نکات مهم برای بهبود رتبه بندی گوگل

10 اشتباه رایج که تاثیری منفی در رتبه بندی گوگل دارد

10 اشتباه رایج که تاثیری منفی در رتبه بندی گوگل دارد

بسیاری از مردم پس از راه اندازی وبسایت، انتظار دارند که به سرعت شاهد ترافیک زیادی باشند. با این حال، مدتی طول می کشد تا یک سایت در گوگل رتبه بندی(ایندکس) شود. حتی زمان بیشتری طول می کشد تا وب سایت اعتبار یافته و رتبه بالایی کسب کند.

هنگامی که گوگل صفحات وبسایت شما را فهرست بندی کرد، می توانید آنها را در صفحات نتایج موتور جستجو گوگل(SERP) مشاهده کنید. اگر محتوای شما در صفحات سوم به بعد گوگل قرار دارد، ممکن است لازم باشد اقدامات بیشتری را برای بهینه سازی محتوای خود انجام دهید.

اگر کلمات کلیدی را هدف قرار داده‌اید که رقابت برای آنها پایین است، دستیابی به رتبه بالاتر در گوگل آسانتر می شود. با این حال، مردم معمولاً برخی اشتباهات که مانع از کسب رتبه مناسب برای صفحات وب می شود را مرتکب می شوند. در ادامه نکاتی که باعث کاهش شانس حضور وب سایت شما در صفحه اول گوگل می شود را بررسی می کنیم.

تاثیر انتخاب کلمه کلیدی اشتباه در رتبه بندی گوگل

کلمات کلیدی اشتباه

به طور کلی بهترین کار این است که کلمات کلیدی را دقیقا متناسب با محصولات و خدماتی که ارائه میدهند، انتخاب کنید. اگر کلمات کلیدی گسترده و عمومی را انتخاب کنید، با رقابت بالایی مواجه خواهید شد. همچنین، ممکن است مخاطبان اشتباهی را جذب کنید. فرض کنید که یک حسابدار هستید. هزاران حسابدار رسمی در کشور خدمات خود را در وب تبلیغ می کنند. با این حال، تعداد بسیار کمی از افراد هستند که خدمات حسابداری را برای مشاغل کوچک در همدان یا شیراز تبلیغ می کنند. بنابراین، اگر به جای عبارات کوتاه و عمومی که بسیاری دیگر از آنها استفاده کرده‌اند، کلمات توصیفی را انتخاب کنید، به شما در رتبه بندی گوگل کمک میکند.

مطالب مرتبط:

راهنمای انتخاب موثرترین کلمات کلیدی برای سئو


استفاده از محتوا بی کیفیت

محتوای بی کیفیت

برای رتبه بندی سایت خود باید به اندازه کافی محتوا در اختیار داشته باشید. با این حال، بهتر است برای تولید محتوا از میانبرها استفاده نکنید. استخدام نویسندگان ارزان یا استفاده از نرم افزار تغییر محتوا، روند تولید محتوا را سرعت می بخشد، اما بازدید کنندگان سایت شما متوجه اشتباهات دستوری و کیفیت پایین این نوع محتوا می شوند. همچنین، گوگل در تشخیص اینکه آیا محتوای نوشته شده برای خواندن توسط انسان طراحی شده است یا صرفاً برای اهداف سئو، پیشرفت زیادی کرده است. بنابراین ،محتوای بی کیفیت می تواند به اقدامات سئوی شما آسیب برساند.

مطالب مرتبط:

16 روش آسان برای بهبود مهارت های نوشتاری


تاثیر منفی بهینه سازی بیش از حد کلمات کلیدی در رتبه بندی گوگل

بهینه سازی بیش از حد

بهینه سازی محتوا برای یک کلمه کلیدی انتخابی برای رتبه بندی صفحات وب سایت شما در گوگل بسیار مهم است. با این حال، اگر بیش از حد نیز بهینه سازی کنید، خواندن مطالب شما را دشوار می کند. همچنین، استفاده از بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند سایت شما را جریمه کند. میزان استفاده مطلوب از یک کلمه کلیدی در یک محتوا بین 3-5 بار است. یک اشتباه رایج این است که مردم تنها بر روی یک کلمه کلیدی در هر صفحه تمرکز می کنند. با این حال، معمولاً چندین نوع عبارت کلیدی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال، پیمانکار سقف میتواند سقف ساز، متخصص سقف مسکونی و شرکت تعمیر سقف باشد. استفاده از کلمات کلیدی متنوع به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی بیشتری را رتبه بندی کرده و رتبه کلمات کلیدی اصلی خود را تقویت کنید.

مطالب مرتبط:

10 نکته طلایی برای مدیریت محتوای وب سایت


خرید بک لینک ارزان باعث کاهش رتبه بندی گوگل می شود

خرید بک لینک ارزان

بک لینک ها، عامل مهمی در رتبه بندی وب سایت هستند. با این حال، خرید بک لینک ارزان به هیچوجه عاقلانه نیست. زیرا با این کار ممکن است سایت شما جریمه شود. خدمات بک لینک که برای فروش مشاهده می کنید معمولاً لینک هایی هستند که توسط ربات ها ایجاد می شوند. این لینک هایی که به صورت انبوه تولید شده‌اند ممکن است موقتاً باعث افزایش رتبه وب سایت شما در رتبه بندی گوگل شوند. اما گوگل سایتهایی که سعی می کنند به طور مصنوعی و غیر طبیعی رتبه خود را افزایش دهند را مجازات می کند. اگر می خواهید برای بهبود رتبه گوگل خود هزینه کنید، بهتر است پول خود را برای یک شرکت معتبر سئو هزینه کنید.


عدم استفاده از عناوین بهینه شده

موتورهای جستجو از عناوین اصلی و فرعی برای تشخیص موضوع یک صفحه استفاده می کنند. بنابراین، می توانید با استفاده از عناوینی که شامل کلمات کلیدی اصلی و یا مترادف های آن عبارت هستند؛ رتبه وب سایت خود در موتور جستجو را بهبود دهید. علاوه بر آن، عناوین اصلی و فرعی متن شما را شکسته و خواندن آن را آسانتر می کند.

مطالب مرتبط:

سئو و نکات کلیدی جهت بهینه سازی و افزایش ترافیک وب سایت


ناکافی بودن لینک دهی داخلی

لینک های داخلی باعث می شوند بازدید کنندگان بتوانند به راحتی مطالب شما را مشاهده کنند. همچنین، کاربران را ترغیب می کنند تا مدت بیشتری را در سایت شما بمانند. علاوه بر آن، لینک های داخلی به موتورهای جستجو در کشف محتوای شما کمک می کند. هنگام ایجاد لینک های داخلی، از عباراتی مانند “اینجا را کلیک کنید” خودداری کنید. در عوض، از کلمات کلیدی قابل کلیک(anchor text) خود در متن استفاده کنید. این گونه لینک های داخلی فرصت بیشتری را برای تایید موضوع هر یک از صفحات شما برای موتورهای جستجو فراهم می کند. لینک های داخلی متعدد به یک صفحه نیز به موتورهای جستجو می گویند که کدام صفحات از اهمیت بالایی برخوردارند.

مطالب مرتبط:

ترفندهایی جهت افزایش ترافیک وب سایت


عدم بهینه سازی وبسایت برای دستگاه های تلفن همراه

سازگار نبودن با تلفن همراه

عدم در نظر گرفتن کاربران تلفن همراه در استراتژی سئو به رتبه بندی شما در گوگل آسیب می رساند. طبق آمار statistica.com، در حال حاضر بیش از 50 درصد ترافیک وب در اختیار دستگاه های تلفن همراه می باشد و گوگل نیز از وب سایت های سازگار با تلفن های همراه حمایت می کند. یک سایت سازگار با تلفن همراه باید واکنش گرا و سریع باشد. همچنین، پیمایش آن برای کاربران تلفن همراه نیز باید آسان باشد. شما می توانید با استفاده از آزمون واکنش گرایی میزان بهینه بودن صفحات خود برای دستگاه های تلفن همراه را بررسی کنید. سعی کنید با استفاده از تلفن همراه، وبسایت خود را مشاهده کرده و میزان سهولت در استفاده از آن را ارزیابی کنید.

مطالب مرتبط:

10 مزیت برتر طراحی واکنش گرا و تاثیر آن در جذب مخاطب

 

13 ترفند جهت طراحی وب سایت واکنش گرا


کاهش رتبه بندی با تمرکز بیش از حد بر محتوای متنی

متن تنها چیزی نیست که می توانید برای رتبه بندی در گوگل استفاده کنید. از ویدیوها، اینفوگرافیک ها، تصاویر و پادکست ها نیز می توانید برای بهبود رتبه وب سایت خود در گوگل استفاده کنید. بسیاری از افراد محتوای بصری را به محتوای نوشتاری ترجیح می دهند. احتمالاً به همین دلیل است که فیلم ها اغلب رتبه بالاتری نسبت به متون در گوگل دارند. بنابراین، به جای رقابت با محتوای کاملاً متنی، با درج محتوای تصویری بیشتر، سایت خود را از رقبا متمایز کنید.

مطالب مرتبط:

نکات SEO برای بهینه سازی موتورهای جستجو برای وبلاگ نویسان


استفاده از عناوین عمومی و کوتاه در صفحات

اگر عناوین صفحه شما به جای بیان یک اصطلاح عمومی، پیامی را منتقل کنند، میزان جذب بازدید کنندگان را افزایش خواهند داد. بنابراین، در هنگام تعیین عناوین و سرفصل های خود به عباراتی فکر کنید که ممکن است افراد جستجو کنند. سعی کنید از عباراتی که اکثر افراد از آنها استفاده می کنند اجتناب کرده و از تکرار سرفصل ها نیز خودداری کنید. به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک فروشنده سیستم اعلام سرقت بیسیم هستید. در این صورت، عنوان صفحه محصول «دزدگیر بیسیم» بیش از حد عمومی خواهد بود. اگر چندین سیستم هشدار دهنده دیگر نیز می فروشید باید عنوان فوق را در سایر صفحات تکرار کنید. بهتر است محصولات خود را با عباراتی مانند «نصب آسان دزدگیر بی سیم خانگی» معرفی کنید.

مطالب مرتبط:

9 ترفند جهت افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت


عدم استفاده از Analytics

گوگل آنالیتیکس

اگر فقط از آمار برای بررسی تعداد بازدید کنندگان روزانه استفاده می کنید، تاکنون یک فرصت استثنایی را از دست داده‌اید. Google Analytics می تواند بینش ارزشمندی در مورد عملکرد هر صفحه از محتوای شما ارائه دهد. اگر ترافیک را بر اساس صفحه ارزیابی کنید، متوجه خواهید شد که چه نوع محتوایی بهترین نتایج را به همراه دارد. سپس، می توانید صفحات مشابه بیشتری در موضوعات مختلف ایجاد کنید.


جمع بندی

موارد فوق تنها برخی از رایج ترین اشتباهات بهینه سازی موتورهای جستجو هستند. با این حال، همچنان موارد دیگری وجود دارد و گوگل نیز اغلب الگوریتم های خود را به روز می کند. به این معنی که ممکن است تغییرات بیشتری برای رتبه بندی وب سایت شما نیاز باشد. هدف قرار دادن کلمات کلیدی، تولید محتوای با کیفیت و ارزیابی نتایج بوسیله Google Analytics بسیار موثر است. اما اگر اوقات کافی برای توسعه و مدیریت یک استراتژی کارآمد سئو را ندارید؛ بهتر است یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو را استخدام کنید تا سایت شما به رتبه بالایی در گوگل دست یابد.

مطالب مرتبط:

10 ترفند کاربردی سئو(SEO) برای مبتدیان

 

سئو و تاثیر آن در افزایش بازدید کنندگان سایت

بستن