مجسم سازی داده ها

راهنمای بهترین ابزارهای تجسم داده ها(Data Visualization)

راهنمای بهترین ابزارهای تجسم داده ها(Data Visualization)

داده ها مانند ارز جدید هستند و برای مشاغل می توان از آنها برای کسب امتیازات، درآمد بیشتر و ایجاد ارتباط معنادار تر با مشتریان استفاده کرد.
دستیابی و مرتب سازی داده ها می تواند یک کار طولانی و خسته کننده باشد، به ویژه هنگامی که هزاران، اگر نه میلیون ها نقطه داده وجود دارد. برخی از بزرگترین چالش ها خطای انسانی و زمان لازم برای درک همه داده ها است.

شما میتوانید با تبدیل داده ها با تصویر بصری توسط یک ابزار تجسم داده، به هضم و تحلیل راحت تر آنها کمک کنید. در این مقاله، ما قصد داریم بهترین ابزارهای تجسم موجود که در حال حاضر در دسترس هستند و مزایای آنها را مرور کنیم.

ابزار تجسم داده(Data Visualization) چیست؟

ابزارهای تجسم داده ها نرم افزاری هستند که برای نمایش داده ها در قالب بصری طراحی شده‌اند. بسته به نوع ابزار مورد استفاده، ویژگی ها و نمایش ها ممکن است متفاوت باشد. در اصل، یک ابزار تجسم داده به شما این امکان تا یک مجموعه داده را از یک منبع معروف مانند Google Sheets یا Salesforce وارد کنید و سپس این داده ها را به صورت نمودار مشاهده کنید.

نمودارهای رایج عبارتند از:

– نمودار میله‌ای
– نمودارهای پای(Pie)
– هیستوگرام ها
– نمودار های خطی
– نمودارهای پراکنده و نمودارهای محدوده

چرا باید از ابزارهای تجسم داده استفاده کرد؟

ابزارهای تجسم داده های بزرگ مزایای زیادی دارد، از کاهش خطاهای انسانی گرفته تا کاهش شدید زمان لازم برای مرتب سازی دادها. با دسترسی بیشتر و تحلیل آسان تر داده ها در سراسر شرکت، پرسنل این امکان را دارند که با استفاده از اطلاعات ملموس موجود، رویکردهایی داده محور را اتخاذ کنند.

شرکت های پیشرو نیز از رویکردهای داده محور مانند ابزارهای تجسم داده برای اتخاذ ارتباطات خارجی استفاده می کنند. تجسم داده ها نقش مهمی در گزارش داده ها به سرمایه گذاران، ذینفعان، روابط عمومی و آژانس های بازاریابی خارجی دارد.

4 مورد از بهترین ابزارهای تجسم داده

مهم نیست که راه حل شما منبع باز است یا تجاری، مهم این است که ابزارهای مناسب را برای مجموعه خود انتخاب کنید. بنابراین، اجازه دهید به بهترین ابزارهای موجود در بازار بپردازیم.

1. Tableau

وقتی صحبت از هوش تجاری می شود، داشتن یک ابزار فوق العاده قدرتمند که استفاده از آن نیز آسان است، بسیار ضروری می باشد. Tableau میتواند با صدها منبع داده ادغام شده و داده ها را به چندین نوع روش بصری تبدیل کند.

این که آیا به دنبال اجرای ابزار بر روی دسکتاپ، سرورها یا حتی نسخه میزبانی هستید، Tableau محصولات متعددی را ارائه می دهد که راحتی و دسترسی زیادی را مهیا می کند. علاوه بر این، Tableau یک نسخه رایگان از نرم افزار به نام Tableau Public را ارائه می دهد، که به کاربران امکان می دهد این ابزار را با ویژگی های محدود امتحان کنند.

2. Google Charts

برای متخصصانی که می خواهند داده ها را در اینترنت به شکل بصری در بیاورند، Google Charts یکی از بهترین گزینه های رایگان است. این برنامه می تواند داده ها را از منابع متداول مانند Salesforce، پایگاه های داده SQL و Google Sheets استخراج کند. علاوه بر این، Google Charts به کاربران این امکان را می دهد که در 18 نوع نمودار مختلف، خروجی بگیرند.

3. Zoho Analytics

به عنوان یکی از محبوب ترین ابزارهای تجسم داده های بزرگ، Zoho Analytics معمولاً برای تجسم داده های مربوط به بازاریابی، فروش، جریان درآمد و هزینه های شرکت استفاده می شود.

Zoho Analytics در حال حاضر توسط حدود 500،000 شغل در سراسر جهان استفاده می شود و عمدتاً برای متخصصان بازاریابی و فروش طراحی شده است. بسته به نوع ویژگی هایی که تیم های شما به آن نیاز دارند، Zoho Analytics چند گزینه مختلف دارد و اگر می خواهید این ابزار را با ویژگی های محدود آزمایش کنید، نسخه رایگان نیز وجود دارد.

4. Plotly

یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند در این زمینه، Plotly می باشد. همچنین، این نرم افزار دارای نسخه های سازمانی برای شرکت هایی است که به ویژگی های بیشتری نیاز دارند. Plotly که معمولاً توسط تحلیلگران داده و دانشمندان داده استفاده می شود، ابزاری مبتنی بر پایتون است که می تواند تصاویری با قابلیت تنظیم بسیار زیاد در قالب نمودار و گرافیک ایجاد کند.

از آنجا که Plotly یک پلتفرم منبع باز است، برای استفاده از آن به طور کامل به مهارت های برنامه نویسی نیاز است. با این حال، API ها با شما این امکان را می دهند که زبان هایی مانند جاوا اسکریپت، CSS و HTML را دور بزنید.

بهترین ابزار تجسم داده چیست؟

تجسم داده ها روشی موثر برای انتقال داده های داخلی و خارجی برای شرکت شما است. مهم است که اطمینان حاصل کنید از داده های محکم و معتبر استفاده می کنید. زیرا این امر بهترین ابزار تجسم داده را در اختیار شرکت شما قرار می دهد.

برای استفاده بیشتر از داده های خود و اطمینان از تجسم موثر و قابل هضم، استخدام یک متخصص داده ضروری است.

بستن