ترفندهای سئوی سایت دندانپزشکی

7 ترفند کاربردی سئوی سایت دندانپزشکی

7 ترفند کاربردی سئوی سایت دندانپزشکی

سئوی سایت دندانپزشکی شما می تواند به عنوان یک ابزار موثر جهت شناساندن شما و جذب بیماران جدید عمل کند.

این روزها اکثر افراد در اینترنت به دنبال یافتن بهترین ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی هستند. آنها برای یافتن بهترین سایت خدمات دندانپزشکی موتورهای جستجو، سایت های ارجاع و شبکه های اجتماعی را بررسی می کنند.

اما برای اینکه بیماران احتمالی بتوانند وب سایت شما را پیدا کرده و با شما ارتباط برقرار کنند، باید با بازاریابی دیجیتال و سئوی سایت دندانپزشکی آشنا باشید و یا یک فرد حرفه‌ای را استخدام کنید.

در ادامه هفت نکته جهت موفقیت در بازاریابی و سئوی سایت دندانپزشکی را بررسی خواهیم کرد.

1. استخدام یک کارشناس حرفه‌ای سئو و بهینه سازی سایت

یک کارشناس حرفه‌ای سئو می داند که چگونه به شما کمک کند تا لینک وب سایت شما در صدر نتایج جستجوهای مرتبط با خدمات شما ظاهر شود.

این امر می تواند به بیماران(بالقوه) کمک کند تا از طریق موتورهای جستجو به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. آشنایی کارشناس سئوی سایت دندانپزشکی شما با ماهیت کسب و کار شما نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

2. سایت دندانپزشکی باید یک وب سایت ساده و کاربر پسند باشد

یکی از اولین چیزهایی که وب سایت شما باید داشته باشد، سادگی، شفافیت، راحتی کاربران با سایت شما و پیدا کردن خدمت مورد نظرشان است. یک وب سایت ساده دارای طراحی کاربر پسند است.

یک وب سایت با طراحی پیچیده موجب خروج زود هنگام کاربران ورودی به سایت و در نتیجه کاهش رتبه و بدتر شدن سئوی سایت می شود. گوگل و سایر موتورهای جستجو، نرخ خروج زود هنگام کاربران را در رتبه بندی سایت ها لحاظ می کنند.

طراحی پیچیده و ساختار نامناسب، یکی از بزرگترین عواملی است که بر روی نرخ خروج زود هنگام کاربران از سایت تاثیر می گذارد. مطمئن شوید که منوها به راحتی قابل مشاهده هستند تا بازدیدکنندگان بتوانند خدمات مورد نظر خود را در کمترین زمان پیدا کنند.

3. طراحی وب سایت شما باید واکنش گرا باشد

طراحی وب سایت دندانپزشکی شما باید واکنش گرا (responsive) باشد تا در دیوایس های مختلف با سایز متفاوت صفحات نمایش به خوبی نمایش داده شود.

سازگاری سایت شما با صفحه نمایش دستگاه کاربر، تجربه لذت بخشی را ایجاد می کند.

طراحی واکنش گرا، مشکلات ناشی از بریده بریده شدن محتوای متنی و گرافیک صفحه را برطرف می کند. وجود مسائل این چنینی، بازدیدکنندگان را ترغیب می کند تا سایت شما را ترک کرده و به سراغ دیگر سایت های دندانپزشکی رقیب شما بروند.

سازگاری وبسایت با موبایل(واکنش گرا بودن) باعث بهبود سئو و افزایش رتبه آن می شوند

بهینه کردن وب سایت برای تلفن همراه بسیار اهمیت دارد. این امر به شما در بهبود بازاریابی سئوی سایت دندانپزشکی کمک می کند.

گوگل هنگام رتبه بندی صفحات، وب سایت های واکنش گرا را در اولویت قرار می دهد. به این دلیل که 48% از کاربران با استفاده از تلفن همراه کارهای خود را انجام می دهند .

4. فیلم های آموزشی ابزاری عالی برای بازاریابی دیجیتال و سئوی سایت دندانپزشکی شما هستند

ویدیوها باعث ایجاد تعامل بیشتر با کاربران می شوند. 52% از بازاریابان ادعا میکنند که محتوای ویدیویی بیشترین تاثیر را در بازگشت سرمایه دارد.

یک ویدیوی آموزشی که اقدامات دندانپزشکی را نشان میدهد، تهیه کنید. تکنیک های جدید مراقبت از دندان را به بیماران بیاموزید و یا پرسنل خود را معرفی کنید. این کار باعث می شود که بیماران با چهره پرسنل شما آشنا شده و در زمان مراجعه حضوری بتوانند به راحتی آنها را تشخیص دهند.

سپس می توانید ویدیوهای خود را در شبکه های اجتماعی قرار داده تا کاربران را نسبت به مشاهده و به اشتراک گذاری آنها با دوستان و خانواده ترغیب کنید.

ربات های جستجوگر به دنبال متن هستند و ویدیوها یا تصاویر را نمی خوانند. به همین دلیل ویدیوها و تصاویر شما باید دارای برچسب باشند.

5. تبلیغات در لیست های جستجوی محلی

سئوی محلی

 

هنگامی که بیماران به دنبال دندانپزشک هستند، تمایل دارند که نزدیکترین کلینیک یا مطب به محل زندگی خود را پیدا کنند. به همین دلیل استفاده از لیست جستجوی محلی بسیار موثر است. برای شروع می توانید از Google Local یا Yahoo Local استفاده کنید.

پروفایل هایی که در لیست های جستجوی محلی قرار می دهید، نتایج جستجو را تقویت می کند و به افرادی که در منطقه ی نزدیک تر به شما هستند امکان می دهد که مطب دندانپزشکی شما را راحت تر پیدا کنند.

هنگام ایجاد پروفایل خود، حتماً از کلمات کلیدی برای بهینه سازی کسب و کار خود استفاده کنید. فراموش نکنید که آدرس و شماره تلفن خود را وارد کنید تا افراد بتوانند به سرعت شما را پیدا کنند.

6. از پتانسیل شبکه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال غافل نشوید

بازاریابی دیجیتال در شبک های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی سئوی تمامی مشاغل و کسب و کارهای آنلاین و در اینجا سایت دندانپزشکی هستند که می توانید برای افزایش درآمد خود از آنها استفاده کنید. شما می توانید در حساب شبکه های اجتماعی خود به تبلیغ پرداخته، پست هایی در مورد مراقبت از دندان منتشر کرده و در خصوص تخصص و مهارتهای دندانپزشکی خود صحبت کنید.

نکته جالبی که در مورد شبکه های اجتماعی وجود دارد دارد این است که افراد می تواند سوالات خود را مطرح کرده و اطلاعاتشان را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

7. برای اندازه گیری میزان تاثیر بازاریابی دیجیتال و سئوی سایت دندانپزشکی خود از Analytics Google استفاده کنید

سئوی محلی

Analytics یکی از بهترین معیارها برای تجزیه و ارزیابی عملکرد وب سایت شما است. زیرا به شما این امکان را می دهد که مدت زمان حضور افراد در وب سایت خود را بدانید و متوجه شوید که چه صفحاتی به خوبی کار می کنند و چه صفحاتی ممکن است نیاز به تنظیم و طراحی مجدد داشته باشند.

انبوهی از برنامه ها جهت تجزیه و تحل سایت ها وجود دارد که Google Analytics، یکی از محبوب ترین ها می باشد. سایر برنامه های تحلیلی نیز به شما در تفسیر عملکرد وب سایت کمک می کنند.

برای اطلاع از نحوه عملکرد وب سایت خود میتوانید نرخ خروج کاربران از وب سایت، بازدیدهای منحصر به فرد یعنی کاربرانی که اولین بار از سایت شما بازدید میکنند، مسیر حرکت کاربر در سایت شما که به چه ترتیبی صفحات سایت را مشاهده کرده، مدت زمان ماندگاری در سایت و سایر معیارها را اندازه گیری کنید.

Analytics Google ابزاری عالی برای آزمایش محتوا نیز می باشد زیرا می توانید متوجه شوید که مخاطبان بیشترین زمان را صرف مشاهده چه صفحاتی می کنند؛ سپس می توانید این تلاش ها را برای بهبود سایر صفحات تکرار کنید.

نتیجه گیری:

شما اکنون هفت نکته برتر در زمینه بازاریابی سئوی سایت دندانپزشکی را متوجه شدید. این تکنیک ها به شما کمک میکنند تا میزان بازدید و ترافیک وب سایت خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

همچنین، شما می توانید با مطالعه مقاله طراحی وب سایت دندانپزشکی نیز از نحوه طراحی و مزایای راه اندازی یک وب سایت جهت مطب یا کلینیک دندانپزشکی خود اطلاعات لازم را کسب کنید.

در صورت تمایل استفاده از خدمات هاستینگ، طراحی وب سایت دندانپزشکی، سرویس سئو و پشتیبانی سایت می توانید از محصولات و خدمات رابسانا استفاده کنید. با مشاهده وب سایت رابسانا نیز می توانید درک کاملی از محصولات و خدمات ما بدست آورده و موفقیت خود را در این صنعت تضمین کنید.

بستن