طراحی وبسایت سفارشی

طراحی وب سایت سفارشی

طراحی وب سایت سفارشی

اگر می خواهید برای کسب و کار خود یک وب سایت ایجاد کنید، احتمالاً با چند اصطلاح روبرو خواهید شد که ممکن است اطلاعی در موردشان نداشته باشید. یک اصطلاح، وب سایت سفارشی است. اگر وقت خود را صرف تحقیق در مورد طراحی وب سایت کرده باشید، احتمالاً این اصطلاح را دیده‌اید. اما آیا می دانید که معنی آن چیست؟ یا طراحی وب سایت سفارشی چیست؟

در این مقاله، مفهوم این اصطلاح را بررسی خواهیم کرد.

تعریف وب سایت سفارشی:

هنگام بحث در مورد تعریف وب سایت سفارشی، توجه به این نکته بسیار مهم است، که وقتی کلمه custom، برای توصیف چیزی استفاده می شود، فقط به معنای اصلاح آن چیز به روشی خاص است.

Custom(سفارشی): با توجه به سفارش یک مشتری خاص، ساخته یا انجام شده است.

Customize (سفارشی سازی): اصلاح یا تغییر(چیزی) به نسبت تمایل یک فرد یا یک کار خاص

معنی و دلیل اهمیت آن این است که ممکن است تعریف شما از وب سایت سفارشی با تعریف طراح وب سایت از آن متفاوت باشد.

طراحی وب سایت سفارشی چیست؟

برخی از آژانس های طراحی وب سایت، طراحی وب سایت سفارشی را هرچیزی که اصلاح شده باشد، در نظر می گیرند. سایر آژانس های طراحی وب سایت ممکن است قالبی را که بر روی یک پلت فرم ساخته شده است را به صورت اساسی تغییر دهند و آن را طراحی وب سایت سفارشی بنامند. یک طیف دیگر، آژانس هایی قرار دارند که طراحی وب سایت سفارشی را کاملاً منحصر به فرد می دانند که بر روی هیچ پلت فرمی ساخته نشده است.

آیا شرکت طراحی وب سایت مورد نظر شما طراحی های سفارشی انجام می دهد؟

متاسفانه، آنچه بسیاری از مردم متوجه آن نیستند، این است که برخی از شرکت هایی که تبلیغات طراحی وب سایت سفارشی انجام می دهند، در واقع یک سری قالب طراحی شده را از منابع مختلف می خرند. و فقط مواردی حداقلی را (مانند درج لوگوی خود ، تغییر رنگ زمینه و انتقال چند لینک به اطراف) سفارشی می کنند. در واقع، این فقط کمی شخصی سازی است.

همچنین شرکت های طراحی وب سایت ممکن است ادعا کنند که وب سایت های سفارشی ایجاد می کنند. در حالی که آنها فقط قالب های وردپرس را اصلاح می کنند.( وب سایت های وردپرس کاملاً سفارشی نیستند، وردپرس یک پلت فرم است.)

وردپرس و سایر سیستم عامل های مشابه، وب سایت هایی ساده و بدون هزینه‌ هستند که هرکسی می تواند آنها را ایجاد کند. بنابراین دقت کنید که در دام اینگونه شرکت ها گرفتار نشوید.

از شرکت طراحی وب سایت مورد نظر خود سوال بپرسید
وقتی به دنبال خدمات طراحی وب سایت سفارشی هستید، از آنچه که می خواهید آگاه باشید.

حنماً از نحوه ساخت وب سایت سوال کنید، آیا وب سایت موردنظر بر روی پلت فرم/CMS ساخته شده است یا کد آن کاملاً اختصاصی است؟ یا از قالبی برای طراحی استفاده می شود؟

طراحی وب سایت سفارشی یا DIY؟

اگر کسب و کار شما به وب سایت نیاز داشته باشد، چگونه از بین یک وب سایت سفارشی یا یک قالب، یک مورد را انتخاب می کنید؟

اگر فقط هزینه ها را در نظر بگیرید، انتخاب آسانی به نظر می رسد. یک وب سایت با قالبی آماده از یک وب سایت سفارشی واقعی ارزان تر است. اما هزینه، تنها فاکتوری نیست که باید در نظر بگیرید. در واقع این فقط یک قطعه کوچک از پازل است.

چند مورد مهم که باید در نظر گرفت:
  • مقدار بودجه
  • چارچوب زمانی
  • مدت زمان لازم برای سرمایه گذاری در پروژه طراحی وب
  • اهمیت وب سایت های رقیب

موارد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه مرور خواهیم کرد.

مخاطبین

مخاطبین شما چه کسانی هستند؟ آیا آنها در مورد خدمات تحقیق می کنند یا به صورت آنلاین خرید می کنند؟ در صورت مراجعه، هنگام تصمیم گیری در مورد خرید آنلاین از چه فروشگاه های آنلاین یا وب سایت های تجاری دیگری بازدید می کنند؟

این مسئله به دو دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است.

1- مخاطبان شما هنگام مرور وب سایت های تجاری، سطح عملکرد و جذابیت خاصی را انتظار دارند.اگر رقبای شما از طراحی وب سایت کاملاً سفارشی برخوردار باشند، به احتمال زیاد مخاطبان شما انتظار دارند که شما نیز یک وب سایت سفارشی داشته باشید.

2-اگر مخاطبان هدف شما افراد زیر 40 سال را شامل شوند، به احتمال زیاد آنها با رایانه و فناوری آشنا هستند. توجه به این نکته بسیار مهم است زیرا هرچه مخاطبان شما جوان تر باشند، باید استانداردهای بالاتری را برای طراحی وب سایت و عملکرد آن در نظر گرفت.

تاثیر برند

برند شما، هویت کسب و کار شما را به مشتری نشان می دهد. این مسئله برای افرادی که از خدمات یا محصولات شما استفاده می کنند، بیشترین اهمیت را دارد.

سوال مهم این است که، تاثیرگذاری برند شما به صورت آنلاین چقدر است؟

این بدان معنی است که، چقدر برند شما برای مشتریان مهم است؟ هرچه برند شما از تاثیر بیشتری برخوردار باشد، به طراحی یک وب سایت سفارشی نیاز بیشتری خواهید داشت.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا طراحی وب سایت سفارشی انتخاب مناسب تری نسبت به قالب های پیش ساخته است یا خیر، به خاطر داشته باشید که هدف شما متمایز ساختن کسب و کار خود از سایرین است تا به خوبی در ذهن و حافظه افراد ماندگار شود.

قالب های پیش ساخته، سریع و ساده طراحی شده‌اند. به همین دلیل نمی توان با استفاده از آنها یک وب سایت خاص و منحصر به فرد را راه اندازی کرد.

استراتژی وب سایت

استراتژی وب سایت شما باید در حین تحقیق در نظر گرفته شود. چگونه بازدیدکنندگان را به وب سایت خود جذب خواهید کرد؟ هنگامی که یک بازدید کننده وارد وب سایت شما شد، اولین تصور وی چگونه خواهد بود؟

وب سایت هایی که تصویری ماندگار از خود نمایش می دهند، می توانند یکی از مهمترین نقاط قوت شما در تجارت باشد. به نظر می رسد قالب های پیش ساخته یک روش راحت و آسان ایجاد وب سایت برای شرکت شما باشد اما در طولانی مدت، وب سایتی که به صورت سفارشی طراحی و ساخته شده باشد مقرون به صرفه تر است و انتخابی مناسب برای کسب و کار شما می باشد.

آیا من به یک وب سایت سفارشی نیاز دارم؟

با پرسیدن سوالات زیر از خود می توانید پاسخ مناسب را دریابید.

آیا به عملکرد خاصی در وب سایت خود نیاز دارید؟

آیا نام تجاری شما برای تصویر آنلاین شما حیاتی است؟

آیا رقبای شما حضور آنلاین بالایی دارند؟

آیا برای یافتن وقت جهت برنامه ریزی و توسعه وب سایت خود تلاش خواهید کرد؟

آیا مخاطب هدف شما از نظر فنی و زیبایی شناسی فردی خبره است؟

اگر متوجه شدید که پاسخ شما به بیش از یک یا دو سوال بالا “بله” است، بهتر است که طراحی یک وب سایت سفارشی را در نظر بگیرید.

یک شرکت طراحی وبسایت سفارشی به صاحبان مشاغل شغلی یا مدیران بازاریابی فرصت می دهد تا بر روی بهترین استراتژی جهت رشد کسب و کارشان تمرکز کنند.

بستن