5 مزیت داشتن وبسایت فریلنسری

5 مورد از مزایای داشتن یک وب سایت فریلنسری

5 مورد از مزایای داشتن یک وب سایت فریلنسری

هر شخص که مایل به ایجاد یک شغل پایدار و بلند مدت است، خوب میداند که راه اندازی وب سایت اهمیت زیادی دارد.

وب سایت در اصل یک خانه مجازی محسوب می شود. می توانید با استفاده از آن، منابع و محصولات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و تعامل ایجاد کنید.

در دنیای امروزی شغل های فریلنسری بسیار رواج پیدا کرده است. همانطور که میدانید پایه و اساس تجارت های آزاد، وب سایت ها هستند. در صورتی که شما یک فریلنسر هستید و هنوز یک سایت ندارید، در معرض خطر از دست دادن مشتریان احتمالی خود هستید.

قبل از اینکه یک شخص به عنوان مشتری تصمیم به همکاری با شما بگیرد. احتمال آن زیاد است که بخواهد از طریق وب سایت، نمونه کارها و فیدبک مشتریان قبلی شما را بررسی کند.

در ادامه به بررسی مزایای داشتن وبسایت برای کسب و کارهای فریلنسری می پردازیم.

 

1. ایجاد لوگو و عکس حرفه ای

 

با داشتن یک وب سایت حرفه ای، فریلنسر ها می توانند خود را به صورت حرفه ای تر و پر رنگ تر به مخاطبان و مشتریان نیز معرفی کنند. هنگامی که یک شخص با شما آشنا می شود، ابتدا سعی می کند اطلاعات بیشتری در مورد شما بدست آورد. تا بتواند بهترین مهارت ها و ویژگی های شما را ببیند و مطمئن شود که قرار است سفارش خود را با کیفیت بالا از شما دریافت کند.

اگر  بازدیدکنندگان هنگام جستجو در وب سایت شما تنها عکس و نمایه های شبکه های اجتماعی را ببینند. به توانایی و حرفه ای بودن شما اعتماد نخواهند کرد. وب سایتی با ظاهر خوب ایجاد کنید که به خوبی نشانگر شخصیت و ماهیت کار شما باشد. این نوع وب سایت ها تاثیر بسیار زیادی در جذب اعتماد بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به مشتری نیز خواهد داشت.

 

2. ایجاد برند شخصی و منحصر به فرد

 

هر فریلنسر یک ویژگی و محصول منحصر به فردی را برای ارائه به دیگران در اختیار دارد. حال به این فکر کنید که چه چیزی شما را خاص کرده و ارزش توسعه یافتن دارد؟

نتیجه ای که به دست می آورید، دقیقا همان چیزی است که باید طبق آن برند و نام تجاری خود را ایجاد کنید. وب سایت شخصی شما می تواند بهترین ابزار برای برند سازی باشد. وب سایت به شما امکان می دهد تا بهترین نمونه کارهای خود را که در گذشته ارائه داده اید، کارهایی که در حال حاضر بر روی آنها کار می کنید و آنچه که میخواهید و می توانید انجام دهید را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید. همچنین می توانید مشتریان قبلی خود را که قبلا به آنها محصول ارائه داده اید را به بازدیدکنندگان وب سایت خود معرفی کنید و اعتبار خود را اثبات کنید. این کار علاوه بر اینکه در برند سازی موثر است، در برجسته سازی شخصیت شما هم تاثیر بسیار زیادی دارد. زمانی که بازدیدکننده متوجه درخشش شخصیت شما شود، با انگیزه و هیجان بیشتری تصمیم به برقراری ارتباط و سفارش محصول از شما خواهد داشت.

 

3. در معرض دید قرار دادن نمونه کارها

 

بدون داشتن مجموعه ای محکم، مشتریان بالقوه فقط می توانند به حرف شما اعتماد کنند. حتی اگر در کاری که انجام می دهید عالی باشید، هیچ راهی برای اثبات آن وجود نخواهد داشت. اما وقتی نمونه کارهای خود را در وبسایت خود قرار میدهید، مشتریان می توانند آنها را ببینند و بررسی کنند.

نمونه کارهای شما تاثیر بسیاری در استخدام شدن و نحوه برخورد مشتریان با شما نیز دارد. همچنین کمتر با مشتریان سخت گیر و سخت پسند نیز مواجه می شوید. زیرا آنها قبل از سفارش، تمام کارهای شما را بررسیی کرده اند و هیچ بهونه ای برای زیر سوال بردن کار شما نخواهند داشت.

 

4. ایجاد شرایط هایی برای ملاقات با بازدیدکنندگان

 

یکی از سخت ترین قسمت های شروع یک کسب و کار فریلنسری، پیدا کردن مشتری است. بسیاری از فریلنسرهای نوپا برای شروع کار خود به سایت های مزایده ای مراجعه می کنند. در حالی که تمایل به جذب مشتریان کم درآمد و سختگیر دارند. راه اندازی یک وب سایت، اولین قدم در جهت ایجاد یک نوع کسب و کار است که مشتریان را به سمت شما می آورد.

وقتی که یک وب سایت راه اندازی کردید، می توانید تجارت خود را با تکنیک هایی مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی از طریق شبکه های مجازی را شروع کنید. با گذشت زمان، این تلاش ها نیز باعث افزایش ترافیک سایت شما میشود. که ترافیک بالا هم بر روی جذب مشتری بیشتر و هم بر روی افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر دارد.

در صورتی که بخواهیم کسب و کار فریلنسری خود را بدون راه اندازی وب سایت شروع کنیم، شرایط به چه شکل خواهد بود؟

تلاش برای ایجاد شهرت تجاری آنلاین بدون داشتن وب سایت، یک نبرد بسیار پیچیده و بزرگ است. زیرا شما هیچ مرکزی برای هدایت ترافیک ها و مشتریان خود ندارید. هنگامی که شما به سختی و تلاش فراوان برای خود شروع به تبلیغات می کنید. مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر و تعامل با شما دچار مشکل میشوند و به شما بدرستی دسترسی ندارند.

 

5. ایجاد کسب و کار مستقل و پایدار

 

با رعایت موارد قبل شما آماده ایجاد کسب و کار مستقل و پایدار خود خواهید بود. وب سایت شما بخش مهمی از شهرت مورد نیاز برای بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به مشتری و شروع همکاری میباشد. یک وب سایت که به خوبی ساخته شده است و نشان دهنده ارزش و کیفیت کار شماست، به خوبی بازدیدکنندگان را متقاعد می کند که شما یک شخص حرفه ای و توانا در زمینه مورد نظر هستید.

وقتی به نقطه ای می رسید که مشتری خودش به سراغ شما می آید، می توانید تمام تمرکز خود را بر روی توسعه کیفیت کارهای خود بگذارید و برای بدست آوردن پول هرچه بیشتر تلاش کنید. زیرا هر چه ارزش کار شما بیشتر شود، مشتریان ارزشمند تر و مهمتری به سمت شما خواهند آمد.

 

در واقع این گزینه یک کلید اصلی برای ایجاد موفقیت بلند مدت به عنوان یک فریلنسر است.

 


مطالب مرتبط :

5 صفحه اصلی یک وب سایت فریلنسری

13 نکته عملی دورکاری برای فریلنسرها

9 ابزار گزارش سئو برای آژانس ها و فریلنسرها

بستن