استراتژی تبلیغات آنلاین

6 ترفند جهت انتخاب بهترین استراتژی تبلیغات آنلاین

6 ترفند جهت انتخاب بهترین استراتژی تبلیغات آنلاین

وقتی برای اولین بار وارد دنیای بازاریابی دیجیتال می شوید، ممکن است تصور کنید که بسیار دشوار است.

کانال ها و پلتفرم های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای تبلیغات تجاری خود استفاده کنید؛ اما برای بسیاری از افراد یافتن نقطه شروع، سخت ترین بخش می باشد.

اگر مانند بسیاری از بازاریاب ها هستید؛ هزینه ها و نتایج، مهمترین دغدغه شما هنگام ارزیابی می باشد. به همین دلیل است که در این مقاله به بررسی بهترین استراتژی های تبلیغات آنلاین و موارد مربوط به آن خواهیم پرداخت.

1. طراحی صفحات سایت

وب سایت یکی از مهمترین قسمت های تجارت شماست که خانه شما به صورت آنلاین محسوب می شود. همچنین بسیاری از مشتریان بالقوه برای کسب اطلاعت در مورد محصولات یا خدمات شما به آنجا مراجعه می کنند. در بسیاری از موارد، وب سایت شما اولین برداشت را در ذهن مخاطبان هدف ایجاد می کند.

از آنجا که بسیاری دیگر از کمپین های تبلیغاتی آنلاین شما برای هدایت بازدید کننده به وب سایت طراحی می شوند، طراحی شما می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب یا دفع مخاطب داشته باشد. بنابراین وب سایت شما باید در جلب توجه، جذب کاربران موثر باشد.

وبسایتی که به خوبی طراحی شده باشد میتواند بازدید کنندگان را ترغیب کند که مدت بیشتری بمانند. همچنین، این امر باعث ایجاد اعتماد در مشتریان بالقوه نیز می شود. در حقیقت، یک مطالعه نشان داد که 94 درصد از پاسخ دهندگان به دلیل برخی عناصر طراحی خاص به یک وب سایت اعتماد ندارند، بنابراین اگر مدتی است که وب سایت خود را به روز نکرده‌اید، مشتریان احتمالی شما متوجه خواهند شد.

برای موفقیت در تبلیغات آنلاین، باید یک وبسایت حرفه‌ای داشته باشید.

2. بهینه سازی موتور جستجو(SEO)

وب سایت شما می تواند یک ابزار بازاریابی عالی باشد، اما فقط در صورتی که مشتریان بالقوه شما بتوانند آن را پیدا کنند.

بهترین راه برای تحقق این امر استفاده از بهینه سازی موتور جستجو یا سئو است. با سرمایه گذاری در سئو، می توانید رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو مانند گوگل بهبود بخشید.

سئو شامل ترکیب کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات شما در سایت می باشد، بنابراین وقتی کاربران، کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو مانند گوگل، وارد می کنند، وب سایت شما در صفحه نتایج ظاهر می شود.

شما می توانید با جستجوی کلیدواژه‌ها بهترین کلمات کلیدی را برای صفحات خود مشخص کنید تا ببینید مخاطبان هدف شما چه چیزی را بیشتر جستجو می کنند و همچنین رقبای شما چه کلماتی را هدف قرار می دهند. شما باید کلماتی را انتخاب کنید که اغلب توسط مخاطبان هدف شما استفاده می شود و می تواند آنها را به سمت وب سایت شما جذب کند.

شما میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر خود محتوای اصیل و خلاقانه منتشر کنید و با دریافت لینک از دیگر سایتهای معتبر نیز سئوی وب سایت خود را بهبود بخشید. با یک استراتژی مناسب، شما می توانید رتبه خود را ارتقا داده، ترافیک بیشتری کسب کرده و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

هدف از سئو این است که وب سایت خود را به صدر نتایج جستجو برسانید. در حالت ایده‌آل، شما می باید در بین سه وب سایت برتر باشید زیرا آنها بیشترین میزان بازدید را به دست می آورند. در واقع، سه سایت برتر 35 درصد از بازدیدها را روی دسکتاپ و  31 درصد را برای موبایل کسب می کنند.

سئو، ابزاری عالی برای کمک به تبلیغ تجارت شماست. سرمایه گذاری در سئو می تواند باعث افزایش میزان بازدید، ترافیک و نرخ تبدیل شما شود. اگرچه پیاده سازی آن به طور کامل نیازمند صرف زمان است، اما نتایج آن می تواند برای کسب و کار شما بسیار ارزشمند باشد.

3. تبلیغات کلیکی(PPC)

تبلیغات کلیکی یا PPC، یک مدل تبلیغ آنلاین است که به شما امکان می دهد با استفاده از کلمات کلیدی، تبلیغات خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو قرار دهید.

اگر به تازگی با PPC آشنا شده‌اید، Google Ads بهترین مکان برای شروع است، زیرا به شما امکان می دهد تبلیغات را در صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار دهید.

PPC بر روی یک سیستم پیشنهاد قیمت کار می کند که در آن شما کلمات کلیدی مورد نظر را انتخاب کرده، سپس با سایر تبلیغ کنندگان برای قرار دادن تبلیغات در صفحه نتایج جستجو به رقابت می پردازید. اگر شما بالاترین قیمت را پیشنهاد داده باشید، تبلیغات شما بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک قرار خواهد گرفت.

یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات کلیکی این است که، فقط زمانی هزینه تبلیغ را پرداخت می کنید که کاربران روی تبلیغات شما کلیک کنند. بنابراین شما نباید نگران هدر رفتن بودجه خود برای افرادی باشید که علاقه‌ای به کسب و کار شما ندارند یا تبلیغات شما را نادیده می گیرند.

این ویژگی، تبلیغات کلیکی را به یکی از قدرتمندترین استراتژی های تبلیغاتی برای شرکت ها تبدیل کرده است.

همچنین، تبلیغات کلیکی، یک استراتژی تبلیغاتی موثر است زیرا می تواند از همان لحظه آغاز کمپین، شروع به نتیجه دادن کند. برخلاف سئو که به صرف زمان نیاز دارد، تبلیغات کلیکی می تواند بلافاصله نرخ تبدیل و فروش را افزایش دهد.

تبلیغات کلیکی در ترکیب با سئو نیز به خوبی کار می کند، زیرا ترکیب این دو برای شما فرصت های متعددی را برای کسب و کار شما مهیا می کند تا در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر شوید. وقتی افراد کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات شما را جستجو می کنند، شما انتظار دارید که کسب و کار شما را در نتایج جستجو مشاهده کنند.

اگر هنوز رتبه بندی ارگانیک ندارید، تبلیغات کلیکی یه راه عالی برای دستیابی به آن است و اگر از قبل رتبه بندی ارگانیک دارید، این فرصت را دارید که در دو نقطه مختلف در صفحه نتایج ظاهر شوید.

به طور کلی، تبلیغات کلیکی یک کانال تبلیغاتی موثر است که می تواند با هر مقدار بودجه‌ای موثر واقع شود و قابلیت مشاهده آنلاین شما را افزایش دهد.

4. بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام فرصت های زیادی برای دسترسی و ارتباط با مخاطبان هدف شما دارند. به همین دلیل است که این سایت ها به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین راه های تبلیغات آنلاین هستند.

رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای تبلیغات هستند زیرا مصرف کنندگان زیادی در این پلت فرم ها وجود دارند. در حقیقت، هشتاد و یک درصد از بزرگسالان آمریکایی در شبکه های اجتماعی حساب کاربری دارند. بنابراین، به احتمال زیاد بخشی از مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند.

همچنین می توانید از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کار خود نیز استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهند مخاطبان خود را بر اساس اطلاعات دموگرافیک استاندارد مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی و سایر گزینه های پیشرفته مانند علایق و رفتارها انتخاب کنید. با این کار می توانید به کاربرانی دسترسی پیدا کنید که به احتمال زیاد بخشی از مخاطبان شما هستند.

برای مثال، اگر شما در یک شرکت فروش صندلی کار می کنید، می توانید از شبکه های اجتماعی برای هدف قرار دادن کاربران در منطقه خود استفاده کنید. کمپین تبلیغاتی فروش صندلی شما ممکن است حتی فراتر رفته و با تمرکز بر روی اطلاعاتی مانند وضعیت ازدواج، سن و جنسیت تبلیغات بهتری ایجاد کند.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات، هزینه نسبتاً کم آن است.

در حقیقت، پنجاه درصد از بازاریابان، شبکه های اجتماعی را گزینه‌ای بسیار کم یا تا حدودی کم هزینه برای تبلیغات می دانند. بنابراین اگر به دنبال یک استراتژی تبلیغاتی مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان جدید هستید، در نظر گرفتن شبکه های اجتماعی اقدامی بسیار هوشمندانه است.

5. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک روش عالی برای تبلیغ غیرمستقیم تجارت خود با ارائه اطلاعات مفید و جالب به مخاطبان است. شما می توانید محتوا را به صورت متن، فیلم، اینفوگرافیک و سایر قالب ها ایجاد کنید.

صرف نظر از صنعت شما، انتشار محتوای اصلی یک روش بسیار موثر جهت ارتباط با مخاطبان هدف است. وقتی اطلاعاتی مفید را برای مخاطبان و مشتریان بالقوه به اشتراک می گذارید، احتمال اعتماد آنها به برند خود را افزایش می دهید.

همچنین، بازاریابی محتوا می تواند شرکت شما را به عنوان یک مرجع معرفی کند و به شما اعتبار دهد. وقتی مخاطبان شما ببینند که اطلاعات قابل اعتماد و جدیدی را در صنعت خود منتشر می کنید، اطمینان می یابند که شما در زمینه کاری خود پیشرو هستید.

برای موفقیت در بازاریابی محتوا، باید یک برنامه منظم جهت انتشار مطالب داشته باشید.

ترافیک شرکت هایی که 16 بار یا بیشتر در ماه پس می گذارند، چهار برابر بیشتر از شرکت هایی که فقط چند بار در ماه پست می گذارند. به نظر می رسد این تعهدی دشوار و زمانبر است اما با استخدام یک تولید کننده محتوا می توانید موفقیت خود در این روش را تضمین کنید.

ترافیک:

محتوای نوشتاری تنها مسیری نیست که می توانید طی کنید، شما می توانید مطالب را در قالب تصاویر گرافیکی نیز منتشر کنید.

عناصر بصری می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند و اگر با اطلاعات مفید ترکیب شوند، می توانند انگیزه بیشتری را در مخاطبان جهت مرور سایر قسمت های سایت ایجاد کنند. به علاوه، به اشتراک گذاشتن اینفوگرافیک در شبکه های اجتماعی آسان است، به این معنی که ممکن است مخاطبان، لینک وب سایت شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

اگر تمایل دارید که از این هم فراتر بروید، می توانید ویدیو بسازید، زیرا ویدیوها یکی از موثرترین روشهای جذب مخاطب می باشد. ایجاد محتوای ویدیویی می تواند کمی بیشتر از نوشتن پست یا طراحی گرافیکی، توجهات را جلب کند، همچنین، اگر به خوبی انجام شود نیز می تواند نتایج قابل توجهی بر روی کسب و کار شما داشته باشد.

بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش های تبلیغات آنلاین است زیرا می تواند از دیگر اقدامات بازاریابی و تبلیغاتی مانند شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و حتی سئو پشتیبانی کند. به همین دلیل است که کسب و کارهای موفق، محتوا را به عنوان استراتژی اصلی خود قرار می دهند.

6. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق ایمیل یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی دیجیتال است که هنوز هم یکی از موثرترین استراتژی های تبلیغاتی محسوب می شود. وقتی از ایمیل استفاده می کنید، می توانید مستقیماً در صندوق ورودی خود به تک تک مخاطبان هدف دسترسی داشته باشید.

ایمیل ها، راهی عالی برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه هستند. شما میتوانید با ایجاد یک خبرنامه ،اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات جدید را برای مخاطبان خود ارسال کنید.

در نتیجه، ایمیل یک کانال تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه است( به همین دلیل یکی از بهترین راهها برای تبلیغات آنلاین به شمار میرود). در واقع، با استفاده از این روش میزان درآمد شما 44 برابر بیشتر از مقداری که هزینه می کنید خواهد بود.

البته، دستیابی به این پتانسیل بالا به معنای آزمایش مداوم و بهبود ایمیل های شما در طول زمان است، اما یکی از راه های پیگیری سریع نتایج، شخصی سازی است.

ایمیل های شخصی سازی شده نرخ کلیک(CTR) را 14 درصد افزایش می دهد. این بدان معنا است که کاربران احساس می کنند محتوای ایمیل به طور خاص برای آنها هدف گذاری شده است. برای دریافت نکات بیشتر می توانید مطالب موجود در دسته دانستنی های دنیای IT و وبمستری را در وبلاگ رابسانا مطالعه کنید.

راهنمای انتخاب بهترین استراتژی تبلیغات آنلاین:

با وجود استراتژی های تبلیغاتی مختلف، ممکن است انتخاب مناسب ترین روش برای شما کمی مشکل به نظر برسد.

به عنوان مثال، اگر شغلی کوچک با بودجه‌ای نسبتاً کم دارید، ممکن است بخواهید با گزینه های کم هزینه تر مانند شبکه های اجتماعی، سئو و یا بازاریابی ایمیلی شروع کنید.

اگر انعطاف پذیری بیشتری دارید، توصیه می شود با ترکیب استراتژی های فوق، یک استراتژی جامع را ایجاد کنید. هنگامی که از چندین رویکرد استفاده می کنید، قادر خواهید بود به تعداد بیشتری از مصرف کنندگان دسترسی داشته باشید.

برای شروع، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای بهبود نرخ تبدیل طراحی شده است.

شما می توانید بودجه زیادی را صرف سئو و تبلیغات کلیکی کنید، اما اگر وب سایت شما حرفه‌ای و کاربرپسند نباشد، بعید است که بتوانید نتایج دلخواه خود را بدست آورید. کاربران باید پس از پیدا کردن وب سایت شما، بتوانند به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند تا به مشتری تبدیل شوند.

بزرگترین مزیت تبلیغات آنلاین این است که میتوانید به آسانی کمپین های خود را نظارت کرده و بهبود دهید. با استفاده از استراتژی های تبلیغاتی موثر در این مقاله، به راحتی می توانید سودآوری سرمایه گذاری(ROI) خود را مشاهده کرده و تنظیمات مورد نظر خود را جهت بهبود آن انجام دهید.

خدمات تبلیغات آنلاین رابسانا

رابسانا یک شرکت طراحی و توسعه وب سایت با خدمات کامل است که در زمینه تبلیغات آنلاین تخصص دارد. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کار خود را انتخاب کنید.

شما میتوانید با مشاهده خدمات شرکت رابسانا و صحبت با کارشناسان، بهترین استراتژی تبلیغاتی را برای کسب و کار خود در نظر گرفته و وب سایت خود را در مسیر پیشرفت دهید. همچنین، با مطالعه مطالب موجود در وبلاگ رابسانا نیز اطلاعات زیادی در زمینه رشد و توسعه وب سایت کسب خواهید کرد

 

بستن