طراحی وب سایت دندانپزشکی

طراحی و ساخت سایت کلینیک و مطب دندانپزشکی

طراحی و ساخت سایت کلینیک و مطب دندانپزشکی

اهمیت طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی برای یک دندانپزشک

 

اهمیت سئو

 

امروزه، اغلب بیماران قبل از تعیین وقت ملاقات با دندانپزشک در شهر خود، به جستجوی آنلاین جهت یافتن نزدیکترین مطب، یا آدرس کلینیک دندانپزشکی مدنظر خود می پردازند. معمولاً درمانگاه ها و مطب ها ی بدون وبسایت کلینیک دندانپزشکی مورد توجه قرار نمی گیرند.

اما چرا داشتن سایت برای یک کلینیک دندانپزشکی اینقدر اهمیت دارد؟

زیرا علاوه بر افزایش شانس شما جهت جذب بیماران بالقوه به صورت آنلاین، یک وب سایت می تواند مهارت ها و تخصص های شما را برجسته کرده و باعث ایجاد اعتماد بین شما و بیمارانتان شود. یک وب سایت دندان پزشکی اطلاعات مفیدی را برای بیماران بالقوه فراهم می کند که یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی شما می باشد.

ایجاد یک وب سایت دندان پزشکی با استفاده از فناوری های موجود، بسیار راحت و سریع است. از آنجایی که پزشکان زمان محدودی را در اختیار دارند، معمولاً طراحی و توسعه وب سایت آنها به عهده یک شرکت طراحی و توسعه وب سایت است. با این حال، پزشک مورد نظر همچنان مسئول محتوای صفحه اصلی می باشد. ما در این مقاله دستورالعمل گام به گام ایجاد یک وب سایت موفق را جهت کمک به شما تهیه کرده‌ایم.

 

مزایای وب سایت مطب دندانپزشکی:

 

برای اکثر مردم، مطب دندانپزشکی مکان شادی آوری نیست و معمولا از مراجعه به دندانپزشک وحشت دارند. به همین دلیل بسیار مهم است که بیماران احساس راحتی و آرامش کنند و به راحتی به تمام اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. اعتماد(به ویژه در بیماران جدید) یکی از اصلی ترین مسائل در تمامی زمینه ها میباشد. صلاحیت پزشک و دستیارانش به تنهایی برای جلب اعتماد کافی نیست. کل فضای مطب یا کلینیک باید منتقل کننده این حس باشد و بیمار باید بتواند این مسئله را از وب سایت مطب دندانپزشکی مورد نظر متوجه شود.

 

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که از طریق وب سایت اختصاصی مطب، خود و پرسنل خود را همانگونه که هستید و به عنوان افرادی مفید و شایسته معرفی می نمایید.

 

تعداد زیادی از بیماران جدید هستنند که اخیراً محل زندگی خود را تغییر داده‌اند و اکنون به دنبال یک مطب دندانپزشکی جدید می باشند. شما می توانید از طریق طراحی سایت برای مطب دندانپزشکی خود و با حضور آنلاین و حرفه‌ای، شانس جذب آنها را افزایش دهید.

همچنین، یک وب سایت جامع دندانپزشکی می تواند سایر خدمات دندانپزشکی مانند تمیز کردن حرفه‌ای دندان ها، کاشت یا درمان های خاص و غیره را به مشتریان ارائه دهد. این مسئله، نشان دهنده طیف گسترده‌ای از خدمات است و می تواند باعث افزایش درآمد شود.

معنی یک وب سایت دندانپزشکی خوب این است که بیماران می توانند به راحتی از طریق صفحه اصلی با شما تماس گرفته و یا وقت ویزیت مناسب خود را تعیین کنند.

 

توضیح دهنده ویروس کرونا: وب سایت های دندانپزشکی در مواقع بحرانی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

 

کووید-19 همه چیز را دگرگون کرده است. دستورالعمل های جدید به طور مداوم در حال اجرا هستند و از نظر منطقه‌ای نیز متفاوت می باشند. این امر باعث ایجاد استرس و اضطراب در بیماران می شود. به همین دلیل باید بیماران خود را در جریان اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه خود قرار دهید. از طریق  صفحه اصلی سایت مطب خود برای توضیح و شفافیت اقدامات خود استفاده کنید.

علاوه بر این، شما احتمالاً ترجیح می دهید که تعداد بیماران حاضر در مطب را به حداقل برسانید تا از ازدحام و انتشار ویروس جلوگیری کنید. یک وب سایت می تواند نقشی حیاتی را در جهت مدیریت این مسئله ایفا کند. شما می توانید با ارائه گزینه های مختلف ارتباطی و یا پیاده سازی یک سیستم نوبت دهی آنلاین، این موضوع را به خوبی مدیریت کنید.

 

روش های ایجاد و ساخت وب سایت دندان پزشکی:

 

ایجاد یک وب سایت دندانپزشکی، کار چندان دشواری نمی باشد. برای استفاده از ابزارهای مناسب نیز نیازی به دانستن اصول طراحی سایت مانند زبان های CSS، HTML، PHP یا جاوا اسکریپت نیست. نکات زیر به منظور سهولت در تصمیم گیری در ایجاد صفحه اصلی وب سایت دندانپزشکی شما می باشد.

یک سازنده وب سایت مانند MyWebsite، قالب های مختلفی را ارائه می دهد که می توانند به راحتی متناسب با نیازهای شما سازگار شوند. ممکن است قالب ها به گزینه های موجود محدود شوند اما شما می توانید با اضافه کردن عکس ها و تصاویر که معمولاً در پکیج های مختلف موجود است، آن را جبران کنید.

ایجاد یک و سایت دندانپزشکی از ابتدا، امکان انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می کند، اما به صرف زمان بیشتری نسبت به سایر گزینه ها نیاز دارد. همکاری با یک شرکت طراحی وب سایت یا برنامه نویسی، گزینه راحت تری برای ایجاد وب سایت مطب دندانپزشکی است، اما هزینه آن نیز کمی بیشتر است.

 

مطالب ضروری وب سایت دندانپزشکی:

 

نه تنها دندانپزشکان بلکه به طور کلی متخصصان پزشکی باید هنگام ایجاد وب سایت مطب و کلینیک خود چند ویژگی را در نظر بگیرند تا مطمئن شوند که با مقررات حرفه‌ای همسو هستند.

 

بنابراین یک وبسایت پزشکی موفق باید شامل موارد زیر باشد:

 

  • صفحه نخست
  • معرفی تیم و تخصص ها
  • ساعات ادارای و قرار ملاقات ها
  • اطلاعات مربوط به خدمات و تجهیزات فنی
  • اطلاعات مورد نیاز جهت بیماران مضطرب
  • اطلاعات ضروری و حقوقی

 

به وبسایت مطب دندان پزشکی ما خوش آمدید:

 

صفحه خوش آمد گویی

 

صفحه اصلی سایت دندانپزشکی، فرصتی برای خوش آمد گویی به بیماران(بالقوه) است. یک “خوش آمدید” یا “سلام” احساس خوب و دوستانه‌ای ایجاد می کند. اما تصویری که برای آن انتخاب می کنید بسیار اهمیت دارد. سعی کنید تخصص های خود را در چند کلمه خلاصه کنید. شما می توانید عکس یک لبخند زیبا که نشان دهنده دندان هایی سالم است را اضافه کنید. هنگامی که با استفاده از وب سایت خود توجه بازدیدکنندگان را جلب کردید، به احتمال زیاد سایر بخش ها را نیز مشاهده و بررسی خواهند کرد.

مشاهده اطلاعات مهمی مانند ساعات اداری یا رویدادهای ویژه را برای بازدید کنندگان آسان کنید. اگر در دسترس بودن تلفن شما با زمان شروع کار مطب متفاوت است، باید در صفحه اصلی خود بیان کنید.اضافه کردن یک دکمه تلفن باعث می شود تا کاربران تلفن های هوشمند بتوانند به سرعت شماره شما را ذخیره کرده و با شما تماس بگیرند.

 

معرفی تخصص ها و تیم کلینیک و مطب

 

معرفی تیم پزشکی

 

یکی از زیر صفحه های وب سایت شما باید اطلاعات لازم درمورد مدیر و مسئول کلینیک شما را ارائه دهد. در حالت ایده‌آل، شما باید یک عکس از اعضای مطب یا کلینیک خود داشته باشید. بسیاری از پرسنل از لباسهایی با رنگهای اختصاصی استفاده می کنند. به این ترتیب شناسایی پرسنل توسط بیماران آسان می شود.

تجهیزات فنی مطب یا کلینیک شما باید در تصاویر نشان داده شوند. شما باید ظاهر کلینیک یا مطب خود را نشان دهید، اما باید مطمئن شوید که این کار را به صورتی حرفه‌ای انجام می دهید.

در صورت نیاز به استخدام پرسنل جدید نیز میتوانید اطلاعات لازم را در بخش “درباره ما” وب سایت خود قرار دهید.

 

ساعات اداری، تماس و…مطب

 

ساعات مطب در وب سایت دندانپزشکی شما، امری الزامی است. اما چند ویژگی اضافی نیز وجود دارد که ارزش افزوده‌ای برای بیماران شما فراهم می کند. این امر می تواند به صورت تقویمی باشد که قرار ملاقات های موجود را به صورت آنلاین نمایش می دهد. شرکت رابسانا برای مدیریت دیجیتال مطب یا کلینیک شما ابزارهای مختلف ملاقات مبتنی بر اشتراک را ارائه می دهد که به راحتی در طراحی وب سایت شما ادغام می شوند.

در صورت ارائه خدمات اورژانسی یا شبانه روزی در مطب، بیماران خود را در جریان قرار دهید. بهتر است یک دکمه “تماس برای عمل یا call to action (CTA)” را تعبیه کنید تا بیماران بتوانند بلافاصله با مطب شما تماس بگیرند.

 

گزینه های درمانی و فناوری های موجود در کلینیک دندانپزشکی شما چیست؟

 

تجهیزات مطب دندانپزشکی

 

شما باید گزینه های درمانی موجود و فناوری های مورد استفاده در کلینیک خود را توضیح دهید تا بیماران متوجه شوند که چه چیزی در انتظارشان است. شما می توانید تجهیزات موجود در مطب یا کلینیک را در سایت مطب دندانپزشکی خود نمایش را نمایش و معرفی نمایید، اما مطمئن شوید که برای توضیح آنها از اصطلاحات تخصصی و پیچیده دندانپزشکی استفاده نمی کنید. همچنین از یک زیر صفحه در وب سایت جهت نشان دادن مدارک و دوره های تخصصی خود استفاده کنید. قرار دادن یک واژه نامه در سایت نیز می تواند تاثیر مثبتی به همراه داشته باشد.

اگر تمایل دارید بیماران خود را در جریان اخبار مطب و کلینیک یا اخبار روز دنیای دندانپزشکی قرار داده و یا اینکه به طور منظم مطالب حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارید، می توانید یک وبلاگ برای سایت دندان پزشکی نیز راه اندازی نمایید.

 

بیماران مضطرب:

 

همه میدانند که مراجعه به دندانپزشک می تواند ترسناک باشد. اگر خدماتی با گزینه بیهوشی ارائه می دهید، به بیماران خود اطلاع دهید. همچنین می توانید چند جمله در مورد مراقبت از دندان برای کودکان نیز در این بخش قرار دهید.

 

جمع بندی:

 

اگر می خواهید درآمد خود را به اندازه کافی افزایش دهید تا به سودآوری مطلوبی برسید؛ باید بازاریابی دیجیتال را به صورت ویژه و جدی در نظر بگیرید. پس از انتخاب شرکتی مناسب جهت همکاری، باید در زمینه موثرترین روش های تبلیغات کلیکی گوگل(Google Adwords) و بهینه سازی و افزایش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو( SEO) اطلاعات لازم را کسب کنید، سپس می توانید آنها را بررسی کرده و مناسب ترین روش ها را انجام دهید. هنگامی که شما و تیم طراحی وب سایت دندانپزشکی با هماهنگی کامل کار کنید، می توانید کمپین های خود را به خوبی تنظیم کرده و در نهایت دامنه تجارت خود را گسترش دهید.

به همین دلیل، محصولات پزشکی شرکت رابسانا به گونه‌ای طراحی و توسعه داده شده‌اند تا این فرایند را در کمترین زمان و با بیشترین تاثیرگذاری انجام دهند. شما می توانید با مشاهده محصولات متنوع و ارتباط با کارشناسان رابسانا مناسب ترین محصول را انتخاب کنید.

 


مطالب مرتبط :

برنامه شما برای افزایش سودآوری خدمات دندانپزشکی چیست؟

اهمیت تعیین استراتژی مناسب قبل از ایجاد وب سایت

6 نکته جهت سهولت در بازاریابی مطب جراحی پلاستیک

چگونه ترافیک وب سایت جراحی پلاستیک و زیبایی خود را بالا ببریم؟

بستن