بررسی سرمایه گذاری در رمز ارز ها

4 نکته برای سرمایه گذاری ایمن در رمز ارز ها

4 نکته برای سرمایه گذاری ایمن در رمز ارز ها

فناوری نحوه ارتباط، کار، خرید و حتی پرداخت برای کالا را تغییر داده است. شرکت ها و مصرف کنندگان همیشه پول نقد را ترجیح نمی دهند، این رفتار جای خود را به پرداخت های بدون تماس مانند کارت های اعتباری داده است. همچنین، با پیشرفت سریع تکنولوژی ، مصرف کنندگان می توانند هزینه اقلام مورد نیاز خود را بوسیله یک گوشی هوشمند به صورت دیجیتال پرداخت کنند. اکنون نیز، رمز ارز ها به عنوان یک سیستم پرداخت جدید در حال ظهور و کسب محبوبیت است.

احتمالاً تاکنون در مورد بیت کوین شنیده‌اید. این اولین رمز ارزی بود که به یک جریان اصلی تبدیل شد، اما سایر ارزها نیز در حال کسب محبوبیت هستند. بیش از 11000 نوع مختلف ارز دیجیتال وجود دارد و هر روز تعداد بیشتری از آنها توسعه می یابد.

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر مردم نام رمزارز را شنیده‌اند اما به طور کامل نمی دانند که مفهوم آن چیست. بنابراین، در مقاله به بررسی مفهوم رمز ارزها و سرمایه گذاری بر روی آنها خواهیم پرداخت.

 

رمز ارز چیست؟

 

رمز ارز یا کریپتوکارنسی، یک سیستم پرداخت دیجیتال است که برای تایید تراکنش به بانک ها متکی نیست. این یک سیستم همتا به همتا است که می تواند هر کسی را در هر جایی قادر به دریافت و پرداخت کند. به جای پول فیزیکی، پرداخت های رمزنگاری صرفاً به عنوان ورودی های دیجیتال به یک دیتابیس آنلاین هستند که تراکنش های خاص را توصیف می کنند. هنگامی که دارایی های دیجیتال را انتقال می دهید، تراکنش ها در یک دفتر کل ثبت می شوند. و شما ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول دیجیتال ذخیره می کنید.

از آنجایی که این دسته از ارزهای دیجیتال از رمزگذاری برای تایید تراکنش ها استفاده می کنند، به آنها رمزارز می گویند. این بدان معناست که کدنویسی پیشرفته در ذخیره و انتقال داده های ارزهای دیجیتال بین کیف پول و دفتر کل نقش دارد. هدف از رمزگذاری نیز اطمینان از امنیت و ایمنی است.

 

مطلب مرتبط : نکاتی که باید در مورد ارز دیجیتال بدانید

 

میزان امنیت رمز ارزها چقدر است؟

 

رمز ارزها معمولاً با استفاده از فناوری بلاکچین ساخته می شوند. بلاکچین نحوه ثبت تراکنش ها را در بلوک ها نشان می دهد. این یک فرآیند نسبتاً پیچیده و فنی است، اما نتیجه آن، یک دفتر دیجیتالی از تراکنش ها است مه دستکاری آن برای هکرها بسیار سخت است.

علاوه بر این، تراکنش ها نیاز به یک فرآیند احراز هویت دو مرحله‌ای دارند. به عنوان مثال، ممکن است از شما خواسته شود نام کاربری و رمز عبور را برای شروع یک تراکنش وارد کنید، سپس ممکن است مجبور شوید یک کد اجراز هویت که از طریق پیام به تلفن همراه شخصی شما ارسال شده است را وارد کنید.

درحالی که ایمنی زیادی وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که ارزهای دیجیتال غیرقابل هک هستند. هکرها در سال 2018 به Coincheck حمله کردند و 534 میلیون دلار به سرقت بردند. همچنین، در حمله‌ای دیگر به BitGrail نیز موفق به سرقت حدود 195 میلیون دلار شدند. براساس گزارش وبسایت Investopedia، این دو اتفاق به بزرگترین هک ارزهای دیجیتال در سال 2018 تبدیل شد.

 

4 نکته برای سرمایه گذاری ایمن در رمز ارز ها

 

به گزارش Consumer Reports، سرمایه گذاری ها همیشه پرخطر هستند، اما برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که رمز ارزها یکی از گزینه های سرمایه گذاری بسیار پرخطر و با ریسک بالا است. با این حال، رمز ارزها به برخی از داغ ترین کالاها تبدیل شده‌اند.

تبادلات پژوهشی

 

قبل از اینکه یک دلار سرمایه گذاری کنید، در مورد مبادلات رمز ارزها اطلاعات کسب کنید. این پلت فرم ها ابزار خرید و فروش رمز ارزها را فراهم می کنند. اما به گفته وب سایت Bitcoin.com، حدود 500 صرافی برای انتخاب وجود دارد. شما باید، تحقیقات خود را انجام دهید، نظرات را بخوانید و قبل از تصمیم گیری با سرمایه گذاران باتجربه تر مشورت کنید.

 

بدانید که چگونه رمز ارز های خود را ذخیره کنید

 

اگر رمز ارزی خریداری می کنید، باید آن را ذخیره کنید. می توانید آن را در یک صرافی یا در یک کیف پول دیجیتال ذخیره کنید. از آنجایی که انواع مختلفی از کیف پول ها وجود دارند، هر کدام مزایا، الزامات فنی و امنیت خاص خود را دارند. به همین دلیل، بسیار مهم است که قبل از سرمایه گذاری، گزینه های ذخیره سازی خود را بررسی کرده باشید.

 

به صورت متنوع سرمایه گذاری کنید

 

تنوع یک کلید برای هر استراتژی سرمایه گذاری خوب است. این امر در خصوص سرمایه گذاری در رمز ارزها نیز صادق است. برای مثال، تمام سرمایه خود را تنها به بیت کوین اختصاص ندهید، فقط به این دلیل که نامی است که شما می شناسید. علاوه بر بیت کوین، هزاران گزینه دیگر وجود دارد. به همین دلیل بهتر است سرمایه خود را به چندین ارز تقسیم کنید.

 

برای نوسانات آماده باشید

 

بازار رمز ارز ها یک بازار بی ثبات است، بنابراین باید برای فراز و نشیب آماده باشید. اگر سبد سرمایه گذاری یا مدیریت ریسک شما نمی تواند این کار را انجام دهد، ممکن است رمز ارزها انتخاب عاقلانه برای شما جهت سرمایه گذاری نباشد.

خرید و فروش رمز ارزها در حال حاضر بسیار رایج است. اما به یاد داشته باشید که هنوز در مراحل ابتدایی است. سرمایه گذاری روی چیزی که جدید است با چالش هایی همراه است، پس آماده باشید. اگر قصد شرکت دارید، تحقیقات خود را انجام دهید و برای شروع، محافظه کارانه سرمایه گذاری کنید.

 

مطالب مرتبط :

طراحی و ایجاد اسکریپت وب سایت صرافی رمزنگاری

DeFi چیست و چه تاثیری در بازار معاملات رمزنگاری دارد؟

بستن