمولاً افراد از آنها جهت یافتن موضوعات مورد نظر خود در موتورهای جستجو استفاده می کنند. بسیاری از سیستم عامل ها به شما امکان جستجوی این کلمات را می دهند که مشهورترین آن Google Keyword Planner می باشد.

10. همه چیز را بررسی کنید

قبل از راه اندازی وب سایت ساختمانی خود باید مطمئن شوید که طراحی آن با موفقیت به اتمام رسیده است. تمام اطلاعات موجود در وب سایت شما باید دقیق باشند و در محتواهای ایجاد شده نیز نباید هیچ گونه غلط املایی یا نگارشی مشاهده شود. لحن و بیان شما باید حرفه‌ای و در عین حال صادقانه باشد. سعی کنید از اصطلاحاتی که برای عموم مردم پیچیده و تخصصی است، استفاده نکنید.

همچنین، بررسی کنید که تمام صفحات کامل هستند و اطلاعات تماس شما به راحتی یافت می شود. وقتی از درستی تمام موارد مطمئن شدید، می توانید وب سایت خود را راه اندازی کرده و با حضور آنلاین خود، جذب مشتریان جدید را شروع کنید.

11. همیشه سازگار باشید

همه میدانند که دنیای دیجیتال همیشه در حال تغییر است و اگر می خواهید که برجسته بمانید، باید سازگار باشید. بسیار مهم و ضروری است که به دنبال روش هایی باشید که بتوانید وب سایت ساخت و ساز خود را بهبود بخشیده و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید. با رشد شرکت، وب سایت شما باید دستاورد هایتان را به نمایش بگذارد.

نتیجه گیری:

وب سایت ساختمانی

با رعایت همه نکات فوق می توانید مطمئن باشید که طراحی وب سایت ساختمانی شما، منحصر به فرد خواهد بود و مشتریان شما افزایش خواهد یافت. همچنین می توانید از مشاوره کارشناسان رابسانا جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز بهره مند شوید.

بستن