کمپین موفق AdWords

10 نکته برای ایجاد یک کمپین موفق Google AdWords

10 نکته برای ایجاد یک کمپین موفق Google AdWords

همانطور که گوگل قبلا اعلام کرده است، شما لزوماً مجبور نیستید هزینه های زیادی را در AdWords بپردازید تا از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک(PPC) سود زیادی ببرید. حتی اگر بودجه محدودی نیز در اختیار دارید، می خواهید مطمئن شوید که تصمیم درستی گرفته‌اید و پول شما هدر نمیرود.

بنابراین، برای اینکه بدانید چگونه کسب و کار شما می تواند شانس کمپین های AdWords را برای مخاطبین یا مشتریان هدف افزایش دهد، 10 نکته مهمی که کارشناسان گوگل مشخص کرده‌اند را بررسی خواهیم کرد.

1. هدف مشخصی از کمپین AdWords داشته باشید

مایکل اورتنر، مدیر عامل شرکت Capterra، که خریداران  و فروشندگان نرم افزارهای تجاری را به هم متصل میکند. می گوید: «مهمترین بخش هر کمپین بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) این است که یک هدف مشخص در ذهن داشته باشید.»

وی می گوید: «تقریباً هدف هر کمپین AdWords باید افزایش فروش باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، تبلیغ کننده باید بداند که تلاش های خود را معطوف به چه بازاری کند. قبل از انتخاب کمپین مورد نظر خود، مطمئن شوید که آن هدف را شناسایی کرده‌اید و می دانید که چگونه نتایج را اندازه گیری خواهید کرد.»


2. مشتریان هدف خود را در نظر داشته باشید

هنگام نوشتن تبلیغات، از اصول AIDAS پیروی کنید. یعنی اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما توجه مخاطبان را به خود جلب می کند، علاقه مشتریان را افزایش می دهد، مشتریان را قانع می کند که به محصول شما نیاز دارند، مخاطبان را به سمت اقدام به عمل(CTA) تشویق می کند و جلب رضایت در صورت انتخاب وب سایت شما.

مطالب مرتبط:

مزایای بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک


3. مشتریان را گمراه نکنید

تبلیغات شما باید کاملاً برای صفحه فرود طراحی شده باشد. کلمات کلیدی هدف باید در محتوای موجود در صفحه فرود مورد نظر و متن تبلیغات استفاده شود.

مهمتر از همه، مخاطبان خود را گمراه نکنید. مطمئن شوید که هرگونه تبلیغاتی کاملاً برای صفحه فرود مورد نظر مناسب است.

مطالب مرتبط:

بازاریابی چه تفاوتی با تبلیغات آنلاین دارد ؟


4. در کمپین AdWords از کلمات منفی استفاده کنید

همیشه به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی منفی را در نظر گرفته و هدف قرار دهید. زیرا، کلمات کلیدی منفی، کلماتی مرتبط با سایر عبارات کلیدی در کمپین هستند که به تبلیغات مربوط نمی شوند. این امر باعث می شود که آگهی های موجود در یک کمپین تبلیغاتی برای کاربران غیرمرتبط نمایش داده نشود.

علاوه بر موارد فوق، کلمات منفی به ساده سازی تبلیغ شما کمک می کند و آن را در صفحات نتایج جستجوی مرتبط نمایش می دهد. این امر ترافیک بهتری را روانه صفحات فرود شما میکند و نمره کیفیت Google AdWords شما را نیز بهبود می بخشد.

مطالب مرتبط:

راهنمای انتخاب موثرترین کلمات کلیدی برای سئو


5. تبلیغات خود را هدف قرار دهید

سه نوع از کلمات کلیدی هدف که شامل مطابقت دقیق(exact match)، مطابقت عبارات(phrase match) و مطابقت گسترده(broad match) را در کمپین خود استفاده کنید. استفاده بیشتر از کلمه کلیدی مطابقت دقیق و استفاده کمتر از کلمه کلیدی مطابقت گسترده را در نظر داشته باشید. همچنین، علاوه بر دسته بندی، گروه های تبلیغاتی را بر اساس نوع کلمات کلیدی جدا کنید تا به خوبی بتوانید کمپین خود را سازماندهی کنید.

شما می توانید برای دسترسی بیشتر به مخاطبین مورد نظر خود از معیارهای هدف گیری گوگل استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از هدف گذاری جغرافیایی برای تبلیغ در یک منطقه جغرافیایی خاص استفاده کنید.

همچنین، شما می توانید تبلیغات را با توجه به نوع وب سایت(پزشکی و مراقبت های بهداشتی، فروشگاه آنلاین و غیره) نیز هدف گذاری کنید. و یا تبلیغ خود را در وب سایت خاصی قرار دهید و در صورت کسب بازخورد مناسب آن را در آنجا نگه دارید.

مطالب مرتبط:

6 ترفند جهت انتخاب بهترین استراتژی تبلیغات آنلاین


6. کاربران تلفن همراه را نادیده نگیرید

مطمئن شوید که در کمپین های خود از تبلیغات بهبود یافته برای تلفن های همراه استفاده می کنید. این امر، امکان پیام های سفارشی و دعوت به عمل(CTA) ویژه موبایل را امکان پذیر می کند. همراه کردن این صفحه با صفحه فرود بهینه سازی شده برای موبایل، میزان تبدیل مخاطب به مشتری بالاتری را به همراه خواهد داشت و تجربه کاربری مثبتی را ایجاد خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

10 مزیت برتر طراحی واکنش گرا و تاثیر آن در جذب مخاطب


7. همیشه در حال آزمایش و ارزیابی باشید

هنگامی که هدف کمپین AdWords خود را مشخص کردید، آزمایش های مختلفی را برنامه ریزی کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. این آزمایشات باید کل فرایند تبلیغاتی شما را پوشش دهد. از جمله، شناسایی کلمات کلیدی برای پیشنهاد و استفاده از نسخه تبلیغاتی، تا طراحی صفحه فرود و هرگونه کمپین بازاریابی پیامکی.

سعی کنید هر بار فقط یک آزمایش را انجام دهید. زیرا اگر صفحه فرود خود را تغییر دهید و همزمان 20 کلمه کلیدی جدید به کمپین خود اضافه کنید، نمی دانید که کدام تغییر تاثیر بیشتری داشته است.

شما فقط می توانید حدس بزنید که چه اقدامی بیشترین تاثیر را دارد. زیرا نمی توان دقیقاً پیش بینی کرد که بازار هدف شما چه چیزی را جذاب و قابل اعتماد می داند.

برای بدست آوردن بهترین نتایج، تبلیغات خود را تغییر دهید و بررسی کنید که چه اقدامی بهترین نرخ کلیک، کمترین هزینه برای هر کلیک، بیشترین تعداد تبدیل و غیره داشته باشد. هنگامی که متوجه موثرترین اقدامات شدید، فقط مواردی که عملکرد خوبی دارند را در نظر گرفته و بهبود دهید.

مطلب مرتبط:

صفحه فرود یا Landing page چیست؟


8. پیگیری تبدیل را در AdWords پیاده سازی کنید

اینکه بتوانید ببینید کدام کلمات کلیدی باعث فروش می شوند؛ در مدیریت پیشنهادات و بهینه سازی حساب برای افزایش بازگشت سرمایه بسیار اهمیت دارد.

پیگیری تبدیل بسیار مهم است. زیرا تبدیل در کسب و کار شما ممکن است خرید، ثبت نام، مشتری احتمالی باشد. تبدیل، شامل اقداماتی می باشد که میخواهید بازدید کنندگان در وب سایت شما انجام دهند.

بدون پیگیری مناسب، نمی توانید کلمات کلیدی، تبلیغات و موضوعات کلیدی موثر و موفق را بررسی و تبلیغ کنید. علاوه بر این، پیگیری تبدیل، بهینه سازی مداوم را بر اساس داده ها امکان پذیر می کند.

مطالب مرتبط:

چگونه می توان نرخ تبدیل سایت را با استفاده از ویدیو افزایش داد؟


9. کمپین های AdWords خود را بررسی و اصلاح کنید

مدیریت یک کمپین به تنهایی دشوار است. اما جهت حفظ تاثیر و کیفیت آن نیاز است که تحت نظارت و اصلاح قرار گیرد. با حذف کلمات کلیدی بی اثر به صورت هفتگی می توانید هزینه های خود را به طور موثر کاهش دهید.

تنظیمات AdWords در طول مدت هر کمپین قابل تنظیم است. بنابراین، می توانید از این فرصت برای ایجاد تغییرات در حین اجرای کمپین استفاده کنید. برخی از تغییرات عبارتند از: توقف استفاده از کلمات کلیدی و تبلیغاتی که نرخ کلیک پایینی دارند، کاهش پیشنهادات کلمات کلیدی در صورتی که کمپین به محدودیت بودجه روزانه برسد و افزودن نسخه های جدید درصورتی که عملکرد و تاثیرگذاری تبلیغات ضعیف باشد.


10. می توانید از گزینه بازاریابی مجدد گوگل در AdWords استفاده کنید

با پیکربندی درست آن در Google Analytics، Smart list میتواند از قابلیت های big data گوگل برای ردیابی افرادی که به هر طریقی از وبسایت شما بازدید کرده‌اند (از جمله کمپین های AdWords) استفاده کند و مشخص کند که از نظر آماری چه کسانی بیشتر احتمال دارد که به مشتریان شما تبدیل شوند. سپس گوگل این اطلاعات را به AdWords ارجاع می دهد تا بتوانید از آنها در کمپین های خود برای بازاریابی مجدد استفاده کنید. این یک ابزار قدرتمند است که بسیاری از افراد از آن استفاده نمی کنند.

مطالب مرتبط:

تولید محتوای موثر در شبکه های اجتماعی

7 ایده برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی


نکات مهم برای بهبود رتبه بندی گوگل

10 اشتباه رایج که تاثیری منفی در رتبه بندی گوگل دارد

بستن