طراحی وب سایت جهت مراکز آموزشی

نکات کلیدی جهت طراحی وب سایت برای مراکز آموزشی و دانشگاهی

نکات کلیدی جهت طراحی وب سایت برای مراکز آموزشی و دانشگاهی

تکنولوژی از جهات مختلفی آموزش را متحول کرده است. امروزه، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی به اهمیت داشتن یک وبسایت پی برده‌اند. چنین وبسایت هایی اطلاعات ضروروی را در اختیار والدین، دانش آموزان و سایر افراد مسئول در امر آموزش قرار می دهند. با این حال، چندین مورد کلیدی جهت افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری وجود دارد. در ادامه موارد ضروری برای وب سایت های دانشگاهی و آموزشی مدرن را بررسی خواهیم کرد.

 


قابلیت پیمایش آسان در سایت مراکز آموزشی

 

امکان پیمایش آسان

 

تمام مراکز آموزشی یا دانشگاهی باید وب سایتی داشته باشد که امکان پیمایش آسان را فراهم کند. رفتن از صفحه به صفحه دیگر نباید بیش از اندازه زمانبر باشد. صفحاتی که بارگیری آنها بیش از سه ثانیه طول می کشد معمولاً نرخ پرش(ترک زودهنگام سایت توسط مخاطب) بیشتری را تجربه می کنند. همچنین، سایت هایی که محتوا را با توجه به مشخصات بازدید کنندگان گروه بندی می کنند، روند پیمایش در سایت را آسان می کنند. به عنوان مثال، محتوا می تواند بر اساس نوع محتوا، مخاطب و کاربرد به دسته‌های مختلفی تقسیم شود.

 


قابلیت واکنش گرایی(سازگاری) سایت مراکز آموزشی با موبایل

 

طراحی واکنش گرا

 

تلفن های همراه، محبوب ترین و راحت ترین دستگاه هایی هستند که مردم برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. طبق آمار،امروزه تعداد کاربران تلفن های هوشمند از مرز 3 میلیارد نفر فراتر رفته است. نسل فعلی دانش آموزان عملاً به صفحه نمایش تلفن همراه چسبیده‌اند. به همین دلیل است که هر موسسه آموزشی باید بر ایجاد وب سایتی تاکید کند که با طیف گسترده‌ای از دستگاه های تلفن همراه سازگار باشد. همچنین، سایت های واکنش گرا از رتبه بالاتری در موتورهای جستجو نسبت به سایر وب سایت ها برخوردارند.

مطالب مرتبط:

10 مزیت برتر طراحی واکنش گرا و تاثیر آن در جذب مخاطب


استفاده از تصاویر معتبر و با کیفیت در سایت

 

تصاویر با کیفیت درطراحی وب سایت مراکز آموزشی

 

تصاویر با کیفیت و معتبر یک مزیت اضافی برای وب سایت مراکز آموزشی و دانشگاه ها است. تصاویر، اطلاعات زیادی را نمایش می دهند. به همین دلیل، نباید از تصاویر جعلی و یا فتوشاپ شده استفاده کرد. زیرا، مردم به دنبال یک تجربه واقعی هستند و احتمالا از موسسه‌ای که از عکس های جعلی استفاده می کند دوری خواهند کرد. همچنین، با استفاده از تصاویر می توانید تنوع مرکز آموزشی خود را به نمایش بگذارید تا بتوانید میزان جذب دانش آموزان خود را افزایش دهید. مشاهده چهره های شاد باعث ایجاد حس رضایت در مخاطب می شود و افراد مشتاق از موسسه‌ای که میتواند شادی را تضمین کند استقبال و قدردانی می کنند.

 


انتشار مطالب ارزشمند در سایت مراکز آموزشی

 

اهمیت محتوا

 

اطمینان از ارائه محتوای ارزشمند و مفید توسط دانشگاه بسیار اهمیت دارد. محتوای با کیفیت، وب سایت را متمایز و برجسته کرده و میزان بازدید را افزایش می دهد. همچنین، محتوای خوب و ارزشمند میزان رضایت کاربر(دانش آموزان) را نیز افزایش می دهد.

ایجاد محتوای ارزشمند نیازمند صرف زمان است. اما روشی مقرون به صرفه جهت ترغیب مخاطبان به ثبت نام است. در هر صورت، موسسات آموزشی می توانند این امر را با استخدام محتوا نویسان حرفه‌ای جهت ایجاد محتوای کاربر محور به بهترین نحو انجام دهند.

مطالب مرتبط:

10 نکته طلایی برای مدیریت محتوای وب سایت


  برنامه ها و رشته های اصلی را قابل مشاهده کنید

 

رشته های اصلی

 

وقتی کاربران از وب سایت دانشگاه دیدن می کنند، به احتمال زیاد به نوع برنامه و رشته های موجود علاقه‌مند هستند. 

راحتی و سهولت در یافتن این اطلاعات بسیار اهمیت دارد.

 

مانند وبسایت هایی که به کندی بارگیری می شوند، ممکن است دانش آموزان احتمالی از جستجوی طولانی مدت جهت دسترسی به اطلاعات مورد نظر خود ناامید شوند و بدون تکمیل جستجوی وب سایت شما را ترک کنند. شما می توانید با  ارائه اطلاعات ضروری بر روی صفحه نمایش، تجربه کاربری بهتر و نرخ ثبت نام بالاتر را  تضمین کنید.

 


اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به موقعیت های شغلی

 

موقعیت های شغلی پس از فارغ التحصیلی

 

بسیاری از دانشجویان به امید دستیابی به فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی، در دوره ها ثبت نام می کنند. تحصیلات دانشگاهی گران است و مردم از اینکه پس از فارغ التحصیلی بیکار بمانند، وحشت دارند. یکی از راههای الهام بخشیدن به دانش آموزان این است که یک صفحه را به فارغ التحصیلان اختصاص داده و دانش آموزان موفق را در آن معرفی کنید. چنین ارتباطاتی برای اهداف آموزشی ضروری است. علاوه بر این، آنها ذهن دانش آموزان را باز می کنند تا بتوانند به خوبی گزینه های مختلف را پس از فارغ التحصیلی در نظر بگیرند.

 


نمایش شرایط پذیرش در سایت مراکز آموزشی

 

مشخص کردن شرایط پذیرش

 

دسترسی به اطلاعات مربوط به شرایط پذیرش و ثبت نام در وب سایت بسیار مهم است. شرایط پذیرش مراکز آموزشی می تواند بسیار زیاد و گسترده باشد. ممکن است بازدید کنندگان سایت از دوره های موجود مطلع باشند و فقط به اطلاعات مربوط به شرایط پذیرش و ثبت نام نیاز داشته باشند. این مسئله شامل موارد مختلفی مانند نمرات واجد شرایط، آزمون های استاندارد، هزینه ها و اطلاعات مربوط به کمک مالی یا بورس تحصیلی است. با ارائه ملزومات در قالب یک چک لیست می توان اطمینان حاصل کرد که متقاضیان از یک فرایند روان و پیوسته برخوردارند. به یاد داشته باشید که مهلت ها را نیز مشخص کنید تا از سردرگمی متقاضیان در روند پذیرش و ثبت نام جلوگیری شود.

 


نوار جستجوی استراتژیک

 

نوار جستجو

 

وب سایت دانشگاه شامل اطلاعات و منابع بسیار زیادی است. حتی با وجود ایجاد یک وب سایت کاربر پسند، دسترسی به همه اطلاعات در یک نگاه غیرممکن است. برخی از بازدید کنندگان به اطلاعات خاصی نیاز دارند که ممکن است در صفحه اصلی در دسترس نباشد. اکثر کاربران وب سایت انتظار دارند که نوار جستجو را در گوشه بالای صفحه پیدا کنند. تصمیم گیری در مورد محل نوار جستجو بسیار مهم است. زیرا نحوه دسترسی کاربران به اطلاعات مهم را تعیین می کند.

 


مخاطبین و مکان مراکز آموزشی

 

موقعیت مکانی

 

ممکن است، برخی از والدین و دانش آموزان بخواهند قبل از ثبت نام از مرکز آموزشی دیدن کنند. ارائه مکان دقیق و اطلاعات تماس مرکز آموزشی باعث تسهیل در ارتباط می شود. تعیین محل دقیق بر روی نقشه برای کسانی که مایل به یافتن مرکز آموزشی هستند، یک منبع مفید است. به این ترتیب تمام افراد می توانند با استفاده از تلفن همراه خود بدون هیچ گونه مشکلی، مرکز آموزشی را پیدا کنند.

 


جمع بندی

 

با ادامه تحول فناوری در آموزش و پرورش، هیچ محدودیتی برای ارائه امکانات آموزشی وجود ندارد. داشتن یک وبسایت کاربر پسند دیگر یک گزینه اختیاری نیست و برای هر دانشگاه و مرکز آموزشی که مایل به افزایش ثبت نام و کسب رضایت دانش آموزان است، ضروری است. شما نیز در صورت تمایل می توانید با استفاده از محصولات و خدمات شرکت طراحی سایت رابسانا، وبسایت خود در کمترین زمان طراحی و راه اندازی کنید.

 


 

مطالب مرتبط:

ترفندهایی جهت افزایش ترافیک وب سایت

10 نکته جهت طراحی یک وب سایت کاربر پسند

بستن