افزایش مشتری برند زیبایی

بهترین راهکارها جهت موفقیت برند خود در صنایع آرایشی، زیبایی و مراقبتی

بهترین راهکارها جهت موفقیت برند خود در صنایع آرایشی، زیبایی و مراقبتی

صنایع آرایشی، زیبایی و مراقبتی، دارای بیشترین میزان مشتری در بین سایر صنایع می باشد. به همین دلیل میزان رقابت بین کسب و کارهای فعال در این صنایع نیز بسیار بالا می باشد.

برای تبدیل شدن به یک وبسایت موفق در صنایع آرایشی، زیبایی و مراقبتی علاوه بر جذب ترافیک بیشتر، باید بر روی افزایش میزان تبدیل بازدیدکننده به مشتری نیز تمرکز و برنامه ریزی کرد.

خبر خوب این است که برای دستیابی به این هدف، می توان از روش هایی که در صنایع مد و کالای لوکس برای افزایش میزان تبدیل بازدیدکننده به مشتری مرسوم است برای بهبود برند خود استفاده کرد:

مشکلات و فرصت ها را با انجام تحقیقات دقیق مشخص کنید، با استفاده از بازخوردها و آزمایش A/B به آگاهی بیشتری دست یابید. این موارد از مهم ترین ملزومات متدولوژی بهینه سازی هستند.

اما گاهی اوقات دانستن اینکه از کجا باید شروع کنیم به یک چالش تبدیل می شود.

برترین برندها در صنایع آرایشی، زیبایی و مراقبتی برای افزایش مداوم فروش آنلاین خود چه می کنند؟

کارشناسان ما با تحقیقات گسترده و بررسی داده های موجود؛ 5 مورد از بهترین راهکارها را مشخص کرده‌اند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت

1. نگرانی ها و ابهامات مشتریان خود را درک و برطرف کنید

نگرانی های مشتریان در صنایع آرایشی، زیبایی و مراقبتی

زیبایی، مسئله‌ای شخصی است که بر روی تصور، احساس و بیان افراد تاثیر می گذارد. محصولات آرایشی و مراقبت از پوست، دقیقاً بر روی قابل مشاهده ترین نقاط بدن افراد قرار می گیرند.

به همین دلیل، مشتری در طول فرایند خرید خود سوالات، ابهامات و نگرانی های متعددی خواهد داشت و این مورد که مشتری قبل از خرید نمی تواند محصول مورد نظر خود را امتحان کند و از کیفیت آن مطمئن شود چالشی منحصر به فرد را برای صنایع آرایشی، زیبایی و مراقبتی ایجاد می کند.

کارشناسان ما پس از بررسی هزاران مشتری که محصولات آرایشی، زیبایی و مراقبتی را از برندهای متعدد( برندهای ارزان قیمت تا لوکس) خریداری کردند، متوجه شدند که بسیاری از ابهامات مشابه به دفعات ذکر شده‌اند:

  • اگر پوستم حساسیت داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟
  • ترکیبات آن چه چیزهایی است؟
  • آیا این رنگ با پوست من سازگار است؟
  • چطور می توانم از کیفیت محصولی که روی صفحه میبینم مطمئن شوم؟

سوالات فوق نه تنها بسیار متداول هستند، بلکه متوجه شدیم در صورتی که به این سوالات پاسخ داده شود، مشتری از خرید منصرف خواهد شد. به عبارت دیگر، پاسخ ندادن به سوالات و ابهامات مشتری، میزان تبدیل بازدیدکننده به مشتری را در وب سایت شما کاهش می دهد.

شما باید بدانید که سوالات فوق ممکن است با برند شما مطابقت نداشته باشد. از آنجایی که هر برند و وب سایتی منحصر به فرد است، ده ها سوال در مورد خدمات و محصولات شما وجود دارد که در مورد دیگر محصولات صادق نیست.

اغلب شرکت ها تصور می کنند که آنقدر مخاطبان خود را خوب میشناسند که از همه اعتراضات و ابهامات آنها با خبر هستند. متاسفانه، ما متوجه شدیم که هر شرکتی دارای نقاط ضعف در شناسایی مشتریان خود است. زیرا مواردی در مورد مشتریان وجود دارد که آنها از خبر ندارند.

اما این موارد شامل چه چیزهایی می شود؟

این موارد که آنها عموماً نادیده می گیرند، باعث می شود که درصد خرید مشتریان کاهش یابد، میزان انصراف از خرید افزایش و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری نیز آسیب ببیند.

بسیار مهم است که جهت افزایش میزان فروش آنلاین خود در صنایع آرایشی، زیبایی و مراقبتی، نقاط ضعف خود در جذب مشتری را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید.

ما معمولاً برای تحقق این امر از 3 روش کلیدی استفاده می کنیم:

1. نظرسنجی از مشتریان فعلی

شما می توانید با بررسی مشتریانی که در ماه گذشته از شما خرید کرده‌اند متوجه شوید که چیزی مشوق آنها بوده است، چه چیزی می تواند آنها را از خرید منصرف کند و چه سوالاتی در مورد محصولات شما برایشان پیش آمده است.

2. نظرسنجی از بازدیدکنندگان وب سایت

شما با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند HotJar، میتوانید پس از مشاهده بازدید کننده از تعداد خاصی از صفحات، صرف زمان مشخصی در وب سایت شما و یا حتی زمانی که قصد خروج از وب سایت را دارند، نظرشان را در مورد محصولات یا صفحات وبسایت خود جویا شوید.

با پرسیدن سوالاتی مانند ” در حال حاضر چه چیزی مانع از تکمیل خرید شما می شود؟” ، ” چه سوالاتی یا ابهاماتی در مورد این محصول دارید؟” یا “آیا چیزی مانع از خرید این محصول می شود” می توانید با برخی از مهمترین سوالات و ابهامات مشتریان خود آشنا شوید که می تواند به برطرف کردن موانع در سایت شما کمک کند.

3. با مشتریان خود صحبت کنید

اکثر بازاریابان در زمان کار بر روی افزایش میزان تبدیل بازدیدکننده به مشتری فقط بر روی ارزیابی رفتار و عملکرد آنها تمرکز می کنند. باید بدانید که بهینه سازی وب سایت تنها به بهبود تجربه کاربری(UX) خلاصه نمی شود و بیشتر در مورد مشتری مداری است. این مسئله تاثیر زیادی در طراحی فروشگاه های آنلاین دارد تا هرچیزی که مشتری نیاز دارد را جهت خرید آنها فراهم کند.

به همین دلیل، هنوز تماس تلفنی یا گفتگوی حضوری یکی از کارآمدترین روش ها برای درک مشتریان و بهبود نرخ تبدیل آنهاست. با آنها تماس بگیرید، صحبت کنید، سعی کنید بفهمید زندگی آنها چگونه است و چرا از محصولات و خدمات شما استفاده می کنند.

این 3 روش به موفقیت یک شبه منجر نمی شود. همچنین هیچ فرایند، استراتژی یا تاکتیک بهینه سازی نرخ تبدیلی به طور جادویی باعث موفقیت یک شبه شما نمیشود.

تحقیق در مورد جنبه کیفی و انسانی محصولات و خدمات به شما امکان می دهد که در خصوص مواردی که ممکن است در وب سایت شما وجود نداشته باشد، اطلاعات زیادی بیاموزید و مردم را نسبت به خرید ترغیب کنید. این کار بسیار زیاد و گسترده‌ای است و به اهمیت دلیل تعداد کمی از برندها و شرکت ها آن را انجام می دهند. با توجه به تحقیقات کارشناسان ما در خصوص سایت های آرایشی، زیبایی و مراقبتی، در صورت انجام دادن موارد فوق تاثیرات زیادی را مشاهده و پاداش های بالایی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

2. گزینه اشتراک را ارائه دهید

برنامه اشتراک

کسب و کارهایی که از این روش استفاده می کنند طی 5 سال گذشته، بیش از 100 درصد در سال رشد کرده‌اند.

ارائه گزینه‌ای جهت مشترک شدن، یک اقدام عملی کم ریسک است که می تواند درآمدی قابل پیش بینی را برای کسب و کار شما ایجاد کند.

هر بار که مشتری به محصولی نیاز پیدا می کند، باید برای خرید مجدد آن اقدام کند، که ممکن است در تصمیم خود نسبت به خرید آن محصول تجدید نظر کند.

با ارائه این گزینه به مشتریان جهت مشترک شدن در محصولات مورد علاقه خود، (به عنوان مثال، هرماه به طور خودکار محصول مورد نظر ارسال می شود.) بخش بزرگی از فرایند خرید که ممکن است باعث از دست دادن مشتری شود را حذف می کنید.

 3. از برجسته بودن نتایج مطمئن شوید

مردم محصولات آرایشی و زیبایی را به دلیل نتیجه آنها خریداری می کنند. افراد از این محصولات برای بدست آوردن حس خوب، احساس اعتماد به نفس و زیبایی استفاده می کنند تا ظاهر خاصی پیدا کنند. و محصولات زیبایی فقط وسیله‌ای برای رسیدن به آن هدف است.

نتیجه محصول همان چیزی است که مردم به آن اهمیت می دهند.

هنگام ایجاد صفحات محصول و توصیف مواردی که می فروشید، باید نتیجه را نیز به خاطر بسپارید.

ارائه حقایق در مورد یک محصول به تنهایی کافی نیست. اما وقتی شما تصویری را برای مشتریان ترسیم کرده و به آنها کمک می کنید تا خود را با استفاده از بهره مندی از یک محصول تجسم کنند، باعث جلب احساسات شده و انگیزه‌ای برای خرید را ایجاد می کنید.

همه حقایق و اطلاعات مورد نیاز را در صفحات محصول ذکر کنید. اما اگر می خواهید شانس خود را برای فروش به حداکثر برسانید، مزایا و نتایج آن را به وضوح برجسته کنید.

4. محصولات آرایشی، زیبایی و مراقبتی خود را به صورت پکیج ارائه دهید

ارائه محصولات به صورت پکیج

اگر به نحوه فروش محصولات آرایشی، زیبایی که به صورت آفلاین انجام می شود دقت کنید، متوجه خواهید شد که برندها محصولات خود را به صورت پکیجی(چندین محصول در یک بسته بندی) به فروش می رسانند. در نتیجه، مشتریان می توانند در مقایسه با خرید تمام محصولات به صورت جداگانه، در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

این روش یک فرصت عالی جهت ایجاد راحتی برای مشتری است و افزایش اعتبار برند است زیرا:

– فوراً میانگین میزان سفارش مشتری را افزایش می دهید

– برخی از محصولات موجود در پکیج ممکن است برای مشتری تازگی داشته باشد و به آنها در جهت آگاهی از سایر محصولات شما کمک کند، بنابراین به طور بالقوه باعث می شود که بعداً برای خرید سایر محصولات که در ابتدا نخریده بودند، بازگردند.

– استفاده از این روش باعث می شود که احتمال ماندگاری و وفاداری مشتری به برند شما افزایش یابد.

اگر هنوز محصولات خود را به صورت پکیج در نیاوردید، می توانید از Google Analytics برای تعیین اینکه کدام محصولات باهم خریداری می شوند، استفاده کنید. با استفاده از این روش ها، می توانید چند پکیج مختلف را طراحی و آزمایش کنید.

5- کاهش خستگی در اثر تصمیم گیری

کاهش خستگی

اگر تنوع محصولات شما زیاد است، میتوانید با داشتن محصولات مناسب برای طیف گسترده‌ای از مشتریان، به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید.

به طور کلی، محصولات بیشتر به معنای فرصت بیشتر برای فروش است. با این حال، اگر مراقب نباشید، این مسئله می تواند میزان تبدیل بازدیدکننده به مشتری را کاهش دهد.

هنگامی که ده ها محصول مختلف اما مشابه دارید، ممکن است بازدید کنندگانی که محصولات شما را مشاهده می کنند را گیج کند. به این اتفاق، پارادوکس انتخاب یا فلج تحلیل می گویند. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که به فرد گزینه های زیادی می دهیم، اما در تصمیم گیری به اندازه کافی به وی کمک نمی کنیم.

این یک مشکل بسیار رایج برای فروشگاه های محصولات آرایشی، زیبایی و مراقبتی است. فرض کنید که 3 نوع مرطوب کننده مختلف ارائه میدهید؛ آیا در عرض چند ثانیه کسی می تواند تفاوت هر یک از این محصولات را متوجه شود؟

اگر مخاطبان نمی توانند این کار را انجام دهند، به این دلیل است که شما اطلاعات کافی را در اختیارشان قرار نداده‌اید که ممکن است باعث سردرگمی آنها شوید. در نهایت نیز ممکن است مخاطبان خود را نسبت به خرید دلسرد کنید. شما باید به طور جدی از بروز این اتفاق اجتناب کنید.

چندین راه حل برای غلبه بر این مشکل وجود دارد. با آگاهی از اینکه مردم لوازم آرایشی را به خاطر مزایایش خریداری می کنند، مشخص کردن مزایای هر محصول، به مقایسه آن با سایر محصولات کمک زیادی می کند.

نتیجه نهایی:

تبدیل مخاطب به مشتری صنایع آرایشی، زیبایی و مراقبتی

امروزه، صنایع زیبایی، زیبایی و مراقبتی به یکی از گسترده ترین مشاغل الکترونیکی تبدیل شده‌اند.

صنایع آرایشی، زیبایی و مراقبتی، بسیار رقابتی می باشند و برندهای حاضر در آن برای نشان دادن تفاوت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود برای جذب و حفظ مشتریان با یکدیگر رقابت می کنند. اگر وب سایت یا فروشگاه محصولات آرایشی،زیبایی و مراقبتی شما بهینه نشده است و به تغییرات خود را به صورت مداوم مورد آزمایش قرار نمی دهید؛ از رقبای خود عقب خواهید ماند.

به همین دلیل، شرکت رابسانا محصولات و خدمات گسترده‌ای را برای بهینه کردن وب سایت و اطمینان از رشد کسب و کار شما توسعه داده است. شما می توانید با استفاده از سرویس سئو و بهینه سازی، وب سایت خود را به صدر صفحه نتایج موتورهای جستجو برسانید. با آزمایش وبسایت خود توسط سرویس های تست کیفیت می توانید از عملکرد وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. همچنین، بخش مشاوره رابسانا نیز موفقیت کسب و کار شما در آینده را تضمین خواهد کرد.

بستن